Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
onkos porukoilla kokemusta tuollasesta Mazda 5:sta, tila-autosta? tai kenenkään kavereilla/tuttavilla. vois harkita tuollastakin verson rinnalla?

Kävin aikanaan koeistumassa moisessa ja se jäi kyllä siihen istumaan. Versoon verrattuna oli mielestäni paljon pienempi sisätiloiltaan (pienemmille ihmisille tällä ei toki ole varmasti merkitystä). Katso jokin Mazda tai Toyota liike, joissa molemmat ovat "tarjolla" ja käy istumassa ensin molemmissa. Toyotan luotettavuus Mazdaan verrattuna lienee itsestäänselvyys.

onkos porukoilla kokemusta tuollasesta Mazda 5:sta, tila-autosta? tai kenenkään kavereilla/tuttavilla. vois harkita tuollastakin verson rinnalla?

Jos haluisin tila-auton niin saattaisin ottaa sen. Komea peli. Ei taida saada bensa-automaattina?

Ei tuosta ole mutta kiinnosti aikanaan itseäkin mutta jäi silloin siihen kun oli uutuus eikä ollut käytettyjä. Vaimon puolella sukulaisilla usempia Matukoita ja kovin ovat niistä pitäneet. Kutosia ja kolmosia tosin.

- - - Updated - - -

Toyotan luotettavuus Mazdaan verrattuna lienee itsestäänselvyys.

Ai niinpäin että Mazda on se luotettava?

Kävin aikanaan koeistumassa moisessa ja se jäi kyllä siihen istumaan. Versoon verrattuna oli mielestäni paljon pienempi sisätiloiltaan (pienemmille ihmisille tällä ei toki ole varmasti merkitystä). Katso jokin Mazda tai Toyota liike, joissa molemmat ovat "tarjolla" ja käy istumassa ensin molemmissa. Toyotan luotettavuus Mazdaan verrattuna lienee itsestäänselvyys.
Minkä ikäistä kävít koeistumassa?
Mulla on ollut Verson 7paikkainen vm2005 ja Mazdan 5 vm2007 myöskin 7paikkaisena, niin ehdottomastin Mazda on se tilavampi!
Niin takatiloiltaa, että tavaratiloiltaan ja onhan Mazda 15cm pidempi, kuin Verso;)
Tuo liukuovi Mazdan 5 oli aivan ehdoton!
Tosin talvella, jos auton oli käyttänyt pesussa, niin tuo liukuovi tahtoi jäätyä;)
Ajoltaan Mazda on ehdottomastin parempi ajettava, kuin Verso!
Luotettavuudesta en menisi sanomaan mitään itsestäänselvyytenä, kun kahdesta Japsista puhutaan:D
Tosin ruosteherkempiä on noi Mazdat olleet( ainakin tuo Mazdan6).
Versosta mulla ei takuuaikan vaihdettu muuta kuin, hanttipuolen airbäkin ohjainyksikkö jonain kamppanjana.
Mazdasta tosin huomasivat 40tkm huollossa, että etupyöränlaakeri oli menossa ja vaihtoivat sen automaattisestin tuossa huollon yhteydessä.
Myös taakse vaihdettiin jotain puslia, kun auto nitisi kuin hetekka:D
Jos meinaa pitää autoa pitemään, niin ruostesuojaus kannattaa molempiin!

Minkä ikäistä kävít koeistumassa? [...] ehdottomastin Mazda on se tilavampi!

Olin viimeksi auto-ostoksilla 2008, joten ei se ainakaan tätä uudempi ollut. Mahdollisesti 2 - 3 vuotta vanhempi tästä eli Toyotan kohdalla tätä uudempaa korimallia eikä sitä ensimmäistä (joka oli todella pieni Corollan-alustalle rakennettu, eikä sitä kyllä 7-paikkaisena saanutkaan). Taisi kyllä olla uusi Mazda 5 missä istuin... musta, mutta ei se kokoa muuta. :) Itselläni otti pää kiinni takapenkillä kattoon. En kyllä muista silloin tutkineeni, onko penkkien kulma ja/tai "siirtymä" eteen-taakse säädettävissä takapenkillä, kuten Versossa on. Tällä saadaan pidempikin kaveri sinne taakse sopimaan, jonka lisäksi nukkuminen helpottuu huomattavasti.

Mitä tulee tuohon pituuteen, niin ihan niihin ulkomittoihin ei vain kannata tuijottaa, koska se ei välttämättä takaa mitään sisämitoista... vertaa vanha A-mersu, jonka ulkomitat ovat ~20 - 50 cm vähemmän kuin sisältä samankokoisten muiden merkkien autot.

- - - Updated - - -

Ai niinpäin että Mazda on se luotettava?

Sopii näyttää toteen, mikäli uskot Mazdan luotettavuuteen... :) Omakohtaiset kokemukset Toyotasta tukevat kyllä hyvin luotettavuustilastoja/katsastustilastoja jne. tämän lisäksi.

Sopii näyttää toteen, mikäli uskot Mazdan luotettavuuteen... :) Omakohtaiset kokemukset Toyotasta tukevat kyllä hyvin luotettavuustilastoja/katsastustilastoja jne. tämän lisäksi.

Nuot katsastustilastot pitäisi AINA syynätä tarkasti. Siellä kun on mukana kaikki palaneet ajovalojen polttimotkin...

Ja minä en edes yritä näyttää toteen yhtään mitään mikä liittyy siihen onko joku auto luotettavampi kuin joku toinen. Aina jonkun serkunkumminkaiman auto on hajonnut viikon välein tai sitten sillä on ajettu puol miljoonaa ilman että ees öljyjä on tarvinnut vaihtaa. :D

Samaa mutu paskaa tulee niin minulta kuin 99,9% muiltakin auton käyttäjiltä.

Toki jotkut autot on luotettavampia, mutta jos se on yleisesti tiedossa niin sitten se todella näkyy myös hinnassa ja sitten pitää miettiä mitä siitä luotettavuudesta kannattaa maksaa...

Muistutan tässä vielä kerran että BMW on usein katsastustilastojen vähävikaisin auto.... :jahas:

Kertoo karua kieltä siitä, et bemari toyotan varusteilla on the auto;). kuukaudet vierii ja hemmetin paska ei mee rikki! mitä mä Huppe teen väärin näiden bemareiden kanssa?

Kertoo karua kieltä siitä, et bemari toyotan varusteilla on the auto;). kuukaudet vierii ja hemmetin paska ei mee rikki! mitä mä Huppe teen väärin näiden bemareiden kanssa?

Mikäs Bemari sulla tarkalleen ottaen onkaan? Kone/vaihteisto ja vuosimalli + varustelista? Kerron mikä hajoaa seuraavaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
f30 328 sportautomaatti varustelista vedettii melkein paksulla tussilla viivana;). En mää koske noihin työkoneisiin tikullakaan, et turha ettii mu autosta imusarjan läppiä tai jäätyvää naftaa;). Saatikka jotain tukkautuvia hiukkaspönttöi. Mulle riittää et autos o yks pönttö ja se oon mä!

f30 328 sportautomaatti varustelista vedettii melkein paksulla tussilla viivana;). En mää koske noihin työkoneisiin tikullakaan, et turha ettii mu autosta imusarjan läppiä tai jäätyvää naftaa;). Saatikka jotain tukkautuvia hiukkaspönttöi. Mulle riittää et autos o yks pönttö ja se oon mä!

No mihin se nyt vuoden ikäinen auto hajois. Ton hintasen auton omistajalla ei sitäpaitsi muutaman tonnin rempat tunnu kukkarossa sen enempää kuin Toyotakuskin pyyhkimensulan vaihto. Voihan noissa sit ihan viallisen osan vuoksi vikoja olla, mutta kait harvemmin.

Hyvä valintahan tuo on, pitää toivoa että toi uusi ja mahtava vaihteisto on myös kestävä pitkällä aikavälillä.

Ja toisaalta nyt pitäää sitten ymmärtää se, että vanhassa autossa ne viat kulkee ihan siinä suhteessa miten paljon autossa on varustetta ja härpäkettä ja hinta käsikädessä sen kanssa miten paljon tuo on uutena maksanut.

Että jos 10 vuotta vanha uutena 20 tonnia maksanut auto hajoaa niin ei siihen nyt voi mitenkään edes tulla samaa remppaa kuin samanikäisessä 120 tonnia maksaneessa on edessä.

Köyhällä EI TODELLAKAAN ole varaa ostaa uutena kallista vanhaa autoa. Parempi ostaa vaan ihan joku tavisauto niin sitä pystyy tavisliksoilla myös ylläpitämään.

noniin, tilasin naapuri kaupungista 2008vm Mazda 5:sen tänne autoliikkeeseen. huomenna tulee niin kävästään kokeilemassa. soitin jo edelliselle omistajalle ja viaton yksilö kuulemma kyseessä. ei vaihtanut vikojen taikka piilevien vikojen vuoksi pois vaan muista syistä.

Kyllähän Toyota on luotettava, mutta niin on muutkin japsit pääsääntöisesti. Aika marginaalisia lienee erot luotettavuudessa Mazdan ja Toyotan välillä. Uusimmassa katsastustilastossa minkä löysin ei BMW pääse juhlimaan, ensimmäinen peräti sijalla 35.

Muistutan tässä vielä kerran että BMW on usein katsastustilastojen vähävikaisin auto.... :jahas:

Onko? Sinulla on varmaan jotain lähteitä tämän tueksi, koska itse en muista BMW:tä huipulla koskaan nähneeni. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö näin voisi olla... A-katsastukselta tilastot löytyvät netistä. Hassua kyllä, vuosi 2008 puuttuu kokonaan, mutta muuten on aika kattavasti autoja listalla.

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2012/Sivut/default.aspx

On joo, tosi hyvä ajettava. Ja vielä jos ottais takaovet jotka aukeaa kakesta, se ois mitä parhain. Meillä oli vain kahvasta avattavat, jotka kyllä nekin oli ihan riittävät.

Tosin ruosteherkempiä on noi Mazdat olleet( ainakin tuo Mazdan6).
Kutonen joo oli se murhemalli. Johtui siitä että maali ei saanut olla enää liuotinpohjaista. Ennen kuin nuo alettiin lakkaamaan tuplana (vaiko jopa useampaan kertaan), ne tuppasivat ruostumaan (lakka saa olla vielä liuotinpohjaista). Mutta kannattaa silti ruostesuojata tietenkin.
Samoihin aikoihin (+-2v) kun tuo rajoitus maaleihin tuli, useampi autonvalmistaja paini saman homman kanssa.

^
Joo, maaliongelmat taisivat iskeä Opeliin joskus '90-luvun alussa ja jenkkeihin joku vuosikymmen aiemmin. Ennemmin tai myöhemmin sitten jaappaniankin laitteisiin :)

-Franco

Köyhällä EI TODELLAKAAN ole varaa ostaa uutena kallista vanhaa autoa. Parempi ostaa vaan ihan joku tavisauto niin sitä pystyy tavisliksoilla myös ylläpitämään.

Ei välttämättä ihan noinkaan. Oletan, että tarkoitat kalliilla +40 tonnin autoja. Poikkeuksiakin näistä löytyy, kuten esimerkiksi tuo Mersun w211 E-sarja, mikä on aika varma käyttöpeli. Osat halpoja, eikä kalliita tyyppivikoja juurikaan ole. Bemariin tuo lausahduksesi kyllä tuntuu sopivan, kuin nyrkki silmään :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom