Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ehtinyt lisäämään, mutta vm 2000 V70 Volvosta ->2008 Jaguariin tuntuu että kaikissa säästäisi tuhansia € (jos itse pystyy hakemaan) tai sitten auton varustelu/ mittarilukemat ovat aivan eri tasolla.
 
Mahtaako olla lama päällä, mutta eipä tunnu käytetyissä olevan oiken valikoimaa.S/V60:tä koitin katsella netistä eikä niitä ole kuin muutama. Varsinais-Suomesta kun etsii alta 100tkm ajettua dieseliä, niin haku palauttaa 17kpl ja siinäkin on mukana jo jotain Alfaa ja Nissania...Tässä taas yksi syy lisää harkita Saksasta tuontia. Ongelma tosin niissä on vaihto muutaman vuoden päästä. Taas saa kuunnella vittuilua liikkeissä.
 
Kohta pitää alkaa miettimään seuraavaa autoa. Vaikka nyt ei ostamisesta olekaan kysymys niin hankala päätös se silti on.
Nykyisen auton liisarisopimusta on vuosi jäljellä, joten kai sitä vuodenvaihteeseen mennessä pitää päättää mikä on seuraava kulkuväline.
Pari ajatusta on jo, pitäisi ehtiä jossain välissä tekemään pieni koeajokierros useammallakin autolla.
 
Mahtaako olla lama päällä, mutta eipä tunnu käytetyissä olevan oiken valikoimaa.S/V60:tä koitin katsella netistä eikä niitä ole kuin muutama. Varsinais-Suomesta kun etsii alta 100tkm ajettua dieseliä, niin haku palauttaa 17kpl ja siinäkin on mukana jo jotain Alfaa ja Nissania...Tässä taas yksi syy lisää harkita Saksasta tuontia. Ongelma tosin niissä on vaihto muutaman vuoden päästä. Taas saa kuunnella vittuilua liikkeissä.

Jostain syystä noilla on järjestään ajettu 100+tkm. Vähän ajavat ei ilmeisesti uusia autoja hommaile. Jos on alta 100 ajetuilla niin se näkyy heti myöskin hinnassa.
Ruotsissa olis vähemmän ajettuja, mutta ei mitään ilmaisia sielläkään.

Katos piruuttaan jotain golffeja tai A4 audeja. Niitä oli laakkosella halli täynnä, sen kun valitsee :)

e: <100tkm ajettuja 2011- golffeja 603kpl
 
Yön epätoivossa tunnustan nettiautottaneeni myös A4:ia. VAG-areenan lukeminen tosin palautti maanpinnalle. Samoin kävi 320d Bemun kanssa. Mersut taas on järjettömän hintaisia, ettei kyllä millään irtoa. Halvemmilla merkeillä taas ei oikein ole mitään tarjolla. Tai no Insignia/Astra oli pitkään ykkösvaihtoehto, mutta ei 160hp kone paljoa lämmitä kun Golffin kokoinen auto painaa 1,6 tonnia :( Ero vaikka just Golffiin on siinä, että Astralla kun ajaa niin aina on kyydissä 3 riuskaa ukkoa. Ainakin kiihtyvyys- ja kulutusmittarin mukaan.

Hakuehtoina olen pitänyt alle 100tkm ajettua yli 140-150hp naftakonetta. Vaan pistäpä Volvollekin tehot vapaaksi, niin jumalauta että on 1.6D:tä ja D2:ta tarjolla vaikka hurumykke. Ei ihme että maantiellä on jonoa :D
 
Katsoppa kodari vaikka Hondaa, se 2,2 diesel on muuten aika riuska kone ihan vakionakin. Civicciin sitä ei ole saanut kuin vasta pari vuotta mutta Accordia on tarjolla aika hyvin.
 
Katsoin Hondaa mutta semmoinen 90-luvun meininki aasialaisissa autoissa ei oikein iske. Penkit on mitä on, ajettavuus jne...Sitäpaitti Accordeja on 2kpl omilla kriteereilllä myynnissä ja nekin itse asiassa ylittävät budjetin. Niitä 150hp malleja toki on, mutta kun autolle on saatu 1600-1700kg painoa, niin eipä se paljoa lämmitä :(
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katsoin Hondaa mutta semmoinen 90-luvun meininki aasialaisissa autoissa ei oikein iske. Penkit on mitä on, ajettavuus jne...Sitäpaitti Accordeja on 2kpl omilla kriteereilllä myynnissä ja nekin itse asiassa ylittävät budjetin. Niitä 150hp malleja toki on, mutta kun autolle on saatu 1600-1700kg painoa, niin eipä se paljoa lämmitä :(

Kokeilen ensin, tuomitse sitten. Pelkkien numeroiden mukaan jos ostat niin et ehkä saa sitä mitä luulet. Tää on monessa nähty, japseissa usein tuntuu hevoset olevan kotona kavereineen tehomittauksissa. Muistelen että ainakin Hondan ja Subarun dieselissä on ollut +15-20 hv enemmän kuin on luvattu. Toyotaan ei uskalla enää sekaantua.

Sitä sisälaatua jos haluat niin VAG vaan, mutta mieluummin itse ajelen teknisesti luotettavalla vähän karummalla kiesillä kuin pelkään kuuden tonnin remonttia joka käynnistyksen yhteydessä.
 
Kukin ajaa millä tykkää, mutta V60 ei ole Volkkarin tekemä ;) Sitä olen koittanut etsiä (tai S60). Meikäläiseen ei oikein iske nuo aasialaiset autot. Vaikka Tojotaakin tsekkasin Nettiautosta eilen illalla, kun ei tosiaan tunnu seudulla olevan oikein mitään tarjontaa.

Saksasta toki saisi, mutta sitten pitäisi saada vanha auto hukattua jonnekin. Ja tosiaan taas 3-5 vuoden päästä kuunnella paikallisten jobbareiden paskanjauhantaa tuontiautoista ja suomalaisista rosterivolvoista...
 
Suomessa n25-35k€ hakusessa jokin tehokas +350hp pirssi vm 2005-7

http://www.nettiauto.com/audi/s6/7094398 esim tälläisen saisi n20k€ Suomeen rekisteröitynä.
Tullut myös katseltua ns perusautoja ja esimerkkinä Hyundain i30:kin tulee halvemmaksi hakea vaikkapa virosta.

Joku tämmönen tehokas, mielellään nelivetoinen bensamoottorinen käyttöauto on alkanu houkutella itteäkin. Nykyisen moottoripyörä + diesel auto kombon kun vaihtais pelkkään autoon niin tuskin kulut vuositasolla paljoa ainakaan nousisi :) Toki joku 2008-> m3 sedanina olis kans mieleen, mutta hinta pompsahtaa sitten jo sen verran ettei oo itelle mielekästä laittaa niin paljoa rahaa kiinni autoon...
 
Joku tämmönen tehokas, mielellään nelivetoinen bensamoottorinen käyttöauto on alkanu houkutella itteäkin. Nykyisen moottoripyörä + diesel auto kombon kun vaihtais pelkkään autoon niin tuskin kulut vuositasolla paljoa ainakaan nousisi :) Toki joku 2008-> m3 sedanina olis kans mieleen, mutta hinta pompsahtaa sitten jo sen verran ettei oo itelle mielekästä laittaa niin paljoa rahaa kiinni autoon...
Jeba. Itsekkin taas miettinyt prätkää mutta kun ei helvetti siinä ole oikeasti enää mitään järkeä.. Pari hassua kuukautta hyviä kelejä ja loppuvuosi täyttä paskaa :( Perhana kun ei itseä oikein noista ton hintaluokan nelikoista miellytä kun toi S6 ja jotenkin on sellainen fiilis että toi auto tulisi ihan järkyttävän kalliiksi. Etuvetoa ei viitsi edes miettiä noilla tehoilla ja takavetokin on vähän arveluttava, 400hp takapyörillä ja suomen 7kk talvi o_O
 
N
Jeba. Itsekkin taas miettinyt prätkää mutta kun ei helvetti siinä ole oikeasti enää mitään järkeä.. Pari hassua kuukautta hyviä kelejä ja loppuvuosi täyttä paskaa :( Perhana kun ei itseä oikein noista ton hintaluokan nelikoista miellytä kun toi S6 ja jotenkin on sellainen fiilis että toi auto tulisi ihan järkyttävän kalliiksi. Etuvetoa ei viitsi edes miettiä noilla tehoilla ja takavetokin on vähän arveluttava, 400hp takapyörillä ja suomen talvi o_O

No jos olisi edes 2kk niitä hyviä ajokelejä, mutta tänäkin "kesänä" yhden reissun voinu heittää ettei satanu eikä ollu kylmä.. Jonkun verran reissussa työn puolesta, muitakin harrastuksia jne niin harvoin on mahdollista moposta nauttia, kun pitäis vielä olla kuivaa ja suht lämmintäkin samaan aikaan :D Ja lisäksi kortti on aika herkässä, jos nyt iloa siitä ajosta haluaa niin harvoin siinä voi rajoituksia noudattaa..

Mulla on tällä hetkellä autona 10 vuosimallin s80 ja kaikin puolin miellyttävä tuo on ollu, hyvin toiminu ja rehellisyyden nimis se nyt ihan tarpeeksi liikkuu tuonne arkiliikenteeseen. Mutta jos moposta luopuu niin kyllä sen auton voisi hauskempaan vaihtaa, tuommonen A6 kokoluokka tarjoais vielä suht mukavaa kyyttiä pidemmälläkin reissulla vaikka ostais tuollasen sporttiversionkin.
 
Kokeilen ensin, tuomitse sitten. Pelkkien numeroiden mukaan jos ostat niin et ehkä saa sitä mitä luulet. Tää on monessa nähty, japseissa usein tuntuu hevoset olevan kotona kavereineen tehomittauksissa. Muistelen että ainakin Hondan ja Subarun dieselissä on ollut +15-20 hv enemmän kuin on luvattu. Toyotaan ei uskalla enää sekaantua.

Sitä sisälaatua jos haluat niin VAG vaan, mutta mieluummin itse ajelen teknisesti luotettavalla vähän karummalla kiesillä kuin pelkään kuuden tonnin remonttia joka käynnistyksen yhteydessä.

Mulla oli diesel-Accord. Oli pajalla 4 krt 20tkm aikana. Nyt kahdella Audilla yhteensä 40tkm vain määräaikaishuolloilla. Audit on paskoja ja japsit hyviä!
 
Jeba. Itsekkin taas miettinyt prätkää mutta kun ei helvetti siinä ole oikeasti enää mitään järkeä.. Pari hassua kuukautta hyviä kelejä ja loppuvuosi täyttä paskaa :( Perhana kun ei itseä oikein noista ton hintaluokan nelikoista miellytä kun toi S6 ja jotenkin on sellainen fiilis että toi auto tulisi ihan järkyttävän kalliiksi. Etuvetoa ei viitsi edes miettiä noilla tehoilla ja takavetokin on vähän arveluttava, 400hp takapyörillä ja suomen 7kk talvi o_O

Minkä vuoden S6 oot miettinyt?

Itse oon aivan rakastunut tohon 2000 vm S6:een millä nyt ajanut 2000-4000km. 340-390hp riittää liikuttamaan tota laivaa ihan kivasti, eikä tarvi vesisateellakaan katsella luistoneston välkkymistä, toisinkun edellisellä etuvetosella ym... Sopivan hiljanen ja tarvittassa murisee kaasua painaessa mukavasti. Helvetin mukava myös käsitellä nopean ja kevyen ohjauksen ansiosta.

On muuten vanhin auto mitä oon omistanut, muttei haittaa tippaakaan. Alkanut jotenkin silmäkin tottua tohon koriin, vaikken siitä ihan liikaa aiemmin pitänyt... Käyttövoimaverohan tossa on tällä hetkellä ~280e/v ja nousee vähän yli 300euroon 2006 jälkeen, kun on alle 2001 vm.

Edelliset autot:

VW Jetta VR6 2.8
Volvo V50 T5 2.5T 2005
BMW e46 330dA 2002
Ford Mondeo ST220 3.0 2005

IMG_1754_zpsviasyhun.jpg
 
Minkä vuoden S6 oot miettinyt?

Itse oon aivan rakastunut tohon 2000 vm S6:een millä nyt ajanut 2000-4000km. 340-390hp riittää liikuttamaan tota laivaa ihan kivasti, eikä tarvi vesisateellakaan katsella luistoneston välkkymistä, toisinkun edellisellä etuvetosella ym... Sopivan hiljanen ja tarvittassa murisee kaasua painaessa mukavasti. Helvetin mukava myös käsitellä nopean ja kevyen ohjauksen ansiosta.

On muuten vanhin auto mitä oon omistanut, muttei haittaa tippaakaan. Alkanut jotenkin silmäkin tottua tohon koriin, vaikken siitä ihan liikaa aiemmin pitänyt... Käyttövoimaverohan tossa on tällä hetkellä ~280e/v ja nousee vähän yli 300euroon 2006 jälkeen, kun on alle 2001 vm.

Edelliset autot:

VW Jetta VR6 2.8
Volvo V50 T5 2.5T 2005
BMW e46 330dA 2002
Ford Mondeo ST220 3.0 2005

IMG_1754_zpsviasyhun.jpg



http://www.nettiauto.com/audi/s6/7094398 Tota uudempaa korimallia katsellut.. On vaan tosiaan ilmeisesti tässäkin menty huonompaan suuntaan, toi vanhempi 340hp S6 on kuulemma kaikin puolin kestävämpi laite kuin toi uudempi.
 
http://www.nettiauto.com/audi/s6/7094398 Tota uudempaa korimallia katsellut.. On vaan tosiaan ilmeisesti tässäkin menty huonompaan suuntaan, toi vanhempi 340hp S6 on kuulemma kaikin puolin kestävämpi laite kuin toi uudempi.

Tohon V10 en oo niin perehtynyt, mutta se uudempi V8 ketjukone on tuottanut vähän harmaita hiuksia porukalle. Eli ketju + laahaimet ym. saanut vaihtaa 200tkm kohilla tai ennen. Tuntuu aika harva 2000 uudempi ketjukone olevan aika heikkoa tekoa, kun saa hilppeitä vaihdella melkein yhtä usein kun jakohihnoja...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom