Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla saadaan koukutettua moni asiakas pakolliseen vaihtorumbaan kun loppulasku on maksettavana niin viedään mieluummin auto liikkeeseen ja uudella pätkällä vaihdokkia tilalle.
Toisaalta onko tää huono juttu? Tulee ainakin päiviteltyä auto tasaisin väliajoin uudempaan.. ikään kuin leasingsopparilla, mutta ilman että joutuu maksamaan korkeita leasingmaksuja. Yksityisleasing kun on käsittääkseni aika tyyristä. Vähän jos "parempaa" autoa haluaa ajaa, niin mennään siellä 700-800 € / kk.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaista autoa vaihdat yleensä alle ja minkälaista kuukausierää makselet?
Autot olleet ”halpoja” alemman keskiluokan vehkeitä 19000-28000€, Renault, 2x Seat ja Kia. kk erät 300-350€.
4 uutta autoa putkeen tuolla systeemillä, kilsat mulla vähän vajaa 20tkm/vuosi niin ei ole tullut öljynvaihtoja kummempia huoltoja eikä renkaiden uusimisia ollenkaan.
Ekan käsirahana romutuspalkkio vanhasta autosta ja olisiko ollut pari tonnia käteistä päälle ja sen jälkeen vaihdot ilman rahan liikkumista.
 
Minkälaisia kokemuksia yksityisleasingistä? Itsellä tällä hetkellä leasing firman kautta. Kohta mahdollisesti siirtyminen muihin hommiin ja oman auton osto edessä. Jotenki tää leasing autolla ajaminen vaan on niin huoletonta. Toki myös kallista. Mutta ehkä jopa mielellään maksan enemmän huolettomuudesta ja onhan se kiva ajella uudella autolla.

Sama auto yksityisleasingillä on ymmärtääkseni vielä kalliimpaa kuin firman leasingillä ja se toki mietityttää..
 
Minkälaisia kokemuksia yksityisleasingistä? Itsellä tällä hetkellä leasing firman kautta. Kohta mahdollisesti siirtyminen muihin hommiin ja oman auton osto edessä. Jotenki tää leasing autolla ajaminen vaan on niin huoletonta. Toki myös kallista. Mutta ehkä jopa mielellään maksan enemmän huolettomuudesta ja onhan se kiva ajella uudella autolla.

Sama auto yksityisleasingillä on ymmärtääkseni vielä kalliimpaa kuin firman leasingillä ja se toki mietityttää..

Ei ole kokemuksia yksityisleasingista, mutta itse aikoinaan vastaavassa tilanteessa loppujen lopuksi hylkäsin sen vaihtoehdon.
Oli siis itselläkin leasingauto firman kautta ja kun hommat vaihtui, niin piti miettiä millä kulkee. Silloin ainakin yksityisleasing olisi tullut suhteessa melkolailla kalliiksi vs. uudehko käytetty auto, joten päädyin jälkimmäiseen ratkaisuun. En tiedä onko asiat muuttuneet radikaalisti, kun tuosta on kuitenkin jo nelisen vuotta aikaa.
 
Nopea vertailu leasing hinnoista ihan perus perheautojen osalta, antaa olettaa että ihan mukavan katteen omaavaa pisnestä. Huolettomuudesta saa maksaa kyl premium hintaa.
 
Eihän ne sitä ilmatteeksi tee.
No ei todellakaan, vaikka mainokset antaa olettaa, että kyseessä on helppo ja HALPA tapa "omistaa" auto. Mutta on sit kyseessä yksityis- tai yritysleasing, niin käyttäjä käytännössä maksaa palveluntarjoajalle sen auton ja kun lopulta auto sit myydään eteenpäin leasingin päätyttyä, on myyntihinta poikkeuksetta liki kokonaisuudessaan voittoa palveluntarjoajalle. Eli ihan ok pisnistä, ei siis mikään ihme että esim Beelyn kaltaisia toimijoita ilmaantuu markkinoille. Beelyhän sinällään toimii viel fiksusti, kun toimii käytännössä autoliikkeille välittäjänä ja tarjoaa nimenomaan käytettyjä autoja. Näin on saatu jo kivasti tapettua sitä arvonalenemaa.
 
Näen tän yksityisleasing asian niin, että jos haluaa ajaa "keskihintaisella" omalla autolla, jonka kuukausierä on 400-500 €, niin parilla sadalla lisää.. vaikka 700 € kuukaudessa voi ajaa aina uudella leasingautolla ilman stressiä huolloista jne. Ja eikös tommosella 700 €:lla voi liisata jo ihan keskikokoista Bemaria tai Audia? Jos ostaa 30 000 € auton käytettynä, niin siihen ei tarvii montaa muutaman sadan tai tonnin-parin tonnin huoltoa tulla, niin kokonaishinta on noussut jo kuukausille jaettuna leasing auton hinnoille. Päälle vielä verot, vakuutukset, katsastukset, renkaanvaihdot ja säilytykset jne.. niin ei oman auton ja leasing auton välille välttämättä ihan hirveästi jää hintaeroa. Etenkin jos siis haluaa ajaa "vähän paremmalla autolla". Se mikä tässä on se suurin tekijä on oman auton jälleenmyyntiarvo. Hyvä jos saa tänään ostetusta autosa viiden vuoden päästä edes puolet takaisin.

Nämä siis vaan omia ajatuksia, jotka perustuu täysin olettamuksiin. Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia yksityisliisailusta (y)
 
Sen verran mitä olen itse noita leasinghintoja (yksityis) nähnyt, niin 700€/kk hintaan saa jonkun pikkuauton. Eli ei todellakaan keskikokoista bemaria tms.
Voi olla, että olen vaan katsonut vääristä firmoista, mutta tuo on oma käsitys.

edit: tuo siis ainakin jos kilometrejä tulee enemmän kuin 15k / vuosi.
 
Esim. Fiksudiili, 3-sarjan BMW 48kk/80tkm alkaen 488€/kk. 5-sarja 686€.

Mitäs tuohon hintaan kuuluu?
Niissä mitä olen itse katsonut on vastaavat sisällöt kuin yritysleasingeissa. Tuo haiskahtaa kovasti siltä, että tulee muutakin maksettavaa kuin kk-maksu ja polttoaineet. Jos ei tule, niin sitten tuo on halpa.
 
Mitäs tuohon hintaan kuuluu?
Niissä mitä olen itse katsonut on vastaavat sisällöt kuin yritysleasingeissa. Tuo haiskahtaa kovasti siltä, että tulee muutakin maksettavaa kuin kk-maksu ja polttoaineet. Jos ei tule, niin sitten tuo on halpa.
Hintaan kuuluu auto, luonnollisesti muut kulut on sitten käyttäjän vastuulla.
 
Hintaan kuuluu auto, luonnollisesti muut kulut on sitten käyttäjän vastuulla.

Eli tuo ei ole leasing vaan osamaksu. Näin arvelinkin. Oikeassa leasingissa kuukausihintaan kuuluu yleensä kaikki muut kulut paitsi polttoaine.
Tuo menee monella sekaisin ja leasingin nimellä tarjotaan ihan perusosamaksua. Tuolta löytynee vielä pykältä suuremmasta loppuerästä, jolla auton voi lunastaa itselleen jne.
 
Sen verran mitä olen itse noita leasinghintoja (yksityis) nähnyt, niin 700€/kk hintaan saa jonkun pikkuauton. Eli ei todellakaan keskikokoista bemaria tms.
Voi olla, että olen vaan katsonut vääristä firmoista, mutta tuo on oma käsitys.

edit: tuo siis ainakin jos kilometrejä tulee enemmän kuin 15k / vuosi.

Joo voi toki olla näin. Sähköautoissa ja hybrideissä on ainaki yritysleasingeissä edullisemmat hinnat kuin dieselautoissa.
 
Eli tuo ei ole leasing vaan osamaksu. Näin arvelinkin. Oikeassa leasingissa kuukausihintaan kuuluu yleensä kaikki muut kulut paitsi polttoaine.
Tuo menee monella sekaisin ja leasingin nimellä tarjotaan ihan perusosamaksua. Tuolta löytynee vielä pykältä suuremmasta loppuerästä, jolla auton voi lunastaa itselleen jne.
Saathan sä sinne klikattu huollot yms. jos haluat, silloin hinta nousee. Ja ei tietenkään mitään loppueriä, auto palautuu sopimuksen jälkeen.
 
Saathan sä sinne klikattu huollot yms. jos haluat, silloin hinta nousee. Ja ei tietenkään mitään loppueriä, auto palautuu sopimuksen jälkeen.

Juu, niin saa käytännössä mihin tahansa sopimukseen nykyään.
Mutta kun alkuperäinen kysymys koski yksityisleasingia. Eli leasing sopimusta, johon kuuluu käytännössä kaikki kulut, paitsi se polttoaine.
Sitä tuo sinun linkittämä systeemi ei ollut lähelläkään.
Eli edelleen väitän, että alle 700€/kk hinnalla ei ajella kovin kummoista autoa yksityisleasingilla, ainakaan millään järkevällä kilometrimäärällä jne.

Otin tuolta nyt randomina Nordean yksityisleasingin ja sieltä "kuukauden auton" eli Toyota RAV4 PHEV.
36kk sopimus, 25tkm / vuosi, sisältää vakuutuksen, hinta 735eur/kk. Ja tuon 36kk:n aikana kokonaismaksut 26460eur.
Ja tuohonkaan hintaan ei kuulu ajoneuvovero, eikä auton pesu, niin kuin yritysleasingissa usein kuuluu.

Vastaavalla diilillä samasta paikasta Audi e-tron Edition Advanced 50 quattro.
kk hinta 1108€, 36kk kokonaismaksut 39888€. Ja edelleen, ajoneuvovero ja pesut ei kuulu hintaan.

Että ei nuo yksityisleasingit mun mielestä kovinkaan edullisia ole. Toki se on siitä kiinni, että mitä itsekukin edullisena pitää.
 
Sitähän mä tässä ketjussa olen jo aikaisemmin kertonut että olen itse ostanut useita uusia autoja koska olen laskenut että se on halvempaa kuin yksityisleasing.
Tuo bemari 488€ oli vain hinnat alkaen esimerkki kun puhuttiin että 700€ saa vain jonkun pienen kipon. Siellä on muutaman egen päälle 200€/kk niitä pikkukippoja jos sellaisen halua.
Yritysleasing nyt on eri asia, se on ihan selvä.
 
Sitähän mä tässä ketjussa olen jo aikaisemmin kertonut että olen itse ostanut useita uusia autoja koska olen laskenut että se on halvempaa kuin yksityisleasing.
Tuo bemari 488€ oli vain hinnat alkaen esimerkki kun puhuttiin että 700€ saa vain jonkun pienen kipon. Siellä on muutaman egen päälle 200€/kk niitä pikkukippoja jos sellaisen halua.
Yritysleasing nyt on eri asia, se on ihan selvä.

Mitähän sinä nyt oikein selität...

Kun ainakin se minun hintakommentti oli tähän postaukseen:
Näen tän yksityisleasing asian niin, että jos haluaa ajaa "keskihintaisella" omalla autolla, jonka kuukausierä on 400-500 €, niin parilla sadalla lisää.. vaikka 700 € kuukaudessa voi ajaa aina uudella leasingautolla ilman stressiä huolloista jne. Ja eikös tommosella 700 €:lla voi liisata jo ihan keskikokoista Bemaria tai Audia? Jos ostaa 30 000 € auton käytettynä, niin siihen ei tarvii montaa muutaman sadan tai tonnin-parin tonnin huoltoa tulla, niin kokonaishinta on noussut jo kuukausille jaettuna leasing auton hinnoille. Päälle vielä verot, vakuutukset, katsastukset, renkaanvaihdot ja säilytykset jne.. niin ei oman auton ja leasing auton välille välttämättä ihan hirveästi jää hintaeroa. Etenkin jos siis haluaa ajaa "vähän paremmalla autolla". Se mikä tässä on se suurin tekijä on oman auton jälleenmyyntiarvo. Hyvä jos saa tänään ostetusta autosa viiden vuoden päästä edes puolet takaisin.

Nämä siis vaan omia ajatuksia, jotka perustuu täysin olettamuksiin. Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia yksityisliisailusta (y)

Niin eikös tuossa nimenomaan arveltu, että 700€ hinnalla saa keskikokoisen bemarin tai audin yksityisliisarina? Ja vastaus on, että eipä taida saada.
 
Niin eikös tuossa nimenomaan arveltu, että 700€ hinnalla saa keskikokoisen bemarin tai audin yksityisliisarina? Ja vastaus on, että eipä taida saada.
No se hinnat alkaen on edelleen sen 488€/kk, pöljää se on maksaa vakuutukset ja huollot samassa sopparissa koska ne on kalliita mutta kyllä sen lisähinnasta siihen saa.
Laitoin tarjouspyynnön niin nähdään sitten mitä se maksaa.
Pointti oli se että 488€ saa bemarin kyllä yksityisleasingilla jos haluaa, ymmärrän toki että sä haet hintaa yritysleasingia vastaavalle palvelulle.
 
No se hinnat alkaen on edelleen sen 488€/kk, pöljää se on maksaa vakuutukset ja huollot samassa sopparissa koska ne on kalliita mutta kyllä sen lisähinnasta siihen saa.
Laitoin tarjouspyynnön niin nähdään sitten mitä se maksaa.
Pointti oli se että 488€ saa bemarin kyllä yksityisleasingilla jos haluaa, ymmärrän toki että sä haet hintaa yritysleasingia vastaavalle palvelulle.
Eli käytännössä sä siis vuokraat sitä autoa ja olet lisäksi vastuussa kaikista kuluista. Väittäisin et osamaksu soppari on fiksumpi valinta, sikäli kun silloin maksat itsellesi sitä autoa etkä sille liisarille. Mut jokainen tyylillään.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom