Auton pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vinkki auton pesettämiseen

Tämä koskee lähinnä pääkaupunkiseutulaisia..

Kävin tänään Aleksis Kivenkatu 56 kohdalla olevassa autopesula-vahaamo-teippamofirmassa asiakkaana, pesettämässä autoni.

Kaveri laittoi liuottimet, huuhteli painepesurilla, otti kovemmalla liuottimella kaikki pikitahrat pois, huuhteli, pesi autosampoolla käsin sienellä, huuhteli, kuivasi lastalla ja viimeisteli säämiskällä. Aikaa meni ehkä 15-20 min.

Ja tämä lysti maksoi
10 euroa!!

Shellin tehopesu maksaa 16 euroa, jälki on huonompaa ja kuivauksen joutuu tekemään itse. Kumpikohan kannattaa?

Suosittelen lämpimästi.

(en saa mitään etua tai rahaa tästä mainoksesta)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
janne321 sanoi:
Fish on näköjään pistäny firman pystyyn :D

:D aika hyvä, senkin Juudas... en vaan myönnä että etunimeni on Georgius (tjsp) kuten käyntikortissa luki. Ja mä en olis noin halpa... ;)

En pesetäkkään autoa muualla kuin fiksaus-firmoissa. Tuo on aika vakiohinta noissa. Tietysti tuo asia voi Helsingissä ollakkin toisin...

Olen päättänyt että autoa en pesetä kuin kerran, korkeintaan kaksi kertaa vuodessa. Vaikkakin valkoinen auto paskaantuu selkeämmin kuin muut niin silti, Nesteen autopesu jollain kevyellä vahauksella on yli 20€. :hyper:

Kesää odotellessa, niin saa itse pestyä ja vahattua huolella! :kippis1:

Uber-Gott sanoi:
Olen päättänyt että autoa en pesetä kuin kerran, korkeintaan kaksi kertaa vuodessa. Vaikkakin valkoinen auto paskaantuu selkeämmin kuin muut niin silti, Nesteen autopesu jollain kevyellä vahauksella on yli 20€. :hyper:

Kesää odotellessa, niin saa itse pestyä ja vahattua huolella! :kippis1:

Kannattais vaan pestä useammin niin ei rupea ruosteet hyppimään silmille. ja pari kertaa vuodessa se pitäis vahatakin...

janne321 sanoi:
Kannattais vaan pestä useammin niin ei rupea ruosteet hyppimään silmille. ja pari kertaa vuodessa se pitäis vahatakin...
Tämä on täysin totta! Itse pesetän ainakin kerran kuussa auton. Näilläkin ilmoilla pesetän, vaikka auto on taas parin päivän päästä paskainen. Pääasiahan on pestä suolat pois pelleistä.
Kyllä ruostuminen on pitkälti kiinni siitä miten autonsa pitää puhtaana. :)

Zone-sarja -42%
Onneksi on talli, missä voi pestä auton vaikka kerran viikossa. Nyt se on tosiaan vähän turhauttavaa, kun on semmoiset rapakelit, että seuraavana päivänä pesun jälkeen auto on taas paskassa. Tosin kuten joku sanoi, tärkeintä on pestä suolat ja muut kököt veke, että pysyy pellit paremassa kunnossa.

Tietäskö kukaan Jyväskylässä mitään vastaavaa?? noi huoltamoiden pesut on aika perseestä ja todellakin ylihintaisia, kunhan lumet lähtee niin voi taas duunipaikan pihassa pestä ite, mutta vielä ainakin 4-6 viikon ajan pitäs pestä muualla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun lähi Shellillä on pesupoletti 2e ja sillä saa 6min pesuaikaa. Painepesurista tulee vaahdot ja vesi. Ison autonkin pesee 6 min jos on näppärä. Pesen näillä ilmoilla n. 2-3x viikossa ja tolla hinnalla ei paljoa köyhdy. Vahaus pitää tehdä kohtapuoliin ja siihen toi Aleksisk.. sopis varmaan ihan hyvin. Näillä ilmoilla auto paskaantuu kun ajaa pesusta himaan joten turha maksaa hirveitä...

janne321 sanoi:
Totta tuokin.
Pari kertaa kesässä on tullut auto vahattua kunnolla, talvella vaikeampi tehdä itse jos ei ole isoa tallia missä hoitaa homma.
Ruosteet hoidetaan peitemaalilla :david: . or not..

Pjuus sanoi:
Mun lähi Shellillä on pesupoletti 2e ja sillä saa 6min pesuaikaa. Painepesurista tulee vaahdot ja vesi. Ison autonkin pesee 6 min jos on näppärä. Pesen näillä ilmoilla n. 2-3x viikossa ja tolla hinnalla ei paljoa köyhdy. Vahaus pitää tehdä kohtapuoliin ja siihen toi Aleksisk.. sopis varmaan ihan hyvin. Näillä ilmoilla auto paskaantuu kun ajaa pesusta himaan joten turha maksaa hirveitä...

No ei oo kyllä hinnalla pilattu toi, pitääkin kysellä oisko täällä Shelleillä samanlainen syteemi.

Autoglymin tuotteet on mun mielesti hiton hyviä vahailuun, tosin niitä pidetään aika pitkään "vaikuttamassa" joten talvisaikaan vaatii tallin vahailuun ja kesälläkin pitäs olla katos jos on vähääkään sadetta luvassa yöksi. Mutta todella vaivaton on se itse vahaus ja jälki on todella hyvä!!

Timba79 sanoi:
No ei oo kyllä hinnalla pilattu toi, pitääkin kysellä oisko täällä Shelleillä samanlainen syteemi.

Eipä vaan ole kovin kummoiset paineet noissa itsepalvelupesupaikoissa, ei meinaa paskat irrota millään. Kesällä huomaa kun on itikoita tuulilasissa. Kunnon pesurilla lähtevät, nimittäin.

Jyväskylässä autofiksaamo CLEAN, ainakin kaksi toimipistettä, mutta pääseekö suoraan sisään ajamalla, onkin eri asia. Hinta tais olla jotain 11 € käsinpesusta. Lähes joka autoliikkeen uhteydessä jonkinasteisia fiksaamoita, jotka yksityisyrittäjiä, mutta myyvät palveluita tiloissa oleville autoliikkeille, mutta myös muille.

T: Golfin himofiksaaja

Missä pakkislaiset pesevät autonsa? Etenkin kaupungissa asustelevien pesupaikat kiinnostavat. Itse muuttanut "landelta" kaupunkiin ja nyt huuli pyöreänä ihmettelen missä pestä auto... :( Espoossa asustelee hän.

Jyväskylässä Seppälän ABC:n pesukadulla talviaikaan. Siellä ainakin pestään auto puhtaaksi vanteet mukaan lukien. 15€ on se kallein pesu joka sisältää alustanpesut sun muutkin vielä.

Suositut

Back
Ylös Bottom