Toisaalta ei se velattomassa kämpässä asuminen hirveän kallista ole.
Ei niin, jos ei mieti sitä sidottua pääomaa ollenkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta ei se velattomassa kämpässä asuminen hirveän kallista ole.

Vuokra-asuntoa ei "tarvitse" rempata, juu. Siellä on edelleen ne 70-luvun keittiökaapit ja vihreät seinät.Toki omistusasunnosta tulee kuluja remonttien yms. muodossa, mutta kun siististi elää, niin eipä noita isompia koko ajan tarvitse olla tekemässä...

Vuokra-asuntoa ei "tarvitse" rempata, juu. Siellä on edelleen ne 70-luvun keittiökaapit ja vihreät seinät.![]()

Eiköhän noi vetimet saisi vaikka ilmaiseksi tai vaivan palkalla kun kyselisi täältä Pakkikselta. Joku varmasti ostanut peruskuntoisen kämpän ja pistää keittiön täysin uusiksi.
...vihreät seinät...

eli ihan sikana saa lainaa vaikka tulot alle suomalaisen palkansaajan keskiarvon..
vähän alle 3k jää yhteensä käteen.Tota...kehtaako kysyä yhteisiä nettotuloja?
En sit tiedä, minkä verran noi kolme naperoa vaikuttaa, mutta meillä lapsilisien kanssa netto n. 3800€/kk ja ollaan ottamassa 225k€ lainaa - kai tohon jonkun 10k€ sais lisää, mutta ei kyllä perse kestäis enempää... :(
Edittiä sen verran, että ikää 32v + 34v
(sit oltais siinä maksimimäärässä about)No jotkut tekee sellaistakin että sijoittaa rahojaan asuntoihin.
Toki ja mun pointti ei ollutkaan tässä? Vai saitko edes sellaista käsitystä?
Pointti oli se, että jos asut esim. 200.000 euron velattomassa asunnossa, niin sun asumiskulut on ehkä muutaman satasen kuukaudessa. Mutta toisaalta olet sitonut tuon 200.000 euroa siihen kivijalkaasi. Vuokralla asuessa voisit pistää tuon 200.000 euroa tuottamaan ja näin alentaa asumiskulujasi.
.
Auttakee tyhmää...
Miten mun kannattais menetellä,kun en ihan kartalla ole.Yksi asunto olisi kiikarissa,joka lähtis 126 000:lla egellä.Omaa massia tuohon olisi sijoittaa n.30 000 euroa.
Kannattaako minun tuo 30 000 maksaa suoraan tuolle asunnon nykyiselle omistajalle ja ottaa loput 96 000 lainaa pankista?Vai antaako ne edes tuollaista summaa ilman takaajia?Ilman takaajia olisi tarkoitus selvitä...
Vai kannattaako ottaa tuo 126 000 ottaa suoraan pankista ja antaa tuo 30 000 ns.Käsirahaksi pankille?
Miten tämä homma menisi minun kannalta kaikista edullisimmin?
Otat 96000€ lainaa + mahdolliset remppalainat päälle. Et todennäköisesti tarvitse takaajia koska sulla on omaa rahaa se lähes 30% olemassa. Asuntohan pääsääntöisesti käy 70-75% arvosta vakuudeksi lainalle.