Askelkyykkyä tehdessä tangon kanssa tuntuu outo kipu häntäluussa, tai jossain aivan lähettyvillä. Onko ideoita mistä johtuisi? Kellään vastaavia kipuja? Askelkyykky on ainoa liike jossa tämä sattuu.
Sama homma mullakin välillä. Ei tietoa mistä johtuu mutta hyvän lämmittelyn ja venyttelyn jälkeen kipua ei yleensä tunnu. Käsipainoaskelkyykky tuntuu myös olevan vähemmän kipuherkkä liike kuin tangolla tehty. Puhumattakaan siitä että ei tarvitse kiinnittää niin paljon huomiota tasapainon säilyttämiseen.
Itsellä ongelmaan auttoi hyvät venyttelyt ennen kyseistä liikettä ja hieronnassa käynnit, mutta lopulta sekään ei auttanut. Siispä jouduin jättämään koko liikkeen pois.
häntäluussa, ihan uus juttu mulle... olen kyllä kuullut alaselkäheikkouksista, mutta ihan häntäluussa, aika paska juttu.
Uskon että et tee askelkyykkyä ihan oikein, selkäsuorana, happea sisään kun teet askeleen. Ja mä luulen että mitä siihen tasapaino juttuun tulee, ei kyykyissä eikä askelkyykyissä tarvi tasapainoon keskittymistä, se on vaan sun normaali vaisto että voi kaatua kun on jotan hartioilla, mutta totuushan on se, että on kyse painojen hallinnasta, joko on tarpeeksi vahva tai sitten ei.
sama juttu esim vatsapenkkitreenaamisessa, porukka sanoo että sotilasvatsat tuntuu alaselässä, se johtuu siitä kun ei jännitetä vatsoja alas mentäessä ja kun tullaan ylös, silloin vatsat on velttoja ja siinä ei muuta oikein käytetä kun alaselän nikamia ja selkärankaa.
Mulla oli joskus sama ongelma, mut auttoi heti kun tein liikettä sillain, et otin pitkän askeleen pienelle n. 10cm korokkeelle käsipainot kädessä. Nykyään en tee liikettä juuri ollenkaan.