Autohuolloista

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
3.6.2003
Viestejä
1 246
Empäs löytänyt ketjua suoranaisesti autohuoltoihin liittyen, joten laitetaampas alulle.

Itellä on tuommonen "jäteöljyvatkain" eli Octavia Skoda ja siihen tulee 180tkm huolto eteen piakkoin. Tiesin, että kyseessä on iso huolto, kun vaihdetaan jakohihnasarjat ym. ym.

Kysäisin hintaa tutusta ja luotettavasta huoltoliikkeestä, jossa olen Octaviaa aina huollattanutkin. No hinta-arvio 850€, halapaa ku saippua! Tämä tuttu huoltoliike ei ole esim. tuntiveloituksiltaan halvimmasta päästä muttei kalleimmastakaan.

Tuohon huoltoon sisältyy mm. moottoriöljyt + kaikki suodattimet, jakohihnasarja + vesipumppu + laturinhihna + jäähdytysneste, sytytystulpat, vaihteistoöljy ja jarrunesteen vaihto. Eli suurin huolto, mitä tuohon autoon koskaan tuleekaan, joten siihen nähden tuo hinta lienee linjassa? Vai missä hinnoissa teillä on jakopäänhuollot liikkuneet?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä jos ois joku markka-aikaan sanonu että bensa maksaa kympin litra ja auton perushuolto 5000mk niin hulluna sitä ois pidetty. :lol2:
Eihän toi kallis ole? Bemariin oli pelkkä öljynvaihto marmoritiskin takana 320 euroa. Seuraavalla kerralla ostin öljyt Fixukselta ja vaihdoin itse, makso jotain 140e. Siinä jäi propun irrottamiselle hintaa.
 
Kuulostaa tuo Sämpylän saama tarjous kohtuulliselta, vaikka Hupella pointti tuossa markkahintaan vertailussa. ;)

Pelkkä jakopääremppa yleensä sen 400-500 euroa jos sen kuitilla teettää, eli ei tuo pahalta kuulosta vaikka törkee kasa rahaa peltiromuun onkin. Autoilu avartaa lompakkoa.
 
Joo, on tuo autoilu kallista. Jos ei ois muksuja (ja päiväkotikuskaamisia ym.) niin varmaan myisin auton pois.

Se piti vielä tuohon huoltoon liittyen sanoa, että työtunteja arvioitu menevän 5-6.
Kysäisen varalta vielä parista paikkaa tarjousta, mutta todennäköisesti vien auton tuonne tuttuun huoltoon, mutta tinkaan sijaisauton huollon ajaksi kaupan päälle.
 
Juu ei toi niin paha hinta ole Volkkarin koneen jakohihnasta. Työkaverilla se oli tonnin luokkaa Golffiin TDI koneeseen. Itse maksoin 550€ vuosia sitten. Plus muut työt ja öljyt.
 
Laakkosella oli ollut passatin 120 000 eli tuo samainen iso huolto kuin threadin aloittajalla 1400€. Ja muutenkin kun hieman noita huoltojen hintoja käyn läpi laskutuksen puolella jne. Niin tuo 850 on halpa. Mutta muistan kun markka aikaa johonkin autoon teki kansirempan 1500mk eli irrotti kannen jne tasohionnat,venttiilityöt jne. Nykyään autoon kun autoon joku perushuolto maksaa jo moninkertaisesti kun joskus makso täydellinen koneremppa.
Itse olen tässä etsinyt omaan autoon pakoputkistoa. Ja omilla kontakteilla + sopimus hinnoilla. Alkuperäinen(merkkiliike) peltiputki maksaa noin 1000€. Varaosaliikkeistä ei edes löydy peltiputkea. Mutta sitten nettiä surffaten ja kyselemällä olen saanut 2 tarjousta rosteri viriputkista joissa on täydellinen paketti katalysaattorilta asti niin hinta haitariin 754-810€. Äkkiä tuntuu nuokin kalliita kun joskus johonkin autoon sai pakoputket 200-300mk pakosarjalta loppuun asti.
 
Itsellä ilmeisesti odottaa Avensiksessa kytkimen vaihto, noh, kyllähän se yli 200tkm ajassa saakin kulua, mutta kun vauhtipyörä on mallia kaksoismassa, niin siinäkös se riemu repeää :) Pelkkä pyörä marmoritiskillä n. 1000€, parin sadan kytkinpaketti ja työt päälle, niin ei tarvitse taas miettiä, mihin tämän kaiken tarpeettoman rahan laittaisi!
 
Itsellä ilmeisesti odottaa Avensiksessa kytkimen vaihto, noh, kyllähän se yli 200tkm ajassa saakin kulua, mutta kun vauhtipyörä on mallia kaksoismassa, niin siinäkös se riemu repeää :) Pelkkä pyörä marmoritiskillä n. 1000€, parin sadan kytkinpaketti ja työt päälle, niin ei tarvitse taas miettiä, mihin tämän kaiken tarpeettoman rahan laittaisi!

Yleensä nuo kytkimet kestää jo sen 300 000 tai ylikin mutta joskus on noita mennyt jo aikaisemminkin ja nuo vauhtipyörät maksaa hunajaa. Taisipa olla yksi v7o jossa oli kytkimestä mennyt ihan kaikki ja laskun loppusumma oli tuolla 2500-3000€ tietämillä.
 
Yleensä nuo kytkimet kestää jo sen 300 000 tai ylikin mutta joskus on noita mennyt jo aikaisemminkin ja nuo vauhtipyörät maksaa hunajaa. Taisipa olla yksi v7o jossa oli kytkimestä mennyt ihan kaikki ja laskun loppusumma oli tuolla 2500-3000€ tietämillä.
Joo, itseasiassa kytkin itsessään ei oireile, vaan oireet viittaavat nimenomaan vauhtipyörän väsymykseen. Kytkin ei luista, eikä liiemmin täristä. Tietysti koko setti vaihtoon, kun sinne asti kaivetaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noissakin vaan pitää muistaa että minimilaskutus on useasti vianhaku tapauksissa +1h mikä aika pitää varata jos ei vika löydykään heti ja päälle korjaus. jolloin myös lasku sen mukainen. tuossakin tapauksessa jos loppusumma on 250€-tulpat 70€- vikakoodien luku monessa paikassa toiset 70€, jolloin vianhakuun varatulle ajalle jää hintaa 110€.
 
Noissakin vaan pitää muistaa että minimilaskutus on useasti vianhaku tapauksissa +1h mikä aika pitää varata jos ei vika löydykään heti ja päälle korjaus. jolloin myös lasku sen mukainen. tuossakin tapauksessa jos loppusumma on 250€-tulpat 70€- vikakoodien luku monessa paikassa toiset 70€, jolloin vianhakuun varatulle ajalle jää hintaa 110€.
70€ vikakoodien lukemisesta on kyllä puhdasta ryöstöä, vaikka näin se hinnoittelu varmasti monessa paikassa meneekin. Kun nuo yksittäiset nopeat toimenpiteet pistetään listahintoina, niin helposta ja nopeasta työstä kertyyy helposti isokin lasku.
 
Kaveri käytti viime viikolla Passattiaan huollossa. Autoon vaihdettiin öljyt ja tehtiin kaikennäköisiä tarkastuksia, kuten pyyhkimen sulkien tarkastus, renkaiden kulutuspinnan tarkastus ym. Lisäksi vikakoodit luettiin ja lambda-anturi todettiin vialliseksi, jota kaverini oli aiemmin jo epäillytkin pumppaavan tyhjäkäynnin vuoksi. Hintaa tälle lystille kertyi yli 300 euroa. Mielestäni aika paljon öljynvaihdosta ja vikakoodien luvusta.
 
Kaveri käytti viime viikolla Passattiaan huollossa. Autoon vaihdettiin öljyt ja tehtiin kaikennäköisiä tarkastuksia, kuten pyyhkimen sulkien tarkastus, renkaiden kulutuspinnan tarkastus ym. Lisäksi vikakoodit luettiin ja lambda-anturi todettiin vialliseksi, jota kaverini oli aiemmin jo epäillytkin pumppaavan tyhjäkäynnin vuoksi. Hintaa tälle lystille kertyi yli 300 euroa. Mielestäni aika paljon öljynvaihdosta ja vikakoodien luvusta.

Jep! Onneks ajelen vanhalla japskilla niin hyvässä kuin pahassa, vastapainona tilillä on rahaa sen verran että voisin hakea kaupasta uuden auton käteisellä.
 
Noissakin vaan pitää muistaa että minimilaskutus on useasti vianhaku tapauksissa +1h mikä aika pitää varata jos ei vika löydykään heti ja päälle korjaus. jolloin myös lasku sen mukainen. tuossakin tapauksessa jos loppusumma on 250€-tulpat 70€- vikakoodien luku monessa paikassa toiset 70€, jolloin vianhakuun varatulle ajalle jää hintaa 110€.

Ja joku vikakoodien luku+resetointi tarkemmin voi olla myös kiinteästi hinnoiteltu, esim. 140 euroa. Tai no kun otin silmän käteen niin sitähän sinäkin tuossa höpöttelit.
Kympin maksaa täällä vikakoodien luku + resetointi, tosin olin vakioasiakas Bemarillani. Pari kertaa viikossa kävin.
 
Kaveri käytti viime viikolla Passattiaan huollossa. Autoon vaihdettiin öljyt ja tehtiin kaikennäköisiä tarkastuksia, kuten pyyhkimen sulkien tarkastus, renkaiden kulutuspinnan tarkastus ym. Lisäksi vikakoodit luettiin ja lambda-anturi todettiin vialliseksi, jota kaverini oli aiemmin jo epäillytkin pumppaavan tyhjäkäynnin vuoksi. Hintaa tälle lystille kertyi yli 300 euroa. Mielestäni aika paljon öljynvaihdosta ja vikakoodien luvusta.

Volkkareissa maksaa ne öljyt. 20e per litra taitavat veloittaa merkkihuollossa. Se on niiiiin erikoista megakultaöljyä se Volkkarin musta litku, ettei autolle kelpaa mitkään normaaliaineet ollenkaan. Motonestiä taisin litran pänisterin ostaa ja 17e maksoin. Kun nuo Volkkarithan kuluttavat öljyä melkein enemmän kuin naftaa.
 
Volkkareissa maksaa ne öljyt. 20e per litra taitavat veloittaa merkkihuollossa. Se on niiiiin erikoista megakultaöljyä se Volkkarin musta litku, ettei autolle kelpaa mitkään normaaliaineet ollenkaan. Motonestiä taisin litran pänisterin ostaa ja 17e maksoin. Kun nuo Volkkarithan kuluttavat öljyä melkein enemmän kuin naftaa.

Bemariin maksoi BMW Münchenillä öljynvaihto 320 euroa. Öljyn (BMW LL04) hinta oli muistaakseni 28e/L. Samaa litkua saa ebaysta 9e/L. Itse ostin Suomesta Castrolin Edge Sporttia, olikohan noin 13-14e/L.
9 Litraa tohon meni :D
 
Vittu näitä nykyautoja ja hienoja öljyjä, kaveri ajeli vanhalla Opelilla yli 5v pelkillä jäteöljyillä eikä ollu moksiskaan...

Uusi auto varmaan räjähtäis vastaavilla litkuilla.
 
Zone-sarja -42%
Ite siis tein silleen et ostin eka jonku 80 luvun romun ja ajoin leiman loppuun, sit ku leima loppu tai auto hajos ni ostin toisen täsmälleen samanlaisen ja käytin edellistä varaosina.Kun maksoi autosta just jonku 200-300€ per kappale, varaosat oli itellä jo valmiiksi ja korjas ite + tankkas venäjällä eikä vaihtanut öljyjä ni pääs kyl yllättävän halvalla.

Hassua oli et joka kerta ku osti tollasen romun ni koska oli samanlainen auto ni renkaitakaan ei siis koskaan tarttenut ostaa kun otti vaan parhaat niistä mitä jo oli.Sit ku niitä varaosa autoja alkoi kertymään ni sai aina muutaman euron siitä ku kaupitteli niistä osia nettivaraosassa, sit ku kaikki ottamisen arvonen oli käytetty/myyty ni jotkut jopparit makso vielä jokusen kympin siitä jäljelle jääneestä metalliromusta.Jos oli vaan itellä tekemisen puutetta ni noi varaosat pysty myymään asennuksen kaa...
 
Nonii, huolto tehty ja lopputulema oliki parempi mitä pelkäsin. Loppulasku oli "vain" 775€ ja sijaisauto oli veloituksetta kaupan päälle. Jännää, että voi olla tyytyväinen vaikka on just maksanu autohuollosta melkein 800€. Uutta osaa siis jakopään hilippeet, vesipumppu, jarrunesteet, laturin hihna, sytytystulpat, vaihteistoöljy, moottoriöljy ja suodattimet, raitisilmasuodatin ja 3 polttimoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom