Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miltä ässä vaikuttaa tehoiltaan ja ajettavuudeltaan golfiin vertailtuna?
Tehoiltaan aivan toista luokkaa kaikinpuolin. Ajettavuus kokonsa puolesta asteen huonompi, GTI on kätevämpi pyöritellä kyllä. Neliveto on ylivoimaa. Äänieristys parempi mitä Golfissa, mutta toi on uusi, joten lienee jotain vaikutusta.

B&O hifit voittaa Dynausion hifit komeesti.
 
Valmistaudu Mike siihen, että ekan talven jälkeen ei kelpaa enään kuin nelikot.

Itse en ole ainut, jolle näin on käynyt.
 
Mikellä on auton ostamisen tuskan syy vähän eri kuin useimmilla. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Luulisi ton VW konsernien moottorien+laatikon tason olevan yleistä tietoa. Ah, sitä Touranin moottoria jonka sylinteri päätti laueta tuhannen pillun päreiksi 58tkm:n kohdalla. Pelko perseessä saisi olla koko ajan jos kyseisen konsernin auto olisi alla.

Vitutti suoraan sanottua lukea TM:n uutta isojen farkkujen vertailua jossa VW Passat tuli voittajaksi. Onhan se varmaan koeajossa paras sitä en kiistä. Mutta kun faktoroit sisään laadun et uskallakaan ostaa. TM voisi siirtyä eteenpäin tuosta ajetaan autoa pari päivää ja annetaan pisteitä oikeaan tutkivaan journalismiin. Voisivat vaikka aloittaa penkomalla Volkkarin moottori-ongelmia.

Joku kyseli pari viikkoa takaisin Priuksen talviajosta. Lyhyt vastaus auto toimii kuin junan vessa (huom. ei VR:n vaan sellaisen perinteisen ryssäjunnan jossa mekanismi on rautaa).
 
No haloo, TM toimii mainosrahoilla ja jos selaat lehteä niin montako aukeamaa VW-konsernin mainoksia löytyy? Ei hyvän, ellei peräti parhaan mainosasiakkaan tuotteita haukuta.

Puolueettomuudesta toi lehti on kaukana, mainostajia nuoleskellaan, piste.
 
Mä ajan tällä hetkellä vm 2013 Passatilla ja vieläpä DSG vaihteistolla varustetulla.
Onhan tuo työmatka-ajoon ihan loistava auto ajaa.
Mutta en mä ikimaailmassa tuollaista ostaa uskaltaisi. Oma yksilö on toistaiseksi toiminut moitteetta, mutta kyllä silti ahdistaisi, jos tuo olisi oma. Onneksi on liisari. Sellaisena tuo menee enemmän kuin hyvin. Ei tarvitse miettiä, että mahtaako se kestää vai ei. Eikä sitä, että miten siitä pääsee tulevaisuudessa eroon.
 
Täytyy myös ottaa huomioon sekin seikka et VW autoja taidetaan myydä tänäkin päivänä reilusti eniten euroopassa jotenka ne vikatilastotkin näyttää karummalta kuin merkin jota myydään reilusti vähemmän. Eikä se kyllä ole kauaakaan kun jos et muuta saa niin toiota kutsui autoja huoltoon järkkymääriä et se siitä paremasta autosta. Itsehän ajelen edelleen VW konsernin aika uudella autolla eikä pelota huominen yhtään :p
 
Vitutti suoraan sanottua lukea TM:n uutta isojen farkkujen vertailua jossa VW Passat tuli voittajaksi. Onhan se varmaan koeajossa paras sitä en kiistä. Mutta kun faktoroit sisään laadun et uskallakaan ostaa. TM voisi siirtyä eteenpäin tuosta ajetaan autoa pari päivää ja annetaan pisteitä oikeaan tutkivaan journalismiin. Voisivat vaikka aloittaa penkomalla Volkkarin moottori-ongelmia.

Jolleivat ole TM:ssä selvännäkijöitä, niin melko mahdoton tuota luotettavuutta on arvioida uusien autojen vertailussa. Käytännössä se tiedetään vasta parin vuoden päästä miten nuo vuoden 2015 Passatit tulee kestämään liikenteessä. Toki voisivat vertailuissa kelata jokaisella autolla 100tkm mittariin, mutta edelleenkin tuo vertailu kertoisi vain sen yksittäisen vertailussa olleen auton luotettavuudesta.
 
Joku taisi osailla tässä ketjussa aiemmin, että 2,0 tdi ei kelpaa vaihdossa autoliikkeisiiin. Sain viime viikolla todella hyvän hyvityksen ja ostin uudemman 2,0 tdi koneen. Ei taida autoliikkeet tietää, miten paskoja noi vagin dieselit ovat....?
 
Eikä se kyllä ole kauaakaan kun jos et muuta saa niin toiota kutsui autoja huoltoon järkkymääriä et se siitä paremasta autosta. Itsehän ajelen edelleen VW konsernin aika uudella autolla eikä pelota huominen yhtään :p
Sentään kutsuivat huoltoon. Virheitä sattuu ja on erittäin positiivista että niitä korjataan. Se nimen omaan saa auton näyttämään paremmalta. Volkkarilla ei isommin takaisinkutsuja ole ollut näiden DSG- ja TSI- ongelmien kanssa, eikä ongelmien olemassaoloa ole taidettu edes myöntää, vaikka se on kaiken kansan tietoisuudessa. Vauriot maksatetaan asiakkaalla. Hienoa toimintaa. Melkein hävettää ajaa vaginalla, mutta ei sentään isommin pelota. Mutta mulla onkin takuuvarma 1.9 tdi manuaaliaskilla. DSG ja TSI on sellaisia, että niihin en uskaltaisi koskea pitkällä tikullakaan. 2.0 tdi on siinä ja siinä.

Edit: Olenkohan maininnut, että kaveri meni tuollaisen 1.4 TSI + DSG -kombon ostamaan käytettynä noin kuukausi sitten, vaikka sitä kovasti siitä varoiteltiin. Kyllä sitä hullu saa olla, mutta ei noin saatanan tyhmä. Kehui vielä että tällä saa ajaa huolettomasti kun tähän on jo moottori vaihdettu. Juu, se se onkin suuri luottamuslause. Voi hyvän tähen.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä kuin Powerhousu. Kaikilta tulee sutta ulos joskus, kyse onkin siitä miten se jälkimarkkinointi hoidetaan. VW on hoitanut sen kyllä uskomattoman huonosti, se että maksattaa valmistusvirheitään asiakkailla on kyllä todella paksua. Volvollahan taisi olla joitain vuosia sitten isot takaisinkutsut, jotka hoidettiin viimeisen päälle. Samalla Toyota kierteli omiensa kanssa (lattiamatto kaasupolkimen välissä - selitykset) vaikka lopussa otti ja korjasi tilanteen. Muistan että tästä oli mainintaakin lehdissä että takaisinkutsuista huolimatta Volvon maine parani, koska ihmiset kokivat luonnolliseksi että virheitä syntyy mutta Volvolla ne hoidettiin suoraselkäisesti ilman kustannuksia omistajalle. Alkaa olla harvinaista nykyään.
 
Mä sanon edelleen saman, jota sanoin tuossa yöllä jo. En ikinä ostaisi VAG konsernin autoa.
On noita moottori- ja vaihteisto-ongelmia ollut niin paljon, että kyllä se todennäköisyys omalle kohdalle osumisesta on liian suuri.

Liisarina menee tuo menee enemmän kuin hyvin.
Mukavia autoja ajaa, kun toimivat. Eikä liisarina mitkään järjettömät kustannukset.

Voi tosin silti olla, että ensi kesänä kun loppuu sopimus nykyisestä autosta niin vaihdan johonkin muuhun merkkiin. Pitäähän sitä vaihtelua olla näissäkin jutuissa :)
 
Sentään kutsuivat huoltoon. Virheitä sattuu ja on erittäin positiivista että niitä korjataan. Se nimen omaan saa auton näyttämään paremmalta. Volkkarilla ei isommin takaisinkutsuja ole ollut näiden DSG- ja TSI- ongelmien kanssa, eikä ongelmien olemassaoloa ole taidettu edes myöntää, vaikka se on kaiken kansan tietoisuudessa. Vauriot maksatetaan asiakkaalla. Hienoa toimintaa. Melkein hävettää ajaa vaginalla, mutta ei sentään isommin pelota. Mutta mulla onkin takuuvarma 1.9 tdi manuaaliaskilla. DSG ja TSI on sellaisia, että niihin en uskaltaisi koskea pitkällä tikullakaan. 2.0 tdi on siinä ja siinä.

Edit: Olenkohan maininnut, että kaveri meni tuollaisen 1.4 TSI + DSG -kombon ostamaan käytettynä noin kuukausi sitten, vaikka sitä kovasti siitä varoiteltiin. Kyllä sitä hullu saa olla, mutta ei noin saatanan tyhmä. Kehui vielä että tällä saa ajaa huolettomasti kun tähän on jo moottori vaihdettu. Juu, se se onkin suuri luottamuslause. Voi hyvän tähen.

Tottahan tuo on et asiat olis voinu hoitaa paremminkin VW konsernin puolesta. Tosin aika paljon ne vissiin on ainakin noita jakopään vikoja korjannu takuuseen vaikka olis ollu kilsojakin enemmän mittarissa. Itsellä on ollu monta VW konsernin autoa eikä missään niistä ole ollu mitään vikoja mitä jos ei oteta huomioon normaali kuluvia osia. Ajettavuus ratkaisee omalla kohdalla auton ostamisen, en ole merkkiuskollinen ja eri merkkisiä autoja on ollu useita. Kävin koeajamassa monta eri merkkiä ja päädyin VW konsernin autoon.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom