Aurinko tulee - oletko valmis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
MissEvilEve sanoi:
Jos haluan näyttää muulta kuin maitovalaalta niin vaihtoehtona on noin 20krt solariumissa. Eka kerta jos yli 5min niin palan, jopa rakoille. Kokemusta on siitäkin. Pari kertaa jos käytän kymppikortin ja makaan siellä aktiivisesti niin saan hennon vaaleanruskean sävyn iholleni.

Eli kesäsuunnitelmat: ei rusketusta ellei solariumia.

Ei kai sillä pitäisi olla väliä monettako kertaa on solariumissa. Se säteily mitä sieltä tulloo ei edes auta sitä, että palaako vai ei. Kun kukaan ei kuitenkaan tuosta lauseesta mitään selvää saa niin laitetaan esimerkki.

Ihmiset menevät solariumiin ennenkuin lähtevät etelään etteivät sitten pala niin helposti<--- ei toimi, tosin ei näytä niin kalkikselta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
skuge sanoi:
Ei kai sillä pitäisi olla väliä monettako kertaa on solariumissa. Se säteily mitä sieltä tulloo ei edes auta sitä, että palaako vai ei. Kun kukaan ei kuitenkaan tuosta lauseesta mitään selvää saa niin laitetaan esimerkki.

Ihmiset menevät solariumiin ennenkuin lähtevät etelään etteivät sitten pala niin helposti<--- ei toimi, tosin ei näytä niin kalkikselta.

Hmm... Tarkoitin siis että jos yritän ruskettua normaalisti Suomen auringossa, sitä ei tapahdu. Saan vain rajun ihottuman, palan paikoittain ja pääosin säilyn aivan kalkkilaivan kapteenina. Solariumista saatava säteily ruskettaa minua ilman kiusallista ja kivuliasta aurinkoihottumaa, mutta sekin vaatii siis 10-30krt käynnit että saan saman vaaleanruskean sävyn mitä muilla on jo kesäkuun ensimmäisellä viikolla.

Ulkomailla etelän lämmössä jne oleskelut tekevät minusta ravun viikossa, jos 3-4vko maltan matkailla on tulos sama kuin solariumilla.

Häikäsee ulkona vieläkin ihan kivasti. Aurinko on silti jees vaikken biitsillä jaksakaan makoilla. Tarttuu ulkosalla muutenkin touhutessa, eikä tartte niitä rasvoja kun liikkeessä ei pala niin helposti kun paikalla ollessa.

MissEvilEve sanoi:
Hmm... Tarkoitin siis että jos yritän ruskettua normaalisti Suomen auringossa, sitä ei tapahdu. Saan vain rajun ihottuman, palan paikoittain ja pääosin säilyn aivan kalkkilaivan kapteenina. Solariumista saatava säteily ruskettaa minua ilman kiusallista ja kivuliasta aurinkoihottumaa, mutta sekin vaatii siis 10-30krt käynnit että saan saman vaaleanruskean sävyn mitä muilla on jo kesäkuun ensimmäisellä viikolla.

Ulkomailla etelän lämmössä jne oleskelut tekevät minusta ravun viikossa, jos 3-4vko maltan matkailla on tulos sama kuin solariumilla.

Tarkoitin sitä, että solariumissa kun pikkuhiljaa käyt 5min sit 10min niin siitä ei tule ns. suojaa iholle eli on ihan sama oletko ekalla kerralla sen 10min jos sen tokalla kerralla pystyt olemaan. Tämä taas johtuu siitä että solariumissa tulee vain yhdenlaista UV säteilyä joka on muistaakseni A ryhmää(A mutu).
Normi aurinkoa otettaessa tulee A sekä B, UV- säteilyä josta B kehittää ns. auringonvastutuskykyä.

Näin siis muistelen, joku ketä asian tarkemmin muistaa voi sitten korjata..

Minä olen sellainen vamppyyri-albiino ettei aurinko tartu paskaakaan. Jos tarttuu niin palan ja iho vain punoittaa pari päivää jonka jälkeen se palautuu takaisin sairaalloisen valkoiseksi. :D

Nicky sanoi:
Mulla on tämmönen vähän tummahko iho, rusketun tosi helposti ja en muista koska olisin palanut viimeksi. Tosin en mä nyt tuntikausia makoilekaan biitsillä :)

Sama juttu. Mutta sitten 80-vuotiaanahan mulla on hyvin aikaa käydä ihotautilääkärillä...

Kun vaan tarkenee niin rantsussa löhöilen vapaat/lomat sekä muutenkin pyrin olemaan ulkona aurinkoisena päivänä paljon. Kotipuolessa aina riittää ulkona hommaa. Sekä ampumaradalla tulee kanssa vietettyä paljon aikaa jolloin kanssa saa nahka aika hyvin väriä. Normaalisti en pala jos vaan näin keväällä muistan muutaman eka kerran hieman hillitysti ottaa aurinkoa. Nahka on alkujaan aika tumma mutta loppukesästä yleensä aina joku kysyy että oletko maannut koko kesän auringossa tai ulkomailla.
Jostain kummasta syystä tuo lievä allerginen taipumus ihottumiin tykkää auringosta. Eli mitä parempi rusketus kesällä tulee niin sitä vähemmän talvella iho kuivuu sekä kutiaa.

Auringonpaisteessa makoilu on hullujen hommaa. Joskus tulee tosin piitsillä makoiltua, mutta ihan vain misujentsekkailutarkoituksessa. Kun ulkosalla liikkuessa harvoin ilkeää ihan uikkareilla olla, niin keho onkin sitten täynnä ihania rusketusrajoja, mutta so not.

Hyvä minä, 5h pääsykoekirjojen lukemista takapihalla pahimmassa paisteessa ja nyt jo kädet tulipunaiset.

Onkohan kukaan muu sankari onnistunut lisäkseni jo nyt? :lol2:

Jos palaa niin antaa palaa. Hyvän rusketuksen olen aina saanut pelaamalla biitsiä koko kesän vapaa-ajat. Tosin shortseista jää aina toisi miehekkään rahat ja perse on kuin jäisellä kalkkunalla.

Omalla terassilla ollaan jo aurinkoisella keleillä luettu shortseissa kohta kuukauden ajat. Iltapäivästä asti aurinko mollottaa vapaasti siihen ja tuuli ei käy ollenkaan, joten lämmin ilma senkun jatkaa pyörimistään. :rock:
Kesällä olo on tosin turhankin tukala tuolla partsilla.

Tossa tänään koulun jälkeen korkkasin kesäkauden auringonpalvonnan merkeissä. Heitin vaatteet pois ja pötköttelin boxerit jalassa pihatuolissa. Olipahan mukavaa eikä tullu edes kylmä. Tämmöstä menoo viikko, niin oon varmaan jo suht ruskeahko. Aika nopeeta tuppaa väri tarttumaan, mikä on pelkästään hyvä asia.

Mutta tulee sitä melkein joka vuosi vähän itteensä poltettuakin, kun makaan vaikka koko päivän biitsillä ilman rasvaa. Mitenkään vahingossa en kyllä itteeni oikein saa poltettua.

ToughGrip sanoi:
Hyvän rusketuksen olen aina saanut pelaamalla biitsiä koko kesän vapaa-ajat

Jahas löytyy täältä biitsin ystäviäkin. Ootko ollut jo tänä vuonna kokeilemassa? Mites ootko ihan huvin vuoks vaan pelaillut vai turnauksissakin?

trebla sanoi:
Jahas löytyy täältä biitsin ystäviäkin. Ootko ollut jo tänä vuonna kokeilemassa? Mites ootko ihan huvin vuoks vaan pelaillut vai turnauksissakin?

Löytyy täällä muitaki pelaajia (ei tosin ammattilaisia :D )
Huomenna olis tarkotus mennä biitsikausi avaamaan.

Timustaja sanoi:
Löytyy täällä muitaki pelaajia (ei tosin ammattilaisia :D )
Huomenna olis tarkotus mennä biitsikausi avaamaan.

Noniin, hieno homma :) Huvikseen on tullut parina kesänä vähän palloiltua ja tänä kesänä päätettiin kaverin kanssa käydä joissakin puulaakiturnauksissa koittamassa onnea. On se vaan perkeleen hauska, haastava ja monipuolinen laji.

trebla sanoi:
Noniin, hieno homma :) Huvikseen on tullut parina kesänä vähän palloiltua ja tänä kesänä päätettiin kaverin kanssa käydä joissakin puulaakiturnauksissa koittamassa onnea. On se vaan perkeleen hauska, haastava ja monipuolinen laji.

Muuten varmaan lähettäiski huvikseen joihinki turnauksiin pelailemaan, mutta ku tämä rakas intti :haart: tulee nyt kesällä, niin aika ei oikeen taho riittää ku pitäis siinä rinnalla vielä futista pelata omassa tiimissä ja pääsykokeisiin lukee :rolleyes:

Timustaja sanoi:
mutta ku tämä rakas intti :haart:

Mulla meni koko viime kesä intissä kans. Viikonloppusin ehti hiukan pelaamaan, mut turnauksiin aika turha mennä kun tuntuma kokoajan kateissa eikä siinä nauti pelaamisesta. Intin jälkeen vaan iso treeni päälle ja ens kesäks hulluun kuntoon :thumbs:

Fabien sanoi:
Tässä threadissa siis pohditaan, neuvotaan ja muistellaan auringonottamiseen liittyviä asioita. Ihan meitä jokaista varten.

Protskun virallinen kanta tähän asiaan on se että olipa vuodenaika mikä tahansa niin ei mennä keskipäivän paahteeseen, ts. klo 11-13 voi käydä ruokatunnilla syömässä mutta ei mennä ottamaan aurinkoa. Ja keskikesällä laitetaan aurinkovoidetta kasvoihin joka kerta kun mennään ulkoilemaan. Muun kropan pystyy suojaamaan vaatetuksella.

Aijai mikä sää! Just tulin beach volleyta pelaamasta ja rannalta makaamasta :hyper:
IIIIHA HELMI FIILIS!!
Kesä on täällä!

DJ Sammy - The boys of summer

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom