Auton ostajan tarkastuslista.

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuntuu monella olevan aika hankalaa auton ostaminen yksityiseltä, törmännyt tässä vuosien varrella tilanteisiin jossa ostaja ei ole tarkastanut auton runkonumeroa, ja pahimmassa tapauksessa on jopa maksettu minulle auto käteisellä vaikka rekisteriotteessa omistajana oli rahoitusyhtiö, ostaja ei myöskään laittanut mitään tietoja rahoituyhtiölle joten minulle tuli viikon päästä myynnistä kaikki auton paperit joissa olin itse omistajana.

Muutama kohta jotka PITÄÄ tarkistaa autoa ostaessa!

Varmista autosta annetut tiedot!!. Runkonumero/ rekisteriote.
Varmista auton historian, asiakirjojen ja
myyjän tietojen oikeellisuus. Onnistuu viestillä Elisa/Fonecta/ Suomen 16100

ÄLÄ LÄHETÄ RAHAA SUMMITTAISESTI! Äläkä anna rahaa ennenkuin sinulla on kauppakirjat! JOS autosta on jäännösvelkaa jonka ostajana maksat pois HUOLEHDI että rahoitusyhtiö tietää mitä olet tehnyt, muuten auton omistajana pysyy myyjä. Joka sitten kriminaaliasteesta riippuen voi tehdä mitä vaan esim:myydä auton uudestaan ja jos olet maksanut käteisellä niin peli on menetetty, parhaassa tapauksessa saat syytteen vielä autovarkaudesta.

Laske auton todellinen kustannus!

Tee kauppakirjat huolellisesti muista todistajat, äärimmäisen vittumaista jälkikäteen alkaa selvittelemään asioita.

Tossa oli muutama asia jotka tulivat mieleen, saa täytellä lisää jos tulee jotain mieleen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos liikkessä on auton takakontissa talvirengas, niin käske näyttää ne loput 3 varastosta. Yleensä ovat "hieman" eri kunnossa, mitä se esille laitettu.

Jos liikkessä on auton takakontissa talvirengas, niin käske näyttää ne loput 3 varastosta. Yleensä ovat "hieman" eri kunnossa, mitä se esille laitettu.

Ja tarkasta ne renkaat muutenkin, vaikka renkaassa olisi 90% pinnasta jäljellä niin vittumaisimmassa tapauksessa ne voivat olla jotkut 5v-10v vanhat täysin kivettyneet paskat. Joilla ei tee yhtään mitään.
http://www.continental.fi/www/rengas_fi_fi/teemat/rengasvinkkeja/renkaan_maksimi-ika_fi.html
Itse olen astunut tälläiseen miinaan kun ostin auton jossa oli kitkarenkaat ja uudehkot kesärenkaat, auton koko historia oli ilmeisesti ajettu kitkoilla. Kesärenkaat olivat käytännössä pilalla.

Naapuri hommas X5, niin juurikin 1 rengas/vanne oli fiksattu myyntikuntoon:D
Myöhemmin sai 3 muuta, niin sellaisessa kunnossa oli, ettei naapuri saanut niitä kunnon liottimilla edes puhtaakis, kun oli jarrupölyt palaneet huolella kiinni.
Pitä vähän käydä jelpaamassa omilla aineilla, niin saatiin puhtaaksi:jahas:

No edellistä autoa ostaessa tuli halliin joku huoltoukko huutelemaan, että se asiakas X sanoo että sen ostamassa autossi oli ihan paskat renkaat. Toinen myyjä huikkasi takaisin, että joo ota sielä Golffista ne paremmat sille ja pistä ne paskat sinne Golffiin...Hienosti kiertää renkaat liikkeen sisällä ja viimeinen ostaja saa päävoiton :D

Meikän autossa oli 2 uutta rengasta (esillä) ja kaksi talvisodan aikaista (varastossa piilossa). Arvatkaa hokasinko vasta kotona.

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom