Tuo 30tkm argumentointi on siinä mielessä hauskaa että minäkin olen jo niin vanha jarru että olen ajanut tuota määrää ja jopa paljon ylikin mm 83vm Nissan sunnyllä. Sitä ennen ajoin 2v 80tkm 76vm Opel asconalla, jokainen joka on tuollaisia ajanut, ymmärtää helposti että joku 2005 vm auto on jo kuitenkin aivan eri planeetalta.. Missä tulee sitten se raja, Uuskoppanen Superb on ihan kiva ajaa mutta ollaan tosi kaukana vaikka 70k€ Mersun maasturin ajo-ominaisuuksista ja sitten jos oikein hevostellaan niin onhan Bentley Continental GT ihan käsittämättömän maukas laite.
Imo, mun mielestä 2005 jälkeen ei normaali autojen ajo ominaisuudet ole enää parantuneet merkittävästi, Nykyään haukutaan äänekkäiksi autoja joiden sisätilan melu on sama kuin 2005 parhailla.. 140 heppanen auto on tehoton, ei ole paljon aikaa kun noilla tehoilla kuului GT luokkaan yms yms. 10 vuoden päästä joku kertoilee tällä palstalla miten käsittämättömän hirveää on ajaa 30tkm jollain 2015vm autolla.
No joo kyllähän autot kehittyy. Mä olen ajanu paria eri seiskaa, s-mersua, Porschea, lx-lexusta, a8 audia, s-type jaggea, m3 bemua, s4 audia, x5 bemua, xc90 volvoa ja parhaana autona 2012 xk Jaguaria.
Onhan ne 2000-luvun taitteen "kalliit" autot edelleen parempia kuin uudet nissanit tai volkkarit. Toisaalta V8 diesel touareg jotn. 2012 vuodelta ei ollut mikään ihan "super". Vaikka hintalappu oli 147000 euroa..
Ei ne 15 v ikäiset uutena kalliit autot ole huonoja. Ei esim e60 femma ole huono. Jaguar on kyllä ajettavuuden tae.
Lexus on ihan ok. Mutta kyllä xc90 ratissa tuntee itsensä mieheksi..
Hyviä ne on kaikki, parempia kuin 1.6 skodat. Noista "hienoista" autoista jota olen ajanut kyllä xk jagge on ehkä se sykähdyttävin, porsche on ihan ok, eniten ehkä siinä on se fiilis että se auto alla on just se stuttgartin ihme.. Mutta kyllä ne maasturimmat on eniten ehkä "äijä"-autoja ja kiinnostavinta kalustoa.
Ja ei ne edes uudet "tavis"lintat ole mitään ihmeellisiä autoja, ennemmin se 5-vuotias merkkiauto.. Parempi kun nissan juke vaikka ikää enemmän olisikin.
Ja kyllä, 140 hp on ihan mitätön määrä tehoa. Yleisesti kyllä alle 200 hp on ihan no-no. Kyllä se on auto jossa on ennemmin 300 kuin 200 hp. Mutta kyllä se alle 200 on liian vähän, sille ei minkään mahda.
E: uusia olen ajanut ulkomailla kun on noita autoja vuokraillut, muita lähinnä uteliaisuudesta. Ja mun mielestä siinä on älyttömän iso ero perusautot vs. uutena 150 k e olevat oikeat autot. Perusautoissa esim. E-mersut ja 5-bemarit on hyviä kunhan kone on sieltä tehokkaimmasta päästä.