Artikkeleita tyttöystävälle hiilareiden pahuudesta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ode-1
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Voitteko postata jotain artikkeleita,tutkimuksia tms. hiilareiden vaikutuksesta dietillä. Tyttöystäväni alkoi taas laihduttaa (vaikka ei tarvitsisi), mutta hän ei tee muuta kun päivät pitkät puputtaa oikeastaan vaan leipää,makaronia,vispipuuroa yms. korkeahiilihydraattisia ruokia ,proteiinin ja rasvan jäädessä runsaasti vähemmälle ja ihmettelee kun laihdutus ei suju. Tästä hän taas suutuksissaan alkaa vähentää syömisiään, välillä hän ei syö kun pari leipää, hieman karkkia ja vähän vispipuuroa päivässä. Välillä hänen aamupalansa venyy kolmeen iltapäivällä. Alan huolestua...

Olen yrittänyt hänelle toistuvasti näistä huonoista ruokavalinnoista hellävaraisesti huomauttaa, tuloksetta. Kuulen aina vaan samaa:"Painonvartijoitten pisteitten mukaan olen syönyt x määrällä pisteitä pussin karkkia, puolikkaan leivän ja banaanin, muuta en enää saa syödä.Rasvaa ja lihaa en syö koska niistä menee paljon pisteitä."

Hän ei varsinaisesti ole pisteillä, kunhan katselee vähän montako pistettä mistäkin menee.Kyllä hän lihaa ja valkuaisia aina silloin tällöin syö ,ettei aina ihan hiilaripohjaisella mennä.

Että jos voisitte pelastaa kärsivän ihmisen, myös sen naispuolisen ,jollain konkreettisilla faktoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eikö mimmisi voisi lukea vaikka täällä niin moneen kertaan käytyjä keskuteluja aiheesta. Ohjaat vaikka punttimimmien puolelle, niin huomaa, että muutkin tytöt syövät paljon protskuja ja pystyvät silti pudottaan painoa.

Tässä muutama linkki punttimimmien puolelle, missä käsitellään syömistä ja nimeenomaan diettaamista

syömisestä

lisää syömisestä

mimmien dieettithread

Originally posted by Ode-1
Voitteko postata jotain artikkeleita,tutkimuksia tms. hiilareiden vaikutuksesta dietillä. Tyttöystäväni alkoi taas laihduttaa (vaikka ei tarvitsisi), mutta hän ei tee muuta kun päivät pitkät puputtaa oikeastaan vaan leipää,makaronia,vispipuuroa yms. korkeahiilihydraattisia ruokia ,proteiinin ja rasvan jäädessä runsaasti vähemmälle ja ihmettelee kun laihdutus ei suju. Tästä hän taas suutuksissaan alkaa vähentää syömisiään, välillä hän ei syö kun pari leipää, hieman karkkia ja vähän vispipuuroa päivässä. Välillä hänen aamupalansa venyy kolmeen iltapäivällä. Alan huolestua...

Olen yrittänyt hänelle toistuvasti näistä huonoista ruokavalinnoista hellävaraisesti huomauttaa, tuloksetta. Kuulen aina vaan samaa:"Painonvartijoitten pisteitten mukaan olen syönyt x määrällä pisteitä pussin karkkia, puolikkaan leivän ja banaanin, muuta en enää saa syödä.Rasvaa ja lihaa en syö koska niistä menee paljon pisteitä."

Hän ei varsinaisesti ole pisteillä, kunhan katselee vähän montako pistettä mistäkin menee.Kyllä hän lihaa ja valkuaisia aina silloin tällöin syö ,ettei aina ihan hiilaripohjaisella mennä.

Että jos voisitte pelastaa kärsivän ihmisen, myös sen naispuolisen ,jollain konkreettisilla faktoilla.

Tässä taas esimerkki siitä, että naiset osaa olla vitun tyhmiä! Ei pahalla. Itellä ollu kans joskus tän suuntaisia horokoita ja kun puhe ei mene perille ja järki ei toimi, niin ovi käy. En voi sietää tyhmiä naisia.

Sitten on näitä jotka järsii päivät pelkkää omenaa ja juo vettä ja ihmettelee kun mitään ei tapahdu. Meikäläinen syö päivässä n.7500-8000kcal ja toinen pöydän toisella puolella syö omenaa..ja siitäkin puolet. Ei saatana sellasta voinu kattoa..ovi kävi!!

Meni vähän offtopic, mutta koita tosiaan saada se muijas tajuamaan näitä ravintoasioita eikä syömään jollain HELVETIN pisteillä!! Olet tosiaan LIIAN hellävaraisesti huomauttanu sitä. Miehekkäästi lyöt nyrkin pöytään ja karjaset "NOTTA PERKELE!..." ja jatkat sitä ravintovalmennusta:)
Tsemppiä käännytykseen..heh.:thumbs:

Ps.;)

uusimmassa Sportti (naisille) lehdessä oli juttua hiilareiden pahuudesta ja dieeteistä, myös siitä kuinka proteiinia tulisi syödä paljon hiilareiden sijaan laihiksella. Tais tulla viimeviikolla se numero emolle. Siinä on kannessa sellanen blondi joissain punaisissa jumppatrikoissa, siitä vaan kiskalta hakeen :)

Riittävä proteiinin saanti dieetillä on nykyään jonkun Suomen Virallisenkin Instanssin (TM) suosittelemaa. Jos tyttö ei puhetta kuuntele, niin yritä löytää tuo juttu jostain (duodecimin julkaisut? Lääkäriliiton sivut?). Auktoriteettiusko on joissain ihmisissä niin syvää että asiat menevät perille vasta kun ne lukee painetulta paperilta jossa on jonkin järjestön tai liiton nimi.

Originally posted by JSmith
Jos tyttö ei puhetta kuuntele, niin yritä löytää tuo juttu jostain (duodecimin julkaisut?

Tai jätä se ja pyydä sitä fitnesskissaa sieltä salilta kahville. Niilläkin on halut, vaikka niillä onki kiinteet ja treenatut kropat ja ne ymmärtää sun harrastuksen.

Originally posted by Ode-1
"Painonvartijoitten pisteitten mukaan olen syönyt x määrällä pisteitä pussin karkkia, puolikkaan leivän ja banaanin, muuta en enää saa syödä.Rasvaa ja lihaa en syö koska niistä menee paljon pisteitä."
Artikkeli omien aivojen käytöstä voisi olla tyttöystävällesi paikallaan, ennen kuin näytät hänelle yhtään ravintoon liittyvää artikkelia. :)

(Vau, suoraan kuin Nat_Ural:in näppäimistöstä.)

Jos saa yleistää, niin naisille tuntuu olevan makeanhimo ylitsepääsemätön ongelma.
Vaikka tiedetään että karkit ja pullat on pahasta, ei niitä voi vastustaa.
Oman muijan kanssa on todella ongelmia syömisen kanssa, mikään muu ei oikeastaan kelpaa kuin hiilari mässyt, vähän jogurttia ja leipää aamulla ja päivällä ja illalla sitten pullaa ja karkkia, kun tekee niin kovasti mieli. Edes hedelmät eikä kasvikset kelpaa.
Ei todellakaan auta kovistelut eikä hyvät neuvot.
Jos muilla on kerranviikossa karkkipäivä niin meidän tyttö syö kerran viikossa lämpöisen ruuan, että näin.

Hermoon ottaa, mutta kun ollaan oltu 6-vuotta kimpassa, niin ei haluttas lyyä hanskoja heti tiskiin.
Onhan siinä tietysti hyvä syy jättä lisääntymis "velvollisuudet" muille ja keskittyä omiin harrastuksiin.

Tomppa76:lta valitettavasti täyttä asiaa, vaikka sinun muija tuntuukin olevan melkoinen ääritapaus, jos edes hedelmät, kasvikset ja tav. lämmin ruoka ei kelpaa. Hmm, ehkä juuri em. johtuu moinen himo nopeisiin hiilareihin, verensokeri sahaa eestaas, kun ei syö ns. tav. järkevää kotiruokaa juuri ollenkaan, ei rasvaa eikä proteiinia.

Kaiken ydin on kumminkin siinä, että seurustelisi älykkään naisen kanssa, joka sentäs kuuntelee/lukee perustelut ja miettii sen jälkeen itse, että "Hetkinen, olisiko mitenkään mahdollista, että joku muu ruokavalio kuin nykyiseni olisi sittenkin paljon järkevämpi? Olisiko mahdollista, että jos jatkan tällaista syömistä vuositolkulla, lihon, olen onneton ja mieheni ei halua minua enää ja sitä kautta suhteemme kariutuu ja hankin itselleni ns. elintasosairauksia?". Noin siinä valitettavasti suurella todennäköisyydellä käy pidemmän päälle.

Jos on mahdotonta ajatella järjellä ja kriittisesti ruokavaliotaan, niin sitten se on tod.näk. mahdotonta (eli on kyseessä niin sanotusti tyhmä ihminen) monen muunkin asian suhteen. Elä anna periksi Tomppa76 (ja muut vastaavassa tilanteessa olevat) ainakaan kovin äkkiä, vaan järkkää asiallista tietoa ja luetuta naisellasi. Jos eivät poikakaveriaan usko, niin ehkä uskovat muita naisia (esim. pakkiksen punttimimmejä tai Mistress Kristaa) tai lääkäreitä.

Originally posted by Iivili
Tomppa76:lta valitettavasti täyttä asiaa, vaikka sinun muija tuntuukin olevan melkoinen ääritapaus, jos edes hedelmät, kasvikset ja tav. lämmin ruoka ei kelpaa. Hmm, ehkä juuri em. johtuu moinen himo nopeisiin hiilareihin, verensokeri sahaa eestaas, kun ei syö ns. tav. järkevää kotiruokaa juuri ollenkaan, ei rasvaa eikä proteiinia.

Voishan sille lyödä salaa insua esim. seksin yhteydessä?

Originally posted by Tomppa*76*

Jos muilla on kerranviikossa karkkipäivä niin meidän tyttö syö kerran viikossa lämpöisen ruuan, että näin.

Voi tuska, mitä kultakalamaista viiden sekunnin mielihyvän hakemista.

Minua ei juuri kannata parisuhdeasioissa kuunnella, ellei halua parisuhdettaan loppumaan, mutta en mä tollasta jaksais kattoa.

Mä olen kuitenkin vielä sen verran nuori ja naiivi, että mun mielestä mulla on oikeus vaatia muilta se, mihin itse pystyn.

"Joo, mee sä sinne salille pistää ittes hyvään kuntoon. Tosi kiva panna ja muuta ku sä oot noin kivassa kunnossa. Jaksat pitää näitä mun á 100kg tolppajalkojakin oikein hyvin ilmassa, kun mä makaan selälläni (niinkuin aina) ja mutustan jättipitsaa sun hoitaessa hommat. Taidan vetää vähän karamellia ja jättipitsaa samalla, kun sä olet salilla pistämässä itteäs mun silmää tyydyttävään kuntoon. Pidä hauskaa!"

Ei näin! :lol2:

Originally posted by Tomppa*76*
Onhan siinä tietysti hyvä syy jättä lisääntymis "velvollisuudet" muille ja keskittyä omiin harrastuksiin.

Nyt kun otit tämän esille: huono ruokavalio voi heijastua myöskin jälkikasvuun. Aika huolettavia juttuja on kuulunut siitä mitä saattaa tapahtua jos äiti on sikiön kehityksen ja imetyksen aikana esim. omega-3 -puutteessa. Lähipiiristä löytyy tapaus jossa tietynlaisen vähän normaalia hitaamman kehityksen voisi kuvitella johtuvan osittain tästä, koska äidillä on ollut koko elämänsä vastaavanlainen hiilari-napostelutyyli. Ei voi yleistyksiä tietenkään tehdä tältä pohjalta, mutta asiaan kannattaa tutustua jos meinaa joskus lisääntyä.

En tiedä, onko sukupuolisidonnaista, mutta tuntuu, että makeisista ja suklaasta luopuminen on todella tuskaista useille naisille( Varmaan myös useille miehillekin ).

Mulla on monta naispuolista tuttavaa, jotka tarkkailevat tarkkaan päivän kaloriensaantia, mutta karkkeja ja suklaita eivät ole pystyneet jättämään, vaikka aina kun dietti-asioista ollaan puhuttu ja he ihmettelevät miksi ei paino laske, vaikka kalorit on 1200 kcal tuntumassa niin olen sanonut, että ei tuollaisella ruokavaliolla yksinkertaisesti onnistu...paino saattaa laskeakin, mutta rasvaprosentti ei...Sitten ihmetellään kun tulokset salilla laskee vaan koko ajan...

Naiset, antakaahan kommenttia! Eihän asia voi näin olla?

Hmm... aikamoisia yleistyksiä täällä tosiaan on. Eiköhän se miesten kaljaa-makkaraa-kaljaa -ruokavaliokin ole usein vähän metsässä... Tosin voihan se olla, että miehille on usein vaikeampaa luopua rasvaisista roskista ja naisille hiilaripitoisista sapuskoista.

Mutta haluan vaan muistuttaa teitä miehiä, jotka koitatte tyttöystäviänne kouluttaa ruoka-asioissa, että olkaa sitten varovaisia puheissanne. Eli älkää korostako herkkujen pahuutta vaan oikean ruuan hyvyyttä. Jos naista (tai miestä) alkaa moittia tiettyjen ruokien syömisestä tyyliin "jos syöt tuota lihot muodottomaksi palloksi, yäk" se kyllä saattaa vain pahentaa asioita ja pahimmassa tapauksessa työntää ko. henkilöä syömishäiriöisen käyttäytymisen puolelle. Eli asiallista tietoa kannattaa toki antaa ja usein kun alkaa syömään myös kunnon ruokaa herkkuhimot katoavat ajan kanssa kuin itsestään.

Juu, Tiukkis, yleistyksiä tosiaan. Mutta minua kiinnostaisi onko joku esim. hormonaalinen eroavaisuus miehissä ja naisissa, joka vaikeuttaa naisten kykyä vastustaa nopeita hiilareita ja miesten sitten niitä makkararasvoja? Vai onko tuo vain kuvittelua tollanen karkea jako? Suklaassa on ainakin jotain taikaa naisille, vaikka sehän on pahinta mahdollista ravintoa, eläinrasvoja ja nopeita hiilareita kompaktissa paketissa.

Itselläni on jotain vähintään yhtä sitkeässä olevia tapoja, joiden tiedän olevan epäterveellisiä ja haittaavan treeniäkin, mutta en silti ole valmis niitä täysin jättämään....

Suklaasta ja sokerista olen päässyt suht helpolla eroon, pari - kolme viikkoa kun on syömättä nopeita hiilareita niin niiden himo vähenee ja katoaa pikkuhijaa kokonaan. Kromi auttaa vähän tässä prosessissa...

Jep, onhan se kiinnostava juttu. Itse olen tosin varmaankin poikkeuksellisen miesmäinen, sillä suklaasta, karkeista ym. makeasta luopuminen ei ole ollut minulle ollenkaan vaikeaa. Joskus teini-iässä muistan kyllä himoinneeni suklaata ihan kunnolla, mutta sittemmin ruokahimot kohdistuivat lähinnä rasvaisiin ja suolaisiin herkkuihin kuten sipseihin jne. No, nuokin jäivät kun tajusin vähän miettiä mitä sitä kannattaa syödä että jaksaa treenata ja on muutenkin hyvä olo :)

Toisaalta nykyisin jos jotain ylimääräistä tekee mieli syödä, se on useimmiten jotain hiilihydraattipitoista (ei kuitenkaan makeaa) eli yleensä leipää. Liittyneekö se sitten tähän naiseuteen jotenkin :rolleyes: Ja olen kyllä kuullut joskus jostain (jep, tosi tarkkaa tietoa), että esimerkiksi kuukautisia edeltävät hiilarihimot ovat ihan luonnollisia ja että silloin kannattaakin syödä hiukan enemmän hiilareita kuin normaalisti :confused:

tuskin tossa mitään hormonaalista on.. ite en oo koskaan ollu mikään "suklaan ystävä".. eli maitosuklaa ei meinaa mennä alas paljaaltaan millään, ja muutenki tommonen tökötti on liian makeeta. Taloussuklaa on kyl ihan hyvää, vaikka mieluummin söisin tummaa kaakaojauhetta tai joisin kahvia. Salmiakki on toisaalta ollu semmonen pakkomielle, että sitä on pakko saada aina välillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom