argh!

Liittynyt
2.5.2002
Viestejä
37
Ikä
47
Olen tähän mennessä käynyt 3 kertaa viikkoon salilla, ma,ke,pe
tehden ma:selkä+haukkari, ke:rintalihakset+olkapää+ojentaja ja perjantaina jalat.
tiistaisin ja keskiviikkoisin on aerobista urheilua sisältävä 1.5h treeni missä ohessa tehdään naurettavat määrät vatsalihaksia ja punnerretaan kapeita punnerruksia.

ihmettelinkin että kerkeääköhän tuossa palautua tarpeeksi vaikka ke/to päiviänä kun harkoissa joutuu punnertamaan ja rasittamaan oikkareita.

Olen yrittänyt rasittaa aivosoluani ja keksiä sopivaa ohjelmaa ilman liikoja päälekkäisyyksiä, mitäs mielipiteitä olisi seuraavasta:
MA: Selkä
TI: aerobinen
KE: olkapäät+haupsterit
TO: aerobinen
PE: jalat
LA/SU: rintalihakset+oikkarit

jalkatreenien tekeminen maanantaina tai keskiviikkona on ehdottomasti pois laskuista, nimittäin kaveria on vaikea potkia jos joutuu liikkumaan rollaattorilla.

-j
Edit: vaihdoin tissit rintalihaksiin.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan offtopiccina: Naisilla ja Vuorisen Hannulla on tissit.Muilla on rintalihakset...
 
Toi sun uusi ohjelma vaikuttas olevan ihan ok. Itse vaihtaisin kuitenkin haukkareiden ja ojentajien paikkaa. Tee ojentajia säästellen, vaikee neuvoo enempää kun en tiedä sun liike/sarja/toisto määriä. Älä tee pystypunnerruksia kuin joka toinen viikko ja joka toinen vipunostot eteen.
 
Originally posted by jannepoo
Olen tähän mennessä käynyt 3 kertaa viikkoon salilla, ma,ke,pe
tehden ma:selkä+haukkari, ke:rintalihakset+olkapää+ojentaja ja perjantaina jalat.
tiistaisin ja keskiviikkoisin on aerobista urheilua sisältävä 1.5h treeni missä ohessa tehdään naurettavat määrät vatsalihaksia ja punnerretaan kapeita punnerruksia.

ihmettelinkin että kerkeääköhän tuossa palautua tarpeeksi vaikka ke/to päiviänä kun harkoissa joutuu punnertamaan ja rasittamaan oikkareita.

Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa joko jättää noi karatet (tai mitä kamppailulajia toi nyt sitten onkaan) pois tai ainakin vähemmälle jos haluut lihasta ja/tai voimaa. Sitten taas jos haluut oppia ko kamppailulajia, niin jätä punttireeni vähemmälle, esim. vain kaksi tai yksi punttireeniä viikossa, ja silloinkin kevyesti. Pakko priorisoida, natuna tuolla harjoitusmäärällä ei tuu muuta kuin ylikuntoo.

Sanon noin siksi, että pari/kolme vuotta sitten mulla oli just sama tilanne, varsinkin talvella. Kävin pari/kolme tiukkaa karatereeniä viikossa, lätkää kerran pari viikossa kavereiden kanssa (n.90min täysillä, ei vaihtopelaajia yleensä) ja sitten koetin vielä rimpuilla punttien kanssa ees kerran tai pari viikossa, aina niin kovaa kuin jaksoin.

Eihän tuossa mitään järkee tietenkään ollu, nykyään katon reeniä vähän pitemmällä tähtäimellä. Koetan esim. seur. 6kk aikana keskittyä selkeesti voimareeniin, koska oon vihdoin olkapääongelmista päässy eroon ja rauta liikkuu paljon paremmin kuin ennen. Kattelee joskus keväämmällä, mikä on fiilis ja mitä tekee mieli tehdä, sinne asti (mulle) isoja rautoja ja vähän toistoja, kiitos!
 
En nyt tiedä itse minkä ikäinen olet...Itsellä tuli punttis yleisurheilun ja koripallon kautta mukaan harjoitus ohjelmaan 16 vuotiaana.Ensimmäisestä punttitreenistä kesti 2kk,kun lopetin koriksen ja 6kk ja loppui yleisurheilu.Kehityt varmasti,vaikka treenaatkin karatea,mutta ne naurettavat määrät vatsoja ja aerobinen "syövät" silti punttitreeniäsi.Jos et halua lopettaa erinomaista karateharrastustasi suosittelisin vähän pitempää kiertoa,ei koko kroppaa ole mikään pakko saada viikossa läpi esim.9 päivän kierto tuo jo huomattavasti lisää sitä jokaisen kropan/voiman kasvattajan kipeästi tarvitsemaa lepoa.On helpompaa myös pään kannalta ja jos tuntuu,ettet ole palautunut edellisen päivän treeneistä pidä vapaapäivä ja lepäile.
 
Juu hyviä pointteja, kiitos niistä. Laji ei muuten ole karate :), noh jotain semmosta kuitenkin.

Tarkoituksena oli alunperin ottaa tuohon vähän aerobista reeniä mukaan että ei pääsis maha kasvamaan ja paikat jäykistymään.

Punttireeneistä vielä, olen tehny joka toisen viikon kovempaa vähän isommilla painoilla ja joka toisen vähän rauhallisemmin. sarjoja teen yleensä lämppäri+3x8-10 ja liikkeitä 2/lihasryhmä.

Ylikunto tosiaankin huolestuttaa, jos pitäis kuukaudessa aina yhden viikon sillätavalla että ei tekisi muuta kuin kevyen punttireenin?
 
Originally posted by jannepoo
Juu hyviä pointteja, kiitos niistä. Laji ei muuten ole karate :), noh jotain semmosta kuitenkin.

Tarkoituksena oli alunperin ottaa tuohon vähän aerobista reeniä mukaan että ei pääsis maha kasvamaan ja paikat jäykistymään.

Punttireeneistä vielä, olen tehny joka toisen viikon kovempaa vähän isommilla painoilla ja joka toisen vähän rauhallisemmin. sarjoja teen yleensä lämppäri+3x8-10 ja liikkeitä 2/lihasryhmä.

Ylikunto tosiaankin huolestuttaa, jos pitäis kuukaudessa aina yhden viikon sillätavalla että ei tekisi muuta kuin kevyen punttireenin?

Olen yrittänyt itse ottaa vähintään joka neljännen viikon kevyesti,mutta tuntuu olevan sekin natulle liian lujaa.Tuntuu,että sitä vaan väkisin treenaa liikaa.
 
Kannattaa jättää ne punnerrukset pois lajitreenis kohdalla.
Ei niistä ole mitään hyötyä, enemmänkin haittaa palautumiseen kun kuitenkin vedät punttia.
Ojentajat on muuten kovilla.
Punttikiertoa vois ehkä pidentää, no jos tuntuu että toimii ja palautuu niin mikäs siinä.
 
Joo, kyllähän tuo aika kovaa tuppaa olemaan, kun punttia kolmesti ja vielä treenit päälle.
Tuota salia voisi vähentää pariin kertaan viikossa. Ei mitään huippuraskasta "paikat rikki"-raatoa, vaan vähän kevyempää, mutta kuitenkin niin, että tuntuu treenaamiselta(selvä?).

Ite tekisi hauista rintojen kanssa, mutta kyllähän tuo noinkin toiminee. Siitä vaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom