Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On sitä takuu(huollo)n ja laadun parannusvaraa muillakin merkeillä kuin folsulla:

Setä vaihtoi pari kk sitten Skoda Jetin Mazdan CX-5:een, uuteen tietenkin. Ei menny kauaa kun oli tullut kuplia maaliin -> maalattiin koko paska uusiksi takuuseen. 2 vuoden jälkeen maahantuoja ei enää korjaa, siihen asti maalauttaa tarvittaessa. Ongelma on sinkityksen ja pohjamaalin välillä, tulee kuplia, kuplaan reikä, siitä vesi ja lika sisään ja pinta pilalla. Tapaus on tosiaan Tukholmassa, en tiedä millainen käytäntö on Suomessa, mutta voisin kuvitella että linja on sama. Kannattanee selvittää etukäteen, jos joku hullu meinaa Mazda-kaupoille lähteä. Helvetin paskaa laatua/palvelua Mazdalta.
 
Liisarina menee tuo menee enemmän kuin hyvin.
Mukavia autoja ajaa, kun toimivat. Eikä liisarina mitkään järjettömät kustannukset.

Vaginoista on tullut uusia italialasia/ranskalaisia. Kyllähän Alfoja tai jotain C5:ia aikoinaan otettiin liisareiksi sillä ilveellä että mukavia autoja, mutta ei niitä omaksi uskalla ostaa.

No saa nähdä jos julkisuus viimein saisi hommat muuttumaan. Jostain jo muuten kuulin että bemarillakin olisi hiljainen takaisinkutsu, mahtaako pitää paikkansa?
http://yle.fi/uutiset/skodan_maahan...ttyi__toimitusjohtaja_pyydan_anteeksi/8029743
 
Itse veikkaan, että joku VAGin merkeistä uhrataan jossain vaiheessa alttarilla joko tietoisesti tai tahattomasti. Sitten ne rupee taas 10 vuoden päästä kiinnittämään huomiota laatu+aftersales -komboon ja voidaan saada sieltäkin luotettavia autoja.
 
Eihän takaisinkutsut ole ihmeitä, Trafin sivuilla on niistä lista ja käytännössä joka merkki niitä tekee. Autoja ei ilmeisesti haluta / keritä testaamaan kuten ennen, joten tietty määrä sekundaa ja lastentauteja tulee läpi. Toki autot ovat myös monimutkaistuneet kamalasti ja kaikki saastehärvelit vaikeuttaa asiaa entisestään. Autot sitten korjataan takaisinkutsuilla ja huoltokampanjoina. Se on siis normaali tapa toimia nykyään, vaikka ei kovin mukavaa asiakkaalle.

Se että tehdas / maahantuoja väistelee selviä valmistusvirheitä koska niiden korjaaminen tulee kalliiksi on tökeröä ja tyhmää. Ja täysin kohtuutonta asiakasta kohtaan. Toivon kovasti että noin toimivat tehtaan saavat niin pahasti siipeensä kärsineestä maineesta ja myynnin laskusta että tuollainen toiminta ei ole kannattavaa, muuten siitä tulee uusi tapa kaikille toimia. Onneksi internetaikakautena sana kulkee tehokkaasti, ja muutkin mediat kuin TM ja Hesari saavat äänensä kuuluville. Iltapäivälehdet tarttuvat mielellään kaikkeen Sosiaalisessa mediassa liikkuvaan asiaan josta saa jutun aikaiseksi, eli yhden miehen protestikin voi saada julkisuutta.
 
Eihän takaisinkutsut ole ihmeitä, Trafin sivuilla on niistä lista ja käytännössä joka merkki niitä tekee.

Eihän ne olekaan, päinvastoin merkki siitä että valmistaja kantaa vastuunsa. Mutta kun on näitä pilipalimerkkejä joiden laitteet paukkuu, mistään ei oteta vastuuta ja maahantuoja pitää mykkäkoulua.
 
Varailin just huollon tuolle Passatille.
Kaveri puhelimen toisessa päässä kyseli sitten, että onko mitään muuta kuin normihuollon tarvetta. Vastailin, että ei ihme kyllä vaikka tässä on DSG vaihteisto :D Ei osannut muuta kommentoida kuin naurahtaa siellä. Taisi olla helpotus :D
 
Varailin just huollon tuolle Passatille.
Kaveri puhelimen toisessa päässä kyseli sitten, että onko mitään muuta kuin normihuollon tarvetta. Vastailin, että ei ihme kyllä vaikka tässä on DSG vaihteisto :D Ei osannut muuta kommentoida kuin naurahtaa siellä. Taisi olla helpotus :D

Onko uusissa DSG-vaihteistoissa samat ongelmat kuin vanhoissa?
 
Onko uusissa DSG-vaihteistoissa samat ongelmat kuin vanhoissa?

Tän pitäisi olla vähän parempi. Ymmärtääkseni jotain kytkinpakkoja vahvistettu tms. Ainakin toistaiseksi on toiminut ongelmitta (kohta 2v ollut ajossa).

edit:
Kilometrejä hiukan vajaat 30k.
 
Alko riittää noi "pomminvarmat" autot, niin vaihtu Fordi -> 2000 vuoden Audi S6 4.2 V8 QUATTRO automaatti. Korjataan tätä mielummin kun Fordia!

Parin päivän jälkeen on kyllä helvetin mukava auto, mutta bensatankki varmaan vuotaa.... :rolleyes:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alko riittää noi "pomminvarmat" autot, niin vaihtu Fordi -> 2000 vuoden Audi S6 4.2 V8 QUATTRO automaatti. Korjataan tätä mielummin kun Fordia!

Parin päivän jälkeen on kyllä helvetin mukava auto, mutta bensatankki varmaan vuotaa.... :rolleyes:

No niin! Kunnon auto oikean kokoisella moottorilla.
 
Kannattaako ilmastoinnin täyttöhuolto?

Tottakai se kannattaa ja on itseasiassa välttämätön, jos haluaa, että se ilmastointi toimii.
Talven aikana ilmastoinnista katoaa aina jonkin verran kylmäaineita, ilmastoinnin mallista/rakenteesta riippuu kuinka paljon.
Kyllä se silti kannattaa 2-4 vuoden välein huoltaa, riippuen tuosta yllämainitusta.
 
Nämä on näitä kysymyksiä, joissa vastaus riippuu siitä, keneltä kysyy. Huoltoja tekeviltä firmoilta kun kysyy, niin vastaus on totta kai, että kerran vuoteen kannattaa huollattaa. Toinen ääripää sanoo, että huoltaa siinä vaiheessa, kun kylmän tulo loppuu tai teho heikkenee. Rikki laitetta ei saa vaikkei huoltaisikaan, koska laite ei käynnisty jos kylmäainetta on liian vähän. Ja toisaalta jatkuvasti huollettu ilmastointikin saattaa hajota koska vaan.
 
Kannattaako vaihdattaa aineita, jos kylmää hönkii vielä enemmän kuin tarpeeksi?

Ei. Jos on manuaalinen ilmastoini niin sen kuulee kyllä äänestä kun nesteet vähissä. Pitää sellasta kurlutusta ja kylmää ei tule kunnolla. Automaattinen taas pysää kokonaan, ainakin meillä näin.

Jos haluaa olla varma ettei missään vaiheessa katkea nin vaihdattaa vaikka parin vuoden välein, mutta en mä nyt mitään muuta syytä keksi että miksi.
 
Ilmastoinnin kompuran hihnarullaakin kannattaa joskus katsoa ja heilutella, ettei laakerit ole menossa. Kaverilla tuli parin tonnin remontti, kun laakerit leikkasi kiinni ja hihna hyppäsi paikoiltaan melko uudessa Nissan qashgayssa.
 
Yhtään et sitten kaahaa sillä Audillasi...




No ei ainakaan yhtä reikäpäisesti...

Vähän tulee kyllä huomaamatta kerättyä vauhtia, kun toi Audi on niin paljon hiljasempi ja muutenkin sulavammin kulkee :D
 
Taitaa olla ostajan markkinat isokoneisten bensarohmujen kanssa markkinoilla, näyttäisi yhden mun kiinnostuksen kohteen hinnasta hävinneen 20% yhden yön aikana :D tosta kun vielä saisi 10% tingittyä niin voisi alkaa vakavasti harkitsemaan ostoa. Tullut katseltua aika paljon ulkomaiden tarjontaa ja kyllä mua kovasti ihmetyttää miksi kukaan enää Suomesta autoa ostaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom