Valitettavasti ehdin nälissäni syödä ennen kuin älysin kuvaa ottaa, joten mennään mainoskuvalla. Kuten mainoskuvastakin näkyy, niin juuston vähyys häiritsee jonkinverran ulkonäköä ja myös makua.
Riitan Herkku Super Senttipizza Jauheliha
Ostin tällaisen vaihteeksi Sittarista, kun jääkaappini hajosi keskellä kuuminta kesää ja täytyy nyt uuden saamiseen saakka syödä eineksiä.
Olen vetänyt Riitan Herkun senttipizzoja ennenkin (lähinnä sitä kinkku-salami), joten osasin odottaa mainiota hinta/laatu-suhdetta. Valitettavasti kyseessä ei vain ole mikroruoka, joten jokaiselle työpaikalle se ei sovellu, jos taukotiloista ei löydy kunnon uunia.
Nämä Senttipizzat pesevät mennentullen useimmat pakastepizzat, jos niitä vaivautuu vähän tuunaamaan esimerkiksi lisäämällä itse juustoraastetta ja miksei muutakin täytettä (vaikka minusta muuta täytettä on pizzan hintaan ja kokoon nähden ihan kelvollisesti). Ja kun hintaa on samanverran kuin halvimmilla pakastepizzoilla, niin ostelen ennemmin näitä. Suosittelen joskus siis kokeilemaan pakastepizzojen sijaan.
Aterian paino 250g. 705kcal ja 32,5g proteiinia (ei huonosti tämän kokoiselta ja hintaiselta einekseltä)
Maku :3:
Einespitsaksi oikein maittava, vaikka juuston niukkuus heikentää kunnon pizzaelämystä. Täytettä, eli tässä tapauksessa jauhelihaa, on muutoin sopivasti. Pienenä tyylivirheenä pohja jää helposti löysäksi, jos paistaa tunnollisesti paketin ohjeen mukaan. Ja taitaa se jäädä vähän löysäksi muutenkin, mutta minua ei niin maussa häirinnyt, kun kyseessä ei ole kuitenkaan "aito" pizza. Jos tähän lisää itse kourallisen juustoraastetta ja/tai omia täytteitä, niin maku ansaitsee jo :4:
Hinta/Laatu :4:
Sittarista 1,69e normihinnalla tämä on juuri passelin hintainen välipalaksi ja suorastaan edullinen lounaaksi ottaen huomioon, että kaloreita ja proteiinia saa kuitenkin tyypillisen ihmisen keskikokoisen aterian verran. Lisäämällä itse juustoa täytteisiin voi hintaan laskea vielä ehkä 20c lisää, mutta ei se sitten vieläkään kalliiksi muutu.