Asiantuntijoilta tilattavat ohjelmat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gunner
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Eli onkohan pakkotoiston kävijäkunnassa paljon väkeä, jotka ovat tilanneet treeniohjelmia ns. asiantuntijoilta? Mikellä oli ainakin tuo Mentulan ravinto - ohjelma, mutta entäpä treeniohjelmat? Ovatko toimineet hyvin ja minkä hintaisia ovat olleet?

Njääh, ihan rahan hukkaa IMO! Aloittelijalle tehdään perusohjelema(+ohjaus aluksi) salin puolelta ILMAISEKSI.Sen jälkeen oman kokemuksen ja tiedon karttuessa kokeillaan itse miltä mikäkin tuntuu ja siitä sitten tehdään itselle ohjelma omien tavoitteiden ja kokemuksen mukaan.Lisäksi kannattaa keskustella(ilmaiseksi!) muiden kokeneempien ja muidenkin kanssa...siinä se.Lisäksi ostaa lehtiä, kirjoja sekä käy netissä lukemassa eri liikkeiden vaikutukset ja merkitykset niin eipä todellakaan tarvitse alkaa maksamaan yhtän mitään kenellekkään.

Eriasia sitten on jos ei ole kiinnostusta asiaan eikä oikein välitäkkään "tutkia" mitä oma kroppa sanoo mihinkin vaan luottaa siihen että joku ulkopuolinen kyllä tietää mikä potkii.

Jotkut eivät myöskään tunnu luottavan omaan osaamiseen joten jos helpottaa tieto siitä että joku "asiantuntija" on tehnyt ohjelman jonka on pakko toimia niin kai se sitten on ok...

Sama juttu myös ruokaohjelmien tekoon.Netistä löytyy vaikka miten tietoa eri ravintoaineista ja tavalliselle harrastajalle ne tiedot riittävät vallan hyvin...

Ai niin, mä voin kyllä noin yhdeksän vuoden treenikokemuksella tehdä treeni ja ravinto-ohjelmia ihan edullisesti ;)

Kyllä mä sanoisin, että hyötyä niistä voi saada ja paljon. Onhan pakkotoistollakin oma esimerkkinsä, kun Miken tasoinen kaverikin hyötyy ammatilaisen ravinto-ohjelmasta niin millaisia tuloksia me kääpiöt voisimmekaan niillä saada ;) .

Ja käyttäähän monet huiputkin ravintovalmentajaa, miksei siis mekin, jos likviditeetti antaa myöten.

Aina voi löytää uusia juttuja. kokeneet treenaajat (..kehonrakentajat mm...)on kyllä hyvä vinkkilähde.pikkuhiljaa alkaa kertymään kokonaisuus jota voit itselles muokata.:)

olen ainakin itse saanut todella hyviä vinkkejä; kiitos siitä heille; koska tulosta on tosiaan syntynyt.

:)

Originally posted by Rice
Njääh, ihan rahan hukkaa IMO! Aloittelijalle tehdään perusohjelema(+ohjaus aluksi) salin puolelta ILMAISEKSI.
Kyllä joo. Harmi vaan, että personal trainer saattaa joskus olla sellainen 6 kk salilla käynyt FAF-kirjanoppinut narukäsi, jolla ei ole aavistustakaan käytännön treeniohjelmien suunnittelusta kuin ehkä vasta-alkajille.

Kummalta ottaisit ennemmin treenivinkkejä, Kenneth Beijarilta vai Vesa Kerälältä? (jos joku ei tiedä, niin Kenneth on "Suomen paras personal trainer", joka jostain kumman syystä on kokonaisuudessaan Kerälän Vesan pohkeen kokoinen. :rolleyes:

No mun signature kertoo oleellisen :D

mutta jos/ja kun se traineri on sen näköinen, että jotain on tullut tehtyä ja mahdollisesti taustaakin on niin tokihan siitä ohjelmasta hyvä voi tulla. Sillä edellytyksellä, että kyseinen traineri vähän seuraa sitä kehittymistä ja treenaajan tuntoja. Eli sellainen sänköpostilla lähetetty ohjelma, ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta jos henk. koht. pääsee jutustamaan niin mikä jottei.

Originally posted by Tomi
Kyllä joo. Harmi vaan, että personal trainer saattaa joskus olla sellainen 6 kk salilla käynyt FAF-kirjanoppinut narukäsi, jolla ei ole aavistustakaan käytännön treeniohjelmien suunnittelusta kuin ehkä vasta-alkajille.

Kummalta ottaisit ennemmin treenivinkkejä, Kenneth Beijarilta vai Vesa Kerälältä? (jos joku ei tiedä, niin Kenneth on "Suomen paras personal trainer", joka jostain kumman syystä on kokonaisuudessaan Kerälän Vesan pohkeen kokoinen. :rolleyes:

Tekeekö ihmisen lihaksiston koko hänestä parhaan mahdollisen treeniohjelman tekijän? doubt it

Originally posted by irakinmiäs
Tekeekö ihmisen lihaksiston koko hänestä parhaan mahdollisen treeniohjelman tekijän? doubt it

No hitsi, ei ehkä koko vaan se että on oikeesti saanu aikaan ruokavaliollaan ja treeni menetelmillään jotain aikaan. Hankalaahan tuossa on se että ihmiset on erilaisia, ja lopulta kukaan ulkopuolinen ei voi tietää kehon metkujasi tarkemmin kuin sinä itse.

Jos pitäs valita, niin en johonkin fitness rimpulan käsiin omaa diettiäni tai treeniäni uskoisi. En kyllä toisaalta kemiallisesti avustetun 125 kilosen bodaajan "tietämykseen" luottaisi. Vinkkejä voi ja pitääkin imeä sieltä täältä, ei siinä mitään...

Koko luo luottamusta. Jotenkin ainakin kun itse ajattelen asiaa, niin ennemmin sitä sellasen henkilön ottaa todesta, joka samalla näyttää siltä että tietää mitä puhuu. Toisaalta se vastavalmistunut 6kk salilla käynyt hemmo voi hyvinkin tietää enemmän ja tehdä paremman ohjelman. Näin se vaan on, mun silmissä... Kuten Fatso osittain jo mainitsikin niin parhaan tuloksen saa kun yhdistelee monta tiedonjyvää yhteen eri paikoista ja kasaa niistä ITSELLE sopivan systeemin.

En arvosta pätkääkään näitä ns."personal trainereita".Olin tutustumassa eräällä nimeltä mainitemattomalla salilla ja kerroin harrastavani voimanostoa ja jalkoihin tarvitsisin lisää ruutia.Esittelijä kertoi ohimennen,että näillä steppereillä ja kuntopyörillä saa sitten lisää voimaa jalkoihin....Miten joku voi yleensäkkään ottaa vakavasti ihmistä,jonka kropasta näkee,että tuo ei varmasti ole ikinä tehnyt mitään? Nelosella pyörivässä go4fit:issa oli sellainen aloittelijan perehdyttäminen kuntosalitreenaukseen ja oikeasti pisti vihaksi millaista paskaa siinäkin lässytettiin! "PT" opetti aloittelijaa tekemään pulloveria ja se "koekaniinikin" näytti tietävän paremmin miten tuo omasta mielestäni "erinomainen" rintalihaksia vahvistava liike pitää tehdä. "Mallisuorituksesta" näki kilometrin päähän,että eukko ei varmasti ole pitänyt 6kg painavampaa käsipainoa ikinä kädessä. Janina Frostell oli jossain ohjelmassa ja teki reiden lähentäjiä(miksiköhän!!!) ja kysyi ohjaajalta,että monet sanovat että tämä liike on turha.Ohjaajan mielestä sillä saadaan tehokkaasti treenattua "pieniä mutta tärkeitä lihaksia" joo varmasti saadaan,mutta ei jalkatreeniä voi perustaa mihinkään helvetin hilavitkutteluliikkeille. Personal traineristä pitää näkyä,että on kunnossa ja en nyt tarkoita,että pitää näyttää Markus Ruhlilta.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Minunkin salilla on kyllä pari sellaista treineriä, että niistä on kyllä sporttisuus kaukana. Jotenkin sellaiselta sohvapotaatilta tuntuisi vaikealta ottaa vinkkejä vastaa treenaamisesta taikka ruokavaliosta. Kyllä treinerillä pitää olla minun mielestä kroppa ainakin suht kuosissa, jonkilainen uskottavuus pitää olla.

Eilen oli salilla muutenkin hiukan koominen tilanne kun joku aloitteleva nainen 50+ tuli kuntoilemaan treinerin kanssa. Kuntopyörällä lämmitellessä nainen ilmoitti ettei voi polkea koska polvi ei kestä eikä voi tehdä muutenkaan mitään jalkaliikeitä. Lisäksi oli iskias, tenniskyynerpää, välilevyn pullistuma ja ilmarinta. Järkevää aloittaa kuntoilu saliharjoittelulla jos on tuossa formissa.

Ja vielä. Ei löydy tuosta Fitnessin EM-karsinnasta mitään tietoa mistää. Kulttuuritalon sivuillakin lukeevain notta karsinnat 12.4. eikä mitään muuta. Monelta alkaa, paljon liput?

Originally posted by Antijape
Koko luo luottamusta. Jotenkin ainakin kun itse ajattelen asiaa, niin ennemmin sitä sellasen henkilön ottaa todesta, joka samalla näyttää siltä että tietää mitä puhuu.

Kaverini on tämän talven treenaillu erään kehonrakentajan kanssa ja kyllä siitä pimusta näkee, et kehitystä on tapahtunut ja paljon! Kyllä hyvällä treenarilla ja ohjelmalla on vaikutusta. Monesti harjoitteluun saadaan uutta poweria ja vähän erilaista tyyliä.

P.s itse sovellan aika paljon, mutta käytän myös "ammattilaisten" apua!

Jos asiantuntijalta lähtisin tilaamaan ravinto- tai treeniohjelmaa, kyllä suomalaisista ykkösvalinta olisi Jari Mentula, siinä on kaveri, jonka ruokavaliosta ja treeniohjelmasta huomaa, että asioita on mietitty ja huolella. Toinen mahdollinen olisi Ari Kokkonen.

Aloittelijalle varmaan riittää jonkun saliohjaaman tekemä treeniohjelma, alussa kehitystä tulee ihan perusohjelmilla. Ainakin meidän salilla miespuolinen ohjaaja on tosin sellainen pulkannaru, että ei itselle kyllä tulisi mieleen mennä kyselemään neuvoa.

Off-topic:

Originally posted by Kynis
Ei löydy tuosta Fitnessin EM-karsinnasta mitään tietoa mistää. Kulttuuritalon sivuillakin lukeevain notta karsinnat 12.4. eikä mitään muuta. Monelta alkaa, paljon liput?

Nutri Plus Fitness Classic
Paikka - Helsingin Kulttuuritalo, Sturenkatu 4
Ajankohta - 12. huhtikuuta
Messut avataan - kello 13.00
Superseminaari - kello 14.00
Kilpailu alkaa - kello 16.00
Liput kilpailuun - 20 euroa (sisältää seminaarilipun)
Liput erikseen seminaariin - 5 euroa
Järjestäjä - Suomen Fitnessliitto ry ja KP Fitness Productions

Tuota...Mitä PT tähän nyt liittyy? Tarkoitin sitä että yleensä salin henkilökuntaan kuuluu joku sellainen henkilö joka kyllä laatii ihan perusohjelman aloittelevalla treenaajalla ILMAISEKSI.Mihinkään personal shitteihin en koskisi ollenkaan...

Muuten olen samaa mieltä noista Personal Trainereista kanssasi!

Mitä tulee Kennetteihin, Pennareihin, Vesoihin sun muihin Kerälöihin niin EVVK :lol2: No joo, onhan se osalla vähän imago juttukin että "mulla on henkilökohtainen personal trainer, blaaaaaaah"...

Originally posted by fitnesspimu
Off-topic:

Nutri Plus Fitness Classic
Paikka - Helsingin Kulttuuritalo, Sturenkatu 4
Ajankohta - 12. huhtikuuta
Messut avataan - kello 13.00
Superseminaari - kello 14.00
Kilpailu alkaa - kello 16.00
Liput kilpailuun - 20 euroa (sisältää seminaarilipun)
Liput erikseen seminaariin - 5 euroa
Järjestäjä - Suomen Fitnessliitto ry ja KP Fitness Productions

Superseminaari? Mitä pitää sisällään?

Originally posted by Rice
Tarkoitin sitä että yleensä salin henkilökuntaan kuuluu joku sellainen henkilö joka kyllä laatii ihan perusohjelman aloittelevalla treenaajalla ILMAISEKSI.Mihinkään personal shitteihin en koskisi ollenkaan...
Katsos kummaa, kun monilla "sellaisilla henkilöillä jotka kuuluu salin henkilökuntaan ja jotka laatii perusohjelman aloittelijalle ILMAISEKSI", on taskussaan FAF:n personal trainer -todistus. :rolleyes:

Personal Trainerista on todennäköisesti hyvin paljon hyötyä - kunhan hän vain sattuu olemaan hyvä p.t. - jos ei tiedä asioista yhtään mitään eikä ole aikaa tutkiskella juttuja ja rahasta ei oo puutetta. Suurin hyöty tulee varmasti liikkeiden suorittamisessa ja ruokavalion neuvonnassa jos sellaista annetaan.

Mutta jos itse on jo kokenut ja on tarpeeksi kiinnostunut bodauksesta ja on aikaa tutustua eri treenimenetelmiin, lukea kirjoja ja halua oppia kokeneemmilta mutta omaa myös kyvyn kyseenalaistaa kaikkea lukemaansa ja mitä korvillansa kuulee, ja halua kokeilla yleensä mitä tahansa lajiin liittyvää, eikä mene pohjamutiin epäonnistumisista, niin silloin ei mielestäni useimmista Personal Trainereista ole mitään hyötyä, parempiin tuloksiin pääsee oppimalla itse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom