Hahhaa, enpä oikein osaa muuta kuin nauraa sille, miten auto olisi statussymboli. :D Päätin juuri korjauttaa vm. 1991 Golfia noin 500€ (molemmat hihnat ja vesipumppu), käyttää sen vielä kerran leimalla ja ajaa sillä vielä yhden vuoden. Tuo siksi, että vanhan rottelon korjauttaminen on mulle pienempi tuska, kuin käytettyjen autojen kauppiaiden kanssa puhuminen. V-käyrä pomppaa heti ylös, koska sieltä ei tule suusta yhtä ainoaa rehellistä sanaa.
Lisäksi mulle ei tule kuuloonkaan, että ottaisin lainaa autoa varten. Se pakollinen riesa (työmatkojen takia, muuten eläisin mieluusti kokonaan ilman autoa) pitää pystyä ostamaan tuosta noin säästöillä, heti. Minä en anna korkoetua pankille, enkä autokauppiaalle, otan sen mieluummin itselleni. Täten nykybudjetillani ehdoton hintakatto olisi noin 3000€, mieluiten noin 1000-2000€. Sillä rahalla en ikinä voi tietää, saanko paskarottelopommin, vai vuosiksi hyvän käyttöauton pienillä korjaus- ja huoltokuluilla. Niinpä ajelen vielä ainakin vuoden tuolla nykyisellä kotterolla. Siinä on se hauskaa, että vaikka on hieman ruosteinen mk. 2 VW Golf, niin koska siinä on 1,8L isolohkomoottori 90hv ja kotteron kuivapaino alle tonnin, niin sillä ei jää jalkoihin. Suurimman osan ajasta ajan sillä kaikessa rauhassa, mutta joskus kun joku dorka tulee Audilla tai Bemulla (yleensä jompi kumpi noista merkeistä on kyseessä) puskuriin kiinni, niin sitten poljen huolella ja häivyn kauemmaksi ainakin hetkellisesti. Joo, tyhmäähän tuommoinenkin on, mutta ei joskus mahda mitään, kun se perseeseen liimautuminen vituttaa, vaikka ajaisin nopeusrajoitus +10%, eli en tod. ole tien tukkona.
Mutta joo, olen kyllä pistänyt merkille ihmisten ihan omituisen tunnepainotteisuuden, kun puhutaan autoista. Luotettavaa ja objektiivista kommenttia on hyvin vaikea saada mistään.