Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se näkee viidennen kerroksen kohdalla ikkunasta alastoman naisen?;)Täällä vähän samantyylinen kyssäri jo olikin, mutta laitetaas silti:
Mies herää aamulla ja katsoo asuntonsa ikkunasta ulos. Hetken mietittyään hyppää ikkunasta (asunto 10. kerroksessa) ulos. 5. kerroksen kohdalla pudotessaan, mies katuu tekoaan. Mitä tapahtui?
Saako kysyä tarkentavia kysymyksiä?Mies herää aamulla ja katsoo asuntonsa ikkunasta ulos. Hetken mietittyään hyppää ikkunasta (asunto 10. kerroksessa) ulos. 5. kerroksen kohdalla pudotessaan, mies katuu tekoaan. Mitä tapahtui?
Ratkaisinpas tuon Einsteinin arvoituksen, ja ei mennyt kuin puolituntia.
Se näkee viidennen kerroksen kohdalla ikkunasta alastoman naisen?;)
Saako kysyä tarkentavia kysymyksiä?
Mies herää aamulla ja katsoo asuntonsa ikkunasta ulos. Hetken mietittyään hyppää ikkunasta (asunto 10. kerroksessa) ulos. 5. kerroksen kohdalla pudotessaan, mies katuu tekoaan. Mitä tapahtui?
Onko se mitä se mies näkee maan pinnalla vai ilmassa vai kenties toisen talon katolla?
Maan pinnalla
Näkeekö se mies väärin aluksi?
Ei, näkee ihan oikein
Liittyykö tää jotenkin mustasukkaisuuteen?
Ei liity.
Entä kateuteen?
Ei liity
Itseinhoon?
Ei liity
Hyppääkö mies koska häpeää jotain niin kovasti?
Ei
Hyppääkö hän koska pelkää?
Oikeastaan ei. Jollain tavalla ehkä pelkää, ja ehkä itseinhoakin on, mutta oikea "sävy" on jotain muuta.
Näkeekö likinäköinen mies alhaalla vaimonsa suutelevan toista miestä? Hypättyään ja tultuaan 5.kerroksen kohdalle huomaakin, että suutelija ei olekaan hänen vaimonsa..?
Just hyvä kun pitää vähän miettiä.Vähän huono arvoitus kun on noin suurpiirteiset ehdot, tai oikeastaan ei ollenkaan, joten eri vaihtoehtojakin sitten on..Mutta sitä yhtä haetaan
edit.
Pieni lisävinkki, jos haluaa:
Tapahtumaan ei suoranaisesti liity ketään tiettyä ihmistä
Level 4. Hyvä löytö!http://kammo.net/mindy/
Tuommoisen sivun löysin. Itse en toistaiseksi ole kuin kaksi leveliä edennyt, lvl.2:senkin vastauksen luin vahingossa sivulta josta löysin linkin.
Just hyvä kun pitää vähän miettiä.
Mutta ihmisiä kuitenkin?
Kyllä, yksi ihminen.
Johtuuko miehen hyppääminen jostain suhteellisen isosta jutusta kaikkialla ympärillä vai yksittäisestä tapahtumasta, jonka hän näkee?
suhteellisen isosta jutusta
Tekeekö mies vääriä olettamuksia ensinäkemänsä perusteella?
Tekee.
Katsooko mies 5.kerroksen kohdalla sisälle taloon vai maahan?
Sillä ei ole merkitystä.
Kaduttaako miestä, koska hän näkee jotain talon sisällä tai maassa?
Ei.
Hyppääkö mies surun tai menetyksen tunteen takia?
Kyllä, voi sanoa että molempien
Poistuuko tuo surun ja menetyksen tunne 5.kerroksen kohdalla?
Kyllä
Tuleeko kyseisen tunteen tilalle silmitön vitutus?
"silmitön"..No, kyllä näin voi sanoa
Viimeisten minuuttien aikana oon yrittänyt vältellä loogisia umpikujia ja oon päätynyt jo näin pitkälle:It´s getting warmer..
Jotain tollasta olisin arvellutkin seuraavaks. Vähän erikoinen tuo arvoituksen ratkaisu kyllä.Olet jo ratkaissut osan, joten kerrotaan se, että katsoessaan näkee täydellisen tuhon ympärillään.
.Viimeisten minuuttien aikana oon yrittänyt vältellä loogisia umpikujia ja oon päätynyt jo näin pitkälle:
Eli tämä johtuu yhdestä ihmisestä..
Mies näkee tämän ihmisen 5.kerroksen kohdalla eikö totta?
Olen ehkä selittänyt huonosti, mutta siis hyppääminen ei johdu kenestäkään ihmisestä.
Mies järkyttyy kyseisen ihmisen näkemisestä?
ei
Mies olettaa, ettei voisi nähdä kyseistä ihmistä?
Tämä on lähellä, mutta katso alla oleva eli ei kukaan erityinen ihminen
Sanoit kuitenkin, että kyseessä ei ole kukaan erityinen ihminen...
Eli mies olettaa, ettei voi nähdä ylipäänsä ketään?
Kyllä.
Miehen olettamus johtuu samasta syystä, jonka takia hän hyppäsi?
Luuleeko mies hypätessään kaikkien kuolleen?
KYLLÄ! :thumbs:
Ja näkee sitten jonkun elossa 5.kerroksen kohdalla?
Ei näe.
Silti en tajua, miksi mies luulee kaikkien kuolleen..
Olet jo ratkaissut osan, joten kerrotaan se, että katsoessaan näkee täydellisen tuhon ympärillään.
juu ei ihan :Dylemmän perusteella voinkin sanoa, että ei se ihan näin sittenkään mennyt
Luulen tietäväni vastauksen tuohon ikkunasta hyyppäjä pulmaan. En osaa vain peittää vastausta:(
LUULEN siis tietäväni.