Autoilijoiden perustyypit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
"Maailman paras kuljettaja"

Suurin osa n. 40v miehistä kuuluu tähän ryhmään. Liikennevaloista lähtö kestää n. kasi minuuttia, vihreiden vaihtuessa laitetaan ykkönen silmään, poistetaan käsijarru ja aletaan miettimään pitäisikö jo lähteä. Kiihdytys tavoitenopeuteen kestää myös noin kolme vuotta. Risteykseen saavuttaessa ei katsota tuleeko sivulta pyöräilijöitä tai jalankulkijoita, ja jos joku onneton sattuu tulemaan eteen on seurauksena hirveä huuto ja torven painaminen. Taloudellisesta ajosta ei hajuakaan, viitaten tuohon hitaaseen kiihdyttämiseen, ja ennen liikennevaloja jarrutetaan nopeasti.

Itseäni vituttaa myöskin liikennevaloista lähdettäessä se että useimmat lähtevät liikkeelle vasta kun edellä ajava lähtee. Jos kaikki lähtis samaan aikaan, valoista ehtisi useampi auto. Pitää kuitenkin lisätä, että suurissa kaupungeissa yleensä osataan lähteä valoista sillä hetkellä kun pitääkin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin jonojahan alkaa syntymään juuri tuon perässä roikkumisen takia, ja olisikin toivottavaa, että autoilijat jättäisivät aina sellaisen muutaman autonmitan välin edellämenevään, että ne jotka ohittaa haluavat voivat sen tehdä turvallisesti, ilman että tarvii koko jonoa lähteä kerralla ohittamaan.

Ohittaminen on taito sekin, ja sen kun osaa niin turvallisesti ja kohtuu nopeasti pystyy maanteillä liikkumaan, ilman että tarvii edes ylinopeutta ajaa.
 
Oma lajinsa ovat venäläiset. Niitä ei yleensä Suomen lainsäädäntö koske. (:offtopic: Huomaa muutenkin kuin liikenteessä!). Pelkään normaalisti liikenteessä vain hirviä ja venäläisiä, koska molemmat noudattavat yhtä kuuliaisesti liikennesääntöjä ja tekevät ratkaisuja yhtä loogisesti. Paitsi, että tietä ylittävä hirvi ei kuulemma käänny takaisin tulosuuntaansa.

Uskon, että Venäjä olisi saanut Tshetseniassa pahempaa vahinkoa aikaan, jos asevoimien sijasta sinne olisi lähetetty venäläistä kuljetuskalustoa. Niitä samoja jarruttomia rekkoja, millä ne täällä ajaa. Pari kuukautta niin olisivat sissit olleet kädet pystyssä antautumassa.

Perässä roikkujista ei voi sen enempää sanoa, kuin mitä täällä on jo sanottu. Tekisi joskus mieli lähteä seuraamaan sellaista ja pitää pieni ravistelulla tehostettu fysiikan alkeiskurssi aiheesta, kuinka nopeasti ja millä matkalla auto oikeasti pysähtyy tietystä nopeudesta. En ole kaksinen kuski, mutta (juuri tästä syystä) turvavälin yritän aina pitää.

Varoituskolmion merkitys jää monilta huomiomatta liittymissä, joissa on ns. kiihdytyskaista. Eteen sieltä on päästävä!
 
Mr. Mersun omistaja

Joka viikko törmää vähintään kerran jos ei useamman Mr. Mersun omistajaan. Jos hän tulee kolmion takaa tai muuten on väistämisvelvollisuus niin se ei päde häntä, koska hän ajaa Mersulla. Muutenkaan liikennesäännöt eivät häntä juuri kosketa, vaikka mersu olisi 70-luvulta oleva niin kun se on vain Mersu niin hän saa ajaa miten lystää. Kyseisien kuskien ajotapa on muutenkin töykeä/agressiivinen ja naama hapan.



Mr.Mersun keski-ikä on n.37-50 ja mitä vähemmän aikaa hän on omistanut kyseisen auton niin sitä pahempi.
 
Originally posted by N.O.Kummonen
Varoituskolmion merkitys jää monilta huomiomatta liittymissä, joissa on ns. kiihdytyskaista. Eteen sieltä on päästävä!

No jonkun eteenhän siinä on tultava, jos tiellä on jonoa :D

Ruuhka-aikaan kyllä välillä täytyy turvautua röyhkeyteen, jos mielii päästä liittymästä liikenteen sekaan. Suomalainen kun ei kovin helposti sitä rakoa viitsi jättää.
 
Mun mielestäni toi tilan antamis juttu menee sillai et mitä pohjosemmaks mennään niin tilan antajat vähenee... pääkaupunki seudulla on mukava ajelle kun siellä annetaan lähes aina tilaa... tietysti poikkeuksiakin löytyy... mutta tulkaapa poriin ei kukaan anna tilaa ja kaikki vittuilee toisilleen...
 
Originally posted by N.O.Kummonen
Varoituskolmion merkitys jää monilta huomiomatta liittymissä, joissa on ns. kiihdytyskaista. Eteen sieltä on päästävä!

Se johtuu siitä, ettei kärkikolmiolla todellakaan ole mitään merkitystä siirryttäessä kiihdytyskaistalta ajokaistalle. Kaistan vaihtajalla on aina väistämisvelvollisuus. En ole vielä oppinut ymmärtämään, miksi "väistämisvelvollisuus risteyksessä"- merkki laitetaan paikkaan, jossa risteystä ei ole :)

Itselläni on kaikesta kurjuudesta huolimatta ollut ongelmia lähinnä niiden kanssa, jotka katsovat asiakseen kiihdyttämällä yrittää estää liittymiseni.
 
Ihmiset ketkä ajavat 100km/h alueella 75km/h mutta
auta armias kun ohitus kielto loppuu tai ohituskaista alkaa
niin johan löytyy jostain Primerasta uusi vaihde ja ohitus kaistan lopussa mennään jo 150km/h,
On joskus raivostuttanut tuo ihmisten tyyli niin paljon että ajanut perässä ja toivonut että pysähtykää jonnekkin huoltoasemalle niin saatte kaikki turpaan...

Ja tätä tyyliä huomaa erittäin paljon silloin kun ajaa ruppasella kakkosautolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom