Autokoulu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaksi kuukautta jo täysi-ikäisenä oltu, mutta inssi häämöttää vasta reilun viikon päässä. Aina ollut vähän saamaton ihminen. Kirjalliset jo läpi. Mulle tulee sitten ilmeisesti AB-kortti kun kerran kevarikortti on jo taskussa.

Itse olen kanssa autokulussa ja opettajalla tuntuu koko ajan olevan jonkin sortin nyrkki perseessä, sen verran hapan se on. Lisäksi muistaa myöhästyä aina 5-20 minuuttia(no OK ei aina, mutta aivan liian usein) eikä sanaakaan pahoittelusta. Vittumainen tyyppi. :wall:

Mun erään ystävän isobroidi oli opetusluvilla, ja inssissä se inssi oli piirrellyt jotain hautakiviä siihen merkkauslappuun ja selittänyt jotain, että ekalla ei päästä ketään. Johtuiko sitten just noista opetusluvista että oli niin vittumainen, en tiedä.

Toisaalta toisella kaverilla inssi kesti n. 15 min. Inssi ajatti keskustassa pari hassua katua ja käski parkkeerata, jonka jälkeen konttorille. Opetusluvilla tämäkin heppu.

Joo kyllä ihan inssistä kiinni, kuinka paljon ne hylkää porukkaa. Itsellä inssi oli täysi mulkku ja laittoi 2 virhettä siitä, että lähestyin risteystä muka liian kovaa(vaikka ajoin inssin tarkoituksella ylivarovaisesti, ja varmasti hiljensin risteyksissä). Sitten laittoi vielä
yhden virheen siitä kun vaihdoin kaistaa, vaikka toistakin kaistaa olisi päässyt perille(en siis rikkonut liikennesääntöjä, mutta oli kuulemma turha kaistanvaihto). Onneksi pääsin kuitenkin läpi inssin ekalla. Muutenkin se ukko oli ihan kyrpiintyneen oloinen, sille sanoi jotain niin se murisi takas jotain epämääräistä.

fish sanoi:
Suosittelen vahvasti C-kortin ajamista. Pieni lisähinta nyt, kallis maksu sitten.

Monessa (yllättävässäkin) työpaikassa katsotaan C-kortti eduksi, ja sen ikäisenä kun ajokortin ajaa, ei yleensä tiedä tuleeko korttia elämänsä varrella tarvitsemaan.

Sanoisin ettei tarvitse mikään kummoinen ennustaja olla tietääkseen tarvitseeko C-korttia vai ei. Ainakaan omalle kohdalle ei ole vielä tullut sellaista tilannetta jossa moista olisin tarvinnut. Vuosi vuodelta epätodennäköisemmältä alkaa tuollaisen tarve näyttämään.

Viime joulukuun alussa tuli inssi ja kirjallinen läpäistyä molemmat kerralla. B-kortti taskussa. Ajoluvilla oltiin liikenteessä ja muutamia satasia tuli maksamaan, eli rutkasti halvemmaksi kuin autokoulu. Kaveripiirissä ei ole ketään, joka olisi joutunut uusimaan inssin ajoluvilla harjoiteltuaan, mutta autokoululaisia reputtaneita on kaksi. Ajoluvilla harjoittelun ehdoton plussa on, että pääse ajamaan paljon enemmän kuin autokoulussa.

BC kortti tuli ajettua viime joulukuussa. Meilläpäin on hinnat sitten vissiin vähän kallimmaat kun pulitin tosta kortista n.1700euroa kaikkineen maksuineen.

C-inssissä oli vähän tiukat paikat kun venäläinenrekka oli jääny kiinni yhteen mäkeen ja joutu kuorma-autolla sitten taitelee ittensä siihen toiselle kaistalle.. onneks meni läpi, koska uusiminen olis tulli kalliiks.

B-kortti aluksi, inssissä käytiin useammin kuin kerran. Sitten ajelua omalla autolla pari vuotta, siinä jossain vaiheessa kakkosvaihe (mun mielestä 2-vaiheen lisäopetus oli ihan hyvä ja tarpeellinen juttu), sitten samassa koulussa A- ja C-kortit. Olisikohan tullut maksamaan 1300e alunperin ja 800e pintaan tämä jälkimmäinen latinki. Suosittelisin muillekin samaa meininkiä, ellei ole mopot jne tuttuja, eli aluksi hankkii jonkun verran B-ajokokemusta ennenkuin menee muita aakkosia keräilemään. Sanoisin että A- ja C-korttien ajaminen tekee jokaisesta myös paremman B-kuskin, eli voi hyvinkin kannattaa vaikkei aikoisi eläessään ajaa prätkää tai kuorkkia.

Minusta silkkaa rahastamista koko autokoulu. Itse ajoin B,C ja Be:n , tuli maksamaan jotain 2000€. Aina olivat pyytämässä rahaa ja tuntu siltä että 20€ ei riittänyt mihinkään. Ei kyllä enää ihmetytä yhtään se että miksi tämäkin kaupunki on niin täynnä näitä autokouluja.

on niillä inssikusipäillä joskus hyviäkin päiviä. tutulla kävi näin kun inssi alkoi.

opettaja: missäs te asutte
oppilas: "asuinalueen nimi"
opettaja: jaahas, lähetääs sinnepäin ajelemaan
oppilas: mikäs siinä :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pelkästään B-kortin olen hankkinut.
Isäni opetti opetusluvilla ja rahapuolesta minulla ei ole mitään käsitystä.
Mielipide minulla on kuitenkin sen suhteen, että autokouluun ei kannata mennä! Aikoinaan itse opettelin opetusluvilla sen takia, kun vanhemmat olivat sitä mieltä, että niin tulee halvemmaksi. Siinä säästyi myöskin omaa aikaa, kun ei tarvinnut teoriatunneilla istua. Teorioista suurin osa on kuitenkin niin yksinkertaisia ja ennestään tuttuja (ainakin minulle), että olisin varmaan kuollut teoriatunneille. :kuola:
Olen myös sitä mieltä, että autokoulussa ei saa ajaa tarpeeksi. Minulla on kavereita, joista osa on käynyt autokoulun ja osalla isä on opettanut. Ja pakko myöntää, että erot ovat suuria. Opetusluvilla ajaneista yksikään ei ole vielä ajanut kolaria ja ovat muutenkin varmempia kuljettajia kuin autokoulun käyneet. Löytyypä minulta jopa kaveri, joka autokoulun käymisen jälkeen ei ole kertaakaan ajanut yhdessäkään kaupungissa, koska EI YKSINKERTAISESTI USKALLA. En ymmärrä miten hän on edes saanut ajokorttia! Mutta eihän kaikkia autonrattiit ole luotukaan.. :lol2:

No niin, mulla alkaa autokoulu huomen.
Hinta 1200e+ns. viranomaiskulut= n. 1400-1500e
Ja kortti on se BC. Ja aikaa 3kk :worship: niin ei tuu kummoista kiirettä :)

teippari sanoi:
http://www.sompsa.fi/ajokortt.htm
Tuolta löytyy harjoittelu ohjelma, mutta sen joutuu rekisteröimään jotta saa kaikki kuvat käyttöön.

Muuten hyvä ohjelma, mutta noi kuvatehtävät (samat joita ainakin oli esikirjallisissa) vaatii rekisteröinnin :( Tänään tuli käytyä esikirjallisissa ja kuvat kusi pahiten. Sanallisissa ei mitään ongelmaa, kuvissa meinasi aina joku lisäkilpi tai auto tausta/sivupeilissä huomaamatta. Olisiko jotain ilmaista ohjelmaa jolla voisi treenata? 2 Viikkoa olisi oikeisiin kirjallisiin ja noi kuvat on ainoa mikä voi kusta jos mitään yllättävää ei tapahdu.

niin ensin ajaa BC kortin ja sit vääntäytyy moto-au:n hommiin inttiin ja saa bece- kortin, eikä kustanna ku uuden kortin hinnan ja lääkärintodistuksen, eikä sit sressaa inttikään niin paljon;)

Zone-sarja -42%
neutraali sanoi:
Menin n,5kk aikaisemmin autokouluun siinä toivossa että olisin inssin saanut tähdättyä synttäri päivälle, no 5päivää yli meni synttäri päivistä:)

Inssi on ihan mahdotonta saada syntymäpäivälle, koska kirjalliset pystyy suorittamaan vasta kun on ajokorttiin tarvittava ikä täynnä eli syntymäpäivänä. Inssi menee väkisellä ainakin seuraavalle päivälle, mutta yleensä jopa pitemmällekin. Riippuen siitä, kuinka pitkät jonot on katsastuskonttorin ajoaikoihin.

Tällä tytöllä on taskussa BC-kortti. A on ollut hankinnan alla jo pari vuotta. Opiskelut sen osalta vielä kesken...

Noin se yleensä menee miten fittnesspimu kertoi. Minulla kävi aivan järkyttävä säkä, kun 18-v. synttärit oli perjantaina, sain kirjalliset siihen perjantai päivään ja inssin seuraavaksi maanantaiksi.
Autokoulun opettaja(omistaja) sanoi, että yleensä ei näin hyvin käy, mutta autokoululla oli alkamassa kesälomakausi, ja saivat puhuttua minulle sen inssiajon maanantaiksi, sillä muuten se olisi siirtynyt yli kuukaudella eteenpäin.

Ei paljon asiakaspalvelu voi tuosta parantua.... :thumbs:

A-kortti on ollut ajatuksissa jo monta vuotta, jokohan sen tänä kesänä sais ajettua tuon BC:n kaveriksi....

fitnesspimu sanoi:
Inssi on ihan mahdotonta saada syntymäpäivälle, koska kirjalliset pystyy suorittamaan vasta kun on ajokorttiin tarvittava ikä täynnä eli syntymäpäivänä. Inssi menee väkisellä ainakin seuraavalle päivälle, mutta yleensä jopa pitemmällekin. Riippuen siitä, kuinka pitkät jonot on katsastuskonttorin ajoaikoihin.

Tällä tytöllä on taskussa BC-kortti. A on ollut hankinnan alla jo pari vuotta. Opiskelut sen osalta vielä kesken...
Juu, no tuotapa ei silloin tullut ajatelleeksi :)
A korttia on tullu itekki mietittyä, paljokohan lie sille tulis hintaa?400e?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom