Autohuolloista

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nonii, huolto tehty ja lopputulema oliki parempi mitä pelkäsin. Loppulasku oli "vain" 775€ ja sijaisauto oli veloituksetta kaupan päälle. Jännää, että voi olla tyytyväinen vaikka on just maksanu autohuollosta melkein 800€. Uutta osaa siis jakopään hilippeet, vesipumppu, jarrunesteet, laturin hihna, sytytystulpat, vaihteistoöljy, moottoriöljy ja suodattimet, raitisilmasuodatin ja 3 polttimoa.

Kyllähän tuo näin nopsaan pienellä kokemuksella (työnjohtoharjottelua 3kk) vaikuttaa olleen halvimmasta päästä oleva tuon luokan huolto. Pelkästään jakopään remppaa saattaa maksaa jotain 450-500€. Öljytki maksaa hunajaa, varsinkin jos on noita volkkarin longlife, jotka on kyllä ihan turhat jos ei aja hulluna matkaa.
Hyvän diilin oot kyllä saanut :thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pitää ajella jatkossakin vanhoilla romuilla ja käydä korjauttamassa niitä puuhasteilijoilla. Saa saatana koko auton noilla teidän huoltojen hinnoilla.
 
Nuihin perushuoltoihin liittyen kannattaa ettiä joku luotettava nyrkkipaja jolla on jonkunnäköinen selkäranka ja maalaisjärki työtä tehdessä. Merkkihuolloista senverta paskaa makua suupielet täynnä niin omien kuin kavereittenkin autojen kans etten kyllä vähässä kummassa niihin romujani vie. Tosin nämä nykyautot taitaa olla jo niin hi-tekkiä että lampun vaihtoonkiin tarvitaan monta tietimäkonetta ja entterinpainallusta ennenkuin homma on hoidettu, ja nämä vehkeet monelta pieneltä pajalta puuttuu. Siksipä ite ainakin yritän pysyä näistä uusimmista autoista erossa kun se huolto on sitte kans niin kallista etten jaksa tuhlata satoja/tuhansia euroja vuodessa sentakia että pääsen paikasta A paikkaan B.

Offtopiccina muutamia kokemuksia ja tilitystä merkkihuolloista:

-Käytin oman audin merkkihuollossa jakopään rempassa ja samalla vaihdettiin vesipumppu ja kiristinrulla. Maksoi ~1000e. Seuraavan jakorempan teetätin tutulla korjaajalla joka sitten soitteli autonrassailun lomassa että ovat edellisessä huollossa näköjään asentaneet kiristinrullan vinoon, hinkannut hihnan miltei puhki. Ihme kuulema että oli näinkin pitkälle kestäny. No ei muuta kuin uudet hilut tilalle ja hinnaksi tuli 450e kaikkineen paskoineen..

-s40 volvoon teetettiin öljynvaihto ja perushuolto Bilialla, hinnaksi tuli ~950e. Muistan kun kateltiin sitä kuittia ja naureskeltiin niitä hintoja, pissapojan säiliön täytöstä taisivat veloittaa rapia 40euroa ym. Pisteenä iin päällä oli vaurioituneen sivuvilkun lasin korjaus 25e, nätisti oli laitettu jeesusteippia palanen murtuneen kohdan päälle, hienoa toimintaa.

-Käytettiin pari viikkoa seissytta rx8 mazdaa merkkihuollossa että vaihtaavat tulpat ja öljyt. Väkisin oisivat sitten samalla vaihdattaneet takajarrulevyt kun niihin oli seisomisen aikana tullu pikkusen pintaruostetta ja ovat kuulema liikenteessä vaaralliset. Kaveri vain tuumi että pöljiäkö ootte, vaihtakaapa ne tulpat niin käyn tuossa pihalla jarruttelemassa parikertaa niin katotaan onko sitä ruostetta enää. Eivät sitten tuumineet enää asiaan mitään..

-kaverin audissa hirtti kaasua ajaessa ja kierrokset jäi heilumaan toisinaan tyhjäkäynnilläki jonnekki 1500 kierrokseen. No sitä sitten merkkikorjaamolla ihmeteltiin useampaankin otteeseen, käytettiin vianluvussa ja tutkittiin ja vaihdettiin maffia ja lanta-anturia ja ruiskunohjausta ja vika eikun jatkui vain. No sitten päivänä eräänä tuumailtiin pikku kaljapäissään siinä konepelti auki että mikähän tässä oikein mättää kunnes joku keksi että rasvataampa vittuillessaan tuo kaasuvaijeri kun näyttää vähä kuivahkolta. Eipä temppuillut senjälkeen..

Kyllähän nuissa merkkihuolloissa tyhmää koijataan monesti oikein huolella jos ei ite ymmärrä tekniikasta mitään..
 
Jos asuu eteläsuomessa niin kannattaa suunnata katsetta myös tuohon lahden taakse. Itse kävin huollattamassa Eestin Veholla sitikan ilmastointilaitteen vajaaseen 400 e:n hintaan. Kotomaan Veho olisi rokottanut samasta työstä tonnin.
 
Kunnon kusetusta nuo ilmastointihuollot. "huollata 2.v välein". Itse käytin huollon tekemässä niin sinne meni 200g /1000g sitä freonia. Auto on ollut minulla n.180tkm ja 5v ja sitä ennekään ei ainakaan ole ilmastointihuoltoa merkattu huoltokirjaan kertaakaan. Hinnat on onneksi tippuneet nyt maksoin 59ekeä sisältäen myrkyt.

Silloin kuin nuo huoltovehkeet eivät olleet noin yleisiä niin ei kukaan, siis EI KUKAAN huollattanut etes 5v välein noita vempeleitä vaan silloin kun ei enään kylmää tullut.
 
Muistan kun nuorempana kuuli aina, että autoilu on kallista ja sitä rataa. Ajattelin että ei se nyt niin kallista voi olla. No nyt sattu sitten jarruremontti ja kytkinremontti samaan aikaan. Jos kaksoismassa on paskana, niin hinta-arvio tuolloin 2000e. Vituttaa..
 
Muistan kun nuorempana kuuli aina, että autoilu on kallista ja sitä rataa. Ajattelin että ei se nyt niin kallista voi olla. No nyt sattu sitten jarruremontti ja kytkinremontti samaan aikaan. Jos kaksoismassa on paskana, niin hinta-arvio tuolloin 2000e. Vituttaa..

Onko joku audi,volkkari tai skoda kyseessä?
 
Noissakin vaan pitää muistaa että minimilaskutus on useasti vianhaku tapauksissa +1h mikä aika pitää varata jos ei vika löydykään heti ja päälle korjaus. jolloin myös lasku sen mukainen. tuossakin tapauksessa jos loppusumma on 250€-tulpat 70€- vikakoodien luku monessa paikassa toiset 70€, jolloin vianhakuun varatulle ajalle jää hintaa 110€.

Ja toiseksi, voihan olla että vika on ollut jokin tuolle mallille tyypillinen. Ja ensimmäisessä tapauksessa vianhakuun onkin kulunut tunteja, päiviä etc, joita ei tietenkään ole voitu asiakkaalta veloittaa. Nyt vika löytyy helposti kun on jo kertaalleen (tai useammin tsekattu), niin menee nopeammin. Tietenkin.
 
Timanttitakuu on aika "haista vittu"-homma, jos autossa ilmenee jotain spesiaalimpaa ongelmaa. Kaverin C-Mersussa oli takalasinpyyhin sekasin. Se pyyhki koko ajan taukoamatta. Ensin kaveri vaan vei sen yhteen edullisempaan pajaan, joka on erikoistunut saksalaisiin takavetoihin. Vikaa ei löytynyt. Sitten hän päätti mennä merkkikorjaamolle auton kanssa. Merkkikorjaamolla hän tosin painotti, että hoidetaan homma sitten tämän takuun piikkiin. Korjaamolta pyydettiin soittamaan takuuta tarjoavan yrityksen puhelinvaihteeseen. Ko. vaihde ilmoitti, että merkkiliikkeen tulee ensin etsiä vika ja sitten ilmoittaa takuuta tarjoavaan yritykseen vika ja kustannusarvio sen korjaamisesta. Kaveri on melko "hereillä" näissä asioissa ja kysyi sitten heti fiksusti: "jos vian etsiminen maksaa jo pelkästään 500 € (tai vaikka tonnin) ja ette sitten suostukaan takuuseen korjaamaan ko. vikaa, niin maksanko minä tuon 500 € merkkipajalle?" Vastaus oli myönteinen. Kaveri lähti kiitämään saman tien ja pyysi jotain kaveriaan kytkemään pyyhkijän piuhat irti. Ei viitsinyt lähteä tuurilla kokeilemaan, että putoaako sudenkuoppaan vai ei.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on volkkari polo ja nyt tuli vastaa 91000 huolto. Ei kyl mikää jäätävän iso remppa tulossa. Hinta on tos alppilan autohuollossa 340e tai automaassa 330e..
 
Ympäristön auto

Kouvolan Ford korjaamo ympäristönauto näytti jälleen kyntensä. Focukseen jakoremminvaihtoa ja samalla temppuilevan virtalukkoon vaihto. Fokkerilla työnnetty himpun alle 150 tkm. Automyynti lupasi lukonosat ns. Takuuna. Ja asiaan.....
Vein ennen pyhiä perjantai aamuna ja luvattiin takasin sen päivän aikana. No ei...sitten piti saaha tiistaina...no ei...tänään keskiviikkona kävin kysymässä...no ei...iltapäivällä taas ilmeisesti sijaisauton hakuun sinne.

On se kumma jos merkkiliikkeessä menee asentaminen noin harjoitteluluksi. Saas nähä paljon hyvittää hinnassa tupeksinnnan takia vai joutuuko taas korottamaan ääntään. Tänään tuli vähän jo huudettua siellä, kun kävin kysymässä mikä oikeen pidättelee fokkeria.
Katsotaan mitä tuleman pitää...raportoin lisää
 
Kouvolan Ford korjaamo ympäristönauto näytti jälleen kyntensä. Focukseen jakoremminvaihtoa ja samalla temppuilevan virtalukkoon vaihto. Fokkerilla työnnetty himpun alle 150 tkm. Automyynti lupasi lukonosat ns. Takuuna. Ja asiaan.....
Vein ennen pyhiä perjantai aamuna ja luvattiin takasin sen päivän aikana. No ei...sitten piti saaha tiistaina...no ei...tänään keskiviikkona kävin kysymässä...no ei...iltapäivällä taas ilmeisesti sijaisauton hakuun sinne.

On se kumma jos merkkiliikkeessä menee asentaminen noin harjoitteluluksi. Saas nähä paljon hyvittää hinnassa tupeksinnnan takia vai joutuuko taas korottamaan ääntään. Tänään tuli vähän jo huudettua siellä, kun kävin kysymässä mikä oikeen pidättelee fokkeria.
Katsotaan mitä tuleman pitää...raportoin lisää




Hahahh tuttu firma aikoinaan ostin sieltä auton joka oli ihan paska ja niiden huollosta jäi ihan loistava kuva kun takuuna korjailivat autoani :face: Erikoismaininta pitää antaa siitä että auto tärisi jo 10km nopeudessa niin paljon että kerma olisi vatkaantunut silti heidän huoltomies väitti että auto on kunnossa ja ei se ainakaan koeajolla noin tehnyt :rock: sitten selvisikin että autolle ei ollut kukaan tehnyt yhtään mitään sen päivän aikana... (jos tarkastusta ei lasketa) vikaa ei siis oltu yritettykään korjata, hauskaksi asian tekee myös se etten asu sielläpäin niin oli ihan vitun mahtavaa hengailla siellä yläkerran kahviossa koko päivä turhaan-. Ja ajaa jokunen sata km tän tarkastuksen takia.
 
Melkoista säätämistä tosiaan tuolla.. Aikanaan yhden homman vedin läpi kuluttajasuojaan kautta ja ympäristön auto joutui makselee huolella takaisin. Autossa oli sähkövika...vika ei löytynyt eikä korjaantunut ympäristön auton tarjoamalla valohoidolla lämpöisessä huoltohallissa. Olivat vaihdellut osia sinne ja tänne mitään kysymättä minulta.... Tuntuu olevan yhtä harjoittelua koko homma siellä.

Töiden vastaanotossa asiallinen heppu tosin se Reinamo tms. Siitä toisesta viitsi suoraa mielipidettä tähän kirjoittaa....
 
Tosta on jo aikaa sen verran ettei muista nimiä, mutta joo työnvastaanotto oli kyllä asiallista siinä se hyvä puoli tossa puljussa onkin.
 
Moro, kaveri kävi vaihtamassa aluvanteilleen nastat liikkeessä ja huollosta pois päästyään kesken ajon (80km/h) lähti vasen taka rengas irti kesken ajon ja jäi laahaamaan jarrulevyn päälle. Pultit oli katkenneet napan joka ikinen kun korjaamon kesäpoika oli laittanut pulttikoneella niin kireelle kun menee. Napa, levy ja rengas vaurioutui ja korjaamo sano korvaavansa puolet levystä joka maksaa noin. 250€ vaikka on muutakn vaihdettavaa. Vakuutus yhtiö sano et ei tälläsiä rengas juttuja korvata ja poliisia ei kiinnosta. Mihin pitäisi yhteys ottaa? Auto Bmw M5
 
Moro, kaveri kävi vaihtamassa aluvanteilleen nastat liikkeessä ja huollosta pois päästyään kesken ajon (80km/h) lähti vasen taka rengas irti kesken ajon ja jäi laahaamaan jarrulevyn päälle. Pultit oli katkenneet napan joka ikinen kun korjaamon kesäpoika oli laittanut pulttikoneella niin kireelle kun menee. Napa, levy ja rengas vaurioutui ja korjaamo sano korvaavansa puolet levystä joka maksaa noin. 250€ vaikka on muutakn vaihdettavaa. Vakuutus yhtiö sano et ei tälläsiä rengas juttuja korvata ja poliisia ei kiinnosta. Mihin pitäisi yhteys ottaa? Auto Bmw M5

Kuluttaja asiamieheen
 
Sopivasti nostettu ketjua ylös. Viime viikolla sai taas tehdä hyvän sijoituksen tulevaisuuteen: autosta porsi egr-venttiili ja sinne meni melkein 700€ kuin pieru saharaan, voi perkele, olis ollu tuolle rahalle muutakin käyttöä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom