Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
stiiloissahan on ollut 1.6 koneissa tota nokkahihna ongelmaa, jos menee poikki niin ei oikeestaan kannata korjata. itellä on kuitenki ollu nyt vuoden, palvellut hyvin ja kaikki toimii, jarrulevyn ja palat jouduin taakse vaihtamaan koska hankasivat.. muuten kyllä ihan hyvä auto, jos puhutaan että budjekti alle 3k niin stiilo vois olla oikein hyvä vaihtoehto, sillä kun ei mitään laatua vielä saa.
tai voihan sitä ostaa jonku paljon ajetun auton ns laatumerkin mutta niihin pitää myös tehä huoltoja ja ne maksavat kans rahaa..
 
Fiatin parhaita puolia on mielestäni juurikin se, että ne ovat todella aliarvostettuja. Pienellä rahasummalla saa suhteellisen uusia ja vähänajettuja yksilöitä. Nyt pari vuotta itse fiatilla ajellut kohtuullisen isoja kilometrejä ja tyytyväinen täytyy olla, ei mitään isoja vikoja. Samaan aikaan lähipiirissä samanikäinen ja saman verran ajettu saksalainen premiuminm audi kärsii jatkuvasti vioista.

Fiatin eduksi täytyy lukea naurettavan halpa ylläpito, varsinkin jos on mahdollista tehdä autolle itse mitään. Osat pääsääntöisesti halpoja.
 
Fiatin parhaita puolia on mielestäni juurikin se, että ne ovat todella aliarvostettuja. Pienellä rahasummalla saa suhteellisen uusia ja vähänajettuja yksilöitä. Nyt pari vuotta itse fiatilla ajellut kohtuullisen isoja kilometrejä ja tyytyväinen täytyy olla, ei mitään isoja vikoja. Samaan aikaan lähipiirissä samanikäinen ja saman verran ajettu saksalainen premiuminm audi kärsii jatkuvasti vioista.

Fiatin eduksi täytyy lukea naurettavan halpa ylläpito, varsinkin jos on mahdollista tehdä autolle itse mitään. Osat pääsääntöisesti halpoja.

Sepä se yleensä ne kovimpaan ääneen huutavat eivät ole ikinä ajaneet kyseisiä laitteita :) Itselle on ihan päivänselvää jos tarvitsee vielä 3s autoa niin merkki on Stilo. Mulla on ollut noita nyt useampia ja ei oikeastaan mitään ylimääräistä ole ollut.
On tullut törmättyä maanantai kappaleiden tarinoihin tuolla forumilla kyllä niitäkin on mutta niin on muillakin merkeillä ;)

Hivenen huvittaa muutenkin tuo suhtautuminen vikoihin, 250- 260 tkm ajettuja autoja joissa on kansivikoja :) Saattaa löytyä muiltakin merkeiltä.
Jakohihnojen hajoamisesta on tullut ongelmia, kun jengi ajaa ne yli ajalle yms yms
 
Hivenen huvittaa muutenkin tuo suhtautuminen vikoihin, 250- 260 tkm ajettuja autoja joissa on kansivikoja :) Saattaa löytyä muiltakin merkeiltä.
Juu, varmasti löytyy muiltakin merkeiltä. Ei se silti tee asiasta yhtään sen hyväksyttävämpää, koska paljon on sellaisiakin autoja joissa ei todellakaan ole kansivikoja noilla kilometreillä. Kansiremontti on kuitenkin yleensä helvetin kallis jos ei itse pysty tekemään.
 
Juu, varmasti löytyy muiltakin merkeiltä. Ei se silti tee asiasta yhtään sen hyväksyttävämpää, koska paljon on sellaisiakin autoja joissa ei todellakaan ole kansivikoja noilla kilometreillä. Kansiremontti on kuitenkin yleensä helvetin kallis jos ei itse pysty tekemään.

Kerros mulle merkkejä joista ei löydä kansivikaisia autoja 250tkm kieppeillä=? Tuo kun rupeaa olemaan pienelle bensakoneelle ihan oikeasti aika hillitön km määrä.

Googlen mukaan noita on mennyt jopa alle tuon mm Audeissa ja tuntuisi olevan VAG aika normi kauraa :))
 
Kerros mulle merkkejä joista ei löydä kansivikaisia autoja 250tkm kieppeillä=? Tuo kun rupeaa olemaan pienelle bensakoneelle ihan oikeasti aika hillitön km määrä.

Googlen mukaan noita on mennyt jopa alle tuon mm Audeissa ja tuntuisi olevan VAG aika normi kauraa :))

Jaa ite en ostais autoa mille 250 k on hillitön määrä, en vaikka olis mailimittari. Kyllä oikeilla autoilla voi ja pitää voida ajaa vaikka puol milliä.

Tietääpähän että kestää jos samanlaisia on 6-7sataa tuhatta ajettuna jatkuvasti myynnissä.

En kyllä autoja pienillä koneilla osta, sellanen 3 litranen on sopiva käyttöautoon ja 2.5 l kieppeillä vielä käy jos on turbolla. Turhaa itsensä kiusaamista, kerran olen ajanut jollain 1.2l koneisella muutaman sata kilsaa ja onhan se nyt ihan karmea. Punto oli toi.

E. Parhaassa ajetussa oli 5 litran v8, ja kyllä se vaan on niin eri asia.. Itse ajelen bensaturboja, toka menossa, ja ehkä seuraava auto on sitten bensakasi. On mukavia ja miellyttäviä koneita ajaa, esim 4.4l bemarin V8 on oikein bueno.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa ite en ostais autoa mille 250 k on hillitön määrä, en vaikka olis mailimittari. Kyllä oikeilla autoilla voi ja pitää voida ajaa vaikka puol milliä.

Tietääpähän että kestää jos samanlaisia on 6-7sataa tuhatta ajettuna jatkuvasti myynnissä.

En kyllä autoja pienillä koneilla osta, sellanen 3 litranen on sopiva käyttöautoon ja 2.5 l kieppeillä vielä käy jos on turbolla. Turhaa itsensä kiusaamista, kerran olen ajanut jollain 1.2l koneisella muutaman sata kilsaa ja onhan se nyt ihan karmea. Punto oli toi.

E. Parhaassa ajetussa oli 5 litran v8, ja kyllä se vaan on niin eri asia.. Itse ajelen bensaturboja, toka menossa, ja ehkä seuraava auto on sitten bensakasi. On mukavia ja miellyttäviä koneita ajaa, esim 4.4l bemarin V8 on oikein bueno.


Niinhän niillä 90 luvulla ajettiin :D EI taida juuri mikään nykyisistä päästä lähellekkään.. Tai kaipa noilla pääsee mutta siihen mennessä on vaihdettu jo 2 kertaan kaikki irtoava autosta, niin v....n naurettavaa mutta nykyiset manuaali laatikotkaan eivät taida kestää sitä 500tkm hyvä jos 250tkm puhumattakaan automaateista.

MÄ ajan aika paljon vuosittain ja koko ajan vaan tehot pienentyneet noista vehkeistä nykyisessä on 120hp ja eipä tuo juurikaan eroa maantiellä 400hp Jaguarista, 100mittariin ja vakkari päälle :D Tietty olisi kiva leikkiä välillä mutta sekin on aika harvoin..

(ei sen puoleen seuraavassa autossa jota olen katsellut on joko 400 tai 300 kaakkia, mitään järkeä siinä ei ole mutku mä haluun).
 
Niinhän niillä 90 luvulla ajettiin :D EI taida juuri mikään nykyisistä päästä lähellekkään.. Tai kaipa noilla pääsee mutta siihen mennessä on vaihdettu jo 2 kertaan kaikki irtoava autosta, niin v....n naurettavaa mutta nykyiset manuaali laatikotkaan eivät taida kestää sitä 500tkm hyvä jos 250tkm puhumattakaan automaateista.

MÄ ajan aika paljon vuosittain ja koko ajan vaan tehot pienentyneet noista vehkeistä nykyisessä on 120hp ja eipä tuo juurikaan eroa maantiellä 400hp Jaguarista, 100mittariin ja vakkari päälle :D Tietty olisi kiva leikkiä välillä mutta sekin on aika harvoin..

(ei sen puoleen seuraavassa autossa jota olen katsellut on joko 400 tai 300 kaakkia, mitään järkeä siinä ei ole mutku mä haluun).

Oikeaa puhetta;) kerran sitä eletään turha se on itseä kiusata autoilla mistä ei pidä, ilman muuta ostat sellaisen millaisen haluat..

Mua on vähän (jenkki)maasturikärpänen purassu, periaatteella mitä isompi sitä isompi.. Tänäänkin näin tosi hienon Tahoen, ja kyllä joskus vielä laitan kunnon auton.. Pitänee ajella c:t niin voisi suburbania tai f250 Fordia kattella, on melko jees hienoja pelejä isot Amerikan pickupit ja SUV:t

Tai no aina olen ollut isojen maasturien fanittaja..

kyllä tekis mieli seuraavaksi laittaa kunnon kasikone.. Lähipiirissä on 1 5.0 V8 ja siitä olen vähän kateellinen..;)


Se kun on vielä 2010-luvun vehje..
 
Oikeaa puhetta;) kerran sitä eletään turha se on itseä kiusata autoilla mistä ei pidä, ilman muuta ostat sellaisen millaisen haluat..

Mua on vähän (jenkki)maasturikärpänen purassu, periaatteella mitä isompi sitä isompi.. Tänäänkin näin tosi hienon Tahoen, ja kyllä joskus vielä laitan kunnon auton.. Pitänee ajella c:t niin voisi suburbania tai f250 Fordia kattella, on melko jees hienoja pelejä isot Amerikan pickupit ja SUV:t

Tai no aina olen ollut isojen maasturien fanittaja..

kyllä tekis mieli seuraavaksi laittaa kunnon kasikone.. Lähipiirissä on 1 5.0 V8 ja siitä olen vähän kateellinen..;)


Se kun on vielä 2010-luvun vehje..

Ja juu ikää alkaa olemaan mittarissa jo niin paljon ellen kohta osta jotain kivaa niin ajan varmasti kuolemaan asti noilla ns autoilla :D
On noi jenkki maasturit kyllä kieltämättä hianoja. Itse kuolannu Fast & loudissa olevaa Ford 150 raptoria onhan toi ihan järjettömän hieno laite. Toinen suosikki on Lincoln Navigator.
http://www.nettiauto.com/ford/f150/6701817

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuskaa luo ostaa mitään tuollaista kun koko ajan takaraivossa naputtaa tieto siitä että pärjäisin vaikka sillä 3k€ Stilolla.
 
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuskaa luo ostaa mitään tuollaista kun koko ajan takaraivossa naputtaa tieto siitä että pärjäisin vaikka sillä 3k€ Stilolla.

Tuskaa luo myös olla 2h/ päivä 3ke Stilossa. Siis jos ajaa sen 30tkm/vuosi. Jotkut ajattelee tota vain rahassa. Itse arvostan hieman myös ajomukavuutta sekä turvallisuutta ja ajan paremmalla autolla, koska kilsoja tulee 25-30tkm/vuosi.
 
Niin onhan se selvä että se ajotuntuma on eri kun jollain 2010 luvun mersulla mutta 3000eurolla ei vielä mitään luksusta oikeen saa, vaihdoin oman stiiloni vm. 98 volkkariin jossa oli 100tkm enemmän kilsoja, koska hintahaarukka niillä on sama.. tyytyväisiä tosiaan on oltu, parempaan vaihtu selvästi.. toki jos olisi muutama kymppitonni ylimääräistä pätäkkää ja pitkät työmatkat sitä voisi ostaa jonkun mukavamman auton mutta sarjassa 3000e alas niin omasta mielestä stiilo pärjää aika hyvin.
 
Oonko mä nyt ymmärtänyt oikein, että indica paasaa täällä autoista jotka on laadultaan ja/tai ajoltaan paskoja ja sivulauseessa haaveilee jenkkimaasturista?
 
Ja juu ikää alkaa olemaan mittarissa jo niin paljon ellen kohta osta jotain kivaa niin ajan varmasti kuolemaan asti noilla ns autoilla :D
On noi jenkki maasturit kyllä kieltämättä hianoja. Itse kuolannu Fast & loudissa olevaa Ford 150 raptoria onhan toi ihan järjettömän hieno laite. Toinen suosikki on Lincoln Navigator.
Ford F150 vm. 2012 FORD F-150 SVT RAPTOR LUXURY PRERUNNER Avolava 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuskaa luo ostaa mitään tuollaista kun koko ajan takaraivossa naputtaa tieto siitä että pärjäisin vaikka sillä 3k€ Stilolla.

Ymmärrän oikein hyvin. Mullakin on aina ollut budjettirajoitteita ja lisänä tietty nuukuus perusluonteessa, niin vaikeahan sitä olisi itselle perustella ihan tuliterää autoa. Vaan pääsee sitä vähän edullisemmillakin.. Tilannetta kieltämättä pahentaa se että lähisuvussa ei ole autoissa(kaan) minkäänlaista budjettirajoitetta, vaan löytyy sellaisia joilla on 2 autoa uusina hankittuina ja halvempikin on yli 100 000 euroa, ja tottakai sitä sitten haikailee samanlaista.. Vaikea olla tyytyväinen siis.

Tottakai sitä pärjää 3000 e Fiatilla. Yhdellä kaverilla oli sellainen eikä mitään kauheita vikoja ollut koskaan ollut, samassa perheessä uudesta ja nyt yli 300 k. Se on vähän että tiettyjä erittäin epähaluttuja autoja pidetään yleensä miten sattuu. Vaikka nyt fiatteja ja peugeoteja. Mainettaan parempia ovat imo.

Pärjää sitä vaikka micralla;) pärjää sitä vaikka soluasunnossa, pelkällä jauhelihalla, ilman ulkomaanmatkoja, ilman karkkia, viinaa (juuneimit) ja kyllä mä tiedän et mun asenne autoja kohtaan on vähän punaniskainen ja typerä.

Mutta mä perustelenkin sen melkein 10l /100 syövän bensaturbon täysnahkasisustuksella sillä että auton pitoon aina menee aika lailla paljon rahaa, vituttaisi maksaa vaan jos auto on omasta mielestä ihan perseestä.. Kannattaa siis ajella (jossain budjetin rajoissa ) sellaisella millä ei vituta ainakaan niin paljoa (vaikka vähän silti koska vertailukohdat on siellä uusissa x5 bemareissa, ja tavoitetaso ennenpitkää myös:) )


E: isot jenkkimaasturit viehättää koska ne vituttaa punaviherpaviaaneja;) äijäpelejä ovat
 
Tuo 30tkm argumentointi on siinä mielessä hauskaa että minäkin olen jo niin vanha jarru että olen ajanut tuota määrää ja jopa paljon ylikin mm 83vm Nissan sunnyllä. Sitä ennen ajoin 2v 80tkm 76vm Opel asconalla, jokainen joka on tuollaisia ajanut, ymmärtää helposti että joku 2005 vm auto on jo kuitenkin aivan eri planeetalta.. Missä tulee sitten se raja, Uuskoppanen Superb on ihan kiva ajaa mutta ollaan tosi kaukana vaikka 70k€ Mersun maasturin ajo-ominaisuuksista ja sitten jos oikein hevostellaan niin onhan Bentley Continental GT ihan käsittämättömän maukas laite.

Imo, mun mielestä 2005 jälkeen ei normaali autojen ajo ominaisuudet ole enää parantuneet merkittävästi, Nykyään haukutaan äänekkäiksi autoja joiden sisätilan melu on sama kuin 2005 parhailla.. 140 heppanen auto on tehoton, ei ole paljon aikaa kun noilla tehoilla kuului GT luokkaan yms yms. 10 vuoden päästä joku kertoilee tällä palstalla miten käsittämättömän hirveää on ajaa 30tkm jollain 2015vm autolla.
 
Tuo 30tkm argumentointi on siinä mielessä hauskaa että minäkin olen jo niin vanha jarru että olen ajanut tuota määrää ja jopa paljon ylikin mm 83vm Nissan sunnyllä. Sitä ennen ajoin 2v 80tkm 76vm Opel asconalla, jokainen joka on tuollaisia ajanut, ymmärtää helposti että joku 2005 vm auto on jo kuitenkin aivan eri planeetalta.. Missä tulee sitten se raja, Uuskoppanen Superb on ihan kiva ajaa mutta ollaan tosi kaukana vaikka 70k€ Mersun maasturin ajo-ominaisuuksista ja sitten jos oikein hevostellaan niin onhan Bentley Continental GT ihan käsittämättömän maukas laite.

Imo, mun mielestä 2005 jälkeen ei normaali autojen ajo ominaisuudet ole enää parantuneet merkittävästi, Nykyään haukutaan äänekkäiksi autoja joiden sisätilan melu on sama kuin 2005 parhailla.. 140 heppanen auto on tehoton, ei ole paljon aikaa kun noilla tehoilla kuului GT luokkaan yms yms. 10 vuoden päästä joku kertoilee tällä palstalla miten käsittämättömän hirveää on ajaa 30tkm jollain 2015vm autolla.

No joo kyllähän autot kehittyy. Mä olen ajanu paria eri seiskaa, s-mersua, Porschea, lx-lexusta, a8 audia, s-type jaggea, m3 bemua, s4 audia, x5 bemua, xc90 volvoa ja parhaana autona 2012 xk Jaguaria.

Onhan ne 2000-luvun taitteen "kalliit" autot edelleen parempia kuin uudet nissanit tai volkkarit. Toisaalta V8 diesel touareg jotn. 2012 vuodelta ei ollut mikään ihan "super". Vaikka hintalappu oli 147000 euroa..

Ei ne 15 v ikäiset uutena kalliit autot ole huonoja. Ei esim e60 femma ole huono. Jaguar on kyllä ajettavuuden tae.
Lexus on ihan ok. Mutta kyllä xc90 ratissa tuntee itsensä mieheksi..

Hyviä ne on kaikki, parempia kuin 1.6 skodat. Noista "hienoista" autoista jota olen ajanut kyllä xk jagge on ehkä se sykähdyttävin, porsche on ihan ok, eniten ehkä siinä on se fiilis että se auto alla on just se stuttgartin ihme.. Mutta kyllä ne maasturimmat on eniten ehkä "äijä"-autoja ja kiinnostavinta kalustoa.

Ja ei ne edes uudet "tavis"lintat ole mitään ihmeellisiä autoja, ennemmin se 5-vuotias merkkiauto.. Parempi kun nissan juke vaikka ikää enemmän olisikin.

Ja kyllä, 140 hp on ihan mitätön määrä tehoa. Yleisesti kyllä alle 200 hp on ihan no-no. Kyllä se on auto jossa on ennemmin 300 kuin 200 hp. Mutta kyllä se alle 200 on liian vähän, sille ei minkään mahda.

E: uusia olen ajanut ulkomailla kun on noita autoja vuokraillut, muita lähinnä uteliaisuudesta. Ja mun mielestä siinä on älyttömän iso ero perusautot vs. uutena 150 k e olevat oikeat autot. Perusautoissa esim. E-mersut ja 5-bemarit on hyviä kunhan kone on sieltä tehokkaimmasta päästä.
 
Kummallista toimintaa autoliikkeessä kun eivät vastaa sähköpostiin tai soittopyyntöön. Vaihtoautoa tarjoan välissä, voisivat edes ilmoittaa jos ei kiinnosta. En mitään pommia tarjoa vaihdossa ja iso merkkiliike kyseessä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom