Autoilua - Nissan 200SX

Liittynyt
5.2.2003
Viestejä
1 407
Mitäpä on porukka mieltä? Mähän olen pitemmän aikaa jo odotellut Saksasta saapuvaksi Audi Coupe 2.3E:täni, mutta siihen tulee aina lisää viivytyksiä, joten autokauppiaan hallistahan löytyi vielä kiinnostavampi vaihtoehto, joka todella sai mut lämpenemään. :)

Nissan 200SX 1.8L Turbo. Hepoja tuossa sen vajaan 170kpl, ja vääntöä muistaakseni hippasen päälle 220Nm.

Kävin tuota juuri koeajamassa aamupäivällä, ja vaikka juuri eilen illalla kaahasin Alfa Romeo 156:lla jossa sen 194hp (2.5L V6) niin oli tuo Nissani ärhäkkyydellään positiivinen ylläri, mukava takapotkuinen vekotin, hienostuneen olonen, eli karmittomat ovilasit, sporttinen ajo-asento, sähköinen antenni ( :D ), yms.. Puhtaalla asfaltilla irrotti mukavasti persettä tiestä 2 / 3. vaihteilla risteyksestä kiihdyttäessä. :evil:

Vähän japanilaisen muovinen hallintalaitteiltaan (vilkkuviikset ym.) ja tylsän näköinen mittaristo, mutta muuten oikein nätti peli sisältä.

Auto täysin virheetön ulkoa, pohjasta, ja sisältä, on saksan tuonti joten ruostetta ei tosiaan ole pilkkuakaan missään ja sisusta virheetön, mittarissa alle 50tkm joka ei tosin VOI pitää paikkaansa noin 10 vuotta vanhassa autossa mutta mieli tekisi auton nähtyäni melkein uskoa mittarilukemaakin.

Tässä pari googlella ongittua kuvaa tuosta autosta, vaikka eri yksilöistä jostain maailmalta.

Noissa on tuossa hopeisessa etupuskuria modattu vähän, ja toisessa taas on joku TEINIX-AMIX pönttö sen mehupillin perässä mutta kuitenkin, vähän näytille että mikä kaara on kyseessä jos ei joku tunne mallia.

sx-edesta.jpg


sx-takaa.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen hieronut tällä hetkellä kauppoja hintaan 12.500 EUR....
 
nissan 200:sissa ei oo mikään järin kestävä kone ja viritystä se ei kestä ollenkaan...

mutta jos et aijo viritellä niin mikäs siinä :thumbs:
 
En kyllä tosiaan tunne tota konetta, 16 venttiilinen Twincam se taitaa olla. (?)

Se on yksi miinus, Audin kone olis taattua laatua ja ei ajamalla hajoais..

Mut kyllä tää silti lämmitti ajokokemuksena sen verran että pakkohan se on pois lunastaa, kun noin helmi yksilö sattu kohdalle. :)

Sen +200hp monet on näyttäneet noista ottavan, kun vaihtaa vähän putkea, ja lastuttaa. En tiedä miten sitten kestää..


EDIT: Katos vaan, laahas käyttäjätiedot vuoden jäljessä - eli 18 on ikävuosia tosiaan. :lol2:
 
Aika nopeesti näyttää aika rientävän kun postausten välissä ikä nousee jo vuodella. Vai onko tässä nyt vaan kyse nettiliittymän nopeudesta!!!

Ihan vitsillä mä vaan.

Super LOL!!! :lol2:
 
kaverilla oli samanlainen nissan jossa oli 205hp ,sanoi vakioksi mut tiä sitten.
oli joo ärhäkkä peli ja mukavan tuntuinen vekotin.
kiihtyi muistaakseni n.6s./100km/h
 
yajo sanoi:
Ooooh :kuola:

Ekaksi autoksiko oot tollasta ostamassa turre?

Ekaksi omaksi autoksi, kyllä. Ei noita porukoitten autoja tai muita voi aina lainailla, kun omat duunit + koulut ja muut menot täytyy hoitaa, tähän asti on täytynyt vaan kerätä valuuttaa käsirahaan mutta alkaa pikkuhiljaa olla kasassa.
 
turre101 sanoi:
Ekaksi omaksi autoksi, kyllä. Ei noita porukoitten autoja tai muita voi aina lainailla, kun omat duunit + koulut ja muut menot täytyy hoitaa, tähän asti on täytynyt vaan kerätä valuuttaa käsirahaan mutta alkaa pikkuhiljaa olla kasassa.

Ite ajelen isän autolla. Kyllä mahtaa olla aika namu peli ekaksi autoksi. Ei ehkä mikään "järki" ostos, mutta se ei tarkoita että se olisi tyhmä ostos. Sellanen kärry pitää olla mistä tykkää!!! Kyllä kelpais mullekkin :nolo:

PS: jos ja kun siinä ei ole luistonestoa, niin ole nyt helevetissä varovainen sen kanssa, jos sen hankit
 
Mikäs vuosimalli tuo tarkalleen ottaen on? Oletan että 93 tai vanhempi, hinta on kyllä tosi kova. Kannattaa vilkaista mihin hintaan tuommosen tuo Saksasta...Suomessakin noita on jo NIIN paljon että ei kukaan oikeesti kalliilla osta.
 
Asiahan ei mulle sinänsä kuulu, mutta kannattaisi varmaan pari kertaa miettiä ennenkuin ostat kyseisen auton. Eihän autossa sinänsä vikaa ole, varmasti übercool ajella luu pihalla pitkin kaupunkia, ja ottaa purkkapilluja kyytiin...
Tohon maksaa sitten varaosat aivan helvetisti. Kaverilla hajos turbo tollasesta vehkeestä, ja pelkästään se ois maksanu aivan törkeesti.

Sitten se toinen puoli: Niinkun jo sanoin, tollasella on varmaan kiva ajaa toukokuusta elokuulle, mutta muuna aikana ei ajaminen mahda mitään herkkua olla. Takapotku ja helvetisti löylyä, ei ole talvella mikään paras mahdollinen yhdistelmä. Muutenkin käytännöllisyys mahtaa olla aika kaukana tossa vehkeessä...Mutta sinähän sillä ajasit, en minä...
 
turre101 sanoi:
Ekaksi omaksi autoksi, kyllä. Ei noita porukoitten autoja tai muita voi aina lainailla, kun omat duunit + koulut ja muut menot täytyy hoitaa, tähän asti on täytynyt vaan kerätä valuuttaa käsirahaan mutta alkaa pikkuhiljaa olla kasassa.
No huh, kyllä käy kateeks. Itellä eka auto tulee olemaan joku tonnin ooppeli tai vastaava.

Pistä :kuvia: ku oot saanu ostettua menopelin.
 
Nyt kyllä olen hiukan erimieltä kuin muut. Tuo kone on suht kestävä niinkuin Nissanin koneet yleensäkkin. Tosin järkevällä polkemisella ja huolta pitämällä. Virittämistäkin tuo jonkunverran kestää. Tosin vakio tuollainen ei hirveän pirteä ole, että olikohan tuo kokeilemasi yksilö varmasti vakio? Jos kolmosella vielä tyhjää löisi kuivalla asfaltilla niin tuskin vakio on. Talvella tuolla ajelee ihan niinkuin millä vaan muullakin autolla.
 
darkbizi sanoi:
Nyt kyllä olen hiukan erimieltä kuin muut. Tuo kone on suht kestävä niinkuin Nissanin koneet yleensäkkin. Tosin järkevällä polkemisella ja huolta pitämällä. Virittämistäkin tuo jonkunverran kestää. Tosin vakio tuollainen ei hirveän pirteä ole, että olikohan tuo kokeilemasi yksilö varmasti vakio? Jos kolmosella vielä tyhjää löisi kuivalla asfaltilla niin tuskin vakio on. Talvella tuolla ajelee ihan niinkuin millä vaan muullakin autolla.
Näin juuri! Sinäkin ikäsi puolesta varmasti tiedät mistä puhut. :thumbs:
Sinäkin olet jo varmasti ikäsi puolesta jo useamman vuoden polkenut eri rasseja, joten ehdotan että perustetaan pakkotoistolle "Rassit osio" ja sinä moderoit sitä. :lol2:
On se kumma kun nykyään jo koltiaiset ajaa rasseilla. Minun nuoruudessani kortti saatiin 18 vuoden iässä. On se maailma tietysti muuttunut sitten 9 vuoden ja nykyään kovimmat rata-autoilijat pestataan Pälkäneen ylä-asteelta. Vai muuttuuko tässäkin ikä jo sitten seuraavan postauksen? Menee se aika nopeesti. :hyper:

Vitsillä taas. ;)
 
BFL2002 sanoi:
Mikäs vuosimalli tuo tarkalleen ottaen on? Oletan että 93 tai vanhempi, hinta on kyllä tosi kova. Kannattaa vilkaista mihin hintaan tuommosen tuo Saksasta...Suomessakin noita on jo NIIN paljon että ei kukaan oikeesti kalliilla osta.

Vuosimalli on 1994. Tämäkin on Saksasta juuri äskettäin tuotu, tottakai liike ottaa omansa välistä, mutta autokauppias on sukulainen sentään joten ei älyttömiä palkkioita.

Ratkaiseva ero Suomen yksilöihin on, että vastaavan ikäistä lienee hankala etsiä Suomesta, jossa ei olisi pilkkuakaan ruostetta / naarmuja / jotain. Suola tekee kyllä tehtävänsä täällä Suomessa autoille, Saksassahan ei suolata.
 
Ite meinasin myös ostaa 200sx s13 ekaksi autoksi,mutta tuli sitten ostettua bmw e36. Se miksi en ostanu nissania johtui parista kolmesta syystä. Ensinnäkin 200sx on ihan liian kevyt suhteessa tehoihin ajettavaksi talvella,mietippä onko vittumainen ajaa jäisellä moottoritiellä ku perä heittelee. Kone ei ehkä turbosta johtuen ole mikään maailman kestävin peli, koska alkaahan jo noilla s13 olla ikää ihan kiitettävästi. Sinuna ostasin tuolla rahalla Bmw 325 e36 jossa on n. 190hp. Mutta kesäautoksi tuollanen 200sx olis varmaan ihan kiva peli.
 
darkbizi sanoi:
Nyt kyllä olen hiukan erimieltä kuin muut. Tuo kone on suht kestävä niinkuin Nissanin koneet yleensäkkin. Tosin järkevällä polkemisella ja huolta pitämällä. Virittämistäkin tuo jonkunverran kestää. Tosin vakio tuollainen ei hirveän pirteä ole, että olikohan tuo kokeilemasi yksilö varmasti vakio? Jos kolmosella vielä tyhjää löisi kuivalla asfaltilla niin tuskin vakio on. Talvella tuolla ajelee ihan niinkuin millä vaan muullakin autolla.

:worship: :david: :D :hyper: :love:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom