Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Käsittääkseni noi uudemmat skoodat pitävät hintansa aikas hyvin, jos sellaisen jostain syystä haluaa:jahas:
http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selvitti-nain-sailyy-autosi-arvo/art-1288381237773.html

Kyllä kyllä. Jos 5v aikaisemmin osti Octavian aivan karvalakkimallina ja paskimmalla koneella, siitä saa tänään melkein enemmän kuin uutena. Sama juttu pikkuautojen kanssa. 15te arvoinen auto uutena, ja muutama vuosi myöhemmin joku mamma ostaa sen 14500e pois.

Suurin virhe tuntuisi olevan minkään lisävarusteen hankinta. Autoksi pitää ostaa halvin neekerimalli mitä ikinä mistään saa. Ja siitäkin repiä vielä kaikki penkit ja viikset irti.
 
Suoraan sanottuna Huppe on helvetin idiootti jos vaihtaa tuon bemun johonki prkl toijotaan tai skoodaan. Itse ajelisin bemarilla vaan menemään ja joka vuosi mitä eteenpäin mennään niin rahaa säästyy.

Tilanne huppe vaihtaa vaikka sen skodan, maksaa välissä 10000e, ajaa liikkeestä ulos ja koittaa myydä skoodaa niin saakin enään 5000e enemmän kuin bemarista. Ja auto on paljon huonompi.

totta.

Kyllä kyllä. Jos 5v aikaisemmin osti Octavian aivan karvalakkimallina ja paskimmalla koneella, siitä saa tänään melkein enemmän kuin uutena. Sama juttu pikkuautojen kanssa. 15te arvoinen auto uutena, ja muutama vuosi myöhemmin joku mamma ostaa sen 14500e pois.

Suurin virhe tuntuisi olevan minkään lisävarusteen hankinta. Autoksi pitää ostaa halvin neekerimalli mitä ikinä mistään saa. Ja siitäkin repiä vielä kaikki penkit ja viikset irti.

Totta. Olen katsellut tosiaan esim. noita Subaru Forestereita. Olivat uutena 2008 29900e ja nyt käytettynä 27.900 tai varusteltuna jopa sen 29 ja risat. :face:

Mulle toi lähinnä tulis käyttöä varten vaihdettua. Bemari jäi taas just äsken mahasta kiinni pihaan ja piti käydä lapioimassa irti. Lisäksi mökille ei pääse Bemarilla kun tie on niin paska. Ei tuolla nelikkoa tartte joka kerta mutta 20cm maavaran tartteis. Veemäistä se on pyytää aina naapuria Ursuksella vetämään mutapaskasta auto irti, tosin itse olen ollut sen verran järkevä jotten aja mutavelliin Bemarilla.
 
Toivottavasti nuot kestää ainkain seuraavat 5-10 vuotta niin ei tartte tätä tuskaa käydä läpi. ;)
Suositelkaapa jotain autoa, jolla vois oikeesti ajella suht huoleti kilometrejä täyteen? Auton ostaminen (kuten myöskään mikään muu shoppailu) ei kuulu omiin lempipuuhiin, mutta kun kilsoja tulee kiitos työmatka-ajojen sellaiset 40 000 km / vuosi, niin sataset paukkuu vähän väliä. Nyt meni just 207 pökötissä eka satanen rikki, kun ei lämpöpumpun hankinnalta jaksanut ruveta vielä autokauppojakin hieromaan, mutta en oikein tiedä, onko tuolla järkevää ajella seuraavaa satasta täyteen.

Ja perkeles kun ne vielä sekottaa pakkaa noilla dieselvero-puheillaan. Että joutuuko tässä vielä pohtimaan palatako bensakoneisiin? :curs:
 
Mutta ei se kuume vaan seuraavanana aamuna sitten se katumus ja mietintä että tuliko hätiköityä tai tehtyä virhe ostos. Ja voi vittu sitä tunnetta kun eka kaveri tai naapuri sitten kertookin että serkun kummin kaimalla oli samanlainen ja siinä ei ollut mitään hyvää kuin vain vikoja.

Joskus muinoin eräs vittumainen naapuri osti itselleen diesel auton. Siihen aikaan eivät viellä olleet niin yleisiä kun nykyään. No oli siinä autonsa luonna ja kaipaisi hieman sellaista hyväksyntää ostokselleen ja tuli kehumaan mulle sitä ostosta. No siinä sitten juteltiin ja se laitto auton käyntiin jolloin ihan tahattomasti tokaisin että se käy kuin traktori huumorimielessä. No se otti sen loukkauksena ja mykkäkoulua oli kauan.
 
Suositelkaapa jotain autoa, jolla vois oikeesti ajella suht huoleti kilometrejä täyteen? Auton ostaminen (kuten myöskään mikään muu shoppailu) ei kuulu omiin lempipuuhiin, mutta kun kilsoja tulee kiitos työmatka-ajojen sellaiset 40 000 km / vuosi, niin sataset paukkuu vähän väliä. Nyt meni just 207 pökötissä eka satanen rikki, kun ei lämpöpumpun hankinnalta jaksanut ruveta vielä autokauppojakin hieromaan, mutta en oikein tiedä, onko tuolla järkevää ajella seuraavaa satasta täyteen.

Ja perkeles kun ne vielä sekottaa pakkaa noilla dieselvero-puheillaan. Että joutuuko tässä vielä pohtimaan palatako bensakoneisiin? :curs:

Saat kilsakorvaukset? Heikki722 joskus noita oli tarkemmin laskenut ja muistelisin että se sanoi kannattavammaksi ostaa joku n. 100-150 tonnia ajettu Dieseli ja ajaa sillä sitten niin kauan kun se luotettavasti kestää. Eli uutta ei missään tapauksessa kannata hankkia tuollasilla kilsamäärillä. Jollei sitten ihan välttämättä siihen autoon halua panostaa. Heikki722:lla oli 406 pösö, siihen kun oli tullut kilsoja paljon (tais olla pitkälti kolmosella alkava määrä) niin hommasi 407:n ja sen jälkeen sitten Saksasta Audi A6:n.

Eli tuossa nyt on linjattava, että onko se auto työkalu jolla tienataan vai pitääkö sen olla itselle vimpan päälle sopiva vai pitääkö sen sopia omaan statukseen vai joku näiden sekoitus.

Mulle on tällä hetkellä aivan sama millä kotterolla ajelen kuhan se aamulla lähtee käymään ja sillä pääsee duuniin ja salille. Asun jyrkän mäen päällä, joten aina sitä sen nelivedon voisi itselleen perustella. Vaan velkaa niin riittävästi jo talosta, että ei tässä nyt aleta autoista velkaa ottamaan.
 
Saat kilsakorvaukset?
Juu.

Eli tuossa nyt on linjattava, että onko se auto työkalu jolla tienataan vai pitääkö sen olla itselle vimpan päälle sopiva vai pitääkö sen sopia omaan statukseen vai joku näiden sekoitus.
Kyllä se auto on itellekin nimenomaan pelkkä kulkuväline, jolla liikutaan paikasta a paikkaan b. Ja velkaa ei autoihin oteta. Eli periaatteessa yks vaihtoehto ois varmaan jatkaa nykyisellä ajelua, onhan se ainakin toistaiseksi ollut ihan yhteistyökykyinen peli.
 
Ite realistina kallistusin japaninrautaan, eli CorollaCivicAccordAvensisCarina- akselille. Siis jos riittää että auto liikkuu varmasti ja halvalla. Tuon Hondan ja Toyotan laadun näkee noista ADAC, TUV yms. testeistä joissa tiepalvelu kertoo mitä autoja on lauennut tien varteen ja katsastusasemat taas kertovat mitkä autot reputtavat katsastuksen. Auto Bildissä oli noista ja nuo merkit olivat aika korkealla, toki onhan niitä muitakin hyviä autoja, kuten nuo täällä paljon keskustellut saksalaiset.

Mutta tollane vanhempi tojo tai honta on helvetin halpakin ja arvo säilyy hyvin, vähänajetun kun löytää niin rullaa vaikka kymmenen vuotta eteenpäin helposti ja halvalla. Ja osienhinnat on täysi vitsi vaikka tuohon bemariin verrattuna minkä osakuluja täällä kirottiin :D

Ja jos haluaa "parempaa" niin ei uudemmasta Accordista ainakaan laatuvaikutelmaa puutu ja varusteitakin lötyy riittävästi.
 
Toytan hybridi ois sinällään varma että Priushan on virallisesti maailman luotettavin auto, jos Auto Bildiä uskominen :D vähävikaisin en muista paljon ajettu auto. Sinällään outoa, kun luulisi että jos tungen esim. Aurikseen lisää vikariskejä niin ei siitä luotettavampi pitäis tulla.

Ja Camry on maukas vehje, iso ja tyylikäs 8)
 
Kyllä se auto on itellekin nimenomaan pelkkä kulkuväline, jolla liikutaan paikasta a paikkaan b. Ja velkaa ei autoihin oteta. Eli periaatteessa yks vaihtoehto ois varmaan jatkaa nykyisellä ajelua, onhan se ainakin toistaiseksi ollut ihan yhteistyökykyinen peli.

Helppo. Ajat nykysellä niinkauan kuin se on luotettava. Sitten kun alkaa vittuileen, pistät jonkun toisen riesaksi. Kilsakorvauksista joka sentti kulujen jälkeen jemmaan sitä tulevaisuuden itselle uutta ajokkia varten.

Nyt suorastaan toivos pitkiä keikkoja. Se on kiva aatella kun pari keikkaa heittää että taas tienas kilsoilla auton arvon. ;)

Yllättävän hyvä vielä ajaakin tuollainen vanha Carina, kuhan vaan on alusta kunnossa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt suorastaan toivos pitkiä keikkoja. Se on kiva aatella kun pari keikkaa heittää että taas tienas kilsoilla auton arvon. ;)

Vajaa 10 vuotta sitten heitin itsekin keikkaa ja olihan se hauska (400tkm ajetulla Subarulla) saada auton arvon verran kilsakorvauksia, jopa enemmän :) Tosiaan, Subarusta ja lähes saman verran ajetusta Nissanista on hyviä kokemuksia. Muista autoista lähinnä huonoja.
Nyt kuitenkin perheellisenä ensisijaisena tekijänä autonvalinnassa on turvallisuus, toisena luotettavuus ja sitten mennään tunteiden pohjalta. Tällä hetkellä tahtoisin jonkin neliveto"maasturin". Ois kiva mennä leikkimään mökkitiellekin umpihankeen. Jos tästä nyt joku maasturi tai "maasturi" pistetään niin lupaan etten kolaa pihaa enää kertaakaan.
 
Kyllä autossa pitää olla kokoa ja massaa kun paljon ajelee, etten missään nimessä pösö 208:a ostaisi.

Aika tuskaa olisi työkseen jollain pikkuautolla körötellä. Olkoonkin, että uudet on jo varmaan kohtuu hyviä ajettavia, niin kyllä se auton koko vaikuttaa melkoisesti. Kateltiin rouvalle työmatkoja varten autoa tuossa vähän aikaa sitten. Piti olla iso, vakaa, kohtuu pienikulutuksinen muttei mikään nuhapumppu, mielellään automaattilaatikolla, tärkeimmät nykyaikaiset varusteet piti olla (ilmastointi, vakkari...), ei saanut olla ruma ja halvalla piti saada :D. Melko hankala yhdistelmä, mutta päädyttiin tuommoseen puoli miljoonaa rullattuun -01 S80 Volvoon. Pyörii samassa hintaluokassa pikkukippojen kanssa, mutta aivan toista maata muuten. Hyvä ajaa maantiellä ja varmasti turvallisempi, kuin Fabiat tai Yarikset. Kilometrejähän noissa tuppaa olemaan, mutta laatikko on uusittu joten pitäisi ajella vielä pitkään.

Noita pari-kolme vuotta vanhoja Saabeja on tullut tässä itselle katseltua, kun ovat niin törkeän halpoja laatuun nähden (eikä näytä pahalta silmäänkään), mutta toistaiseksi ei ole tullut vietyä ideaa sen pidemmälle. Jos vuoden päästä kattelis tilannetta uudelleen.
 
On se kieltämättä aika hankalaa tuo auton vaihto, etenkin jos on aivan "pakko" päästä sitä autoa nopeasti vaihtamaan.
Itsellä on nyt se tilanne, että oma auto on mukava, hyvä ja toimiva (Volvo V50 T5), mutta pientä kiinnostusta olisi vaihtaa johonkin halvempaan ylläpidettävään (polttoaineen kulutus + verot).

Omalla kohdalla mahdollisen vaihdon tekee hankalaksi se, että ilman autoa ei pärjää kuin muutaman päivän, joten melkein ainut tapa vaihtaa on autokauppojen kanssa ja niillä nuo hyvitykset harvoin osuu sille alueelle, mitä itse odottaisi, joten saattaa tulla pitkä projekti :D

No, onneksi ei ole tosiaan mitään pakkoa vaihtaa, joten voi rauhassa katsella ja harkita jopa uuden auton tilaamista.
 
http://www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/ tuosta ite kattelen noita autojen tuloksia ja ton+ tuttujen kokemuksien mukaan pysyn ranskan paskasta helvetin kaukana. Alkaa loppupää olla niillä kuorrutettu. Toki on tuollaisia poikkeuksia, kuten tuo ylemmässä viestissä oleva Volvo v70, siinä kuulemma edessä vaan nivelet vähän reistaa, halpa ja helppo homma, mutta ei mene sen takia läpi. Ja tuohan kertoo vain katsastukset, jos joku osaa saksaa, niin menkää ihmeessä adac:in sivuille ja katsokaa mitkä autot jättävät tielle. Itse en ainakaan saanutsivua englanniksi.

Anteeksi jos joku suuttui tuosta ranskalaisten mollaamisesta, mutta pari tollasta kaverin kanssa korjannu ja tuntuu että noita ei edes suunnitella, japsia helpompi laittaakkin. Tuo meganen kuuluisa polttimon vaihto on yksi esimerkki.
 
Sovin kaupat Bemarista. Eli nyt se sitten lähtee. Maanantaina pitäisi nähdä perävalot. Hieman kyllä harmittaa, kun tiedän jo etukäteen etten koskaan elämässäni tule saamaan yhtä hyvää autoa ajaa yhtä hyvin varusteltuna, tai ehkä voitan lotossa joskus?

No, pitää katsoa jotain eritavalla kivaa tilalle ja rahallahan noita on helppo sitten ostaa, helpompi kuin vaihdatella.

Kyllä ottaa päähän Suomen hinnat autoissa, kun erehdyin Mobilesta kattelemaan eilen taas tilalle jotain. Vaikkapa tämä tästä:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=157913774&origin=PARK

22ke Saksassa, 42ke Suomessa, jos riittääkään.
Lie 48ke Suomessa?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander/4584980

Tommoseen ois joku 8ke verot Tullin mukaan. Pitäsköhän käydä Saksasta? Ois sopivasti Lyypekissäkin, pääsis helposti Suomeen, kymmenen kilsaa Travemundeen.
 
Nämä esittelyautot on kyllä usein mielenkiintoisesti hinnoiteltu. Tässäkin tapauksessa hintaa 14tkm ajetulla käytetyllä on 'vain' muutama tonni enemmän kuin kalleimmalla hinnastosta löytyvällä uudella outlanderilla.

Ainakin 20% ylihintainen
2.2 HDi Instyle NAVI TC-SST -AT
180
6,9
156
34 236,45
11 753,55
45 990€+toimituskulut+metalliväri/lohkolämmitin
Silloin päästään n48000€ ovh
Kallis on käytetyksi, kun tuollaisesta uudesta saa 8-10% käteisalennuksen;)
 
2.2 HDi Instyle NAVI TC-SST -AT
180
6,9
156
34 236,45
11 753,55
45 990€+toimituskulut+metalliväri/lohkolämmitin
Silloin päästään n48000€ ovh
Kallis on käytetyksi, kun tuollaisesta uudesta saa 8-10% käteisalennuksen;)

Esittelyauto on kato sopivasti sisäänajettu, kun kaikki on kylmällä koneella testanneet, että kuinka se kiihtyypi ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom