Apuva! Oikean käden ojentaja pienemi, kuin vasen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Macco
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Mun on pakko kysyä apua seuraavaan asiaan!

Mulla on oikean käden ojentaja pienempi, kuin vasemmassa kädessä...Erottaa selvästi! Huolestuttaa!

Millä saan oikean käden ojentajan kasvamaan saman kokoiseksi? Tarviiko oikea käsi enemmän pumppia vai pidempiä toistoja?

Huomattavaa voima eroa en ole huomannut vasemman ja oikean välillä, kun olen tehnyt ojentajia/rintaa.

Saisinko hiukan apuja, vinkkejä tjsp...?

Luultavasti oot nähny sen sun ojentajan peilistä. Peiliin posettaessa tuskin aina saa kummallakki kädelle samanlaisen jännityksen et ne näyttäs samankokoisilta.:rolleyes: Ja jos kerta voimatasoissa ei ole eroa niin tuskin se niin paljon pienempi olis, että siitä jotakin ulkonäkö haittaa olisi.

Peilin edessä olen posettanutkin ja se siis on todellakin pienempi, siis se oikean käden ojentaja...
Emäntäkin sanoi, kun kysyin! Ja kuulemma näkyy ero tosi selvästi!
Ja kaveritkon ovat saman asian todenneet!

Kyllä tuo minua hiukan haittaa ulkonäössä!

Mikä avuksi???

Olet oikea kätinen? käytä vasempaa kättäsi enemmän toimii mulla, mulla oli ennen oikea hauis isooooompi mutta nyt ero on jo kaventunut.. hieman.. ehkä

Originally posted by vwmurre
Mulla on oikean käden ojentaja pienempi, kuin vasemmassa kädessä...Erottaa selvästi! Huolestuttaa!

Asenteessa vikaa, oikea ei ole pienempi vaan vasen on paljon isompi. No ei vaan, kyllä se siitä tasoittuu kun reenaat kumpaakin tasapuolisesti ja jos se toinen on vähänkään heikompi, niin sitten sen ehdoilla.

Eilen tein olkapäät ja ojentajat...Nyt huomasin, että vasemman käden ojentaja on heikompi kuin oikean...
Ja vasemmassa kädessä ojentajahan on isompi...

Lihaksen koko ei korreloi sen voimatason kanssa. Ojentajan pienempi koko voi johtua siitä, että se ei saa tarpeeksi kovaa harjoitusta eli paino on sille liian kevyt. Tällöin sen saama kasvuärsyke ei ole tarpeeksi suuri, jolloin kehitys "jää jälkeen". Keskity harjoitukseen paremmin, kevennä vastusta ja jätä muutama toisto säästöön. Pyri työskentelemään lihaksella niin, että kontrolloit sitä ja suoritus on tasapainoinen. Jos käytät liian suurta vastusta, heikompi lihas joutuu työskentelemään kovemmin ja se väsyy liian nopeasti verrattuna vahvempaan lihakseen. Kehitys muuttuu epätasaiseksi. Älä esiväsytä vahvempaa lihasta erikseen, vaan pyri tasapainoiseen suoritukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on ollu tollanen ongelma hauisten kanssa. Oikea on ollut pienempi kuin vasen (olen vasuri :)) mutta kehitys on kehittänyt hauikseni lähes samankokoisiksi!

Mulla taas on vasen olkavarsi isompi kuin oikea, mutta olen oikeakätinen ja oikean käden voimataso on kovempi. Uskoisin että ero johtuu vasemman olkavarren murtumasta pari vuotta takaperin.

Mulla on kädet silmämääräisesti samankokoiset, mutta vasen käsi on vaan selvästi vahvempi. Eron huomaa käsipainoilla tehtävissä liikkeissä. Olen oikeakätinen.

Eihän ne lihakset koskaan ole tismalleen symmetrisiä. Itselläkin vasemman käden hauis on 3,5 cm paksumpi kuin oikea.

Mä törmäsin samankaltaiseen ongelmaan eilen kun aloittelin harjoittelua jonka tavoitteena on saada vedettyä leuka yhdellä kädellä. Yhden käden ylätaljassa oikella meni 5-6 toistoa, kun taas vasemmalla vain 3-4. Miten pitäisi treenata että saisi nuo erot tasoittumaan? Lihasten koossa ei ole huomattavaa eroa.

oot varmaan tehnyt tähän saakka ojentajia taljassa, ranskalaita punnerrusta, ym, ym ojentajille, mutta kokeileppa välillä vaikka yhden käden ojentajapunnerrusta niskan takana penkillä istuen.

siinä joutuu kumpikin ojentaja tekemään vrmastatyötä, kun taas muissa ojentajaliikkeissä saattaa olla että toinen ojentaja tekee huomaamatta enmmän työtä kuin toinen.

Ja mun oikee silmä on halkaisijaltaan 0,4mm suurempi kuin vasen!!! Mitä mä teen!?!? Oon yrittäny painaa sitä kasaan lusikalla ja vastaavasti puhaltaa kompuralla lisää ilmaa vasemman silmän sisään - TÄYSIN TULOKSETTA!!! AUTTAKAA!!!

:jahas:

no omg tosiaan. tosi luonnotonta ettei kaikki paikat oo samassa suhteessa. onneks ei oo enää aatu eikä natsitohtorit elossa, tiedä mitä tekisivät.

heität vittuun taljat yms ja teet tangolla kahden käden liikkeitä => molemmille lihaksille sama työ ja huomaa jos jompikumpi "fuskaa". harvemmin tankoa nostetaan pelkällä vahvemmalla kädellä...

Eilen tein olkapäät ja ojentajat...Nyt huomasin, että vasemman käden ojentaja on heikompi kuin oikean...
Ja vasemmassa kädessä ojentajahan on isompi...
mulla oli sama juttu mut vaan haukankaa, isompi loppupeleissä olikin heikompi kun aloin kunnol käsipainoil yrittää korjaa asiaa. kyl se siitä korjaantuu kun käsipainoil heikomman ehdoilla menee :)

Itselläni vasen hauis on pienempi kuin oikea, vaikka pääosan hauistreeneistä olen tehnyt käsipainoilla "keskitettynä" aikoinaan. Ero on selkeä, mutta ei nyt häiritsevä, eipä sitä yleensä tule muiden nähden pullisteltua kuitenkaan :D Voimatason käsissä on sama, itse asiassa keskitettyä haustreeniä käsipainolla tehtäessä vasuri meinaa jaksaa yleensä enemmän, vaikka olen oikeakätinen.

Jos ero joskus tasoittuu koon osalta niin hyvä juttu, jos ei niin ei se maailma siihen kaadu ;)

Back
Ylös Bottom