Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Koeajoin tollasta E400 viime keväänä ja olihan sillä vitun kiva ajaa! Kaikkia herkkuja löyty harman kardoneista lähtien. Laskeskeltiin että kun se on tehtaalta lähteny ni 1000e/kk on tippunu hinta. Auto oli muistaakseni 2004vm., reilu 100tkm ajettu ja vähän vajaa 25000e.

ei ois passannu alkaa selamaan nettiautoa. Kylläpä alkoi himottamaan tuo kyseinen yksilö. hinta ja laatu tuntuu ainakin ilmoituksen perusteella olevan kohdallaan. Järetönhän tuo on silti mun miljuuna volvoihin verrattuna.
 
ei ois passannu alkaa selamaan nettiautoa. Kylläpä alkoi himottamaan tuo kyseinen yksilö. hinta ja laatu tuntuu ainakin ilmoituksen perusteella olevan kohdallaan. Järetönhän tuo on silti mun miljuuna volvoihin verrattuna.

Käy koeajamassa!
 
Nyt on autokaupat tehty. Vanha Carina lähti Poriin jollekin jobbarille, varsin asiallisen oloinen tyyppi. Vein sen Tampereelle jossa tehtiin rautatieaseman pihassa paperit ja auto jatkoi siitä uuden omistajan matkassa.

Siitä sitten Espooseen ja ennalta sovitut autokaupat toteutui kun auto oli sitä mitä meilissä sovittiin. 2007 vuoden 307 SW Olympia malli. 2 litrasella 143 hw koneella. Automaatti-ilmastointi, lasikatto, vetokoukku jne perussetit löytyy. 79 tonnia ajettu. Viime syksynä tehty jakopääremppa ja näissä tyyppivikana olevat etujarrut myös uusittu.

Puskurissa alhaalla reikä, pystyy fiksari korjaamaan mutta ei siitä uutta vastaavaa saa, tästä hyvästä lähti kohtuu hyvin hinnasta. 8200 euroa kiitos ja näkemiin. Cruise tuohon pitää vielä käydä laittamassa jos ei kovin turhan kallis operaatio ole.
 
Nyt on autokaupat tehty. Vanha Carina lähti Poriin jollekin jobbarille, varsin asiallisen oloinen tyyppi. Vein sen Tampereelle jossa tehtiin rautatieaseman pihassa paperit ja auto jatkoi siitä uuden omistajan matkassa.

Siitä sitten Espooseen ja ennalta sovitut autokaupat toteutui kun auto oli sitä mitä meilissä sovittiin. 2007 vuoden 307 SW Olympia malli. 2 litrasella 143 hw koneella. Automaatti-ilmastointi, lasikatto, vetokoukku jne perussetit löytyy. 79 tonnia ajettu. Viime syksynä tehty jakopääremppa ja näissä tyyppivikana olevat etujarrut myös uusittu.

Puskurissa alhaalla reikä, pystyy fiksari korjaamaan mutta ei siitä uutta vastaavaa saa, tästä hyvästä lähti kohtuu hyvin hinnasta. 8200 euroa kiitos ja näkemiin. Cruise tuohon pitää vielä käydä laittamassa jos ei kovin turhan kallis operaatio ole.

Kulutus on erittäin suuri kaupunkiajossa ja takakonttia et tule saamaan auki koko talvena. Jäätyy se mikrokytkin heti kun ensimmäinen paikka tulee. Nämä pystyn sanomaan kokemuksesta. Meillä oli sama auto joskus. Hyvä ajaa ja yllättävän pirteä motti.
 
Samat, itellä myöskin tänään autokaupat tehtynä! Lauantaina lyötiin kättä päälle ja tänään raha ja auto vaihtoi omistajaa. Tuli lopunkaiken hommattua -07 vuoden ibiza 1.6:lla alle 100k ajettuna. Omasta mielestä tuli järkevämpi valinta, kun haikailin ibiza fr:en perään aikaisemmin. Tästä kuitenkin sai pari tonnia pois fr verrattuna ja pienemmillä kulutuksilla, joten tyytyväinen olen:).
 
Kulutus on erittäin suuri kaupunkiajossa ja takakonttia et tule saamaan auki koko talvena. Jäätyy se mikrokytkin heti kun ensimmäinen paikka tulee. Nämä pystyn sanomaan kokemuksesta. Meillä oli sama auto joskus. Hyvä ajaa ja yllättävän pirteä motti.

Kaupunkiajo on vaimon ongelma, se halus tuon itelleen päivittäiseen ajoon. ;)

Mikrokytkin kontissa on tuossa toisessakin pökössä, vm 2005, jäätyy joo joskus mutta 95% ajasta toimii ongelmitta. Ja toimii jopa erittäin hyvin jos tinkii pesukonereissuista talvella. Tän sanon kanssa kokemuksella. Jos käyttää talvella pesussa niin jäätää lukot ovista ja kontista ja jäätyy ovet kiinni jne. Mutta kun ei talvella pese kuin pahimpien suolapaskaloskakelien jälkeen niin ei ole jäätymisongelmiakaan.

Tuttu katsastusmies sanoi muuten että suurin osa Pösöjen sähköongelmista johtuu siitä että antaa pestä auton moottorin. Sanoi että kun ei sitä virhettä tee että moottorin pesee vaikka ois kuinta ikävän öljyisen tuhruinen niin välttää nämäkin ongelmat.

- - - Updated - - -

Jos on piuhat valmiina ni ei pitäisi paljo yli satasta maksaa.

Kai siellä valmiina tietyt jutut on, viiksi siihen pitää laitta. 250 euroa oli Laakkosen hinta.

Kerro mistä tuon saa satasella niin että toimii niin vien sinne...

...jos siis oli minulle kuten oletin?
 
Kai siellä valmiina tietyt jutut on, viiksi siihen pitää laitta. 250 euroa oli Laakkosen hinta.

Kerro mistä tuon saa satasella niin että toimii niin vien sinne...

...jos siis oli minulle kuten oletin?

Vaasassa on laitatettu siihen yksilöön minkä tiedän, tuskin sun sinne asti kannattaa ajella jos et vie lapsia samalla Tropiclandiaan. Oletin että on suunnilleen samanhintainen muuallakin mutta näköjään huomattava ero. Pahoittelen virheellistä hinta-arviota.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Jep, sitten vielä joku vapaaehtoinen joka oikeasti osaa tuon asentaa eikä ole tyyliin Vaasassa. ;)

Kyllä minä tiedän että joka ikinen asentamo ottaa tuosta hyvän katteen + työpalkkion, mutta minä en edes yritä asentaa tuollaista itse vaikka nyt kuka sanoisi että tuo on niin ja niin helppoa. ;)

Mulla on yks tuttu joka tekee halvalla näitä tyyliin iskarin ja raidepäiden vaihtoja jne, harrastelumielessä. Osaa tehdä ja on tehnyt paljon, pesee varmasti laadussa nämä "merkkihuollot" mutta taas nyt vähän epäilyttää viedä näissä sähköpuolen jutuissa minnekään jossa ei ole mitään muuta kukin ns perävalotakuu. Ehkä olen vähän tyhmä.

Mutta jos joku osaa vinkata mihin kannattas Jyväskylässä viedä ja hinta ois reippaasti alta 200 euro niin vinkit kelpaa.
 
Mulla on yks tuttu joka tekee halvalla näitä tyyliin iskarin ja raidepäiden vaihtoja jne, harrastelumielessä. Osaa tehdä ja on tehnyt paljon, pesee varmasti laadussa nämä "merkkihuollot" mutta taas nyt vähän epäilyttää viedä näissä sähköpuolen jutuissa minnekään jossa ei ole mitään muuta kukin ns perävalotakuu. Ehkä olen vähän tyhmä.
.

Menee hieman ot: mutta tekeekö se tuttu sitten raidepään vaihdon jälkeen ohjauskulmien tarkistuksenkin ja omaa siihen laitteet?
 
off-topic: Pösöön voipi käydä Citikan vakkarisäädin. Ainakin aikaisemmassa 305 Pösössä mikä meillä oli, niin sen viiksi oli presis sama mitä muissakin PSA konsernin autoissa. Paitsi, että se Citikan viiksi oli paaljon halvempi.

Mutta asiaan liittyi muitakin hauskuuksia. Osa huolloista kieltäytyy ohjelmoimasta viikseä. Syynä on ollut "kun sitä ei ole ostettu uuden auton yhteydessä". Itse tätä asiaa tuli tosiaan tutkittua, kun yritin vaimon 305:een vakkaria saada. Forumeilla osa sai sen, osa ei. Ja hinnat heittelivät laidasta laitaan. Itse opertaatiohan on vain viiksen kiinnitys ja softan enablointi.
 
Menee hieman ot: mutta tekeekö se tuttu sitten raidepään vaihdon jälkeen ohjauskulmien tarkistuksenkin ja omaa siihen laitteet?

Käytännössähän tuota ei tarvitse tehdä kun laskee kierrokset ja laittaa uuden palikan samalla tavalla paikoilleen. Sen huomaisi kyllä jos ohjauskulmat olisi vituillaan...viimeistään siitä että rengas kuluu epätasaiseti.

Eli ei omaa eikä tee. Ja kun pakkiksella ollaan niin "vituiks män" tiedän sen sanomattakin.

- - - Updated - - -

off-topic: Pösöön voipi käydä Citikan vakkarisäädin. Ainakin aikaisemmassa 305 Pösössä mikä meillä oli, niin sen viiksi oli presis sama mitä muissakin PSA konsernin autoissa. Paitsi, että se Citikan viiksi oli paaljon halvempi.

Mutta asiaan liittyi muitakin hauskuuksia. Osa huolloista kieltäytyy ohjelmoimasta viikseä. Syynä on ollut "kun sitä ei ole ostettu uuden auton yhteydessä". Itse tätä asiaa tuli tosiaan tutkittua, kun yritin vaimon 305:een vakkaria saada. Forumeilla osa sai sen, osa ei. Ja hinnat heittelivät laidasta laitaan. Itse opertaatiohan on vain viiksen kiinnitys ja softan enablointi.

Joo, offiahan tämä nyt vähän on joo. Mutta tosiaan se on näin. Ja automerkeillä on eroa. Esim. VAG konsernin vehkeisiin täällä asentavat (tai siis tämä useamman vuoden vanha tieto) mutta eivät anna siihen takuuta.

Taas Pösöllä eli Laakkosella vaihtavat ja antavat takuun. Jossain toisaalla voi olla täysin eri tavalla.

Minä maksan tuosta kyllä (tai siis vaimo maksaa tässä tapauksessa) ihan mielelläni sen 250 euroa. Se on vain yhdet turhat sakot kun tarvii välttää että tuo tienasi jo itsensä takasin ilman sitä mukavuutta mitä se tarjoaa.

MINULLE tuo on merkittävä varuste, tiedän monia joilla se on ja ei halua sitä edes käyttää.
 
Vakkarisäädin ja keskikyynärnoja. Ne on ne tärkeimmät auotssa :D Pulteilla ja prikoilla saa säädettyä vielä kuskinpenkin oikeaksi.
 
Lisätään tuo kaistatunnistin, niin voi ottaa pikku päikkärit turvallisestin suoralla tiellä:D

En oo ikinä tuollaista luksusta ees kokenut kuin kaistantunnistin. Ehkä hyvä vaan kun sitten ois sekin pakko olla.

Kahdesta en tahtoisi luopua, vakkari ja ilmastointi. Kumpaakaan ei ollut tuossa vanhassa romussa jolla itteään kidutti melkein 3 vuotta. No eipä nuo nykysetkään mitään loistoautoja ole. Toinen 6 vuotta ja toinen melkein 9 vuotta vanha.
 
Nyt on autokaupat tehty.

Eiköhän se joku tuu kohta sanomaan että "vituiks män".
Itse oon patonkeja aina ennen haukkunu paskoiks, mutta sitten ostin Bemarin. Paskan auton tietää omistaneensa vasta sitten kun on omistanut Bemarin "kaikilla varusteilla". Kohta tulee taas joku urpo ja sanoo miten hyvin sen M5 toimii tai joku manuaali-bensa-kutonen suomivarusteilla. Ihan sama. :jahas: Pasteen sit sen hinauslavettikuvan vastaukseks.
 
Paskan auton tietää omistaneensa vasta sitten kun on omistanut Bemarin "kaikilla varusteilla".

Pakko myöntää että samoja fiiliksiä. Kokemuksia 530da + automaatti ja abouttia rallaa kaikki varusteet. Vaihtoon meni moottori sekä vähän myöhemmin vaihdelaatikko. Noin 14 000 euroa tuli maksamaan tämä pajalla käynti. Lisäksi epämääräistä imusarjan läppien kanssa räveltämistä, turbot temppuiee.. helvetin kalliita vikoja senkin hintaiseen autoon. Uutta autoa kun katsoin, kävin lukasemassa taas viimeisimmistä vehkeistä kokemuksia btcf-foorumilla ja ei tarvinnut kuin muutaman minuutin niin jo alkoi taas vituttaa.

Bemarin voisin hankkia jos se olisi a. työsuhdeauto b. niin korkeat pinkat, ettei huolto tai etenkään korjauskustannukset tuntuisi missään
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom