Egr venttiilin korjaus yleisesti ei ole raketti tiedettä, senkuin nappaa sen irti ja liottaa paskat pois, työntää takas ja kuittaa viat.. itse en koskaan ensimmäisenä ala asiakkaalle tarjoamaan sen vaihtoa, saati poistoa(pienyrittäjän etu, kukaan ei käske törsäämään asiakkaan rahoja), nyky nakut kun eivät lämpene oikein ilman sitä, ellei ole lisälämppäriä..
egr.n pois kytkentä ei ihan simppeli ole, koska ecun (engine control unit) koodiin on korjattava käsky, älä käytä ikinä.. säännöllisesti kunnolla saapasta niin pysyy puhtaana.
Ilmastointi huolloista sen verran, nehän on suomessa kartellin alla, hinta taso on aika vakiota ja aina duunataan sama prosessi tyhjäks ja täyttö jne.. koska suomessa tämä on luvanvaraista säilyttää kylmäainetta (r134a..freoni on ollut kielletty jo kauan) niin se mahdollistaa hintakartellin luomisen, muualla euroopassa täyttö on 10-30e ja huolto 30-60e riippuen sisällöstä, parin vuoden välein riittää kyllä pelkkä täyttö, jota tosin sääntösuomessa ei saisi tehdä, koska muuten suurtoimijat jäisi ilman rahaa