Arvostele einesateria -ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaapeli
  • Aloitettu Aloitettu
Itsekin tulee noita Kitchen Joy cubeja osteltua. Kaikki ovat olleet ihan helvetin hyviä, melkein jo ravintolatasoa. Yllättäen niissä on jopa kanaakin näkyvissä - toisin kuin monissa muissa "kana" einekissä. Noiden cubejen innoittaman aloin itsekin valmistamaan samanlaisia safkoja. Eli wokkaa sipulia, paprikaa, chiliä ym. perään kanaa ja kookosmaitoa.

Maksalaatikkoa tietty tulee myös kiskottua. Ainoastaan Saarioisen perinteistä. Kerran ostin Lidlin maksalaatikkoa, ja sepä oli hirveää. Ihmeellistä pinkkiä mössöä, joka haisi ja maistui sikalalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen pitkäaikainen maksalaatikon ystävä, mutta en kyllä jumalauta pysty käsittämään miten sitä syödään sinapin tai ketsupin kanssa. Voisilmähän siihen pitää laittaa!

images

tää on musta ihan helevatan hyvä einesfood...

- - - Updated - - -

Portin lihapiirakat - hyviä kunnes niistä saa tarpeekseen. Jossain vaiheessa vaan tuli semmone fiilis et on nii rasvasia et ei saa alas ei niin millään.

Hienoa kuulla, että muut on myös tykänny Kitchen Joy:n aterioista, itse olenkin sitä mieltä, että ovat paras einesateria mitä löytyy. :4: Vain neljä tähteä, koska annokset on vähän liika pieniä omaan makuun. :-)

Finduksen tuosta Teriyaki Beef ateriasta oon ihan eri mieltä kuin muut ja itse verrastaisin sen olevan lähes yhtä hyvää, ellei yhtä hyvää kuin kitchen joy:n ateriat. Maku on oikein mainio, mutta lihaa ei ole lähes laisinkaan, todella pieninä paloina.

Pakko kanssa kehua noita Saarioisten rusinallista maksalaatikkoa sekä makaronilaatikkoa. On niin perkeleen hyvää einesruuaksi, että voisi melkein ravintolassakin vetästä semmosen. Itselleni nuo - varsinkaan makaronilaatikko - ei ole semmoista pakkoeinespullaa vaan herkkua.

Makaronilaatikko.jpg
6412000030026.jpg

Edit: Voiskin hakea kaupasta :P
Edit2:

Maku: :5:
Hinta: :5:
Mielihyvä: :5:

Portin lihapiirakat - hyviä kunnes niistä saa tarpeekseen. Jossain vaiheessa vaan tuli semmone fiilis et on nii rasvasia et ei saa alas ei niin millään.

Hienoa kuulla, että muut on myös tykänny Kitchen Joy:n aterioista, itse olenkin sitä mieltä, että ovat paras einesateria mitä löytyy. :4: Vain neljä tähteä, koska annokset on vähän liika pieniä omaan makuun. :-)

Finduksen tuosta Teriyaki Beef ateriasta oon ihan eri mieltä kuin muut ja itse verrastaisin sen olevan lähes yhtä hyvää, ellei yhtä hyvää kuin kitchen joy:n ateriat. Maku on oikein mainio, mutta lihaa ei ole lähes laisinkaan, todella pieninä paloina.

just söin sellasen portin piirakan ja paketissa luki (lihaa ja lihaan verrattavia aineita 13 % ja lihaa 4%:D

Viat on hyviä lähes kaikki. Veriletut myös suosikkeja, samoin saarioisten grahamlihapiirakat kylminä ja ohrapuuro kanssa. Lihahyytelö on kanssa hyvää, kevyttä ja proteiinipitoista, esim. Rainbown maalaisversio.

Tuli kokeiltua tuota Lidlin Infernoa ja todistettua että olen vässykkä. Kolme palaa sain syötyä ja sen jälkeen polte kävin niin kovaksi, että homma jäi siihen. Tämä on oikeasti tulinen.

380g annos Findus Chicken Indonesia:

460 kcal
25g proteiinia
54g hiilareita
- joista 5,5g sokereita
15g rasvaa
- joista 10,5g tyydyttyneitä rasvoja
4,5g ravintokuituja
0,8g natriumia (vastaa 2g ruokasuolaa)

Pakasteruoaksi boksissa oli hyvin makua ja vaikka jätänkin noista aina kasvikset syömättä, oli se kovin täyttävä.
Kookos- & limettikastikkeessa oli riittävästi makua ja mausteita. Kanasuikaleita oli ehkä vähän liian vähän riisiin
nähden, mutta kasvisten kanssa luultavasti suhde on ihan hyvä..

Maku :4:
Hinta (~3,8€) :3:
Ulkomuoto :4:

Boksi oikeasti houkutteli ostamaan.

Nomnomnom.

2wegm89.jpg

Coquette Chili con Carne (with rice)

Näitä myydään Lidlissä, mutta tarkkaa hintaa en valitettavasti painanut muistiin. Taisi noin 2e olla kuitenkin ainakin tarjouksessa.
Aterian koko on 400g, josta riisiä 30%. 424 kcal ja 20,4g proteiinia per annos.
Valmistetaan mikrossa noin 3 minuuttia.

Maku :3:
Maussa ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Kastike on chili con carneeksi parempaa kuin moni muu maistamani kilpailijan vastaava, mutta eines on silti aina eines. Ehkä tulisuutta kaipaisi lisää, koska tämä on todella mietoa chiliruoaksi, mutta se on helposti korjattavissa pöytämausteilla. Kastike/riisi -suhde vaikuttaa olevan ihan kohdillaan.

Hinta/laatu :4:
Vaikka en tarkkaa hintaa muista, niin se taisi kuitenkin olla tämän kokoisten einesaterioiden halvemmasta päästä. Koska laadussakaan ei ole valittamista, niin hinta on siihen nähden edullinen.

kylmanen-savupekonipasta-300g-valmisruoka-300x10000.jpg

Kylmäsen savupekonipasta, parasta einesruokaa mitä oon tähän mennessä syönyt. Valitettavasti ei enää pysty koska laktoosi-intoleranssi. :( Tarkkaa hintaa en muista, mutta vähän hintavampaa kuin perus kinkkukiusaukset yms.
Aterian koko 300 g, 291 kcal.

Myös saman firman savuporopasta on hyvää.

Kiinnostaisi tietää mitä laktoosittomia eineksiä löytyy, itse olen törmännyt vain maksalaatikkoon ja johonkin kanaviillokkiin. Kesällä tulee töissä syötyä eineksiä niin olisi kiva saaha vähän vaihtelua :)

Valmisaterioita tulee syötyä töissä aktiivisesti. Useinhan noissa on ihan järjetön määrä rasvaa ja hiilareita ja vähän protskua. Mitä valmisruokia löytyy, missä olisi bodyharrastusta silmällä pitäen hyvä ravintosisältö?

2wegm89.jpg

Coquette Chili con Carne (with rice)

Näitä myydään Lidlissä, mutta tarkkaa hintaa en valitettavasti painanut muistiin. Taisi noin 2e olla kuitenkin ainakin tarjouksessa.
Aterian koko on 400g, josta riisiä 30%. 424 kcal ja 20,4g proteiinia per annos.
Valmistetaan mikrossa noin 3 minuuttia.

Maku :3:
Maussa ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Kastike on chili con carneeksi parempaa kuin moni muu maistamani kilpailijan vastaava, mutta eines on silti aina eines. Ehkä tulisuutta kaipaisi lisää, koska tämä on todella mietoa chiliruoaksi, mutta se on helposti korjattavissa pöytämausteilla. Kastike/riisi -suhde vaikuttaa olevan ihan kohdillaan.

Hinta/laatu :4:
Vaikka en tarkkaa hintaa muista, niin se taisi kuitenkin olla tämän kokoisten einesaterioiden halvemmasta päästä. Koska laadussakaan ei ole valittamista, niin hinta on siihen nähden edullinen.

Näistä lidlin ruuista pakko sanoa, että Chicken Fricassee ja Chop suey ovat todella hyviä välipaloja, ainakin einesruuiksi!

Valmisaterioita tulee syötyä töissä aktiivisesti. Useinhan noissa on ihan järjetön määrä rasvaa ja hiilareita ja vähän protskua. Mitä valmisruokia löytyy, missä olisi bodyharrastusta silmällä pitäen hyvä ravintosisältö?

Chipstersin kirjolohipyörykät osuvat aika lähelle. Suolaahan noissa kyllä on vitusti, mutta protskut ja hyvät rasvat kunnossa:

Ravintosisältö: 100 g tuotetta sisältää
Energiaa: 927 kJ/ 221 kcal
Proteiinia: 15,3 g
Hiilihydraattia: 7,0 g
josta sokeria: 0,9 g
josta laktoosia: 0 g
Rasvaa: 14,8 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja: 3,4 g
Ravintokuitua: 1,0 g
Natriumia: 0,5 g
Omega-3- ja omega-6-rasvahappoja: 3,5 g

Ruotsalais tukimuksen mukaan ihmiset syövät keskimäärin 7kg lisäaineita vuodessa, sidosaineita, säilöntäaineita, väriaineita, aromivahventeita yms. einesten mukana.
Lisäksi kyse ei ole mistään einesten suurkuluttajista vaan keskiverto pulliaisista.

Pahinta on että lisäaineiden vaarallisuutta on tutkittu vain yksittäin, ei ole minkäänlaista tietoa tai tutkimusta miten ne vaikuttavat tällaisena koktailina einekseissä jossa ne kaikki yhdistyvät.

7 kg paskaa/myrkkyjä, jotka eivät ole ravintoa, samoja aineita heitetetään mm. pesuaineisin ja muihin kotitalous kemikaaleihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom