Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos itsellä olisi tuollainen budjetti niin ostaisin juurikin kakssatasen dieselmersun, sopisin huoltamon kanssa alustan puslien vaihdon ja yleisen huollon muutenkin. Siinä olisikin sitten seuraavaksi 10 vuodeksi auto mille ei tarvitse tehdä muuta kuin normaalit huoltotoimet. Tietenkin voi ostaa jonkun japsin, joka on sitten muutaman vuoden päästä täysin arvoton ja luultavasti ei kovin hyväkuntoinenkaan. Ja taas kerran se ajettavuus on aivan eri tasoa.

E: Ja 190 2.0d ei tosiaan ole pirteä, mutta nimimerkillä matka-ajossa 5.3 litraa mitattu kulutus ei kovin paha ole.
 
Jos itsellä olisi tuollainen budjetti niin ostaisin juurikin kakssatasen dieselmersun, sopisin huoltamon kanssa alustan puslien vaihdon ja yleisen huollon muutenkin. Siinä olisikin sitten seuraavaksi 10 vuodeksi auto mille ei tarvitse tehdä muuta kuin normaalit huoltotoimet. Tietenkin voi ostaa jonkun japsin, joka on sitten muutaman vuoden päästä täysin arvoton ja luultavasti ei kovin hyväkuntoinenkaan. Ja taas kerran se ajettavuus on aivan eri tasoa.

E: Ja 190 2.0d ei tosiaan ole pirteä, mutta nimimerkillä matka-ajossa 5.3 litraa mitattu kulutus ei kovin paha ole.
Ihan typerää ajatella noin, että joku tietty auto kestää seuraavat 10 vuotta ilman, että täytyy tehdä mitään. Autotkin kun tuppaa olemaan yksilöitä, eikä paljon kannata luottaa jonkun tietyn merkin ylivoimaiseen kestävyyteen. Itse vaihdoin rapean ranskalaisen ajettuun ''pomminvarmaan'' tojotaan ja voin sanoa, että näillä tojon korjaamisilla olis ranskista huoltanut 10 vuotta.
 
Kyllä se nyt melkein kallistuu tonne toyotan tai focuksen puolelle. Eipä tuo hupen laittama almerakaan huonolta vaikuttanut. Auto ei siis tule itselle, joten luulen muijan päättävän ehdotuksista sen, mikä on hienoimman värinen. Mitään nokivasaraa ei todellakaan tule tohon pihaan ja tuskin uskoisin naisenkaan hyppivan riemusta, kun tommosen "pomminvarman 10vuodeks" paskakasan ajaisi sen eteen. Itselle mersun suostuisin ostamaankin, mutta se menisi jo sitten kympin yli budjetista. Golfia ei tule, koska uuden auton hankkiminen johtuu tällä hetkellä 97 vuoden golfista, jonka alusta on niin mätä, että jos astuu vähän liikaa kantapäällä, niin läpi menee, että rytisee. Onhan tuossa tietty korimalli vaihtunut, mutta ei kiitos.

Kiitos kuitenkin vaihtoehdoista.
 
Kyllä se nyt melkein kallistuu tonne toyotan tai focuksen puolelle. Eipä tuo hupen laittama almerakaan huonolta vaikuttanut. Auto ei siis tule itselle, joten luulen muijan päättävän ehdotuksista sen, mikä on hienoimman värinen. Mitään nokivasaraa ei todellakaan tule tohon pihaan ja tuskin uskoisin naisenkaan hyppivan riemusta, kun tommosen "pomminvarman 10vuodeks" paskakasan ajaisi sen eteen. Itselle mersun suostuisin ostamaankin, mutta se menisi jo sitten kympin yli budjetista. Golfia ei tule, koska uuden auton hankkiminen johtuu tällä hetkellä 97 vuoden golfista, jonka alusta on niin mätä, että jos astuu vähän liikaa kantapäällä, niin läpi menee, että rytisee. Onhan tuossa tietty korimalli vaihtunut, mutta ei kiitos.

Kiitos kuitenkin vaihtoehdoista.

Itsellä kans tuollainen 1. Korimallin focus ja onhan tuo hyvä ajaa tuon hintaiseksi ja kokoiseksi autoksi. Rengasmeluahan siinä piisaa ja nuo ruosteelle alttiit kohdat kannattaa tutkia. Eli kaikkien ovien alareunat ja takaluukun reunat kauttaaltaan. Paljon noita on takuuseen vaihdettu ja ne vaihdetut luukut ei mun käsittääkseni oo enään ruostunu, eli vika korjattu.

Muutenhan tuo on ollu halpa ja helppo käyttöauto, itsellä ollu reilu 7 vuotta jo tuo eikä siihen oo tarvinnu noiden ruostekorjauksien lisäksi juuri mitään tehdä. Lämmityslaitteen moottori alko vinkumaan niin sen putsasin ja rasvasin sekä samasta laittesta etuvastukset on pitäny vaihtaa. Taisin koiranluutkin vaihtaa n200tkm kohdalla että aika vähällä päässy.

Jos itse osaa korjata niin osatkin halpoja. Muutenhan tuo on menny tankates ja öljyjä vaihdelles. Eikä vie bensaakaan paljoa.
 
Mietin vaan että tulisiko musta johtotähden omistajana leuhka juppi? Vai pitäisikö nöyrtyä ja ostaa volvo...voi tätä päättämisen vaikeutta.
Mese johtaa 3-1

5:stä peli poikki:fuckyeah:

Ainiin ja molemmat siis vm.00
 
Mietin vaan että tulisiko musta johtotähden omistajana leuhka juppi? Vai pitäisikö nöyrtyä ja ostaa volvo...voi tätä päättämisen vaikeutta.
Mese johtaa 3-1

5:stä peli poikki:fuckyeah:

Ainiin ja molemmat siis vm.00

Takaveto kyllä ansaitsee vähintään 2 pistettä.
 
Mietin vaan että tulisiko musta johtotähden omistajana leuhka juppi? Vai pitäisikö nöyrtyä ja ostaa volvo...voi tätä päättämisen vaikeutta.
Mese johtaa 3-1

5:stä peli poikki:fuckyeah:

Ainiin ja molemmat siis vm.00

Jos mersu on parempi niin miks ihmeessä pitäis nöyrtyä ostamaan huonompi? Koska ollaan suomessa? Miettii sitten nöyränä volvon ratissa "olisinpa ostanut mersun"...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy nyt meikäläisenkin suunnata autokauppaan työpaikan vaihtuessa ja vanhan auton jäädessä työnantajalle. 17k on maksimi, mitä viitsin peltilehmään laittaa (mieluusti vähemmänkin), kiisselillä pitää kulkea (30-40tkm ajoa vuodessa) ja 4 ovea tarttis löytyä ja lähtökohtaisesti farkku.

Mielessä käynyt:

- BMW 318 / 320 diesel, vm. 06 - 07
- Audi A4 2.0 tdi, vm. 05 - 07
- Ford Focus 1.6 tdci, vm. -08
- Volkswagen Golf 2.0 tdi, vm. -08
- Kia Sportage
- Mazda 6
- Saab 9-3

Fordissa ja Mazdassa lähinnä pelottaa ruoste, Focus myös aika laiska. Toyota on täysin poissuljettu, pl. ehkä RAV4, mutta eipä toi Golffi nyt kummempia fiiliksiä herätä. Bemarin ajettavuus on helvetin hyvä. Kia musta hevonen, neliveto viehättäisi mutta ko. autosta ei ole mitään kokemusta. Ceediä sais todella edullisesti pienillä kilsoilla mutta on se vaan aika karu laite. Octavia on myös poissuljettu.
 
Täytyy nyt meikäläisenkin suunnata autokauppaan työpaikan vaihtuessa ja vanhan auton jäädessä työnantajalle. 17k on maksimi, mitä viitsin peltilehmään laittaa (mieluusti vähemmänkin), kiisselillä pitää kulkea (30-40tkm ajoa vuodessa) ja 4 ovea tarttis löytyä ja lähtökohtaisesti farkku.

Mielessä käynyt:

- BMW 318 / 320 diesel, vm. 06 - 07
- Audi A4 2.0 tdi, vm. 05 - 07
- Ford Focus 1.6 tdci, vm. -08
- Volkswagen Golf 2.0 tdi, vm. -08
- Kia Sportage
- Mazda 6
- Saab 9-3

Fordissa ja Mazdassa lähinnä pelottaa ruoste, Focus myös aika laiska. Toyota on täysin poissuljettu, pl. ehkä RAV4, mutta eipä toi Golffi nyt kummempia fiiliksiä herätä. Bemarin ajettavuus on helvetin hyvä. Kia musta hevonen, neliveto viehättäisi mutta ko. autosta ei ole mitään kokemusta. Ceediä sais todella edullisesti pienillä kilsoilla mutta on se vaan aika karu laite. Octavia on myös poissuljettu.

Noistahan se olis varmaan 320d kunhan ei ota uudempaa 177hv vaan se edeltävä niin ei oo sitä jakopääriskiä ja imusarjan läpät mäkeen.

Edit: Jaha onpas noita heikosti tohon 17 tonniin tää oli ainoa missä vähän vähemmän kilsoja http://www.nettiauto.com/bmw/318/5478624 ei tota kyllä koneen perusteella bemariks sanois :(
 
Joo 163 konin mallia olen kattellut. Tehon puolesta +120hv riittää, ei tartte olla mikään tykki. Bemari ja audi on ainoita, joissa voi edes puhua jostain "fiiliksestä" ajaessa, audissa tosin on mielestäni aika vanhahtava sisusta.
 
Jostain olen saanut käsityksen että audeissa nimenomaan 2.5 tdi olis pahin murheen kryyni? Vai onko se nyt sitten toimivampi?
 
Jostain olen saanut käsityksen että audeissa nimenomaan 2.5 tdi olis pahin murheen kryyni? Vai onko se nyt sitten toimivampi?

Niissä oli ne nokka-akseli jutut mutta ne korjattiin jossain vaiheessa, koneella on ihan järkyttävän huono maine vaikka ilmeisesti loppupään moottorit toimii. Mä oon kuullu noista 2.0tdi:stä ainakin joistain 170hv:sta että niitä helvetin kalliita suuttimia menee. Kannattaa kahlata läpi volkkari/audi foorumilta juttua onko noissa kakslitrasissa muutakin huonoa, itse en ihan muista.
 
Kaikista noista onkoha nyt 05 -> 2.0tdi koneista menee ne suuttimet ja myös öljypumppu on heikko kohta. Kaveri nähny töissä useamman alle 200tkm ajetun audin mistä on kone paskana.
 
Kaikista noista onkoha nyt 05 -> 2.0tdi koneista menee ne suuttimet ja myös öljypumppu on heikko kohta. Kaveri nähny töissä useamman alle 200tkm ajetun audin mistä on kone paskana.

Mulla oli 170hp TDI Passat. Kone on täyttä paskaa. Suutinhan siitä meni kesken ajon. Jotain ihme vikavaloja syttyi silloin tällöin ja katosi, kun käynnisti uudestaan. Seisontajarrut laukesi parkissa. Öljyä ne syö aivan helvetisti. Ja vieläpä sitä kalleinta VW longlife litkua. 20e litra.

VW forumille kun menet vaikka nyt, niin varmana joku itkee yo. vioista. Satoja kohtalokavereita. Oikeastaan ainoa mikä autossa toimi, oli DSG vaihteisto :D

Tehdas korvaa välillä osan vioista ja joskus ei. Pärstäkerroin kai toimii tässäkin.

Itse en enää Volkkaria tai Audia omaksi halua.
 
Tohon hintaan saa aika vähän ajetun ja hyvin varustellun 9-3 farkun. Ite ajelin tuollaisella vuoden päivät ja tosi tyytyväinen. Sitä en osaa sanoa miten valmistuksen lopettaminen vaikuttaa markkinoihin

- - - Updated - - -

Tohon hintaan saa aika vähän ajetun ja hyvin varustellun 9-3 farkun. Ite ajelin tuollaisella vuoden päivät ja tosi tyytyväinen. Sitä en osaa sanoa miten valmistuksen lopettaminen vaikuttaa markkinoihin
 
Helpompi vaan pysyä erossa turbodieseleistä, varsinkin pienistä ja korkeaviritteisistä sellaisista. Pakkiksen bemarimiesten juttuja kun kuuntelee niin tuntuu että bensakone olis tullu dieseliä halvemmaksi vaikka autolla ajettais 80 000km / vuosi...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom