Tuntuu monella olevan aika hankalaa auton ostaminen yksityiseltä, törmännyt tässä vuosien varrella tilanteisiin jossa ostaja ei ole tarkastanut auton runkonumeroa, ja pahimmassa tapauksessa on jopa maksettu minulle auto käteisellä vaikka rekisteriotteessa omistajana oli rahoitusyhtiö, ostaja ei myöskään laittanut mitään tietoja rahoituyhtiölle joten minulle tuli viikon päästä myynnistä kaikki auton paperit joissa olin itse omistajana.
Muutama kohta jotka PITÄÄ tarkistaa autoa ostaessa!
Varmista autosta annetut tiedot!!. Runkonumero/ rekisteriote.
Varmista auton historian, asiakirjojen ja
myyjän tietojen oikeellisuus. Onnistuu viestillä Elisa/Fonecta/ Suomen 16100
ÄLÄ LÄHETÄ RAHAA SUMMITTAISESTI! Äläkä anna rahaa ennenkuin sinulla on kauppakirjat! JOS autosta on jäännösvelkaa jonka ostajana maksat pois HUOLEHDI että rahoitusyhtiö tietää mitä olet tehnyt, muuten auton omistajana pysyy myyjä. Joka sitten kriminaaliasteesta riippuen voi tehdä mitä vaan esim:myydä auton uudestaan ja jos olet maksanut käteisellä niin peli on menetetty, parhaassa tapauksessa saat syytteen vielä autovarkaudesta.
Laske auton todellinen kustannus!
Tee kauppakirjat huolellisesti muista todistajat, äärimmäisen vittumaista jälkikäteen alkaa selvittelemään asioita.
Tossa oli muutama asia jotka tulivat mieleen, saa täytellä lisää jos tulee jotain mieleen.
Muutama kohta jotka PITÄÄ tarkistaa autoa ostaessa!
Varmista autosta annetut tiedot!!. Runkonumero/ rekisteriote.
Varmista auton historian, asiakirjojen ja
myyjän tietojen oikeellisuus. Onnistuu viestillä Elisa/Fonecta/ Suomen 16100
ÄLÄ LÄHETÄ RAHAA SUMMITTAISESTI! Äläkä anna rahaa ennenkuin sinulla on kauppakirjat! JOS autosta on jäännösvelkaa jonka ostajana maksat pois HUOLEHDI että rahoitusyhtiö tietää mitä olet tehnyt, muuten auton omistajana pysyy myyjä. Joka sitten kriminaaliasteesta riippuen voi tehdä mitä vaan esim:myydä auton uudestaan ja jos olet maksanut käteisellä niin peli on menetetty, parhaassa tapauksessa saat syytteen vielä autovarkaudesta.
Laske auton todellinen kustannus!
Tee kauppakirjat huolellisesti muista todistajat, äärimmäisen vittumaista jälkikäteen alkaa selvittelemään asioita.
Tossa oli muutama asia jotka tulivat mieleen, saa täytellä lisää jos tulee jotain mieleen.