Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Kevät on tulossa ja itellä ainakin on kova autokuume!

Haussa ois joku max 20.000€ hintaluokan menopeli ja pitää olla tältä vuosituhannelta ja mielellään alle 50tkm ajettu. Minkälaisilla autoilla pakkislaiset ajelee ja mitkä on kokemukset??

Ihan vaan vinkkiä haen, että mitä kannattas katella. En hae mitään suuremman kokoluokan autoa enkä farkkua, jotain Golfin kokosta ja mielellään vähän sporttisempaa, ei kuitenkaan tartte mikään GTi olla.

Uutta tohon rahaan tuskin saa kummosesti varusteltuna, mutta käytetty on aina käytetty ja ei viittis mitään pommia ostaa! Kun on kuullut, että siinä ja tässä vuosimallissa on niitä ja näitä vikoja. Pistäkääpä tulemaan vähän omia kokemuksianne ja luettuja/kuultuja mielipiteitänne erilaisista ihan tavallisista autoista. Eli ei mistään järjettömän hintasista unelmaurheiluautoista, niistä on jo oma thread. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sähän olit jyväskylästä?
Rinta-joupilla oli/on honda civic type R vm2002 ajettu jotain 50tkm.
se oli jotain vähän reilu 22000e

voi olla vähän liian sportti mutta sanoinpa kumminkin.
 
löyty heti nettiauto.com:sta tällanen

vuoden 1999 golf GTI turbo 1.8
ajettu 84 000km
hinta 20000 euroo

Ilkka salonen
Puhelin: 025411772
Matkapuhelin: 0500902427

onhan toi kohtuupaljon ajettu, mutta eiköhän sillä vielä aja

http://www.nettiauto.com
kattele vaikka tuolta lisää

EDIT: jos itse ostaisi tuolta sivustolta löytyvän golfin, niin voisi olla:

Golf (1.6)
1,6 Trendline 5-ov. 2002
ajettu 28500km
hinta 18000 €
 
No joo, mun vastaus menee kyllä nyt vähän ohi siitä mitä haettiin, mutta yritetään nyt puhua ympäri :D Kun kerran vähän sporttisempaa piti olla niin sehän ei voi tarkoittaa vain ulkonäköä vaan sen pitää ensisijaisesti olla suorituskykyä. Ja sitten kun sitä sporttisuutta on, siis sitä tehoa niin eihän sitä voi hukata vajaavetoisen sudittavakasi. Mitä jää jäljelle? BMW E36 328(miksei 325:kin), tehoa löytyy vajaat parisataa pollea, takaveto, varusteita todennäköisesti enemmän mitä uusimmissa riisikipoissa. Ainoa vaan että auton vuosimallissa joutuu tolla budjetilla hakemaan vuosimalleja about 95-98. Lisäksi kilometrejä löytyy vähintään tuplasti mitä kriteereissä on...

Saksasta kun hakee niin valinnanvaraa on...

IMO hakkaa sporttisuudessa, suorituskyvyssä, laadussa sekä ominaisuuksillaan kevyesti useimmat 2000-luvun pikkuautot...

Ja mikä tärkeintä, BMW on asenne :evil:
 
Timba79 sanoi:
Kevät on tulossa ja itellä ainakin on kova autokuume!

Haussa ois joku max 20.000€ hintaluokan menopeli ja pitää olla tältä vuosituhannelta ja mielellään alle 50tkm ajettu. Minkälaisilla autoilla pakkislaiset ajelee ja mitkä on kokemukset??

Ihan vaan vinkkiä haen, että mitä kannattas katella. En hae mitään suuremman kokoluokan autoa enkä farkkua, jotain Golfin kokosta ja mielellään vähän sporttisempaa, ei kuitenkaan tartte mikään GTi olla.

Uutta tohon rahaan tuskin saa kummosesti varusteltuna, mutta käytetty on aina käytetty ja ei viittis mitään pommia ostaa! Kun on kuullut, että siinä ja tässä vuosimallissa on niitä ja näitä vikoja. Pistäkääpä tulemaan vähän omia kokemuksianne ja luettuja/kuultuja mielipiteitänne erilaisista ihan tavallisista autoista. Eli ei mistään järjettömän hintasista unelmaurheiluautoista, niistä on jo oma thread. :D

lyhyesti hyvä ja halpa neuvo! älä osta ooppelia ellei ole alle vm-90, niillä sijais autoilla on ihan kiva ajella, kun koko ajan pajalla

ww :thumbs:
mersu :thumbs:
citikka/pösö(lähes samoja autoja) :)
sitten perus japsi
 
joku -00 Audi A3 1.8T ehkä... tai miksei jopa S3!
 
NuuNuu sanoi:
lyhyesti hyvä ja halpa neuvo! älä osta ooppelia ellei ole alle vm-90, niillä sijais autoilla on ihan kiva ajella, kun koko ajan pajalla

ww :thumbs:
mersu :thumbs:
citikka/pösö(lähes samoja autoja) :)
sitten perus japsi

Niin no mielipide tuokin. Ooppelissa menee kulutusosia, mutta perustekniikka on hyvin kestänyt. Japseja vastaan ei ole mitään. Mutta vw:tä ja ranskalaisia kylläkin. Sitikat varsinkin on surkeita talvi autoja, mietippä jotain BX:n luomaa mainetta, tsiisus mikä paska. Sitten uudemmista. Yhdellä kaverilla tippu moottori tielle -99 Borasta pari vuotta sitten, oli rapia satatuhatta ajettu. Kytkin leves 140 tkm:n kohdalla ja uusi asennettuna olis maksanut 1600 euroa, tsiisus taas.

Toinen laitto uuden Passatin ja kolmenkymmenen tuhannen kohdalla eturipustus uusiksi, oli kuulemma normaalia huollon mukaan, tsiisus potenssiin kaks. Ooppelista ei ole vielä tippunut moottori tielle, eikä hydrauliikka nesteet lentänyt.. :lol2: Niin ja olen kuullut mersuihinkin moottoreita huvikseen laitettavan, oli tosin paku, kaikki varmaan tietää sanomattakin mistä on kyse.
 
no vielä tarkennusta vähäsen. Eli noita "ominaisuuksia" lueteltuna.

-Hinta max. n. 20 te
-Kilometrit reilusti alle 100tkm, mieluiten alle 50 tkm
-Ja tän vuosituhannen puolelta
-Sitten tulee tää sporttisuus, mitään 1.0 litrasta mopoa ei vaikka ilmaseks sais

Toi Pertti123:n linkki no jees, sitä pitää tutkia enemmänkin ja LIIAN sporttista ei olekkaan jos ominaisuuden osuu yllä mainittuihin edes lähelle, toi hinta on ehkä se mistä vähiten pystyy tinkimään jos nyt ei mitään ihan IHMEELLISTÄ osu, mitä epäilen.

Ja mielenkiinnolla ootan just pientä vääntöä asiasta, että mikä auto on kestänyt ja mikä on aina pajalla. Itellä on mm. opeliin ja kaikkiin ranskalaisiin aika negatiivinen suhtautuminen lähinnä työ- ym. kavereiden kertoman pohjalta. Ja omasta Seatista sanottiin, että 90 luvun lopun malleissa on hitosti laatikkovikoja (ja tämä tuli puolueettoman autonkorjaajan suusta) yli 100tkm jälkeen. Ja ibizasta tässä kysymys.

tiedän että kaikista autoista on jotain sanomista, mutta toisista vaan on enemmän ja vähemmän ja varsinkin käytettyä ostaessa aina voi saada sen pommin, mutta yritän sitä parhaani mukaan välttää ja mikä onkaan parempaa tietoa kun käyttäjien kokemukset. Golf on vahvoilla, mutta tahtoo olla aika vähissä noi vähän ajetut ja suht tuoreet, tai sitten on ylihinnoteltuja ja uus maksaa taas jo pirusti jos vähänkään varusteita haluaa...
 
Kime76 sanoi:
Niin no mielipide tuokin. Ooppelissa menee kulutusosia, mutta perustekniikka on hyvin kestänyt. Japseja vastaan ei ole mitään. Mutta vw:tä ja ranskalaisia kylläkin. Sitikat varsinkin on surkeita talvi autoja, mietippä jotain BX:n luomaa mainetta, tsiisus mikä paska. Sitten uudemmista. Yhdellä kaverilla tippu moottori tielle -99 Borasta pari vuotta sitten, oli rapia satatuhatta ajettu. Kytkin leves 140 tkm:n kohdalla ja uusi asennettuna olis maksanut 1600 euroa, tsiisus taas.

Toinen laitto uuden Passatin ja kolmenkymmenen tuhannen kohdalla eturipustus uusiksi, oli kuulemma normaalia huollon mukaan, tsiisus potenssiin kaks. Ooppelista ei ole vielä tippunut moottori tielle, eikä hydrauliikka nesteet lentänyt.. :lol2: Niin ja olen kuullut mersuihinkin moottoreita huvikseen laitettavan, oli tosin paku, kaikki varmaan tietää sanomattakin mistä on kyse.

joo niitä kulutus osia kun saa laitella ihan uuteen!
mersu lähinnä sen hyvän kilometrikestävyyden ja takuun takia korjaavat älyttömät viat
omaan citikkaan olen olen ollut todella tyytyväinen ei bx eikä cx eikä niitä mulle tule oli meinaan hirveitä ne niiden hydr. ongelmat :david:
ainoa citikan tänpäivän ongelmat on airbägi(semmoinen 20 sentin johto lyöläpi)korjattuna kestää, hydrauliikka huolta ei enään ole (suljettu järj. vain takana ja synteettisillä ölj. kestää pakkastakin hyvin

mutta meillä on kaikilla omat mielipiteet!
ps.olen kyllä kuullut noita samoja vikoja ja lisään yhden ww transportter 20tkm ja kaasu hirtti kiinni ja nollas ohjelmansa itse 2krt :lol2:
 
Kime76 sanoi:
Niin no mielipide tuokin. Ooppelissa menee kulutusosia, mutta perustekniikka on hyvin kestänyt. Japseja vastaan ei ole mitään. Mutta vw:tä ja ranskalaisia kylläkin. Sitikat varsinkin on surkeita talvi autoja, mietippä jotain BX:n luomaa mainetta, tsiisus mikä paska. Sitten uudemmista. Yhdellä kaverilla tippu moottori tielle -99 Borasta pari vuotta sitten, oli rapia satatuhatta ajettu. Kytkin leves 140 tkm:n kohdalla ja uusi asennettuna olis maksanut 1600 euroa, tsiisus taas.

Toinen laitto uuden Passatin ja kolmenkymmenen tuhannen kohdalla eturipustus uusiksi, oli kuulemma normaalia huollon mukaan, tsiisus potenssiin kaks. Ooppelista ei ole vielä tippunut moottori tielle, eikä hydrauliikka nesteet lentänyt.. :lol2: Niin ja olen kuullut mersuihinkin moottoreita huvikseen laitettavan, oli tosin paku, kaikki varmaan tietää sanomattakin mistä on kyse.

OPEL on vitun :kakka: auto!!
 
IsoDino sanoi:
OPEL on vitun :kakka: auto!!

Kaikki autot on enemmän tai vähemmän paskoja, kun kerran pitää kuitenkin jollain ajaa, niin miksei ajaa reteesti, kaikki paskat bemarit sun muut persereikäiset mopot pois ja kunnon peli alle.


auto101_1.jpg


Ei ole tuunattu juurikaan, kokolailla vakio.
 
Kime76 sanoi:
Sitikat varsinkin on surkeita talvi autoja, mietippä jotain BX:n luomaa mainetta, tsiisus mikä paska.

Mikähän niissä on surkeeta, mulla on ollu BX käytössä n. 4v ja toki RISKINÄ on hydraliikan pamahtaminen mutta KAIKISSA käytetyissä autoissa on riskejä ja erinäisiä "tyyppivikoja", Mie en itse nää hirveästi järkeä laittaa perusautoiluun esim 20000-30000€ ja olla ns. varman päällä ettei mikään mene rikki jne.
Viimeisin -89 BX 1.6 GTI maksoi 1350€, ajettu 160000km ja on mielestäni mukava auto jousituksiltaan ja muutenkin, suht tukevat GT penkit ja sähkö ikkunat ja silleen. Ei siinä mitään, parjatkaa vaan sitikoita, hinnat laskee ja mie saan sitten halvalla hyviä autoja :D
Kesällä tulee taas jenkki käyttöön ja siinä on fiilistä :D

Sillä hinnalla mitä kalliimpien ja uudempien autojen hinta laskee vuodessa saa laittettua harraste ja käyttö biiliä niin ettei paskalle taivu :)
 
Mike sanoi:
Eikös tossa ollut Saksastakin puhetta, sieltä vois saada kuskattua alta 20. Suomessa hinta jossain 25-35.

saksassa et alle 15000e meinaa järkevää saada+verot.
verotettuna alle 20000 vaikee saada hjuvaa yksilöä.
 
Mike sanoi:
Eikös tossa ollut Saksastakin puhetta, sieltä vois saada kuskattua alta 20. Suomessa hinta jossain 25-35.

Noi on vaan noi Saksan cossut yleensä aika moisia projektiaihioita. Siellä ei tunnu olevan enää kunnollisia yksilöitä jäljellä, ja onhan ne jo 10 vuotta vanhoja vehkeitä. Cossussa saa varautua 200tkm:n jälkeen koneremppaan, johon uppoaa joitakin tuhansia euroja.

Jos itse ostaisin cossua niin hommaisin mieluiten jonkun jo Suomen kilvissä olevan, johon olisi koneremppa tehtynä. Silloin se kyllä luonnollisesti maksaa jonkun tonnin enemmän kuin orkkiskunnossa oleva. Cossua en myöskään lähtisi ostamaan, jos on itsellä peukalo keskellä kämmentä, niihin kun saa olla kaikkea pientä fixailemassa. No toisaalta eipä ole oikein olemassa yli 10 vuotta vanhaa ongelmatonta autoa..

Hauskoja vehkeitä ne on joka tapauksessa, mutta en nyt ihan heti käyttöautoksi lähtisi ostamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom