astmapiipun apu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boston
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
oon hakemassa sellaiseen kouluun jossa on fyysisissä testeissä mm. cooper ni tietäiskö joku että auttaisko vetäistä henkoset astmapiipusta ennen juoksua niin että sais paremmin happea(siis mulla ei ole astmaa) Lihaskuntotestit muuten menee helposti mutta tuo juoksu on vähän takkusempaa...

Eikös se hengitysteitä aukase aika hyvin, avartaa kenties keuhkorakkuloita / verisuonia? Ainakin henki kulkee rutkasti paremmin, joskus itsekin kokeillut tuollaista vaikka ei astma olekaan.

joku lääkäri sanoi että hatsi marisätkästä on parempi kuin mikään markkinoilla oleva astma inhalaattori...

Auttaa todellakin. Kokeilin 8. luokalla vetästä kaverin piipusta kunnon henkoset ja juoksin jotain 200 metriä kevyesti lisää vanhaan ennätykseen. Meni niin helpon tuntuisesti että rupesi vähän pelottamaan että kestääkö kroppa enkä sitten viitsinyt/uskaltanut revittää kunnolla. Oli aika epätodellista :)

Millastakohan haittaa tosta on ei- astmaatikolle?

Mitenköhän huoletta tuollaisen henkäyksen vois ottaa ennen taistelusukeltajien testien cooperia... se 3000m ei nimittäin kovin helposti menis ainakaan nykykunnolla.

Originally posted by Disabled
Mitenköhän huoletta tuollaisen henkäyksen vois ottaa ennen taistelusukeltajien testien cooperia... se 3000m ei nimittäin kovin helposti menis ainakaan nykykunnolla.

Jotenkin arvasin miksi astmapiippu niin kovasti kiinnostaa...
Kannattaa muistaa, että maitojunaan voi joutua myöhemminkin.
JOS EI FYSIIKKA ILMAN KEPULIKONSTEJA RIITÄ, niin mitä ihmettä luulette tekevänne aselajissa johon ei kykynne riitä? :curs:

Siis oikeasti noi testit on sitä varten että kaverit myös pärjäisi siellä, en näe mitään järkeä yrittää DOUPATA itseään tollasiin testeihin. :confused:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Disabled
Äläs nyt jaksa moralisoida, ihan mielenkiinnosta kysyin, en varmaan oo käyttämässä :D

No et tietenkään, varoittelin vaan ;) en nyt oikeesti vois kenestäkään pakkotoiston lukijasta sellaista uskoa!

Kyllä sen vaikutus tuollaisessa lyhytkestoisessa suorituksessa on keskimäärin varmaankin kymmenien metrien luokkaa. Jollakin voi olla hiukan enemmän apua mutta.. Selviää kun testaat etukäteen juoksemalla parin päivän välein ensin ilman ja sitten piipun kera. Vaikea uskoa että kukaan terve siitä saa yli sataa metriä lisää coopperiin.

jos sitä piippua sitten kokeilee niin paljoako ennen fyysistä suoritusta sitä sitten pitää ottaa ja paljonko?astmaatikot osaa varmaaan sanoa tähän...

Saakos noita astmapiippuja ihan reseptittä, vai mistä sellaisen saisi haltuunsa. Pitääkö ruveta hakemaan kaveripiiriin astmaatikkoja, jos joskus meinaa tulosta jossain hapenottokykyä vaativassa testissä hakea? :rolleyes:

Joskus kun tollasta hengenahdistusta on ollut, niin kyllä tuollaiset "piiput" helpottavat oloa kummasti. Fiiliksiä voi kokeilla siten, että antaa kaverin kuristaa hieman (minä en tästä sitten ota mitään vastuuta :D), että hengittäminen vaikeutuu ja sen eteen saa tehdä töitä. Sitten kun kädet irrotetaan, voi varmasti huomata, kuinka paljon helpompaa se hengittäminen taas on. Jos tästä "normaalitilasta" siis pääsee edes pykälän ylöspäin, mitä sen vaikutus on oikean tarpeen aikana, niin en hetkeäkään epäile näitä positiivisimpia kommentteja piipun toimivuudesta.

Ja reseptillähän niitä saa.

Originally posted by Natupelle
Kyllä sen vaikutus tuollaisessa lyhytkestoisessa suorituksessa on keskimäärin varmaankin kymmenien metrien luokkaa. Jollakin voi olla hiukan enemmän apua mutta.. Selviää kun testaat etukäteen juoksemalla parin päivän välein ensin ilman ja sitten piipun kera. Vaikea uskoa että kukaan terve siitä saa yli sataa metriä lisää coopperiin.

Mulla vaikutukset olivat just samanlaiset mistä Mike puhui. Tosin voihan olla että oli placeboakin mutta aika kova silti...

Joo joo. Jos haluaa astman, niin kannattaa ruveta käyttään terveenä astmapiippua. Sillon on todennäkösesti astma, jos piipusta on apua ja silloin olis varmaan syytä mennä testeihin..

Originally posted by Mike
No mulla ei ole astmaa vieläkään ja hyvin toimi. Mitä mä olen käsittänyt niin toimintamekanismi on ihan sama ei astmaatikolla.
'
Utelias kun olen ja asmaatikkokin vielä kaiken lisäksi niin haluisin tietää mistä tollasia piipuja saa mitkä noin helvetisti nostaa suoritustasoa:thumbs: Eli siis minkä "merkkistä" piippua koitit
Mulla vois ehkä antaa tollasen edun joskus kesän alussa ku on ensin hiukka tukossa oikean astman takia juoksis x metriä ni sit ottas jonain päivänä piippua avaten tukkoisuutta ja juoksis x + ametriä mut ei kyl normi päivänä ku ei ongelmia astma tuota ni tollasia hyötyjä ole huomannu.
Saakohan tosta taas mitään selvää:evil:

Terveelle tuosta piipusta ei pitäisi olla apuja. Itse sain salbutamolia, eikä aineesta tunnu olevan mitään apuja jos ei sitten ole jurikin hengenahdistus meneillään (jolloin apu on kyllä todella suuri). Jos ihmiset ovat sitten saaneet käsiinsä jotain tujumpaa tavaraa, niin ehkä apuja sitten on tullut?

Ainakin tämä tavara (salbutamoli) vain rentouttaa henkitorven sileitä lihaksia, ja näin avaa "pihinäkurkun". Terveellä näiden lihasten ei pitäisi jännittyä, ja henki siis kulkee normaalisti otti lääkettä tahi ei.

En ole astmaatikko, vaan arvauskeskus antoi tavaraa äkillisiin allergiareaktioihin -> normaalitilanteessa ei tavarasta ole hyötä sanoo jo pef-testikin minulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom