Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missukka sanoi:
Ihan kenenkään ajotaitoja arvioimatta, eikös kummiskin opetusluvalla korttinsa saaneet ole useamman kerran inssin uusimaan? Varmaan löytyy jostain tilastotietoakin...

Se inssi, nyt ei kerro sitä ajotaitoa...
Mikä 3-4 vuoden päästä vaan se, että on ajanut paljon + erilaisissa paikoissa ja olosuhteissa. Toisin väärät toimintamallit yleensä jäävät päälle, eli erittäin taitava opettaja saa opetusluvilla olla. Että pystyy autokoulu opettajan tasolle. Tosin autokouluissa opettajien taso myös vaihtelee...

Nimimerkillä: 2 kertaa inssi...:nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minä olen sitä sukupolvea, jotka saivat "ilmaiseksi" tiettyjä ajokorttiluokkia (A ja E), eli ajokortissa komeilevat kirjaimet A BE. Autokoulu maksoi minulle vuonna -88 vähän päälle 4000 markkaa ja tuon E:n kävin hakemassa korttiini sitten myöhemmin ilman minkäänlaisia ajokokeita. Autokoulun valitsin sen mukaan, mistä sai parhaimmat alennukset.

Suosittelen C-kortin hankintaa samalla, kun hankkii tuon B:n. Sen avulla voi saada yhden lisäammatin joskus itselle ja voisin kuvitella, että jos sen suorittaa samalla kuin B:n, niin se tulee halvemmaksi, kuin ajaa se myöhemmin erikseen. Karmean kalliita nuo autokoulut nykyään...

Kaikki vaan kerralla, ei tule paljoa lisähintaa. Mahdollisesti tulee elämässä tilanteita, että olis ihan mukava olla myös A ja C kortti. Kuten todettu, pari kuukautta ennen iän täyttymistä on hyvä alottaa autokoulu.

Zone-sarja -42%
jarhu sanoi:
ABC -kortti. Yhteensä kaikki 1300€ + viranomaiskulut

Itse ajoin kans ABC:n, kakkosvaihe vielä ajamatta. Ihmeen halvalla pääsit jos 1300€, omia laskuja en enää muistakaan.

EDIT: kaikki kirjalliset ja inssit kerralla läpi :D

Opetusluvalla hankittu kortti ollut taskussa joitain kuukausia. Ajamaan aloitettiin aika lähelle päivälleen 6kk ennen synttäreitä, ja mittariin (hankittiin oma "opetusauto") kertyi ennen inssiä pitkälle kolmatta tuhatta kilometriä :hyper: Lisäksi autoa on tullut ajeltua mökkiteillä ym. pikkupojasta asti, enkä kokenut missään vaiheessa mitenkään vastenmielisenä tuota opetusta, päinvastoin, jopa tykkäsin siitä.
1. "ajotunnilla" isukki ajoi paikallisen raviradan parkkipaikalle, ja siellä sitten otettiin pari "ruutuun" (suksisauvat) ajamista ja peruuttamista, jonka jälkeen sivukylille ajelemaan. Tämän jälkeen sitten pikkuhiljaa siirryttiin keskustaan ja isommille teille.
Kirjallisissa tuli muistaakseni pari virhettä ja inssi ensimmäisellä läpi (huomauttamista löytyi lähinnä "yhden käden mopo-otteesta"), joten ihan tyytyväinen täytyy opetukseen olla. Yhtään kolariakaan ole vielä ajanut (kop kop :D ). Hintaa kortille tuli ~300e (tietysti ilman bensoja ja ajanmenetystä), mutta monesti sai "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" esim. ajamalla kauppa-, mökki- ym. -matkat.
Yhtenä positiivisena puolena tuo "auto" [Vanha Ooppeli] jäi omaan käyttööni
:D

Porkkanaraastin sanoi:
Itse ajoin kans ABC:n, kakkosvaihe vielä ajamatta. Ihmeen halvalla pääsit jos 1300€, omia laskuja en enää muistakaan.

EDIT: kaikki kirjalliset ja inssit kerralla läpi :D

Joo, perkules tulipa typo. Hinta oli 1500€ + viranomaiskulut.

Ps. Kannattaa mennä kirjalliset ja inssit kerralla läpi :thumbs:

Oon kuullut, että mitattaessa turvallisuutta ja onnettomuuksien määrää, naiset ovat keskimäärin miehiä parempia kuskeja. Ajoneuvon käsittely lienee naisilla keskimäärin huonompaa, mutta mielestäni se on sivuseikka jos ajo on turvallista.

Voi olla, että oon kuullu paskapuhetta. Korjatkaa jos on aihetta..

gnut sanoi:
Oon kuullut, että mitattaessa turvallisuutta ja onnettomuuksien määrää, naiset ovat keskimäärin miehiä parempia kuskeja. Ajoneuvon käsittely lienee naisilla keskimäärin huonompaa, mutta mielestäni se on sivuseikka jos ajo on turvallista.

Voi olla, että oon kuullu paskapuhetta. Korjatkaa jos on aihetta..

Luin muutama vuosi sitten jotain tilastoa jossa oli miesten ja naisten onnettomuuksien syyt. Miehillä oli selvästi enemmän ylinopeuksista ja rattijuopumuksesta johtuvia onnetomuuksia kuin naisilla. Naisilla oli sen sijaan enemmän kuljettajan ajoneuvon käsittely virheistä johtuneita onnettomuuksia. Miehillä oli selvästi enemmän onnettomuuksia kuin naisilla yhteen laskettuna. Eli naiset ovat turvallisempia kuskia mutta miehet "parempia" kuskeja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ABC-kortti, nehän meinaa muuttaa tuon C-kortin, että sen pystyy ajamaan vasta 20v.

Mä ajan opetusluvalla just parhaillaan korttia, vielä on kuukausi edessä. Mun mielestä vallan toimiva ratkasu, mutta siinä on oltava sen verran itellä innostusta, että opettelee liikennesäännöt ja jaksaa ajella tarpeeks. Mä oon varmaan jo kaksinkertasesti ajanu noi mitä pitäis, että tuskin mulla auton käsittelyssä tulee ongelmia sen enempää kuin autokoululaisilla. Vielä kun jaksaa oikein ahkerasti lueskella liikennesääntöjä ja harjotella teoriaan, niin nou hätä.

Sisko ajo kans kaks vuotta sitten opetusluvalla kortin. Se pääsi inssistä vasta tokalla läpi. Katsastusmies oli selitelly, että joku on aina jätettävä ja yleensä se näille oetuslupalaisille sattuu. Ja oli se sitten sanonu, että vähän pitäis enemmän ympärille vilkuilla. :rolleyes:

+saa ajaa missä ja millon huvittaa
+saa ajaa kuinka paljon huvittaa
+edullisuus

Omasta kortista jo kauan ja ajoin tutun autokoulussa joten hinnoista on turha puhua.
Emäntä ajoi 2 vuotta sitten B-kortin samaisella tutulla ja siihen meni joku 2kk ja hintaa oli 800€ kaikkineen.

Viimeksi muokattu:
Missukka sanoi:
Ihan kenenkään ajotaitoja arvioimatta, eikös kummiskin opetusluvalla korttinsa saaneet ole useamman kerran inssin uusimaan? Varmaan löytyy jostain tilastotietoakin...

Ainakin meilläpäin oli insseillä tapana hylätä opetusluvalla ajaneet ihan pienimmistäkin virheistä. Varmaan joku salaliittoteoria niillä on autokoulujen kanssa :)

Ite ajoin B-kortin pari vuotta sitten, oiskohan maksanu jotain 1100 €. Suosittelen myös tuon C-kortin ajamista, mutsi sen ois mulle sillon maksanu, mut ajattelin silloin et en mä sitä mihinkään tarttee. Mut oishan sille ollu käyttöä jo monta kertaa.

BC-kortti 1228€ + viranomaiskulut ja kesto ihan mikä vaan... ite menin 4 kuukautta aikasemmin.

Kohtahan sitä C-korttia ei tosiaan saa ennen kuin 20-vuotiaana. Ja erikseen ajettuna tulee hintaakin kivasti.

Opetusluvalla tulee ajettua B-korttia paraikaa. Hinnaksi tulee ehkä n.500e (+poljin, jonka saa kyllä myytyä helposti jälkeenpäin). Opetusluvan plussaksi voi sanoa myös, että ei tarvi käydä teoriatunneilla ;)

alwhifi sanoi:
Opetusluvalla tulee ajettua B-korttia paraikaa. Hinnaksi tulee ehkä n.500e (+poljin, jonka saa kyllä myytyä helposti jälkeenpäin). Opetusluvan plussaksi voi sanoa myös, että ei tarvi käydä teoriatunneilla ;)
Mitä olet tuohon 500euroon oikein laskenut? Eihän noista viranomais- ym. -maksuista ainakaan meille tullut kuin joku ~250-300e..

ZannaZ sanoi:
Täällä kans yks opetusluvan kannattaja! Tulee RUTKASTI halvemmaks. Varsinki jos meinaa vaan B-korttia...... Mulla oli hyvä opettaja, kiitos isukki, ja hyvin sujui sekä opetus että muukin jälkeinen sälä. Niin itelläni siis B-kortti + mopokortti (tässä kohtaa ei saa nauraa)

P.S. Inssit tosin voivat olla vittumaisempia opetuslupalaisille, mutta sekin riippuu pitkälti inssin luonteesta. Mutta eniveis kannatan ja suosittelen ehdottomasti opetuslupaa, ennakkoluulot vittuun! Jos on hyvä opettaja ja ni kaikki sujuu. Heikkohermoset menettävät hermonsa autokoulussakin...

Meikällä on kakkosvaihekin suoritettuna, hoidin homman pois päiväjärjestyksestä HETI kun se oli vain mahdollista ja nyt vapun tienoilla pitäisi se pysyvä ja virallinen kortti käydä noutamassa ja heittää tolla väliaikasella vaikka vesilintua (vaik eiköhän poliisisetä senkin ota talteen)
No mut esim. meijän ukko sano, et mene vaa autokouluu, en varmaa tiedä kaikkia niksejä sun muita jutskia, jotka täytis opettaa.. Olisha se mukava ollu, et olis porukat opettanu. Sais todellakin ajaa sen 6kk, ainaki oppis ja sais ajella.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom