Auto Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zeoy
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
20.11.2002
Viestejä
107
Olis tarkotus lähteä tässä muutaman viikon sisällä hakemaan autoa Saksasta. Laskelmien mukaan uudella autoverotuksella tulee huomattavasti halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen. Löytyykö pakkotoistolaisista kyseisen operaation tehneitä? Olisi mukava kuulla kokemuksia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä autoa oot hakemassa?

Miten toi hakuoperaatio oikee tapahtuu?

Ois aika kätevää jos on laivalla töissä ja menossa Saksaan päin, nii siinä samassa kipasee itellee auton.
nimim. kenties tuleva merimies
 
Originally posted by Jorkka
Mitä autoa oot hakemassa?

Miten toi hakuoperaatio oikee tapahtuu?

Ois aika kätevää jos on laivalla töissä ja menossa Saksaan päin, nii siinä samassa kipasee itellee auton.
nimim. kenties tuleva merimies

Mersu E 200 cdi 04/01 on jo varattuna.
Lentokoneella sinne, kaupanteko ja ajamalla pois.
 
Originally posted by zeoy
Mersu E 200 cdi 04/01 on jo varattuna.
Lentokoneella sinne, kaupanteko ja ajamalla pois.
Oho, oikee mesen ja vuosimallia 2001, ei paha.
Jos saa kysyä, paljo hintaa tollasella on?
 
Originally posted by zeoy
Olis tarkotus lähteä tässä muutaman viikon sisällä hakemaan autoa Saksasta. Laskelmien mukaan uudella autoverotuksella tulee huomattavasti halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen. Löytyykö pakkotoistolaisista kyseisen operaation tehneitä? Olisi mukava kuulla kokemuksia.


---------------------------------------------
En ole itse operaatiota suorittanut, mutta pari vinkkiä yks jobbari
antoi Saksan autokauppoja varten.
Eli autoilla on kuulemma helvetin kovat hinta pyynnit autoliikkeissä,
joista lähtee jopa puolet pois eli kannattaa tinkiä.

Ei kuulemma kannata kaikista tunnetuimpiin autoliikkeisiin mennä, hinnoissa turistilisät.

Eikä Kannata ostaa Suomalaiselta jobbarilta.
 
Yksi sukulainen haki Saksasta auton ja jotain maksuja (niin se ainakin väitää) välttääkseen sahasi auton kahteen osaan. Näin se ei enään ollu auto vaan vara osia.

ton tarkemmin en asiasta tai maksuista en tiedä ja tää sattu joku 6 vuotta sit.
 
Originally posted by HooEee
Yksi sukulainen haki Saksasta auton ja jotain maksuja (niin se ainakin väitää) välttääkseen sahasi auton kahteen osaan. Näin se ei enään ollu auto vaan vara osia.

ton tarkemmin en asiasta tai maksuista en tiedä ja tää sattu joku 6 vuotta sit.

Nyt tulee taas jäätävää kala-juttua...ei siitä auton tuonnista tule mitään maksuja mitä voisi välttää sahaamalla auto kahteen osaan. Ei siitä autosta ole pakko maksaa veroja, jos ei halua, ei sillä kyllä sitten Suomessa maantiellä ajetakaan. Radalle siitä saa tehdä auton.

Itellä oli tarkoituksena tuottaa auto tänä kesänä, heti kun saan nykyisen myytyä. Ei muuten ketään kiinnostaisi Honda Civic -93 HB, ajettu 112tkm, helvetin hienossa kunnossa??
 
Originally posted by Jesuiitta
Ei muuten ketään kiinnostaisi Honda Civic -93 HB, ajettu 112tkm, helvetin hienossa kunnossa??
Kiinnostais jos ois rahaa ja ikää.
Vai lähtiskö 50eurol :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saksaan kannattaa mennä Superfastilla.
 
Zone-sarja -42%
Nostetaan nyt tää threadi pinnalle niin ei tarvi uutta aloittaa.

Siis ite ajan sellasella maailmanlopunromulla ettei paremmasta väliä ja tarkoitus oli siis ajaa se johonkin liikkeeseen joka maksaa siitä "katsastetusta autosta" sen 1000-1500€ mutta sitten vilkaisin huvikseni saksan hintoja niin sieltähän se auto on pakko hakea.

Tarkoitus hakea "halvempi" auto sieltä, eli ~5000€ mutta vaikka tuollaisesta joutuu maksamaan veroja melkein toisen mokoman lisää niin jää vielä plussalle monta tonnia.

Olisi kiva kuulla joltain hakijalta kokemuksia, että mitä kannattaa ottaa huomioon. Itsellä tulee välillä työmatkoja saksaan niin saisi tuotua siinä tulomatkalla auton kun tulisi laivalla takaisin.
 
Mä lähden ylihuomenna hakemaan faijalle BMW 525i:n, broidi asustaa siellä ja puoliks ammatikseen raijaa niitä autoja sieltä tänne.

Mun matkaliput maksoi 429e (lento Düsseldorfiin, auto+äijä Rostockista Hankoon), johon tulee tietty bensat, siirtolaput ja vakuutukset päälle.

Aluvanteet ja muut on siellä halpoja, joten tossakin kyydissä tulee kaks sarjaa vanteita kumeineen ja muutamat thyyning-takavalot ja vilkut. Halvemmalla ois vielä päässyt, kun olis pistänyt broidin ajamaan auton satamaan ja ite olisin hakenut sen sitten Hangosta.

Mun mielipide on, että kannattaa maksaa se 800-1000e jollekin kaverille, joka ammattimaisesti tuottaa autoja, niin ei tule kusetetuksi, eikä tarvitse omaa aikaa polttaa tolkuttomasti. Jos tahtoo vähänkään erikoisempaa vehjettä, niin etsimiseen tuhrautuu helposti viikkoja, ellei kuukausia.

Veroja voi kattella vaikka täältä:

http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/autoverotus/Kaytetty_hloauto_ylva_heina03.pdf

ja halpoja varusteita vaikka täältä:

http://www.atu.de/
(Saksan "Piiltema", löytyy melkeen jokaisesta kylästä).

Keinoja veron alentamiseenkin on, mutta en taida ääneen sanoa. ;)
 
Originally posted by Jesuiitta
Nyt tulee taas jäätävää kala-juttua...ei siitä auton tuonnista tule mitään maksuja mitä voisi välttää sahaamalla auto kahteen osaan. Ei siitä autosta ole pakko maksaa veroja, jos ei halua, ei sillä kyllä sitten Suomessa maantiellä ajetakaan. Radalle siitä saa tehdä auton.


Itseasiassa tuo ei välttämättä ole mitään legendaa!
Ennen verouudistusta moni teki tuonti-autojen kohdalla siten, että purki autosta tietyn prosentuaalisen määrän osia pois, jolloin autosta ei tarvinnut maksaa veroja!
Käytännössä kone+laatikko(+akselisto) irti niin säästyi veroilta...:thumbs:
Tätä käytettiin varmasti lähinnä jenkkiautojen+harrikoitten kohdalla.
Lakiin tuli myöhemmin joku muutos, jolla estettiin auton verovapaa tuonti sen jälkeen kun se oli purettu osiin.

Jaksaa vaan lukea niitä pienellä präntättyjä pykäliä, niin löytyy porsaanreikiä millä kiertää verot...
 
Ite haettiin kaks autoa faijan kaa vähän aikaa sitten, ite ostin vw golf -96:sen. Pyysivät 3800$, tinkaamisen jälkeen 3600€, eli ei paljoa saanut hinnasta pois. Ennen sitä luin aika paljon juttua, ja yleensä kerrottiin että noin 20% voi yrittää tinkiä, isoimmille alennuksille nauravat. Kaupanteko on aikalailla erillaista kun täällä, myyjän sanaan ei kannata luottaa niinkuin suomessa, puhuvat aika pitkälti sitä mitä haluat kuulla, eivätkä tuskin seiso kaupan jälkeen enään sanojensa takana. Kannattaa myös muistaa että saksassa ei ole talvea, eli talvirenkaita ei tule mukaan, itselläni ei myöskään ollut penkkienlämmitintä, koska saksassa ei niitäkään tarvita. Ruosteen-esto suojaus voi puuttua. Ajettiin saksasta tanskan kautta ruotsiin ja sieltä laivalla yli turkuun ja sieltä helsinkiin. Verojen + kaikkien kustannuksien jälkeen hinnaksi tuli noin tuplasti millä ostin sen. eli yli 7000€.

Autohaku saksasta ei kyllä vältämättä ole aina niin kannattavaa miltä voi kuulostaa. Kyllä säästin jonkun verran mutta en läheskään niin paljon kuin olisin uskonut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom