Aurinko tulee - oletko valmis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Viime päivien viileyden verhosta huolimatta aurinkon todellinen lämmittäminen on enää ajan kysymys. Ruskettuminen houkuttaa kaikkia, mutta liika on liikaa. Kuinka paljon kerrallaan? Millaisilla suojakertoimilla? Kuinka rusketus tarttuu parhaiten? Siinä vain muutama kysymys, joita auringonpaisteesta nauttivat mielessään pohdiskelevat.

Tässä threadissa siis pohditaan, neuvotaan ja muistellaan auringonottamiseen liittyviä asioita. Ihan meitä jokaista varten.

:love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Minkäslainen on Pakkiksen oman rakkauden pyöräkuormaajan ihotyyppi? :love:

Ihotyyppini on käsittääkseni normaali. Tosin joskus olen antanut auringolle liikaa valtaa ja kohtaloni on ollut palaminen. Joku "asiasta tietävä" minulle mainitsi, että 30min kerrallaan auringon armoilla olisi ideaali-aika? Kuullostaa oudolle ja masentavalle. Lämpöä halajaa aina vain enemmän.

Tämä nyt ei välttisti kaikille sovi heh.. mutta itse en pahemmin ole auringossa lököillyt, käyn yleensä ottamassa Mystic Tan:it! Kai niitä yleensä tarjotaan kosmetologeilla tms. Kyse on siis sellasesta suihkukopin tapaisesta jutusta joka ruiskuttaa rusketusvoiteet iholle. Väri pysyy jonkun viikon. Tyyristä mutta nopeampaa!

Itse olen hankkinut pohjarusketuksen puolella kymmenlellä solarium käynnillä ja nyt odotan rakkauden auringon nousevan idästä!

Onhan se mahtavaa kesällä heittää helvetinmoiset treenit, siemaista palautusjuoma ja lähteä eväskorin kanssa niitylle, tai rannalle ottamaan mollia. Siinä karskimpiki mies herkistyy, kun väsyneessä, mutta onnellisessa tilassa rakkauden tulipallo suihkuttaa lämpimää säteilyä kimmoisalle lihalle.

Onhan se mahtavaa kesällä heittää helvetinmoiset treenit, siemaista palautusjuoma ja lähteä eväskorin kanssa niitylle, tai rannalle ottamaan mollia. Siinä karskimpiki mies herkistyy, kun väsyneessä, mutta onnellisessa tilassa rakkauden tulipallo suihkuttaa lämpimää säteilyä kimmoisalle lihalle.

L0b0, todella ihanasti sanottu.
Itsekkin olen solariumissa käynyt, että saisi jonkinlaista pohjaa ettei kesällä sitten ihan laakista kärvenny.

Pohjarusketukset otin jo jouluna, tosin kaverit ei edes uskonu, että olin käynyt etelässä :jahas: . Tänä kesänä ajattelin syödä beeta-karoteeni tabletteja joka päivä, jos vaikka mä sittenkin ruskettuisin joskus. Aurinkovoiteita en käytä Suomessa koskaan, koska se eliminoi viimeisetkin mahdollisuudet saada rusketusta. Vaikka selkä vähän kärähtäisikin, se tekisi vaan hyvää mun selkä-aknelle.
Jo tähän mennessä ongelmia on aiheuttanut kirkkaus. Toivottavasti tähän tottuu näin pimeän talven jälkeen tai täytyy harkita aurinkolaseja. Ankeeta kulkea ulkona joko kulmat kurtussa tai huppu silmillä, varsinkin aamulenkillä, kun aurinko paistaa vaakatasossa shilmään.

Viimeksi muokattu:
Vituttaa kun nykyään säästä tehdään hirveää dramatiikkaa. Iltapäivälehdissä jotkut sammakkoprofessorit kehottaa ottamaan lomat elokuuksi, kun silloin kuulemma paistaa. Jos juhannuksena sataa, niin Viivi ja Janina antaa vinkkejä sateisen jussin varalle.

Mä vedän talvella turkishaalarin niskaan, ja helteillä kikkailen about munasillaan. Ei siinä sen kummempaa. Antaa paistaa vaan.

Viikonlopun kun seisoi joenrannassa kaloja härnäten niin nyt Relgissä väriä kun keitetyssä kravussa. Kivasti alkaa jo kuoriutumaan kuiva iho pois... :)

Onhan sitä tullut tuolla ulkona jo maattua, tahtoo vaan tuuli olla välillä vielä melko viileä :( Vähintään tunnin yleensä otan aurinkoa, ilman voiteita.

Meikäläisen ihotyyppi: ei rusketu ikinä, palaa aina. Enkä edes oo punatukka.

Jonkinlaista väriä olen kesäisin pyrkinyt saamaan asteittaisesti 20-stä 6-een kesän edetessä alenevilla suojakertoimilla, toistaiseksi kehnolla menestyksellä.

Ihotyyppini herkkä, valkoinen, ei vaalea.
Ns. 'palaa aina, ei rusketu koskaan'. Aurigosta vielä ihottumat kaupan päälle keväisin ja alkukesästä.

Jos haluan näyttää muulta kuin maitovalaalta niin vaihtoehtona on noin 20krt solariumissa. Eka kerta jos yli 5min niin palan, jopa rakoille. Kokemusta on siitäkin. Pari kertaa jos käytän kymppikortin ja makaan siellä aktiivisesti niin saan hennon vaaleanruskean sävyn iholleni.

Itseruskettavia lätrännyt vuosikausia, nyt joutunut lopettamaan sillä niiden ominaistuoksu aiheuttaa järkyttävän päänsäryn ja 'löyhkä' tarttuu vuodevaatteisiin yms. Ei mun vieressä pysty kukaan makaamaan edes, alkaa haista kuvottavalle mun iholla, oli kyseessä halpistuote tai 10x kalliimpi merkkituote.

Eli kesäsuunnitelmat: ei rusketusta ellei solariumia.

Aattelin ottaa solariumissa pohjat, jos tämä dietti nyt puree tarpeeksi. Jos ei päästä kuntoon niin taas mennään bulkille ja kesäkuntoon sitten kesälle '06.

we'll see.

Viime kesän rusketuksesta ei ole mitään jäljellä, koska sitä ei huonon kesän jäljiltä edes tullut. Täytyy siis vähän solariumissa käydä totuttelemassa alkuun, sitten biitsille ihan ilman mitään aikarajoja ja suojavoiteita. Viimeksi olen palanut joskus 10 vuotta sitten.

Biitsille maltillisesti.. En ole mikään innokas löhöilijä mutta aktiivisesta itseni grillaamisesta pidän. Rusketun vaaleudestani huolimatta hyvin. Käytän aina suojavoiteita, en tahdo palaa.
Solariumia en ole käyttänyt vuoteen, enkä käytä. Mielestäni siitä tulee ihan erinäköinen rusketus. En myöskään halua riskeerata ihoni terveyttä enkä rypistyä ennen aikaisesti.

Mulla on tämmönen vähän tummahko iho, rusketun tosi helposti ja en muista koska olisin palanut viimeksi. Tosin en mä nyt tuntikausia makoilekaan biitsillä :)

Sama tarina joka kesä. Ensimmäisten kunnon kesäpivien ehtiessä kohdalle niin porukalla rantsuun pelaamaan rantalentistä ja seuraukset joka vuos täysin samat... aina jää "smörgat, pomadat ja oode kolonet" kotio ja nahkahan siinä sitten kärähtää. Seuraavat pari päivää sit levitellään burn relief voidetta harioihin että saa paidan päälle ilman huutamista..... Ei sitä ihminen koskaan opi vaan....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom