Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mua kiinnostaa todella tietää, että voiko noin mitätön juttu tulla tielle näissä rahoitusjutuissa...? Ja myyntipäällikköydellä retostelu on musta aika kusipäistä hommaa... myyntimies mä oon kuitenkin loppujen lopuksi, ei siinä sen kummempaa. Itse asiaan ->

No tuskimpa niitä voisi vähempää kiinnostaa, ellet sitten ehdoin tahdoin ala mainostamaan että työt voi olla kortilla, ja tuskin edes sittenkään...
 
No tuskimpa niitä voisi vähempää kiinnostaa, ellet sitten ehdoin tahdoin ala mainostamaan että työt voi olla kortilla, ja tuskin edes sittenkään...

OK... mä oon siksi näitä juttuja myöskin kyselemässä, että aikanaan kun ostelin ensimmäistä omaa autoa (viime laman varovaisissa jälkimainingeissa), niin sain todella "kaiken kirjavaa vastaanottoa" liikkeissä. Neljä eri liikettä kiersin ja ekassa sanottiin, että koska olen alle 25-v., niin en saa rahoitusta (?), tokalla sanottiin, että olis paras olla 40% käsirahaa, niin sitten asiat järjestyy, kolmannella valiteltiin taas mun ikää ja neljännellä olivat valmiita jopa myymään ilman käsirahaa minkä vaan auton.

Voisin kuvitella (mutua, mutua), että tällä hetkellä, kun autokauppa on todella hiljaisessa vaiheessa, niin sitä varmaankin aika helpolla saa auton vaihdettua haluamaansa. Mutta tämä on toki mutua...
 
Voihan se olla että rahoituslaitokset vetävät kohta tiukempaa linjaa mutta luulen että toistaiseksi vakituisella työpaikalla (mitä koeaikakin on) rahoituspäätös kyllä tippuu aika helposti.
 
Kyselin parilta firmalta välirahaa jos luopuisi omasta Audista. Aika tylyjä tarjouksia sain. Ei vaan jaksaisi itse alkaa myydä..

Pääsee ihan hyville tuntipalkoille itte myymällä. Ilmoitus nettiautoon, halvin hinta km/vm huomioon ottaen ja kuukauden päästä joku hakee auton pois. 0-5% joutuu ehkä antamaan "alennusta" vielä.
Autoliikkeeltä saa 30k autosta sen 3-5k vähemmän.
 
Pääsee ihan hyville tuntipalkoille itte myymällä. Ilmoitus nettiautoon, halvin hinta km/vm huomioon ottaen ja kuukauden päästä joku hakee auton pois. 0-5% joutuu ehkä antamaan "alennusta" vielä.
Autoliikkeeltä saa 30k autosta sen 3-5k vähemmän.

Tää riippuu auton iästä l. hinnasta Moni maksaa sen pari tonnii enemmän takuista jotka ostoon liittyy ostaessa liikkeestä, kuluttajasuoja mainitakseni.
 
Nettiautossa myynti riippuu voimakkaasti myös auton arvosta. Yli 20te hintaiset autot liikkuvat todella nihkeästi. Ja sen myös ostajat tietävät. Itse sanoisin, että käy ottamassa vaihtotarjous autoliikkeestä ja pistä sillä hinnalla nettiautoon myyntiin. Kuukaudessa parissa joku saattaa sen ostaa, ja sitten kävelet käteisen kanssa autoliikkeeseen tinkaamaan vielä parisataa hinnasta pois.

Parhaiten itse saa myytyä 500-5000€ hintaiset autot. Niissäkin merkki ja malli määräävät tahdin. Pieni city-auto (tai ts. akkojen auto) menee huonosti kaupaksi, kun sellaisia ostaa citysinkut ja he kokevat autokaupat pelottavaksi. Siksi se Yaris ostetaan mielellään turvalliselta ja luotettavalta autoliikkeeltä, eli rasvajobbarilta.
 
Pääsee ihan hyville tuntipalkoille itte myymällä. Ilmoitus nettiautoon, halvin hinta km/vm huomioon ottaen ja kuukauden päästä joku hakee auton pois. 0-5% joutuu ehkä antamaan "alennusta" vielä.
Autoliikkeeltä saa 30k autosta sen 3-5k vähemmän.
Olen myynyt niin monta autoa, että tiedän ettei se yksityisille myyminen ole kovinkaan helppoa. Aina tarjotaan vaihdokkia!
 
En ole varma kuuluisiko tämä tänne osastoon,mutta nyt on saatava kesäksi coupe perseen alle ja kaksi vaihtoehtoa miellyttää ainekin silmää
mutta kun ei osaa päättää...
Jos jollain olisi omakohtaista kokemusta tai perusteluja miksi valita näistä alla olevista toinen,olisin enemmäm kuin kiitollinen.
Hankalaksi tämän tekee se, että minulla ei ole koskaan ollut ajossa kyseisillä merkeillä olevia menopelejä,joten en tiedä niistä juuri mitään,tyyppiviat,huollot,ajettavuus jne.

Eli ensimmäinen vaihtoehto:Volvo c70 2,3 T5 coupe manuaali vm.00

Autolla ajettu vajaa 200tkm ja kattava huoltokirja,sekä auto on kaikinpuolin erittäin siisti.Sisustan nahat ovat kuskin penkkiä lukuunottamatta kuin uudet,
kahdet uuden karheat renkaat hienoilla vanteilla ja alkuperäinen soitin vaihdettu 2din mankkaan,tummennetut takalasit ja bilsteinin alusta (näillä sinänsä minulle merkitystä,mutta kerronpahan samalla)
Autossa lisäksi varustelutaso varmaan tuon ajan kärkeä.

leimattu huomautuksitta 03.2013
väri hopea
Hinta:6500


Ja toinen vaihtoehto:Mercedes-Benz 230 compressor sport
Autolla ajettu 214tkm ja auto on kuin pakasta vedetty,en nähnyt maalipinnassa tai sisutuksessa mitään käytönjälkiä lattiamattoa lukuunottamatta:rock:

Vanteet löytyy renkaineen molemmille vuodenajoille tästäkin ja auto on täysin originaalikunnossa.Auton audiojärjestelmä vakiona oli kyllä hyvä,ei kuitenkaan aivan volvon tasoa,mutta riittävä.

Väri:musta
Hinta:8200

Mielipiteitä kiitos,mutta ei tyyliin"mä ostaisin jo sillä rahalla bemarin etc..
 
Mitä vuosimallia mersu ja mitä lisävarusteita? Ajettavuus mersussa ainakin on hyvä. Ainakin tuon ikäisiin S ja V volvoihin verrattuna huomattavasti parempi. Ei väliä mitä vuosimallia mersu on.
 
Mä ostasin tuon Volvon;)
Perustelut.
-1700€ halvempi, kuin MB
-ajettu pikkaisen vähemmän, kuin MB
-Juuri katsastettu
-Tehokkaampi ja kun on manuaali, niin liikahtaakin.
Ps missä noi on myytävänä?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noista kyllä mersu. Tuon ikäinen Volvohan on voortti, joten jos ei sellaista tahdo niin...

Olen kaikkea muuta kuin volvomies mutta mitenniin on VOORTTI? Kumpikaan ei kuulosta ainakaan kalliilta, ei edes clk koska niissä on joskus käsittämättömät pyyntihinnat. Mersuhan noista pitäis kuitenkin ottaa ainakin jos sen historiasta ois jotain hajua.
Olen lukenut jostain että CLK ja SLK on tuon ajan mersuista vähäruosteisimpia joka on ihan hyvä plussa, johtuu varmaan siitä että coupe malleja pidetään paremmin kuin väyrystä. Joku saattais sanoa että hanki samantien 320 :D äänet paremmat eikä tarvii ahtimen kestoa miettiä.
 
Olen kaikkea muuta kuin volvomies mutta mitenniin on VOORTTI? Kumpikaan ei kuulosta ainakaan kalliilta, ei edes clk koska niissä on joskus käsittämättömät pyyntihinnat. Mersuhan noista pitäis kuitenkin ottaa ainakin jos sen historiasta ois jotain hajua.
Olen lukenut jostain että CLK ja SLK on tuon ajan mersuista vähäruosteisimpia joka on ihan hyvä plussa, johtuu varmaan siitä että coupe malleja pidetään paremmin kuin väyrystä. Joku saattais sanoa että hanki samantien 320 :D äänet paremmat eikä tarvii ahtimen kestoa miettiä.

Ford omisti volvon henkilöautotuotannon tuolloin. Eri asia onko Fordin omistus näkynyt volvoissa käytännössä jo vuonna 2000 kun omistajuus vaihtui 1999.
 
Pitkälti joo vuosituhannen alun Volvot on tekniikaltaan ja ostiltaan Fordeja. Mm. S40 ja V40 on likimain sama kuin Focus, ulkokuori vain erosi. Nykyäänhän taas Fordit taitaa olla Mazdoja ellen väärin muista.
 
Ford omisti volvon henkilöautotuotannon tuolloin. Eri asia onko Fordin omistus näkynyt volvoissa käytännössä jo vuonna 2000 kun omistajuus vaihtui 1999.

No niinpä. C70 pohjautuu 40 sarjaan joka luullakseni jakaa pohjalevyn joidenkin muiden mallien kanssa joita en tiedä ja sekään ei tarkoita että se olisi kovin lähellä näitä muita malleja. Siinähän voi olla 100% eri osat kun näissä sisarmalleissa.
 
Olen lukenut jostain että CLK ja SLK on tuon ajan mersuista vähäruosteisimpia joka on ihan hyvä plussa, johtuu varmaan siitä että coupe malleja pidetään paremmin kuin väyrystä.
Nehän on kesäautoja. :D Meilläkin SLK seisoo talvet tallissa (eikä tietenkään ole yhtään ruostetta). On muuten hauska peli, varmaan nyt jo tarkenisi ajaa katto alhaalla. Siellä kun laittaa lämmöt päälle, ei tule kylmä. Uskon että tarkenis talvellakin katto alhaalla. :D Ja musiikitkin kuuluu vaikka ei luukuta! Hienosti on suunniteltu kyllä.
 
No niinpä. C70 pohjautuu 40 sarjaan joka luullakseni jakaa pohjalevyn joidenkin muiden mallien kanssa joita en tiedä ja sekään ei tarkoita että se olisi kovin lähellä näitä muita malleja. Siinähän voi olla 100% eri osat kun näissä sisarmalleissa.

Noniin puhuin paskaa, uudempi c70 taitaa pohjautua 40/50 sarjaan mutta toi vanhempi 850 sarjaan.
 
Kumma juttu. Itse olin ihan varma, että se C70 olisi samaa alustaa V70:n kanssa. Eikös se ole helvetin pitkäkin? Ja isompi mitä S60?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom