IsoDino
VIP
Onko kenelläkään pakkiksella omakohtaisia kokemuksia asuntosijoituksista??
Eli jos mietitään esim. yksiön ostamista, sellainen kohtuuhintainen ja vaikka hieman huonokuntoinen. Tekisi sinne itse remontin halvoilla alemateriaaleilla ym. mutta kuitenkin siistin näköisen. Sitten tuo vuokralle.
Kuinka pitkälle tuota lainaa sitten maksaisikaan niillä vuokratuloilla? Jos ajatellaan, että sijoittaa asuntoon esim. 50 000euroa ja ottaa pitkällä maksuajalla lainaa, jolloin kuukausimaksu olisi kohtuullinen. Kuinka pitkälle tuo vuokra kuitenkaan todellisuudessa maksaisi asunnon lainoja?
Onko kenelläkään siis kokemuksia asiasta??
Ja mitenkäs menee homma sitten kun haluaa myydä asunnon pois? Eli jos kahden vuoden päästä myisi asunnon, mutta ei ole siinä itse ollut kirjoilla eli asunto on ollut vaan vuokrattavana, niin joutuuko maksamaan myyntivoittoveron?
Laskin tuossa n. suurinpiirtein nordea laskurilla tuota kuukausierää..
Lainan määrä 45000 eur
Laina-aika 20 vuotta
Kuukausierä 261 eur
Erien lukumäärä 240 kpl
Korot laina-ajalta yhteensä 17634 eur
Todellinen vuosikorko 3.6 %
Mitenkäs menee verotus sitten sijoitusasunnon vuokratuloista??
Eli jos mietitään esim. yksiön ostamista, sellainen kohtuuhintainen ja vaikka hieman huonokuntoinen. Tekisi sinne itse remontin halvoilla alemateriaaleilla ym. mutta kuitenkin siistin näköisen. Sitten tuo vuokralle.
Kuinka pitkälle tuota lainaa sitten maksaisikaan niillä vuokratuloilla? Jos ajatellaan, että sijoittaa asuntoon esim. 50 000euroa ja ottaa pitkällä maksuajalla lainaa, jolloin kuukausimaksu olisi kohtuullinen. Kuinka pitkälle tuo vuokra kuitenkaan todellisuudessa maksaisi asunnon lainoja?
Onko kenelläkään siis kokemuksia asiasta??
Ja mitenkäs menee homma sitten kun haluaa myydä asunnon pois? Eli jos kahden vuoden päästä myisi asunnon, mutta ei ole siinä itse ollut kirjoilla eli asunto on ollut vaan vuokrattavana, niin joutuuko maksamaan myyntivoittoveron?
Laskin tuossa n. suurinpiirtein nordea laskurilla tuota kuukausierää..
Lainan määrä 45000 eur
Laina-aika 20 vuotta
Kuukausierä 261 eur
Erien lukumäärä 240 kpl
Korot laina-ajalta yhteensä 17634 eur
Todellinen vuosikorko 3.6 %
Mitenkäs menee verotus sitten sijoitusasunnon vuokratuloista??