Ari "Arska" Vallin ja reidet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jaykay sanoi:
Aikaisemmin oli puhetta Jani Ritasta,kun se pelasi liigaa muutama vuosi sitten ennenkuin lähti Jenkkeihin. Oli vajaa parikymppinen tjsp. Kun pelasi silloin eikä varmaankaan ollut liigan vahvimpia jätkiä. A-J Niemi taasen on yksi niistä vahvoista pelaajista. Oliskohan ollut,että A-J olisi heittänyt vain hyvää leukaa Haffeylle. Ylipäätänsä noiden pelaajien tarkoitus ei ole nostaa hirveitä painoja kyykystä tai mistään muustakaan liikkeestä,vaan se nopeus on kaiken a ja o ja pehmeät kädet.

Mistähän päättelet, että AJ olisi "niitä vahvoja pelaajia"? Siitäkö kenties, että se pelaa kohtuullisen fyysistä kiekkoa... Olisin kiinnostunut kuulemaan perustelujasi? Tunnetko/tiedätkö kenties AJ:n? Jos tunnet niin ihmettelen hieman tota sun kommenttia, että olis heittänyt mulle läppää, sillä mies on nimittäin harvinaisen asiallista sorttia. Jos siltä kysyy jotain niin ei tarvi pelätä vastauksen olevan mitään tätä luokkaa "Joo kuuden maissa Siwan takaovella".

Jani Ritasta vielä sen verran, että ite en ole ollut todistamassa kaverin aherrusta salilla, mutta entinen valmentajani oli Ritan opiskelukaveri, AJ joukkuetoveri ja kolmas henkilö oli Jokerien entinen fysiikkatreenari. Kaikilta kolmelta olen saanut kuulla, että kaveri ainakin kyykkäili melkoisilla romuilla.
Mutta nämä asiat sikseen, uskokoon ken haluaa. Näistä asioista vois väitellä vaikka maailman tappiin ennekuin saataisiin live esitys mihin kukakin pystyy....

Mun kaveri pelaa jääkiekkoa (20v) ja se oli ottanu testeissä 145kg syväkyykky. Että meleko paljo voimaa, ja penkissä oli ottanu 110kg. Ainiin, ja se sama jätkä kerto et oli kuullu joltain et Petr Tonin ottavan harjoituksissa 150kg penkkiä ilman varmistajaa. Että voimakkaita kavereita ne luistelijat on!

En mitenkään yleistä, mutta kyllä mä ainakin lätkää pelaavat kaverini kyykyssä voitan... Enkä oo ikänä kiekon perässä potkutellu. Punttiakin vasta reipas puoli vuotta. Tosin sitä ennen futista 8-9 vuotta.

moppe sanoi:
En mitenkään yleistä, mutta kyllä mä ainakin lätkää pelaavat kaverini kyykyssä voitan... Enkä oo ikänä kiekon perässä potkutellu. Punttiakin vasta reipas puoli vuotta. Tosin sitä ennen futista 8-9 vuotta.

Itekkin oon reenaillu monesti entisten joukkuekavereiden kanssa ja suurin osa liikuttelee pienempiä painoja kyykyssä kun minä. Sillonku ite lopetin lätkän peluun ei varsinainen voimaharjoittelu kuulunut harjotuksiin vaan puntilla tehtiin yleensä vähän pidempää sarjaa. Ja kyllä tuommonen 150kg kyykky on saavutettavissa vaikka ilman punttiharjottelua jos esim. jääkiekkoa harrastaa ja omaa hyvät geenit.

Nielikäinen

[Kiekko kaukaloiden kova naama Nielikäisen Pasin tuloksia:penkki 170kg,kyykky 230kg.Että on ne jotkut lätkän pelaajat tosi vahvoja.Reksa Ruotsalainen aikoinaan penkistä 160kg. :worship:

Corpral-03 sanoi:
Reksa Ruotsalainen aikoinaan penkistä 160kg. :worship:

No, ei nyt sentään. Housut oli kyllä porukan isoimmat pitkään 172 cm rungosta huolimatta, mutta tuo penatulos nyt tuntuu aivan liian hurjalta. Kaverilla painoa sentään jotain 72 kiloa, mistäs kuulit?

NHL:ssä Martin Lapointe omalla painolla muistaakseni testeissä n. 32 kertaa. Farmissa pelannut Frank Bialowas on penkannut jopa yli 200 kg. Mutta hän ei pystynytkään luistelemaan siniviivan yli kompastumatta. Kova tappelija, ei siinä mitään.

Jypin miehet kyllä ainakin nostelee yleensä aika säälittävillä raudoilla, mutta on siellä niitä vahvempiakin toki joukossa. Petr Ton oli lähes kaikissa testeissä Jypin kovin pari kautta sitten.

Suomalaisista maajoukkuetason miehistä kovin penkki taitaa olla Niemisen Villellä, luokkaa 150 kg. Rinnallevetolukemaa en tarkalleen muista, mutta olisko ollut 120-130 kg.

Sm-liigassa kovimpia penaajia ovat olleet mm. Kari Haakana ja Roman Vopat. Nielikäisellä 160 kg taitaa olla lähempänä oikeaa, vielä kolme vuotta sitten itse sanoi mulle ennätyksensä olevan 145 kg tai enintään 150 kg.

Kari Haakanalla on tosiaan liigan epävirallinen penkkiennätys 160kg. Maajoukkueen kundeista Söderholmin ja Karalahden penkkitulokset on 115kg luokkaa,mutta näillä kavereilla kiekko pysyykin lavassa toisin kuin Haakanalla.

Baarikello sanoi:
No, ei nyt sentään. Housut oli kyllä porukan isoimmat pitkään 172 cm rungosta huolimatta, mutta tuo penatulos nyt tuntuu aivan liian hurjalta. Kaverilla painoa sentään jotain 72 kiloa, mistäs kuulit?

Aivan. Veikkaisin että (aktiiviaikojen) kyykkytuloksesta on kyse.

Mulla on kans pari kaveria jotka pelaa lätkää. On ne aika kovia kyykkääjiä. Toinen niistä on 168cm pitkä, painoa siinä 80kg paikkeilla ja tekee syväkyykyssä kymppejä 130kg:lla.

Toinen kaveri onkin sitten uskomaton järkäle, pituutta 195cm ja painoa arviolta 110kg. Hänen kyykkyänsä en tiedä, mutta penkistä sanoi ottaneensa 145kg.

Molemmat sällit syntyneet vuonna 1986...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä useat lätkänpelaalat on aika heikkoja suhteessa kehon painoonsa. Rasvaa on ja paljon...Muuten Suomen 60 m aitojen 22 v ykkönen Juha Talsi saa 200 kg penkistä...

jhulmi sanoi:
Kyllä useat lätkänpelaalat on aika heikkoja suhteessa kehon painoonsa. Rasvaa on ja paljon...Muuten Suomen 60 m aitojen 22 v ykkönen Juha Talsi saa 200 kg penkistä...
no nyt alkaa menee jo aivan uskomattomaksi... mikähän on miehen paino... juoksija kumminkin.. vai oliko tää jo vitsi

hartiapankki sanoi:
no nyt alkaa menee jo aivan uskomattomaksi... mikähän on miehen paino... juoksija kumminkin.. vai oliko tää jo vitsi

Korjaan mokani, Olli Talsi :) Meni oma nimi tohon vahingossa, heh. Tsekatkaa:

http://www.varaslahto.net/profiilit.php?urheilija=247

Kannattaa kesällä katsoa kisoissa, on meinaan Pöyhönen entisenä bodaustakin harrastaneena pieni mies kun Talsia katsoo. Pituutta 192 cm ja painoa 87 ja ikää 21 (kisakausi, reenikaudelle varmaan jopa luokkaa 92-95). Kalpenee melkein Dwain Chamberskin reisiensä kanssa jo...130 kg tempauksesta ja 362 ilman vauhtia pituutta myös Talsi. Tuolla miehellä on ominaisuudet kunnossa :) Ja penkki tosiaan pitää paikkaansa!

P.S. Pöyhösen penkki on ainakin 150 kg...Hartosen Tommin rinnalleveto 150 kg.

Näin yleisurheilua itsekin hieman harrastaneena vähän kuulostaa heikolle joskus nuo lätkämiesten tulokset, siksi oli pakko vähän "avautua" :)

Kiitos linkistä, on mennyt multa ohi...Tosiaan sama tyyppi näyttäis olevan.

Natu tai ei, ihan sama, joka tapauksessa hirmu kunnossa tuo mies on...

Ei ole ensimmäinen pikamenijä joka penkkaa 200 tai yli...

jhulmi sanoi:
Korjaan mokani, Olli Talsi :) Meni oma nimi tohon vahingossa, heh. Tsekatkaa:

http://www.varaslahto.net/profiilit.php?urheilija=247

Kannattaa kesällä katsoa kisoissa, on meinaan Pöyhönen entisenä bodaustakin harrastaneena pieni mies kun Talsia katsoo. Pituutta 192 cm ja painoa 87 ja ikää 21 (kisakausi, reenikaudelle varmaan jopa luokkaa 92-95). Kalpenee melkein Dwain Chamberskin reisiensä kanssa jo...130 kg tempauksesta ja 362 ilman vauhtia pituutta myös Talsi. Tuolla miehellä on ominaisuudet kunnossa :) Ja penkki tosiaan pitää paikkaansa!

P.S. Pöyhösen penkki on ainakin 150 kg...Hartosen Tommin rinnalleveto 150 kg.

Näin yleisurheilua itsekin hieman harrastaneena vähän kuulostaa heikolle joskus nuo lätkämiesten tulokset, siksi oli pakko vähän "avautua" :)

Meinaatko ensi kesänä hypätä vielä pituutta. Onko kehitystä tapahtunut? Paljonkos poika hyppää vauhditonta?

Mistäs olet tuon Hartosen 150kg:n RV tuloksen kuullut? Onko lähde luotettava. Meinaan kun Tombasta ei yleensä paljon kuule mitään, saatika näe.

PS: mukava tietää, että muitakin yleisurheilijoita löytyy Pakkiksesta

Pertti 123 sanoi:
Meinaatko ensi kesänä hypätä vielä pituutta. Onko kehitystä tapahtunut? Paljonkos poika hyppää vauhditonta?

Mistäs olet tuon Hartosen 150kg:n RV tuloksen kuullut? Onko lähde luotettava. Meinaan kun Tombasta ei yleensä paljon kuule mitään, saatika näe.

PS: mukava tietää, että muitakin yleisurheilijoita löytyy Pakkiksesta

Menee vähän privaatiksi, sori muut...

Itse asiassa ekaa kertaa elämässäni olen reenannut pituutta varten nyt ees vähän sinnepäin kuin pitäisi...Tai siis en hyppinyt vammojen takia vielä, mutta punttimeninki siis muuttunut...Enää ei se pena ole tärkein punttiliike, heh.

Mitäs sä?

Eli juu hyppään jos paikat kestää ja joskus vielä n. 750 toivottavasti. Jos paikat joskus kestäis hyppyreeniä tehdä.

Aika vaisut on kahden jalan tassut mulla, 305 cm joskus, 55 cm. kevennyshyppy. jne. Mutta paljon urheilijoita testanneena voin sanoa että ei testitulokset ratkaise kovinkaan paljoa...

Hartosesen rv:stä ihan viralliselta taholta, mutta nyt en muista mistä :(

jhulmi sanoi:
Kiitos linkistä, on mennyt multa ohi...Tosiaan sama tyyppi näyttäis olevan.

Natu tai ei, ihan sama, joka tapauksessa hirmu kunnossa tuo mies on...

Ei ole ensimmäinen pikamenijä joka penkkaa 200 tai yli...

Tiedätkö minkälaisia tuloksia vetää Maurice Greene, Tim Montgomery tai Dwain Chambers? Aika omituista että Greenen mitoiksi ilmoitetaan 175cm ja vain 76kg, tota painoa on niin massivisesta miehestä vaikea uskoa.

Steroidi sanoi:
Tiedätkö minkälaisia tuloksia vetää Maurice Greene, Tim Montgomery tai Dwain Chambers? Aika omituista että Greenen mitoiksi ilmoitetaan 175cm ja vain 76kg, tota painoa on niin massivisesta miehestä vaikea uskoa.

Greene ei itseasiassa ole edes kovin massiivinen, lyhyehkö niin lihakset näyttää isommalta ja lisänä vielä tumma iho.

Aika paljonhan tuota painoa on, sillä rasvatkin on matalalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom