Ari "Arska" Vallin ja reidet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
pikku mies sanoi:
Onks tääl paljonki kiekkoilijoita? mulla ainakin on ollu hiukan hankalaa toi voimatason yllä pito talvella kun jäällä ollaan 4-5krt. viikossa. Miten saatte voimat pysyyn talvella kun salille ei oikein tahdo keritä, ja jos menee ni on jäällä ihan tukossa. :wall:

pieni offtopick..sori

Joo onhan se vähän nihkeetä toi salilla käynti kauden aikana, mutta yleensä tein jalat maanantaina ni kerkes hyvin palautuu peleihin, ei mua ainakaa haittaa peleissä jos on rinta ja selkä vähän tukossa, mutta tärkeintähän on jalat jalat!

jarze sanoi:
Kyllä se 160kg on kelle tahansa mäkimiehelle paljo etukyykystä. Kyllä ne semmosia riukuja on. :) (mutta, mähän en sitä voi tietää, tuntuu vaan uskomattoman isolta romulta kynäniskalle)

Jeh, sehän on melkein 3 kertaa oma paino :hyper:

Enpä ole ikinä nähnyt/kuullut mitään mäkikotkien punttitreenistä, mutta ainakin itse olettaisin sen tapahtuvan pienillä painoilla ja kimmoisuutta hakien, eikä niinkään maksimia kehittävänä treeninä. Juma mikä lause, tulikohan tosta nyt mitään tajuttavaa :jahas:

Oon ollut Kojonkosken seminaarissa. Mäkimiehet reenaa esim. Kojonkosken toimivassa systeemissä 10 päivän sykliin vähintään yhden maksimireenin. Ja kyllä, maksimiykköset on kovia painoon suhteutettuina.

jhulmi sanoi:
Oon ollut Kojonkosken seminaarissa. Mäkimiehet reenaa esim. Kojonkosken toimivassa systeemissä 10 päivän sykliin vähintään yhden maksimireenin. Ja kyllä, maksimiykköset on kovia painoon suhteutettuina.

Tiettyä järkeähän tuossa on, kyllä ponnistuksessa voimaa tarvitaan ja ei yksi maksimivoimatreeni kymmeneen päivään haittaa kimmoisuutta.

Kyllä nousi kerralla kunnioitus mäkikotkien suhteen. Yllättävän vahvoja (vaikka se 160kg etukyykky olisikin vain satua) ovat tuollaisiksi spageteiksi.

Kannattaa suhtautua terveellä epäluulolla noihin yli 150 kg:n kyykkytuloksiin. Katsoin Nykäsen kesäharjoitteluohjelmaa vuodelta 1982 ja siinä esim. rinnallevedot on luokkaa 5*50kg, jalkakyykky 6*80kg ja penkkipunnerrus 5*40kg. Nykyään mäkihyppääjät saattavat vääntää raskaammilla painoilla, mutta tuskin Ahonen&co mitään sm-tason painonnostajia ole. Eikä tarvitsekaan.

Mitä järkeä on mäkihyppääjien tehdä etukyykkyä ja varsinkaan syvää sellaista, joten en usko noita tuloksia.

jarska sanoi:
Mitä järkeä on mäkihyppääjien tehdä etukyykkyä ja varsinkaan syvää sellaista, joten en usko noita tuloksia.

Ponnistusvoimaa siihen mäen nokkaan (mikä helvetti liekään oikeasti, well you got the point). Ei sitä nyt sentään pyhällä voimalla ponnisteta ;)

Mites muuten toi vuoden 1982 ohjelma? Matti oli 19 kesäinen (synt. 1963) ja tuskin oli junnuna pahemmin painojen kanssa ollut tekemisissä. Enpä kyllä jaksa uskoa että kukaan olisi samantien aloittanut ainakaan paljon suuremmista painoista jos taustaa ei ole yhtään. Taisi Nykäsen parhaat vuoden osua 90-luvun alkuun, joten on sitä kymmenessä vuodessa voinut kehittyä vähäsen.

Pakko muuten lisätä, että en ole Nykäs-fani, syntymäajan lunttasin joltakin sivulta.

ressukka sanoi:
Jossainpa hyvinkin.. oisko ollut sielä kuuluisassa hevosmiesten uutistoimiston viikkojulkaisussa :) Mutta kyllä Saku sen verran vantteran jässikän oloinen on että olisin heti veikannut sen 200kg, että kyllä tuo 240kg vois pitääkin paikkansa?

Joopa joo. Varusteet niskaan ja 300 nousee. Ma ei usko, ei varmasti usko. Muutenkin nuo kiekkomiesten tulokset ovat mielenkiintoisia, Tenkrat penkkaa selittäjästä riippuen 140-170 kg. Ja se mitä olen sm-tason jääpalloilijoiden ja potkupallonpelaajien treenejä katsellut, ei kyllä anna kovin luottavaista kuvaa kiekkoilijoiden voimatasoista, vaikka ovat varmasti vahvempia kuin aiemmin mainitut. Kyykky on maksimissaan 2 senttiä syvä ja se on sitten ihan virallisesti vertailukelpoinen tulos. Vaikka eihän ne voimanostajia kyllä olekaan, siitä syystä ihmettelen kovasti, että kuinka helposti nuo tulokset uppoaa tämänkin palstan lukijoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon samaa mieltä tosta tenkratista,
ihmettelin kun helenius puhu yhdes haastiksessa et nostaa vähän yli 130kg ja tenkrat muka niin paljon enemmän vaik ei se koko aina mitään meinaa,mut luulis heleniuksen olevan vähän riskimmässä kunnossa jo oman tyylinsä takia pelata..
et luulis ton tenkrat hehkutuksen olevan soopaa.
tai sit kaveri on auttanut alusta asti loppuun nostossa tenkratia...
ja noi lätkäpelaajien kyykyt on baarijakkaralle istumista ja takaisin..
;) tää nyt oli vaan kateellisen panettelua...

Luni sanoi:
oon samaa mieltä tosta tenkratista,
ihmettelin kun helenius puhu yhdes haastiksessa et nostaa vähän yli 130kg ja tenkrat muka niin paljon enemmän vaik ei se koko aina mitään meinaa,mut luulis heleniuksen olevan vähän riskimmässä kunnossa jo oman tyylinsä takia pelata..

180 cm / 94 kg tenkratin mitat (http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=974 ) eli ei nyt mikään kynäniska. Kyllä itse ihmettelisin heikompaa penkkiä kaverilta, joka kuitenkin on vuosia treenanut ja painaa tuon verran. Muistaakseni Helenius sanoi tuon 130kg Jääkiekkolehden haastattelussa ja sanoi sen olevan sen hetkinen tulos. Taisi mainita penkanneensa 150kg Amerikan vuosinaan. Heleniushan oli välillä loukkaantuneena, joten se saattaa vaikuttaa tuohon tiputukseen.

Mitäköhän muuten nhl-tappelijat penkkaavat?

edit: Nopeasti löytyi tuo Heleniuksen haastattelu:
http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=126

Jalkakyykkyä en oo edes tänä kesänä testannu polven takia. Se on ihan kunnos, mut teen noita laitteita. Koneella saa ihan samat hommat. Penkis tommonen 130-135. Pari kesää sitten meni kesän lopuks 155. Olen muuttanu vähän tota punttiohjelmaa. Penkki ei oo niitä tärkeimpiä liikkeitä.

Tuossa juuri lueskelin wanhaa bodaus-lehteä, ja siinä oli artikkeli pesäpallojoukkue Oulun-lipon talvi-punttireeneistä :)

Joukkueen kovin puoli-kyykkääjä, 75kiloinen lukkari Jukka Holttinen oli tehnyt tuloksen 260kg....

Että semmosta :D

jarze sanoi:
Oonko väärässä, jos sanon, että 160kg syvästä etukyykystä enteilisisi jo lähemmäs 300kg varustekyykkyä? :eek:
Mun mielestä olet väärässä, ellei kyseessä ole sitten tyyppi joka etukyykkää todella harvoin. Itse teen kumpaakin liikettä tasapuolisesti ja oma varusteeton takakyykky on n. 1.25 x etukyykkymaximi ja painonnostajillahan ero on yleensä vielä pienempi. En tosin tiedä paljonko laskit sitten varusteista saatavaksi hyödyksi...

eräs nimeltä mainitsematon valmentaja täältä päin pelasi joskus liigaa ja nosti penkistä 150kg...harrastanut triatlonia myös ja toinen ollut mukana vuoden -95 mm-kisajoukkueessa

Pecman sanoi:
Mun mielestä olet väärässä, ellei kyseessä ole sitten tyyppi joka etukyykkää todella harvoin. Itse teen kumpaakin liikettä tasapuolisesti ja oma varusteeton takakyykky on n. 1.25 x etukyykkymaximi ja painonnostajillahan ero on yleensä vielä pienempi. En tosin tiedä paljonko laskit sitten varusteista saatavaksi hyödyksi...
joo, kyllähän se riippuu aivan tyypistä ja treenitaustasta. En mä oo laskenu tota mitenkään, heitin vaan mutulla. mutta esim. 160kg syvästä etukyykystä ja 230 raw-kyykystä. varustekyykky lähemmäs 300kg....vaikka jotain 280-290..voimanostotyyliin enemmän treenaavalle hyvin mahdollista. En sitte tiedä minkä helvetin takia sen noin oon ajatellu joskus vuosi sitten...vissiin tullu vaan ekana mieleen voimanosto jne....

Toissa kaudella oli Kärppien silloisen fysiikkavalmentajan Janne Vikeväisen haastattelu, jossa sitten kyseltiin, millaisessa penkkikunnossa vahvimmat joukkueesta ovat. Nimeltä hän mainitsi Brad Smythin, Antti Aarnion, Sakari Palsolan ja Petr Tenkratin , joiden tuloksen hän kertoi olevan siellä 140 kg:n paikkeilla.

Reksalta kysyttyä. Penkki 128kg ja kyykky 180kg (en tiedä onko syvä vai puolikyykky) ja oma paino silloin 72kg.

Kyllä se 160kg on kelle tahansa mäkimiehelle paljo etukyykystä. Kyllä ne semmosia riukuja on. :) (mutta, mähän en sitä voi tietää, tuntuu vaan uskomattoman isolta romulta kynäniskalle)

Itse mäkihyppääjän treeniä punttisalilla seuranneena voin sanoa että ne kyykyt tehdään siihen n. 120 asteen kulmaan!
En voi mitenkään uskoa että sillä varrella on pystynyt pitään kyykkyä syvältä kasassa noin isoilla romuilla, mutua :)

Itse mäkihyppääjän treeniä punttisalilla seuranneena voin sanoa että ne kyykyt tehdään siihen n. 120 asteen kulmaan!
En voi mitenkään uskoa että sillä varrella on pystynyt pitään kyykkyä syvältä kasassa noin isoilla romuilla, mutua :)
Hehe, olipas vanhaa juttelua täälä, mutta kyllä mä melkein samaa mieltä oon vieläkin :D
joo ja tollanen 160kg etukyykky mäkimiehellä olis tosiaan se 3krt oma paino. tuli mieleen yks kaveri joka kyykkää 300kg voimanostokyykystä ipf-vermeillä ja etukyy jotain 170kg. ei oo tietenkään etukyykkyä niin paljoa treenannutkaan, kun normia, mutta silti.

kysytään nyt vielä, että ootko kattonu paljonkos sillä mäkikotkalla on rautaa ollu noissa 120 asteen kyykyissä ja onko se ihan pro-hyppääjä vai mitä tasoa?(vaikken kyllä mäkihypystä mitää tiedäkkään:D )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom