Armoton dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robert
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli, olen 15v poika. 177/110, eli AIVAN LIIKAA, no nyt olen menossa pariksi kuukaudeksi Pitkäniemen nuoriso-osastolle koulun takia.

Kunto minulla on erittäin huono, koulussa liikunnantunneilla en ole ollenkaan ollut, olen lintsannut ne kaikki. Kaikki vapaa-aika menee tietokoneen vieressä.

Pitäisi painoa saada alemmas tuon parin kk:n aikana. Mitä luulisitte paljon voisi lähteä kuntoilematta?

Siellä syödään 6 kertaa päivässä.
Olen aina ollut erittäin huono syömään mitään, aamupalaa kotona en ollenkaan, juon vain vettä.

Kananmunia, sieniä, keitettyjä vihanneksia en ole koskaan syönyt, enkä aio syödä. Ne ovat minusta pahoja.

Onnistuisikohan Atkinssin dieetti tuolla?
Ja kertookaas lisää tuosta Atkinssin dieetistä jos jaksatte.
Älkää mussuttako että vaarallinen, olen valmis ottamaan sen riskin.

EDIT: Nopeita vastauksia kiitos :)

eli siis haluat ottaa jonkin riskin ennemmin kuin kuntoilla? :david: turha edes yrittää, tuolla asenteella olet pian dietin lopettamisen jälkeen samanlainen pulla.

Jos syöt 6 kertaa päivässä jotain perus koulusafkaa(?) niin paino varmaankin nousee, kannattaa vaan alotta se kuntoilu, esim. sali, kävely tai jokin muu vastaava jotta saat lisättyä energiankulutusta. Läski palaa nopeiten kun yhdistää nämä 3 seikkaa: sali, eli painoharjoittelu + jokin aerobinen, esim. kävely/juoksu/sulkapallo/etc. + hyvä ruokavalio.

Läski palaa nopeiten kun yhdistää nämä 3 seikkaa: sali, eli painoharjoittelu + jokin aerobinen, esim. kävely/juoksu/sulkapallo/etc. + hyvä ruokavalio.

saliharjoittelulla ei ole mitään tekemistä läskin palamisen kanssa. tottakai se kuluttaa energiaa mutta aivan yhtä hyvin punttitreenin voi korvata jollakin muulla kulutuksella.

Järkyttävää, varsinkin toi asenne.
Kuntoilemaan saatana!!!
Se että syöt kahen snickkerssin sijasta yhden auta paskaakaan. Liikuntaa mukaan ja läskiä palamaan!! :wall:

No kouluruokaa en syö ollenkaan. Kotona perunaa + jtn perus roinaa päälle.

Ja tuosta kuntoilemisesta, Pitkäniemi on suljettu osasto, ei sieltä niin vaan lähdetä lenkille.

Uusio, en usko että se on peruskoulusafkaa vaan ihan terveellistä ruokaa.

Ja Murentaja, väitätkö että nykyiset elämäntapani (jotka ovat todella epäterveelliset) verrattuna Pitkäniemen systeemiin ei laske painoa ollenkaan?

PS. Vähän hellempi asenne jos saan pyytää. =)

"Haluisin laihtuu mut en taho tehä mitään raskasta enkä syödä terveellisesti"

Tuollasen luin sieltä rivien välistä. Tiedä sitten..

saliharjoittelulla ei ole mitään tekemistä läskin palamisen kanssa. tottakai se kuluttaa energiaa mutta aivan yhtä hyvin punttitreenin voi korvata jollakin muulla kulutuksella.

Enemmän lihaa=enemmän kulutettua energiaa. Puhuinkin näiden kolmen kombinaatiosta. En nyt jaksa kaivaa ylös tieteellistä faktaa(minkä olen lukenut omistamastani kirjasta), mutta pointti oli että lihaskuntoharjoittelu+aerobinen+ruokavalio polttaa hyvin rasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse lähdin aika samoista lukemista, 117kg tietokoneella istuva pullamössö ja 9kk aikana sain painon veivattua n. 85 kiloon.
Ruokailut kuntoon, liikuntaa jne. Itse aloitin käymään salilla, lenkillä en käynyt kovinkaan paljoa, nyt tosin tulee sitäkin harrastettua jonkin verran.
Pitää vaan laskea ne kalorit, että pysyy sopiva kalorivaje ;) Rahkaa, jauhelihaa, kananmunia, kalaa... Noilla liikenteeseen, se vaan on tehtävä töitä sen laihtumisen eteen, ei siitä valittamalla pääse, on tartuttava härkää sarvista.

Atkinsin dieetti lyhyesti: Hiilihydraatit nollaan. Eli saat syödä juuri noita yllämainittuja ruokia. Siitä vaan paketin kyljestä katsomaan ravintoarvoja.

Parantamalla ruokalutottumuksia saat painoa alas rajustikin ilman kummempia kuntokuureja. Sairaalassa löytyy varmasti neuvoja tähänkin.

Atkinsin dieetti tai muu vähähiilarinen on varsin tehokas keino, mutta käytännössä mahdoton toteuttaa, ellet määrää itse kaikesta ruokailustasi alkaen ruoan ostamisesta sen valmistamiseen ja syömiseen. Hyvillä valinnoilla ja annoskokoa pienentämällä saat tuloksia aikaiseksi, hifistellä ehtii myöhemminkin.

Kokeile ihmeessä painojen nostelua. Olet varmasti paljon vahvempi kuin uskotkaan, itse tiedän kaverin, joka nosti 9-luokan liikuntatunnilla ekan kerran penkkiä elämässään 95kg :)

Olen todistanut useammankin tapauksen selkeästi ylipainoisia, jotka löytävät kipinän treenaamiseen. Pari tyyppiä kasvoi muutamassa vuodessa ylipainoisesta aloittelijasta 200kg+ kyykkääjäksi. Brad Pitteiksi eivät ole muuttuneet, mutta ihan vakuuttaviksi voimanostajiksi kuitenkin.

Voimia sulle, parempia asioita on edessäpäin.

No kouluruokaa en syö ollenkaan. Kotona perunaa + jtn perus roinaa päälle.

Ja tuosta kuntoilemisesta, Pitkäniemi on suljettu osasto, ei sieltä niin vaan lähdetä lenkille.

Perunalla ja peruskotiruualla olet tuskin saanut itseäsi nykyisen painoiseksi, ellet nyt sitten syö parikymmentä perunaa päivässä. Et kertonut tarkemmin, mitä syöt, mutta todennäköisimmät ylipainosi aiheuttajat ovat karkit, sipsit ja limut. Todennäköisesti laihdut jo sillä, että jätät nämä ruokavaliostasi pois ja lisäksi pidät makeiden leivonnaisten määrän kohtuullisena.

Laitosruoka ei ole välttämättä ihanteellista lihaksiaan kasvattavalle bodarille, mutta kyllä sen sijaan laihduttaja saa siitä yleensä koottua ihan järkeviä annoksia. Kuusi ateriaa päivässä on tuskin ongelma, jos pidät määrät kohtuullisena ja vältät suurimpia kaloripommeja.

Sairaalaolosuhteissa on usein vielä mahdollisuuksia esittää perusteltuja toivomuksia ruokavalioon. Jos kerrot heti paikkaan mennessäsi, että haluaisit pitää huolta ruokailun järkevyydestä ylipainosi vuoksi, saatat hyvinkin saada läpi muutaman järkevän toivomuksen. Esim. seuraavat toivomukset voisivat hyvinkin mennä läpi ja saada ruokaasi parempaan suuntaan:
- jos päiväkahvilla on rasvainen munkki tai viineri, niin sinä saisit sen sijaan esimerkiksi pullaviipaleen (ei toki mikään ihanneruoka, mutta sisältää kaloreita vain murto-osan ekasta vaihtoehdosta ja ajattelin, että et varmaan halua luopua täysin herkuista)
- aamupalan ja aterioiden yhteydessä ei vaaleaa leipää, vaan aina vain ruisleipää
- keitettyjen kasviksien sijasta raakoja vihanneksia tai salaattia (ihan sen vuoksi, että söisit niitä kasviksiakin)

Mitään tiukkaa dieettiä ei kannata ruveta Pitkäniemessä vetämään. Jos on koko ajan nälkä, et pysty keskittymään niiden ongelmien parantamiseen, joiden takia olet sinne menossa. Mutta jo pienillä muutoksilla pystyt vähentämään päivittäistä kalorimäärääsi niin, että saat laihtumisen hyvään vauhtiin. Jos vieraat saavat tulla sinua katsomaan, niin esitä kaikille sellainen toivomus, että he eivät tuo herkkuja tuliaisiksi. Juuri niistä tulee helposti lihottavia kaloreita. Älä myöskään käy itse ostamassa niitä paikan kahvilassa.

Ja liikuntaa suosittelen ehdottomasti. Sen avulla laihtuminen on paljon helpompaa ja lisäksi liikkuminen virkistää mieltä kummasti. Kävely, uinti ja pyöräily olisivat sinulle ihanteellisia lajeja, mutta jos niihin ei ole Pitkäniemessä mahdollisuutta, niin harrasta siellä mitä tahansa liikuntaa mitä siellä pystyy. Mikä tahansa liikunta kuluttaa kaloreita ja on parempi kuin ei mitään.

Atkinsin dieetin noudattaminen ei laitosolosuhteissa onnistu. Laitosruoka on yleensä suunniteltu niin, että siitä on hyvin vaikea koota järkeviä kokonaisuuksia, jos hiilihydraattien määrä pitää pitää minimissä. Käytännössä esim. viljatuotteet, maitotuotteet, sokeri, peruna ja riisi pitää jättää syömättä tai ainakin niiden määrää pitää rajoittaa hyvin rajusti. Laitosruuassa ei yleensä jää näiden juttujen poisjättämisen jälkeen tarpeeksi syötävää jäljelle. Atkinsin dieettiä voit sitten halutessasi kokeilla kotiin palattuasi. Tosin todennäköisesti tarpeeksi hyvään tulokseen paljon vähemmällä rajoittamisella pääsisit jo sillä, että jättäisit ruokavaliostasi pois sokerin, valkoisen vehnäjauhon, ranskalaiset perunat ja sipsit.

Kaikki vapaa-aika menee tietokoneen vieressä.

Tietokoneen vieressä kuluu usein paljon kolajuomia. Juotko paljon limpparia? Jos juot, niin vaihda vaikka kevyt versioon, jos et pysty olemaan ilman.

Yksi kaveri on kova juomaan kokista, punaista sitä ihteään 2 x 1,5 litraa päivän aikana. Näkyy myös vatsassa. Veikkaisin, että hänellä paino lähtisi putoamaan pelkästään sillä, jos lopettaisi kolan lipitämisen.

joo eihän tolla asenteella saa mitään kiloja pois se on varma...liikkumaan vaan ni olokin ja asennekin voivat parantua:thumbs:

ja murentaja älä pelästytä toisii tollasilla viesteillä :D :D

Kokista en juo paljon ollenkaan, suurin osa menee "lantrinkina" ja sekin osa erittäin harvoin.

Kepari, ootko joskus käyny Pitkäniemessä tai jossain muussa vastaavassa?
Aika paljon meinaat tietävän noista. (Ota kohteliaisuutena =)

Lauantaina meen oikeen tutkimaan sitä osastoa, maanantaina vasta pääsen sisään. Oli täyttä.

Ja voin rehellisesti sanoa että sipsejä tulee syötyä joskus. EI säännöllisesti.
Lempiruokani on jauheliha-makaroni sekoitus :D Ei sekään kauheen hyvää dieetin kannalta :/

Kepari, ootko joskus käyny Pitkäniemessä tai jossain muussa vastaavassa?
Aika paljon meinaat tietävän noista. (Ota kohteliaisuutena =)

En ole koskaan ollut siellä tai missään vastaavassa. Mutta sen sijaan olen ollut tavallisessa sairaalassa (esim. umpisuolenleikkauksessa ja synnyttämässä) ja nähnyt, kuinka siellä ruokapuoli toimii. Jokaiselle tuodaan osastolle oma nimellä varustettu tarjotin. Ja siihen omaan annokseen oli tosiaan mahdollisuus esittää perusteltuja toivomuksia. Esim. minä sain standardiannoksia suuremmat annokset ja aamupalalle ylimääräisen jogurtin, kun kerroin että minulle jää nälkä normaaliannoksen jälkeen. Pitäisin todennäköisenä, että homma toimii vastaavalla tavalla myös psykiatrisissa sairaaloissa. Voin toki olla myös väärässä, mutta todennäköisesti ne joutuvat silläkin puolella ottamaan huomioon erilaiset allergiat ja muut ruokarajoitukset.

Mutta näin kotioloissa suosittelen, että ihan kirjoitat ylös parin päivän aikana kaikki syömäsi ruuat. Silloin on paljon helpompi nähdä, mistä ne ylimääräiset kilot tulevat. Sipseissä on jo pienessäkin määrässä hurjasti kaloreita, mutta jos "syöt niitä joskus" tarkoittaa pari kertaa kuussa, ei se vielä selitä ylipainoasi.

Lempiruokani on jauheliha-makaroni sekoitus :D Ei sekään kauheen hyvää dieetin kannalta :/

Jaa miksei? Paistijauhelihaa ja tummaa makaronia, pienennät annoskokoa. Makaronia etenkään ei mitään hullua määrää, eikä laiteta kermaa tms. (vaan esim. tomaattimurskaa). Tuon seassa on myös helppo huijata itsensä syömään jotain kasviksia/juureksia, jos ei niistä muuten tykkää.

Tsemppiä sulle, pitkäjänteisyydellä, johdonmukaisuudella ja kekseliäisyydellä onnistut varmasti ilman suurempia tuskia :thumbs: .

eikä laiteta kermaa tms. (vaan esim. tomaattimurskaa).

Noita vähärasvaisia kermankorvikkeitahan löytyy nykyään ihan kiitettävästi. Tietysti tomaattimurska varmaankin vieläkin parempi vaihtoehto.

Suositut

Back
Ylös Bottom