Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Inssi on ihan mahdotonta saada syntymäpäivälle, koska kirjalliset pystyy suorittamaan vasta kun on ajokorttiin tarvittava ikä täynnä eli syntymäpäivänä.

Eipä pidä paikkaansa! Koulusta eräs heebo hehkutti, että huomenna on kirjalliset ja menee varmasti ykkösellä läpi.
Ylihuomenna jannu tuli ja käveli vastaan näyttäen sitä paperilappua jonka saa ennen kunnon muovistakorttia.
Oli ollut aamulla tekemässä kirjalliset ja oli sen jälkeen tiedustellut inssiaikaa ja sai samalla päivälle inssin koska joku oli peruuttanut oman! Aivan törkee flaksi toki käynyt, mutta mahdollista on.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salomaa sanoi:
Eipä pidä paikkaansa! Koulusta eräs heebo hehkutti, että huomenna on kirjalliset ja menee varmasti ykkösellä läpi.
Ylihuomenna jannu tuli ja käveli vastaan näyttäen sitä paperilappua jonka saa ennen kunnon muovistakorttia.
Oli ollut aamulla tekemässä kirjalliset ja oli sen jälkeen tiedustellut inssiaikaa ja sai samalla päivälle inssin koska joku oli peruuttanut oman! Aivan törkee flaksi toki käynyt, mutta mahdollista on.

Aika hyvä tuuri oli pojalla käynyt! Usein kirjallisten ja inssin väliin jätetään vielä 1-2 ajotuntia ajettavaksi, juuri sen takia jos "välipäiviä" inssiruuhkien takia sattuu tuppaamaan -> säilyy tuntuma ajamiseen.

Minä sain myös todella nopeasti synttäreitten jälkeen inssiajan, koska pystyin itse ahdistelemaan katsastuskonttorin tätejä puhelimitse :evil:

fitnesspimu sanoi:
Aika hyvä tuuri oli pojalla käynyt! Usein kirjallisten ja inssin väliin jätetään vielä 1-2 ajotuntia ajettavaksi, juuri sen takia jos "välipäiviä" inssiruuhkien takia sattuu tuppaamaan -> säilyy tuntuma ajamiseen.

Minä sain myös todella nopeasti synttäreitten jälkeen inssiajan, koska pystyin itse ahdistelemaan katsastuskonttorin tätejä puhelimitse :evil:

Ajokoulun maikka sanoi, että pienemmillä paikkakunnilla tuo on mahdollista saada samalle päivälle. Ei nyt varmaan suurkaupungeissa ole mahdollisuuksiakaan kun autokoulussa on sen verran sitä porukkaa kerrallaan.

Itellä oli kirjalliset 11.2 (samana päivänä kuin tuli 18 täyteen) ja inssi on sitten 24.2. Olisin saanut tälle päivälle (17.2) tai ensi maanantaiksi (21.2), mutta wanhojen tanssien takia tuo torstai oli ehkä paras vaihtoehto.

kyllä se on ihan mahdollista, ite kävin autokoulun lahdessa ja pienen väännön jälkeen autokoulun ope suostu varaamaan molemmat samalle päivälle :)

Autokoulu ja voi hevonvitun 2-VAIHE!! Kunnon rahastusta!! Arvioiva ajo, pari teoriatuntia + harjoittelua jääradalla.. Tuosta ilmeisesti joutuu maksamaan jotai 230e..?!?

Moni on neuvonut, että kannattaa ajaa myös C-kortti samalla ja se pitää kyllä paikkaansa. Itse suosittelen myös, että ajaa A-kortin samalla, koska:
1) Vituttaa suunnattomasti, kun pyöräkuume iskee päälle eikä ole vielä korttia. Kortin saamisessa kestää kuitenki kuukausi pari.
2) BC-korttia ajaessa myös A-kortin saa siihen lisäksi halvemmalla. Pelkän A-kortin ajaminen viime keväänä maksoi ~500euroa + viranomaiskulut.

Zone-sarja -42%
en kokonaa jaksanu lukee topicia läpi..et en tiedä onko tullut jo esille tämä kysymys.mut niin, mitenkä menetellään C-kortin kanssa jos B-kortti ajetaan faijan kanssa?varmaan paikalliset autokoulut tietäisi parhaiten mutta samapa tuo on täälläkin kysyä jos kokemuksia on.

Hinta täälläpäin pelkästä B:stä 1230€ autokoululle + kokeet 50€ kpl + poliisi 60€ yms. Ja sama hinta jokaisessa kaupungin autokoulussa.

Tarkoitus oli pitkän aikaa ajaa opetusluvilla, mutta menin sittenkin autokouluun. Opetusluvilla muuten ei lain mukaan saisi edes opettaa jos opettaja ja opetettava eivät asu samassa taloudessa. Poliisilaitokset tulkitsevat sitä tosin erilailla. Olisi voinut tulla pahana yllätyksenä minullekin jos lupia olisi haettu.

Hape sanoi:
en kokonaa jaksanu lukee topicia läpi..et en tiedä onko tullut jo esille tämä kysymys.mut niin, mitenkä menetellään C-kortin kanssa jos B-kortti ajetaan faijan kanssa?varmaan paikalliset autokoulut tietäisi parhaiten mutta samapa tuo on täälläkin kysyä jos kokemuksia on.

Suoritat autokoulussa kuorma-auton teoriatunnit ja siihen pari ajotuntia päälle. Sen jälkeen normaalisti C:n kirjalliset ja ajokoe.

Jos en ihan väärin muista, niin jos sinulla on ollut B ajo-oikeus vähintään 6kk:n ajan, niin teoriaa väh. 12h ja ajoa vähintään 5 ajokertaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anonymity sanoi:
Minä olen sitä sukupolvea, jotka saivat "ilmaiseksi" tiettyjä ajokorttiluokkia (A ja E),...

Mä saan ajaa vaikka 1500 kuutioista superkyykkyä. Metriäkään en ole eläissäni prätkällä ajellut. Kerran mökillä tosin pappatunturilla pihatietä :D

Tanu sanoi:
Autokoulu ja voi hevonvitun 2-VAIHE!! Kunnon rahastusta!! Arvioiva ajo, pari teoriatuntia + harjoittelua jääradalla.. Tuosta ilmeisesti joutuu maksamaan jotai 230e..?!?
Sama asia vituttaa :curs:

Noin 250e tohon kuulemma menee ja se on fakta että tuola ei tuu mitään uutta oppimaan. Olis kyllä parempaakin käyttöä tolle rahalle.

Ylös. Tietääkö kukaan paljon tossa 2-vaiheen hinnassa on eroa, jos ajaa omalla autolla vs. autokoulun autolla? Joojoo, soitan autokouluun huomenna, mutta jos joku tietää suurinpiirtein.

Noin 50 euroa muistaakseni eli omalla kannattaa mennä. Kakkosvaihe ja koko autokoulun +20h teoriaopetus on niin turha, ne asiat opettelee parissa tunnissa :down:

Autokoulu alaa aika tiiviisti ikäni seuranneena voin sanoa, että 2. vaihe ei ole turha, vaan se on liian lyhyt. Moni ei usko minkälaisia tumpeloita siellä ihan oikeasti on ja kuinka helvetisti niitä on. Monelle olisi hyväksi käydä autoloulu alusta asti uusiksi. Toiseksi 2. vaihe olisi hyvä paikka opettaa sitä ennakoivaa ajoa, kun omatoimisesti on jo jonkun aikaa saanut harjoitella liikenteessä ja auton hallinta on tullut tutuksi. Ennakoivan ajon ohella oppii myös ajamaan taloudellisesti, joka säästää rahaa pitkässä juoksussa yllättävän paljon. Kohta joku väittää, että kyllä sitä oppii ennakoimaan liikennetilanteet ku vaan ajaa paljon. Siihen minä sanon, että paska puhetta. Liikenteessä on monia pieniä asioita, joita ei tule edes ajatelleeksi itse ja miten se sanonta nyt menee, että pienista puroista syntyy joki jne. jne. Tutkittu juttu on, että kortin saannin jälkeen ajotaito kehittyy nopeasti muistaakseni n. 5 vuotta sen jälkeen hidastuu nopeasti ja pysähtyy, saattaa kääntyä myös huonompaan suuntaan. Tuon 5 vuoden jälkeen ajotaitoa saadaan kehittymään ainoastaan enää jatkokoulutuksen avulla, tietenkin jos pystyy analysoimaan omaa ajamistaan ja huomaamaan puutteet ja korjaamaan ne, on se tietenkin kehitystä.

Mutta täytyy muistaa, että niistä kakkosvaiheeseen saapuvista nuorista on n. 90% keskivertoa parempia kuskeja:D Kyllä mulle henkilökohtaisesti oli ainakin 2. vaihe ihan yhtä tyhjän kanssa, rata-ajo, pimeäajo (joo en varmaan osannut pitkiä sammuttaa oikeaan aikaan) ja yks teoriatunti, jossa kuultiin taas kerran miten jarrutusmatka pitenee nopeuden kasvaessa. Vitutti vain käydä.

groan sanoi:
Moni on neuvonut, että kannattaa ajaa myös C-kortti samalla ja se pitää kyllä paikkaansa. Itse suosittelen myös, että ajaa A-kortin samalla, koska:
1) Vituttaa suunnattomasti, kun pyöräkuume iskee päälle eikä ole vielä korttia. Kortin saamisessa kestää kuitenki kuukausi pari.
2) BC-korttia ajaessa myös A-kortin saa siihen lisäksi halvemmalla. Pelkän A-kortin ajaminen viime keväänä maksoi ~500euroa + viranomaiskulut.

Allekirjoitan tuon kun itse tein sen mokan. Ajoin kyllä B'hen liukkaat ja pimeät mukaan, hintaa tuli vähän päälle 1500e kaikkiaan. Nyt se pyöräkuume (vielä opettajani nostattama!) ja eli ei kun takaisin A-korttia ajamaan ja kalliimmakshan se tulee. :curs:

Nautin ajokoulusta, tosi hyvä opettaja ja inssikin oli mukava - kallistahan se on, mutta so what, elämä on... :D Mulla ollut oma kuski viimeiset 7 vuotta, nyt vasta alkoi omaa korttia kaipaamaan.

Sama vika, pelkkä B-kortti ajettu ja nyt on purassu pyöräkuume pahemman kerran ;) Paljos oot joutunu pulittaan A-kortista? Suosituksia Vantaa-Helsinki seudun autokouluista?

equilibrium sanoi:
Allekirjoitan tuon kun itse tein sen mokan. Ajoin kyllä B'hen liukkaat ja pimeät mukaan, hintaa tuli vähän päälle 1500e kaikkiaan. Nyt se pyöräkuume (vielä opettajani nostattama!) ja eli ei kun takaisin A-korttia ajamaan ja kalliimmakshan se tulee. :curs:

Nautin ajokoulusta, tosi hyvä opettaja ja inssikin oli mukava - kallistahan se on, mutta so what, elämä on... :D Mulla ollut oma kuski viimeiset 7 vuotta, nyt vasta alkoi omaa korttia kaipaamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom