Audi A4 vs. VW Passat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
21.5.2004
Viestejä
1 856
Noniin,

Porukoilla olis Saksasta hakusessa joko Audi A4 tai VW Passat vm. 2002. Pannuna 1.9 Powerdiesel 130 hv:lla. Kilometrejä sais olla n.100 000.
Hyvinvarusteltujen Passattien hinnat on Saksassa n. 10-12 tuhatta €, ja Audien n. 13-15 tuhatta €.
Suomessa vastaavat Passatit ovat n. 22-25 tonnia ja Audit 27-30 tonnia.

Nyt on tutuilta jo kyselty vinkkejä itse autoista ja hakemisesta, mutta mites täällä? Kenelläkään kokemusta kyseisistä automalleista, tai sitten itse hakureissusta? Kaikki kokemukset tervetulleita. :worship:
 

Liitteet

  • AUDI A4 130hv.webp
    AUDI A4 130hv.webp
    14,6 KB · Katsottu: 1 170
  • PASSAT 130HV.webp
    PASSAT 130HV.webp
    16,3 KB · Katsottu: 1 127
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
HITB sanoi:
Paljonkos noissa on vakuutusmaksuissa eroja(suunnilleen)?

SuperKasko oli Pohjolasta täysillä bonuksilla laskettuna n. 475€ Audi ja VW n. 415€. Liikennevakuutus 205€ molemmille. Eli eipä mainittavia eroja.
 
Hakureissusta on kokemusta, kyseisistä autoista ei.

Eli itse asiaan... Henk.koht voin vahvasti suositella auton ostoa Saksasta omiin ja lukuisten ystävieni kokemuksiin viitaten. Ohessa muutama vinkki, jotka kannattaa ottaa huomioon riskien välttämiseksi:
- Tee mahdollisimman paljon tutkivaa työtä ennen maahan lähtöä. Mobile.de ja muut nettiportaalit kannattaa käydä tarkkaan läpi ja selvittää hintataso paikan päällä.
- Älä sokaistu mobilesta löytämästäsi superhalvasta yksilöstä. Rehellisyyden nimissä unohda kaikki heti superkaupalta tuntuvat autot. Joko autojen historiassa jotain häikkää tai sitten varusteissa vakavia puutteita tai muuta erikoista (esim porkkanan väriset penkit tms)
- Hintataso Saksassa tuntuu olevan varsinkin BMW:n kohdalla alempi mitä etelämmäs mennään. München ja ympäristöt mielestäni parasta aluetta. Sieltä tietenkin pidempi matka ajaa lautalle pohjoiseen.
- Osta auto merkkiliikkeestä. Vältät riskit, että joku muu sulle paskaa. Saksassa autoissa samanlainen kuluttajasuoja kuin Suomessakin ja merkkiliikkeet (samoin muut liikkeet) velvoitettuja kertomaan sulle auton historian, entiset omistajat, huollot, jne. Merkkiliikkeestä saat usein myös autollesi takuun normaalin kuluttajansuojan päälle. Jos merkkiliike myy autoa, jonka historia ei ole selvillä, se on merkitty jo myyntivaiheessa selkeästi. Tämä ei tod päde turkkilaisten jobbareiden keskuudessa.
- Vältä private jobbareita, jos et halua hakureissusta extra päänsärkyä.
- Kun olet löytänyt sua kiinnostavan auton, ota yhteyttä liikkeeseen, pyydä lisäkuvia ja tiedot auton historiasta.
- Kun olet tehnyt alustavan päätöksen jo Suomessa ja lähdet varmistamaan ostostasi Saksaan, pyydä liikettä tekemään auton rekisteröinti puolestasi. Tämä toiminut kohdallani hienosti. Olen vaan ilmoittanut, että jos auto vastaa kuvausta, otan sen ja liike on hoitanut puolestani väliaikaisen rekisteröinnin ja auto on odottanut pihassa seuraavana päivänä.
- Varaa matkaan riittävästi aikaa. Jos et ole varma valinnastasi ja tarvitset aikaa paikan päällä, varaa perilläoloon ainakin pari päivää. Minimissään olen suoriutunut reissusta niin, että lento ammulla Saksassa, auto noin tunnin parin ajomatkan päässä kentältä ja paperit kuntoon iltapäivän aikana. Seuraavana aamuna rekisteröinti ja siitä saman tien autolla pohjoiseen. tämä siis ehdoton minimi.

Nämä tuli nopeasti mieleen... Toivottavasti sait lisätietoa. Kysy jos jäi epäselväksi.
 
EJS: Kiitti vinkeistä, systerin tuttuja on Achenissa (Baden-Badenissa), joten sinnepäin varmaan suunnataan. Oon itekin käynyt siellä, ainakaan talvi ei sielläpäin autoja paljoa koettele. Lunta sataa kerran vuodessa... jos sataa. :)
 
Zone-sarja -42%
No problem.
Asun itsekin tällä hetkellä Aachenista about 90 km sisämaahan päin, joten olot paikan päällä ovat juuri sellaiset kuin sanoit. Toi on muuten yksi lisäplussa autoissa, jotka tulevat täältä. Ei ruoste- eikä suolavaurioita eikä tuulilasit täynnä kivenhakkaamia.
 
Ite ottaisin Audin, siinä on enempi luxusta. Wolksvagen on nimensä mukaan kansanauto. Järkiperusteluja ei ole valinnalle. Valinta olisi selvä jos olisi A6 farkku vaihtoehtona, nyt miinuksena A4 taitaa olla reilusti Passatia pienempi.
 
treenaisko sanoi:
Valinta olisi selvä jos olisi A6 farkku vaihtoehtona, nyt miinuksena A4 taitaa olla reilusti Passatia pienempi.

Tuo on varmasti totta. Omien kokemuksien perusteella esim Avant A4 on variantti Golffin kanssa samaa kokoluokkaa. Kyllähän niissä eteen mahtuu istumaan, mutta takapenkille ei sitten pygmiä kummemmat istukaan ihan niin mukavasti. En tiedä sitten luksuksesta. Kerran kävin koeistumassa automaatti V6 TDI highline Passattia tummennetuilla laseilla ja nahkaistuimilla. Oli aika presidentti fiilis.

Minulle on väitetty, että jos ottaa sähköjakkarat Passattiin/Audiin, niin silloin voi säätää istuimen taka- ja etureunan korkeutta erikseen. Pitääkö paikkansa? Nykyinen pelkkä korkeussäätö kun ei ainakaan omassa Golffissa oikein riitä.

Oma auto on 100hp TDI PD, joten voin suositella sitä 130hp mallia. Dieselin kanssa ota ehdottomasti automaagilaatikko. Oma linttani on manuaalinen, ja kaupungissa saa kyllä veivata ranteensa kipeäksi. Vaihdetta vaihtaessa siis.
 
Ok, kiitti vinkeistä. Saa nyt nähdä mihin noi porukat päätyy, Audi Avantina olisi periaatteessa sopivampi kaikin puolin (varsinkin kun auto pääosin kuljettaa vain kahta henkeä), mutta saa nyt nähdä. Mun mielestä Audi vähän kasvoi ton 2002 muutosten yhteydessä, ja takana on nyt vähän paremmin tilaa kuin vanhassa mallissa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom