Asus Eee - miniläppäri vähän halvemmalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja proileri
  • Aloitettu Aloitettu
kätevän pieni konehan tämä. linux version 16mb kovo ja 8mb kortti lisäksi, niin ei tila lopu kesken. asensin xp:n ja pyörii ihan ok sellaisenaan. toki muistin vois viel päivittää 2mt. ainut mikä on vittumaista, niin akku ei kestä kauaa ja näppis niin pieni ja sijoittelu erilainen, et virhelyöntejä tulee ja nappeja pitää painaa kunnolla että kirjain tulee näyttööön :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
luulis melko pieneks käyvän ton kovon ainaki mp3-käytössä ;)

Onkohan jollain sattumalta kokemusta LG X110:stä?

LG X110-G.A7HBV1 - Atom N270 1.6 GHz - 10.2
Ulkomitat (PxSxK): 26,2x18x3,1 cm
Sisäänrakennetut laitteet: langaton LAN-antenni
Suoritin: Intel Atom N270 / 1.6 GHz
Käyttömuisti (RAM): 1Gt
Kiintolevy: 160 Gt
Paino: 1,19 kg
Näyttö: 10,2
Verkkoyhteydet: Verkkokortti - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g. Langaton laajakaistayhteys HSUPA
Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP Home Edition
Valmistajan takuu: 2 vuoden takuu

Ajattelin käväistä v-loppuna ostamassa jos ei muuta eksy eteen. Pirun tyylikäs ja käytännössä ainoa syy miksi tuo pitää saada :D

lg-x110-netbook.jpg

Näyttää kyllä tyylikkäältä. Mitä on hintaa moisella? Onko akkukestosta tietoa?

Itse olen MSI Windin tyytyväinen omistaja, mutta tässä tuo vakio 3-kennoinen akku on ihan täysi vitsi. Menee vähän tuollaisen helposti mukana kannettavan koneen idea pieleen, jos se ei selviä 2 tuntia pidempään ilman virtapiuhaa. Tänään saapuikin itselleni 9-kennoinen akku ja nyt ainoa puute tässä on enää tuon HSDPA:n puuttuminen, muuten tämä olisi täydellinen :).

Runsas 500e maksaa. Näyttävät lupailevan (myös 3-kennoiselle) 3,5 tunnin toiminta-aikaa, mutta eiköhän noissa ole aina mainostajan pienet lisät mukana.

Perkele kun noita ei saa Suomessa ilman Windowsia. Integroidulle 3G:lle olisi käyttöä.

Kotoa löytyy Acerin miniläppäri ja töissä olen käyttänyt EeePC:tä (901), molemmissa Linux.
EeePC on noista paljon kestävämmän tuntuinen ja akulla sitä käyttää helposti n. 4-5 tuntia.
Sen näppäimistö on todellakin liian pieni ja osa napeista on oudosti sijoitettu, mutta tuntuma on yllättävän hyvä. Acerilla on helpompi kirjoittaa.
Kosketuslevyihinkin olen tottunut, vaikka tattia on tullut käytettyä viimeiset kymmenen vuotta.
Alan vähitellen ymmärtää Mac-miesten kosketuslevyhehkutusta :)

Perkele kun noita ei saa Suomessa ilman Windowsia. Integroidulle 3G:lle olisi käyttöä.
Oishan se näppärä mut itse oon kyl erittäin tyytyväinen yhdistelmään eeePC+E51. Bluetoothilla hyvin vaivatonta, kännykkähän on joka tapauksessa siellä taskussa.

Olen nyt reilun viikon omistanut Acer Aspire One A150 -koneen, ja on kyllä hyvä peli. Tässä on käyttiksenä XP, joka toimii erittäin ripeästi ilman mitään asetuskikkailuja. Miinuksena on vakioakun parin tunnin kesto, joka tosin nousee noin 7 tuntiin ~65e tehoakulla. Bluetooth sais olla sisäänrakennettuna, mulla on D-linkin usb-palikka jonka kautta otan luuriin yhteyden. Tälläkin hetkellä on bt-yhteys luuriin ja luurin 3G varsinaisena nettiyhteytenä. Ihan asia peli, täytyy toivoa että kovalevy kestää pitkään.

Haluaisin vähän asiantuntevia mielipiteitä näistä miniläppäreistä tällä hetkellä. Eli itsellä ainoana koneena nyt HPn dv6059ea joka nyt on ok mutta ei oikein toimi enää kun jatkuvasti jotain vikaa. Eli ajattelin takuuhuollon jälkeen pistää myyntiin. Näillä rahoilla voisin ostaa juu varmaan uuden vastaavan, mutta kannattaako. Tuskin.

Olen ostamassa enivei uutta lcd-telkkaria ja siihen PS3sen jossain vaiheessa. Eli sillä varmaan tulisi sitten pelailtua. Joten läppärille käyttöä toisi lähinnä erittäin runsas nettiselailu, musiikin kuuntelu(iTunes+ipod), ja perus office-tyyppiset ohjelmat kirjoittamiseen ja laskemiseen yms. Akunkeston pitäisi olla aivan huippuluokkaa koska olisi varmaan käytössä lähes päivittäin koulussa luennoilla yms. Ehdoton on myös 3g modeemi tms millä pääsen nettiin missä vain.

Onko näistä miniläppäreistä tälläiseen käyttöön vielä? Eli että siitä olisi ns ykköskoneeksi normikäyttöön?

Jos joku hyvä ja halpa löytyisi niin voisin periaatteessa tästä nykyisestä saamani rahat sijoittaa miniläppäriin.

edit.

ai perkules mutta eihän näissä ole edes cd/dvd asemaa..taitaa siis jäädä väliin...

Haluaisin vähän asiantuntevia mielipiteitä näistä miniläppäreistä tällä hetkellä. Eli itsellä ainoana koneena nyt HPn dv6059ea joka nyt on ok mutta ei oikein toimi enää kun jatkuvasti jotain vikaa. Eli ajattelin takuuhuollon jälkeen pistää myyntiin. Näillä rahoilla voisin ostaa juu varmaan uuden vastaavan, mutta kannattaako. Tuskin.

Olen ostamassa enivei uutta lcd-telkkaria ja siihen PS3sen jossain vaiheessa. Eli sillä varmaan tulisi sitten pelailtua. Joten läppärille käyttöä toisi lähinnä erittäin runsas nettiselailu, musiikin kuuntelu(iTunes+ipod), ja perus office-tyyppiset ohjelmat kirjoittamiseen ja laskemiseen yms. Akunkeston pitäisi olla aivan huippuluokkaa koska olisi varmaan käytössä lähes päivittäin koulussa luennoilla yms. Ehdoton on myös 3g modeemi tms millä pääsen nettiin missä vain.

Onko näistä miniläppäreistä tälläiseen käyttöön vielä? Eli että siitä olisi ns ykköskoneeksi normikäyttöön?

Jos joku hyvä ja halpa löytyisi niin voisin periaatteessa tästä nykyisestä saamani rahat sijoittaa miniläppäriin.

edit.

ai perkules mutta eihän näissä ole edes cd/dvd asemaa..taitaa siis jäädä väliin...

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17784 saahan niihin ulkoisen DVD-aseman 50-100€ hintaan. Jesarilla vaan kylkee ja homma toimii. :david:

Mihis sitä DVD asemaa tarvitsee nykyään?
Kuhan kysyn, meinaan ite heitän kaikki tikulle tai ulkoselle kovolle ja tähä asti pelittäny ilman ongelmia

Niin on kyllä pakko myöntää tämäkin asia mikä unohtui äsken. Eli pahana tapana imutella ulkomaisia sarjoja yms torrentteja. Mites nämä onnistuu tuolla minilaatikolla? Meneekö ihan jumiin jo heti. Ipodia ei ilmeisesti voi täytellä jos on Linux käyttiksenä?

Oishan se ihan kiva olla tietty olemassa. Aina kun ei mtn ulkosta jaksa kantaa mukana.

Jos meinaat tohon 4GB:n flashiin mahduttaa jotain muuta vielä ni aika ahtaaks tulee, osta vaikka joku pieni usbi tikku ja heitä kylkeen ja laitaile sinne, jos ei ulkosta viiti kannella.

EDIT: Itellä siis miniläppärin (asus eee 1000h) 160gb normi kovo, sillä pärjää imutella, ja jos ei 10 tuumanen miellytä niin eee 901 (8.9tuumaa) on toinen mahdollisuus, mutta niissähän on joku 16gb tai siihen suuntaan, ja taitaa olla vielä 1.8 tuumanen kovo se niin saa maksaa kovasti jos isomman ostaa.
1000h versiossa 2.5" eli voi iskeä SSD kovon siihen jos tykkää, eikä maksa aivan kauheita.

Akku kestää vistalla noin 4h, ja 6h jos räpellät asetukset sen lailla.
901 luulis kestävän 5h.

Joo vähän ohi aiheen mutta kyllä näillä miniläppäreillä pärjää, ainoa ongelma se kovon tila.

Juu siis tarkoitus olisi ostaa miniläppäri missä on 120-160gb kovo. Vistaa tuskin kannattaa näihin laittaa, vaihdoin nykyisessäkin takaisin xp prohon kun vista on niin vaiheessa vielä.

Luin jostain että näissä isommilla kovoilla varustetuissa malleissa akunkesto olisi aika kuraa, pitääkö paikkansa? Xpllä siis.

Mikä on ylipäänsä paras mahdollinen miniläppärimalli today? Saako sen ulkomailta halvemmalla tilattuna?

ensinnäkin jos hintaluokka on asukset jne, akkukestosta ei kannata haaveilla. Sit kun lyöt 10x budjetin, pitäis saada ainakin 8h akkukesto. Muuten joutunee tyytymään max 3-4h aikoihin. ja jos vaatimukset on enemmän kuin nettisurffailu ja office (isolta näytöltä tietenkin) niin kannattaa miettiä kahta konetta tai tyytyä kompromissiin

E: nätisti toimii ipod jos löytyy juuri oman koneesi distrolle tehty paketti esim rhythmbox tjsp. Ainakin libipod on yksi kirjasto jolla voi synkata biisejä ipodiin.

Sit eri asia jos sulla on joku gentoo super gay edition tjsp johon ei ole yhtään pakettia valmiina missään etkä tahdo ite kääntää sorsia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom