Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis Juke ei ole pelkästään karmean näköinen?

Sillä perusteella mitä olen ajanu Saksan ja Hollannin pikkuteitä ja toisaalta parin sadan kilsan Autobahnpätkän, on ihan kauhea auto ajaa. Ainakaan mä en tykkää.

Toisaalta kerää se katseita.. Vähän kun automaailman Johanna tukiainen.

Hengetön lähinnä kuvaa parhaiten sitä. Ja aika jotenkin tietokonepeliratti, paremmassa rattiohjaimessa parempi tuntuma.

Toisaalta ehkä vaikuttaa arvosteluun kun on niin erilainen auto mitä itse silloin (ja nyt) ajanut. Mm. 100 hp vähempitehoinen

Jokainen kokeilkoot, jos vaikka siitä jukesta löytäisi elämänsä auton;)
 
Tarkenna. En ole ajanut mutta kiinnostaa miten huono uusi auto nyt voi sitten olla. Kai se on tietysti siitäkin kiinni mikä auto on referenssinä. Mä ajelin tuossa pari kuukautta kakkoskoppaisella Cliolla ja voin olla ihan varma että olisin itkenyt onnesta jos olisin saanut Rion.

Otetaan vähän takaisin, kun toinen päivä takan Riolla. Ei se ihan susipaska ehkä olekaan. Oma auto siis vm 2011 A4, kontrasti alkuun oli kova.

Riossa on todella kovat rengasäänet ja alitehoinen kone. Tuo tehonpuute vaikuttaa sitten aika paljon ajomukavuuteen. Kyllähän pieni auto on näppärä kaupungissa.
 
Kokeilenpa tikulla jäätä ja heitellään vähän vettä kiukaalle...

Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Siinä olis melkeen kaikki mitä ite tarvii, neliveto, halpa hinta, maavaraa ja halvat varaosat. Mitään tosissaan pahaa sanaa en siitä ole kuullutkaan. Totta kai näitä on jotka iha periaattesta on tollasta köyhien halpis-autoa vastaan mutta jos sillä pääsee eteen - ja taaksepäin ja soon halpa ja suhteellisen huoltovapaa niin se piisais meikäläiselle.

What say you?
 
Kokeilenpa tikulla jäätä ja heitellään vähän vettä kiukaalle...

Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Siinä olis melkeen kaikki mitä ite tarvii, neliveto, halpa hinta, maavaraa ja halvat varaosat. Mitään tosissaan pahaa sanaa en siitä ole kuullutkaan. Totta kai näitä on jotka iha periaattesta on tollasta köyhien halpis-autoa vastaan mutta jos sillä pääsee eteen - ja taaksepäin ja soon halpa ja suhteellisen huoltovapaa niin se piisais meikäläiselle.

What say you?

Kuullut että noissa Kiinan ihmeissä olisi sellanen vika, että kun haluaa päästä eroon on se aika vaikeaa tai joutuu köyhtymään aika reilusti suhteessa auton hintaan.
 
Kokeilenpa tikulla jäätä ja heitellään vähän vettä kiukaalle...

Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Siinä olis melkeen kaikki mitä ite tarvii, neliveto, halpa hinta, maavaraa ja halvat varaosat. Mitään tosissaan pahaa sanaa en siitä ole kuullutkaan. Totta kai näitä on jotka iha periaattesta on tollasta köyhien halpis-autoa vastaan mutta jos sillä pääsee eteen - ja taaksepäin ja soon halpa ja suhteellisen huoltovapaa niin se piisais meikäläiselle.

What say you?

Eipä tuosta mitään pahaa ole kuulunut, kaveri hommasi muutama vuosi sitten ja todella lumisena talvena käytiin pyörittelemässä sitä pikkuteillä ihan reilussa hangessa. Hyvin kulki ja totteli. Itse olen hieman mietiskellyt samaa, ainoa miinus että neliveto on saatavana vain dieselinä. Eli täältä peukku ylös !
 
Kokeilenpa tikulla jäätä ja heitellään vähän vettä kiukaalle...

Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Siinä olis melkeen kaikki mitä ite tarvii, neliveto, halpa hinta, maavaraa ja halvat varaosat. Mitään tosissaan pahaa sanaa en siitä ole kuullutkaan. Totta kai näitä on jotka iha periaattesta on tollasta köyhien halpis-autoa vastaan mutta jos sillä pääsee eteen - ja taaksepäin ja soon halpa ja suhteellisen huoltovapaa niin se piisais meikäläiselle.

What say you?

Yks työkaveri ajelee sillä etuvetoisella pikkudieselillä joka viikko Belgiasta työpaikalleen Hampuriin ja viikonlopuksi kotiin. Pauttiarallaa 800km/suunta ja omien sanojensa mukaan tykännyt. Tuli just pari vuotta vanhaan autoon 200tkm täyteen ja sanoi että normihuoltojen lisäksi takarenkaat vaihdettu, ei mitään muuta. Ainakin hänelle sattunut hyvä yksilö alle.
 
Kokeilenpa tikulla jäätä ja heitellään vähän vettä kiukaalle...

Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Siinä olis melkeen kaikki mitä ite tarvii, neliveto, halpa hinta, maavaraa ja halvat varaosat. Mitään tosissaan pahaa sanaa en siitä ole kuullutkaan. Totta kai näitä on jotka iha periaattesta on tollasta köyhien halpis-autoa vastaan mutta jos sillä pääsee eteen - ja taaksepäin ja soon halpa ja suhteellisen huoltovapaa niin se piisais meikäläiselle.

What say you?

Ainahan ne mainostaa että suomen merkkiuskollisimmat asiakkaat.

Joko autot on ihan hyviä tai sitten muiden autojen myyjät hyvittää niistä niin huonosti.

En ole ajanut mutta se pickup-dacia on tavallaan aika hieno.
 
Kuullut että noissa Kiinan ihmeissä olisi sellanen vika, että kun haluaa päästä eroon on se aika vaikeaa tai joutuu köyhtymään aika reilusti suhteessa auton hintaan.

Toisaalta jos ajatellaan että ostettaisiin duster vaikka 1v vanhana maksetaan siitä se 16.5-19k€ ja ajellaan sillä se 3v niin näyttäisi pyyntihinnat olevan vielä 2010-2011 vm nyt 12500-18000 :) eli mun mielestä puhutaan varsin hillitystä arvon alenemasta. Monessa muussa autossa tuo arvonalenema kun tuppaa olemaan 3v huomattavasti isompi summa rahaa.
Omakohtaista kokemusta on stepwaystä 100km verran ja kyllähän tuo yllätti positiivisesti, ainut mikä oli jännä piirre niin tuo 0,9 tce kone ei todellakaan menisi millään luvattuihin kulutuksiin.

http://retkipaikka.fi/vapaa/retkiratsuksi-miten-dacia-duster-selvisi-viikon-maastotestista/
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuullut että noissa Kiinan ihmeissä olisi sellanen vika, että kun haluaa päästä eroon on se aika vaikeaa tai joutuu köyhtymään aika reilusti suhteessa auton hintaan.


No töö, kappas kummaa...

Sehän on selvä että kun alkuhintakin on noin alhanen ja tekniikka käytännössä n.5 vuotta vanhaa niin eihän siitä vaihdossa enää mitään saa. Daciat on sellasia autoja ettei niitä vaihdeta vaan ajetaan suohon kun kulku loppuu ja haetaan uusi.
 
Mitteepä täällä sanotaan jos tunnustan vakavissani Dacia Dusterin ostoa nykysen persufarkun tilalle?

Kaverilla on diesel-Dusteri. Ei mitään vikaa, helvetin karuhan se on, mutta toimiva diesel-nelikko kohtuukulutuksella. Kannattaa koeajaa, voi olla liian karu omaan makuun. Ainakin mulle olisi.
 
Kuullut että noissa Kiinan ihmeissä olisi sellanen vika, että kun haluaa päästä eroon on se aika vaikeaa tai joutuu köyhtymään aika reilusti suhteessa auton hintaan.
Suhteessa auton hintaan ehkä. En tiedä kun en ole seurannut. Mutta otetaanpa kalliimman luokan Bemari tai vastaava niin siitä tippuu vuodessa yksi Dacian hinta. :D Tietty vähemmän se kirpaisee sellaisen auton hankkijaa kuin se parin tonnin tiputus sitä jolla ei ole varaa kuin Daciaan.
 
Sehän on selvä että kun alkuhintakin on noin alhanen ja tekniikka käytännössä n.5 vuotta vanhaa niin eihän siitä vaihdossa enää mitään saa. Daciat on sellasia autoja ettei niitä vaihdeta vaan ajetaan suohon kun kulku loppuu ja haetaan uusi.

5-sarjan pakkisbemariko pitää sitten hintansa? :lol2:

Tein muuten tutkimusta yksi päivä ja kovimmat hinnanalenemat löytyi yllättäen 530d:stä. 3 vuotta ja 55% pois arvosta.
 
5-sarjan pakkisbemariko pitää sitten hintansa? :lol2:

Tein muuten tutkimusta yksi päivä ja kovimmat hinnanalenemat löytyi yllättäen 530d:stä. 3 vuotta ja 55% pois arvosta.

Väkisinkin kun käytettyjä saa Saksasta juuri niin paljon kun kehtaa suomalaiset hakea ja Saksassa ekojen vuosien arvonalenema on aika rankkaa tasoa.

Tollaisissa autoissa missä kotimaan kalustosta iso osa on muualta tuotua on toki hintataso aika lailla saksa+vero+kulut

Ja eikös se ole hyvä, on se viiden vanha viitosbemari silti todella hyvä auto ja ennemmin sellaisella kun skoda anjoviksella..

Toki alv:t jää valtiolta saamatta
 
Ja eikös se ole hyvä, on se viiden vanha viitosbemari silti todella hyvä auto ja ennemmin sellaisella kun skoda anjoviksella..

Vaikka miltä kantilta asiaa yrittäisi katsella, niin en saatana saa perusteltua itselleni tuollaista katiskaa. Ja pointtinahan oli se autosta köyhtyminen, mikä piti dacialla olla aivan valtavaa, mutta kun se perkele pitää arvonsa.

Yks tuttu hommasi jonkun F10:n ja kiroili justiin miten huoltoon meni tonni :lol2:
 
Yks tuttu hommasi jonkun F10:n ja kiroili justiin miten huoltoon meni tonni :lol2:

Näitä tapauksia kyllä riittää, että kehutaan ensin miten halvalla sai (uutena) kalliin auton. Kuitenkaan ei hoksata sitä, että ylläpito tuppaa olemaan ylemmän hintaluokan autoilla melkoisen hintavaa lystiä. Tonnin huolto kuulostaa siinä mielessä vielä aika halvalta :)

Nimimerkillä "C63 AMG himoittaisi kovasti" :hyper:
 
Kaveri osti vanhan Citikan C5 ja silläkin meni tonni huoltoon...

Eilen ajelin lenkin BMW 120d coupella. On muuten loistava auto hintaan nähden. Tollasta voisi itsekin harkita kakkosautoksi joskus.
 
Kaveri osti vanhan Citikan C5 ja silläkin meni tonni huoltoon...

Eilen ajelin lenkin BMW 120d coupella. On muuten loistava auto hintaan nähden. Tollasta voisi itsekin harkita kakkosautoksi joskus.

Niin voisi, mutta sellaista missä päivitetty jakopää.
 
Näitä tapauksia kyllä riittää, että kehutaan ensin miten halvalla sai (uutena) kalliin auton. Kuitenkaan ei hoksata sitä, että ylläpito tuppaa olemaan ylemmän hintaluokan autoilla melkoisen hintavaa lystiä. Tonnin huolto kuulostaa siinä mielessä vielä aika halvalta :)

Nimimerkillä "C63 AMG himoittaisi kovasti" :hyper:

Mua on aina naurattanut tämä, sitten taas jos ruvetaan vähän avaamaan tätäkin. Niin joku F10 tai 63 Amg imee jo 20tkm vuotuisella ajomäärällä 4000€ bensaa vakuutukset ja verot on helvetinmoiset, pelkästään noilla tulee jo se 5-6 tonnia isommat vuotuiset kulut. Mitä hemmetin merkitystä maksaako koko vuoden käyttö 7000€ vai 7500€?

Jos tuo 500€ muutos meinaa yhtään mitään niin sillon ei kyllä kannattaisi edes harkita mitään erikoisempaa vaan tyytyä ihan siihen 1.8 Toyotaan johon on varaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom