Apuva ketodietin jatkoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
Jeps, eli olen ollut tässä keto dietillä n. 2kk ja alussa rasva lähtikin suhisten pois, noin 5 kiloa rasvaa n. 5 viikossa. Nyt viimeiset 3 viikkoa on mennyt ihan plörinäksi, mitään rasvanpalamista ei ole tapahtunut.

Kalorit ovat olleet minulle pakolliset 1000kcal/ päivä + muutama 1-2 päivän tankkaus tässä 2kk aikana. Tiedän että nuo kalorit on tosella alhaalla mutta valitettavasti muuten ei onnistu nopea rasva palaminen. En tiedä mikä on mutta ilman tankkauksia pää ei kestä, ja tankkauksien kanssa paino ei lähde laskuun 1 viikon aikana tankkauksesta. (siis edellisen alimman painon alle..)

Lihasmassa ei ole kärsinyt käytännössä yhtään vaikka ihan natuna olen liikenteessä, en ole edes efedriiniä käytelly (verenpaine riski yms... ) Hauismitta on samassa kuin ennen diettiä, vatsa kutistunut n. 8-9cm. Aamu paino ennen diettiä oli n. 104 ja alimmillaan kävi 95. Nyt viikonlopun tankkauksen takia oli 101. Pihtimittauksessa selkäihra on huvennut 22mm -> 16mm.

Tässä siis taustaa, aeroobista en ole harrastanut, enkä oikein haluaisikaan. Tavoitteena olis alin paino saada 85 kieppeille ja selkäihrapallukka jopa 6mm kieppeille jos se sinne taipuisi. Mutta mitä ihmettä teen tämän dietin kanssa???

Alustavana muutoksena olen päättänyt lisätä kaloreita mutta jatkaa keto meiningillä ja katsoa älyääkö keho lopettaa "säästöliekin", olohan on ollut koko ajan ihan mahtava, mitään muuta alikalori oireita ei ole ollut kuin kylmät sormet ja varpaat :)

Eli kaipaisin jotain ajatuksia ketodiettaajilta jotka ovat törmänneet johonkin tälläiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista painoista kuulostas siltä, että sulla on lähtötilanteessa ollu aika mukavasti ylimäärästä. eli siitä johtuis tuo nopea painontippuminen diietin alussa (jos nyt 2kk voi kutsua aluksi ).

Nyt suosittelisin että otat ihan tosissaan kunnolla aerooppista mukaan, mutta älä enää tuosta pudota kaloreita ainakaan paljoa.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että aamulenkit kofeiinihuuruissa rulettaa ihan satasella. Joo, ei oo kivaa, mutta ymmärrät varmaan että uhrauksia on tehtävä :)

Ite en oo ketodieettiä harrastellu, mutta täällä riittää "ammattilaisia" siltäkin alueelta.

Helpottais muuten mietiskelyä jos pistäsit vähän dieetin makroravinnearvoja esille, eli miten paljon oot ottanu hiilaria ketolla, tietäis suurinpiirtein ootko todellakin ollu ketossa.

Olihan sitä ylimääräsitä dietin alussa ja on vieläkin mutta vaikka miten päin pohdittuna en oikein usko että 10kg enempää rasvaa vois ottaa enää pois.

Makro jakaumasta: hiilareita max. 30g, rasvoja ehkä 30g loput proteiinia n. 150g. Koko ruokavalio koostui kurkku/kaali, maitoproteiini isolaatti ja 12ml kalaöljyä päivässä. Tuohon vielä 3 tl raaka kaakaojauhetta, ja silloin tällöin kanaa tai kananmunia proteiinidrinkin sijaan. Kokeilin tuossa yhden viikon laskemalla proteineja ja nostamalla rasvan osuutta mutta eipä tuosta muutosta tullut.

Keto dietillä olen toki aikaisemminkin ollut ja joskus kykenin sillä syömään suht hyvin kaloreitakin, nyt vaan tuli "pakkomielle" saada jotain oikeesti aikaan ja hyvinhän tuo alko. (kyse ei siis ole mistään nesteenpoistumisesta alussa..)

Tuohon aeroobisen syrjintään yksi syy on se että tämän vuoden puolella tuli sitäkin yritettyä dietillä n. 3 viikon ajan, hyöty 0. :(

Kaloreista vielä silleen että 2000kcal:lla ei ole normaalisti lähtenyt rasvat tippuman, 1500:lla n. kilo kuussa, ja tällä 1000:lla sitten aika hyvin.
En sitten tiedä että pitääkö vanha viisaus paikkansa että ei kannattaisi kiusata itseään noilla tankkauksilla vaan aidosti kärsiä koko dietti putkeen...

1000kcal päivässä!...ja mulla kun oli 1200, niin heti tuli noottia... Oot sä kyllä paljon isompi kuin mä, ja silti noin pienillä kaloreilla.
Ja lihasmassakin on säilyny koko kahden kuukauden rupeaman ajan!!:worship: :thumbs:

Olen minäkin tuota ketodieettiä funtsinu, mut en ole sille tielle vielä uskaltautunut...hiilareita pystyisin kyllä pudottaan, mut en tiiä sit ihan tuonne 30g...
1200kcal dieetillä hiilareita tuli jotain 90g, mut sekin dieetti lopahti, kun porukka rupes antaan palautetta mun alhaisesta kalorimäärästä, vaikkakin kilot olivat pikkuhiljaa lähteneetkin alaspäin... On tää niin vaikeeta, kun ei tiiä miten ja kuinka paljon pitäisi syödä!:curs:

Originally posted by Fatso
En sitten tiedä että pitääkö vanha viisaus paikkansa että ei kannattaisi kiusata itseään noilla tankkauksilla vaan aidosti kärsiä koko dietti putkeen...

Eikös jossakin ollut puhetta että keton ajatus onkin juuri nämä tankkaus päivät :eek: ?? Että ilman niitä dietti homma ei skulaa..

Tarkentakaa hyvä mutta vitun lyhyt muistista...

Siis mitä nuo tankkauspäivät käytännössä tarkoittaa??...Vedetäänkö hiilareita hullunlailla, vai kokonaiskalorimäärää nostetaan, vai.....?????
Pitäisköhän tuota ketoa oikeasti kokeilla?...Meinaa järki mennä kun ei kestä enään näitä ylimääräisiä tässä lihan päällä! :curs:
Pääsis eroon käsittääkseni aika nopeesti rasvoista, ja sit vois siirtyä takas tähän ns. sekaravintoon... Ja jos kerran lihasmassakin säilyy ihan mukavasti, niin eikös tuota silloin kannattais kokeilla?!?.... muuten päässä pimahtaa kohta, kun on tässä kestämistä ollut jo ihan tarpeeksi näiden kilojen takia!...
Sorry, mulla on oikeasti pinna hieman kireellä...

Originally posted by MissFlightattendant
1000kcal päivässä!...ja mulla kun oli 1200, niin heti tuli noottia... Oot sä kyllä paljon isompi kuin mä, ja silti noin pienillä kaloreilla.
Ja lihasmassakin on säilyny koko kahden kuukauden rupeaman ajan!!:worship: :thumbs:

Olen minäkin tuota ketodieettiä funtsinu, mut en ole sille tielle vielä uskaltautunut...hiilareita pystyisin kyllä pudottaan, mut en tiiä sit ihan tuonne 30g...
1200kcal dieetillä hiilareita tuli jotain 90g, mut sekin dieetti lopahti, kun porukka rupes antaan palautetta mun alhaisesta kalorimäärästä, vaikkakin kilot olivat pikkuhiljaa lähteneetkin alaspäin... On tää niin vaikeeta, kun ei tiiä miten ja kuinka paljon pitäisi syödä!:curs:

Kaikista tärkeintä on, että kuuntelet sitä omaa kehoasi. Jos se paino putoaa sopivasti eli n. 0.5-1 kg per viikko niin haistata p**** muiden neuvoille ja jatka samaa rataa.

Originally posted by Don vito
Kaikista tärkeintä on, että kuuntelet sitä omaa kehoasi. Jos se paino putoaa sopivasti eli n. 0.5-1 kg per viikko niin haistata p**** muiden neuvoille ja jatka samaa rataa.

No tuohan tuli terävästi! :D Ei meikäläisellä oikein ole ollut tuota itseluottamusta niin paljoa, että olisin jatkanut samaa rataa...meniköhän tässä nyt viikon "miten sattuu syömisillä" viikkojen aherrus hukkaan!??...

No tuohan tuli terävästi! :D Ei meikäläisellä oikein ole ollut tuota itseluottamusta niin paljoa, että olisin jatkanut samaa rataa...meniköhän tässä nyt viikon "miten sattuu syömisillä" viikkojen aherrus hukkaan!??...

No minä ajattelin vähän lisätä sinun itseluottamusta:) Tottakai tuo 1200 kcal:a on vähän ja sen takia varmaan moni sinulle sanoi, että se on liaan vähän. Kukaan ei kuitenkaan tiedä sinun peruskulutusta, ja jos sinä laihdut sopivasti tuolla 1200 kcal:lla ja lihas pysyy, niin ei muuta kuin jatkkat samaa rataa:thumbs:
Ja tuskin sinä niin päin p*** olet voinut syödä, että viikkojen aherrus on voinut mennä täysin hukkaan.
Kyllä se paino siitä lähtee tippumaan, tsemppiä!:thumbs:

Hurjan alhaiselta kuulostaa tuo kaloriraja! Minulla elimistö pamahtaa samantien säästöliekille jos alitan maagisen 1200 kcal rajan ja olen sentään nainen! Miehillä luulisi olevan eri rajat, mutta tämäkin on aina henkilökohtainen juttu.

Diettailin onnistuneesti keto-meiningillä keväällä n. 1 kk kunnes tuli seinä vastaan: syynä liian vähäinen rasvan määrä. Hiilarit olivat alimmillaan 20 g, proteiineja 2-3 g / painokilo ja rasvaa n. 50 g.

Nyt olen ketoillut enemmän ja vähemmän viimeiset pari viikkoa. Rasvat on n. 90 g, protskut tuossa 2-3 g / painokilo ja hiilareita 40 g kieppeillä.

Tämä malli toimii ainakin minulla paremmin, joskin testikausi on ollut katkonainen (pari päivää ketoa, sitten korkeammat hiilarit jne.).

Jatkossa aion testailla vähän korkeammilla hiilareilla aina treenipäivinä, sillä hiljattain hankittu Pauliina Taluksen kirja kertoo että palautusjuoma olisi ehdoton myös ketodietillä (treenin aiheuttama kudoksia purkava tila käännetään palautusjuomalla kudoksia rakentavaksi). Jätin sen alussa pois, mutta otanpa nyt taas mukaan.

Originally posted by Don vito
No minä ajattelin vähän lisätä sinun itseluottamusta:) Tottakai tuo 1200 kcal:a on vähän ja sen takia varmaan moni sinulle sanoi, että se on liaan vähän. Kukaan ei kuitenkaan tiedä sinun peruskulutusta, ja jos sinä laihdut sopivasti tuolla 1200 kcal:lla ja lihas pysyy, niin ei muuta kuin jatkkat samaa rataa:thumbs:
Ja tuskin sinä niin päin p*** olet voinut syödä, että viikkojen aherrus on voinut mennä täysin hukkaan.
Kyllä se paino siitä lähtee tippumaan, tsemppiä!:thumbs:

No kiitos kaunis! :) Niin, olen aikalailla ämatööri tällä laihdutus osastolla siinä mielessä, että on vähän vaikea osata arvoida tuota lihasten pysyvyyttä... Mutta kai se siinä pysyy :lol2: ...toivottavasti! Tekis kyllä mieli kokeilla tuota ketoakin, kun on tämä niin hidasta hommaa ihan näin kaloriteorialla pelkästään....:rolleyes:

Originally posted by Ironbutt
Hurjan alhaiselta kuulostaa tuo kaloriraja! Minulla elimistö pamahtaa samantien säästöliekille jos alitan maagisen 1200 kcal rajan ja olen sentään nainen! Miehillä luulisi olevan eri rajat, mutta tämäkin on aina henkilökohtainen juttu.

Diettailin onnistuneesti keto-meiningillä keväällä n. 1 kk kunnes tuli seinä vastaan: syynä liian vähäinen rasvan määrä. Hiilarit olivat alimmillaan 20 g, proteiineja 2-3 g / painokilo ja rasvaa n. 50 g.

Nyt olen ketoillut enemmän ja vähemmän viimeiset pari viikkoa. Rasvat on n. 90 g, protskut tuossa 2-3 g / painokilo ja hiilareita 40 g kieppeillä.

Tämä malli toimii ainakin minulla paremmin, joskin testikausi on ollut katkonainen (pari päivää ketoa, sitten korkeammat hiilarit jne.).

Jatkossa aion testailla vähän korkeammilla hiilareilla aina treenipäivinä, sillä hiljattain hankittu Pauliina Taluksen kirja kertoo että palautusjuoma olisi ehdoton myös ketodietillä (treenin aiheuttama kudoksia purkava tila käännetään palautusjuomalla kudoksia rakentavaksi). Jätin sen alussa pois, mutta otanpa nyt taas mukaan.

Siis eikö ilman palautusjuomaa homma pelaa? Palautusjuomissahan on hiilareita ja protskuja, ja sit se homma menis mulle ainakin vaikeaksi, kun pitäisi nekin laskea kaikkineen mukaan makroravinteiden arvoihin... En mä totta puhuen ole palautusjuomia tähän päivään mennessä juuri käyttänyt...Ei ole tuntunut olevan tarvetta :rolleyes: ...

Hiilarit palautusjuomassa ei ole mikään välttämättömyys. Viime kevään olin 30g hiilareita per päivä dieetillä ja palautusjuoma oli pelkkää heraa. Kyllä se kroppa ne hiilarit tekee - rasvojen määrän ja etenkin välttämättömien rasvahappojen määrän pitää olla tarpeeksi iso ettei energiaa oteta proteiinista ja jotta testotasot ei laske.

Tän ketjun aloittajalle suosittelisin lisää proteiinia, lisää rypsiöljyä ja tiheitä, intensiivisiä ja lyhyitä aerobisia. Joka päivä jollain tavalla pulssi tappiin, mutta intervalleja ja ei samaa treeniä peräkkäisinä päivinä. Esim. juoksusprinttejä, portaiden ylösjuoksua/hyppimistä, säkin hakkausta, tms. Tämä siis punttauksen lisäksi.

Dieettaajan päävihollinen on laskeva lihasmassa ja perusaineevaihdunnan kalorimäärä.

No kiitos kaunis! :) Niin, olen aikalailla ämatööri tällä laihdutus osastolla siinä mielessä, että on vähän vaikea osata arvoida tuota lihasten pysyvyyttä... Mutta kai se siinä pysyy :lol2: ...toivottavasti! Tekis kyllä mieli kokeilla tuota ketoakin, kun on tämä niin hidasta hommaa ihan näin kaloriteorialla pelkästään....:rolleyes:

No jos tulokset pysyy suunnilleen samana, niin kyllähän ne lihaksetkin silloin pysyy. Tuo laihduttaminen taitaa olla aina hidasta, varsinkin silloin, kun yrittää pitää kiinni noista lihaksistaan.

Siis eikö ilman palautusjuomaa homma pelaa? Palautusjuomissahan on hiilareita ja protskuja, ja sit se homma menis mulle ainakin vaikeaksi, kun pitäisi nekin laskea kaikkineen mukaan makroravinteiden arvoihin... En mä totta puhuen ole palautusjuomia tähän päivään mennessä juuri käyttänyt...Ei ole tuntunut olevan tarvetta :rolleyes: ...

Kyllä homma pelaa ilman palautusjuomaakin. Minä otin palautusjuoman (Reco2) mukaan kuvioihin vasta nyt tänä syksynä. Aiemmin tuli hoidettua palautus banaanilla + proteiinipirtelöllä. Viime kevään ketolla pelkkä protskudrinkkikin näytti toimivan. Nyt pitää vaan päästä hifistelemään lisää...

Siis mitä nuo tankkauspäivät käytännössä tarkoittaa??...Vedetäänkö hiilareita hullunlailla, vai kokonaiskalorimäärää nostetaan, vai.....?????
Pitäisköhän tuota ketoa oikeasti kokeilla?...Meinaa järki mennä kun ei kestä enään näitä ylimääräisiä tässä lihan päällä! :curs:
Pääsis eroon käsittääkseni aika nopeesti rasvoista, ja sit vois siirtyä takas tähän ns. sekaravintoon... Ja jos kerran lihasmassakin säilyy ihan mukavasti, niin eikös tuota silloin kannattais kokeilla?!?.... muuten päässä pimahtaa kohta, kun on tässä kestämistä ollut jo ihan tarpeeksi näiden kilojen takia!...
Sorry, mulla on oikeasti pinna hieman kireellä...

Ei vedetä hiilareita hullun lailla. Tarkoitus on ladata varastot. Itse asiassa jättää sekin vähän vajaaksi.

Aluksi pari kertaa viikossa ladataan varastoja. Myöhemmin sitten kerran viikossa ja jonkun aikaa voi vedättää ihan "kuivanakin" mutta vain rajatun aikaa.

ESIM.

Ma, Ti, To, Pe, La
2000 Kcal, 200g prot, 40-70g hiil, loput rasvaa
Ke, Su
2500 Kcal, 200g prot, 400g hiil, mahd vähän rasvaa

Viikko keskiarvo about 2150/vrk

Myöhemmässä vaiheessa kalorien pudotus on näppärä toteuttaa jättämällä toinen lataus päivä pois.

Jos tuntee oman kehonsa hyvin. Voi säädellä aerobisen määrän ja tehon, treenin rasituksen, muun arjen kuluttavuuden huomioon ottaen lataus välejä itselleen sopiviksi.

Yksi lataus päivä riittää. Kahta peräkkäistä ei välttämättä tarvitse. Mutta kyllä homman saa onnistumaan ihan hyvin niinkin, että syö viikonloput ja kiristelee viikot.

Niitä nopeita hiilareita ei kannata pelätä. Jasmin riisi on ihan hyvä nopean hiilarin lähde. Joillain dietti voi polkea paikallaan tai yleesäkin koko dietti ei kulje kunnolla ja apu on löytynyt, kun pasta on vaihdettu riisiin ja punainen liha valkoiseen. 400 Kcal:a, kun syö riisistä ja kanasta tulee kumman paljon nopeammin nälkä uudelleen.

Ilman palautumisjuomaa homma etenee ihan hyvin mutta palautuminen punttitreenistä kyllä itsellä ja muutamalla muulla on selkeästi hidastunut. Varsinkin, jos puntti treeni on vielä raskasta. Dietin lopussa ennen kisoja homma ei kyllä siihen kaadu.

Jaahas

Kalimeron jutussa alkoi jo tulla vähän järjen ääntä noihin kalorimääriin :D Jos kaloreita otetaan otetaan paljon lisää pois niin laihdutus on pois lihaksesta. Tätähän ei kukaan tahdo, koska kun häviää lihasta niin kokonaiskulutus vähenee :thumbs:

Joo, no mulle nuo kalorimäärät ovat hiuuuukkasen liian isoja... Millähän määrillä sitä pitäisi sitten lähteä liikenteeseen?....Pitänee varmaan ruveta penkomaan noit aiempia threadeja aiheesta!...

Pituus, paino, treeni määrät/viikko, viime aikaiset kalori määrät, painon muutokset samassa ajassa?

Originally posted by Kalimero
Pituus, paino, treeni määrät/viikko, viime aikaiset kalori määrät, painon muutokset samassa ajassa?

171, 66, treeniä lähes jokapäivä; vähintään 45 - 60min. reipas kävelylenkki(pakollinen jo koiran takia). Punttia kolmisen kertaa/vko.(pääosin ylävartalo).
Viimeaikaiset kalorimäärät...tyyliin 1800-2300kcal/päivä(arvio, ottaen huomioon, että "syomiset miten sattuu" koko kuluneen viikon.) Sitä ennen 1200kcal/päivä(kesto n. 1,5kk), ja paino laski väh. sen puoli kg/viikko.
Mitä painon muutoksia tuo kulunut viikko sitten tässä aiheutti, niin sitä en ole uskaltanut edes ajatella...Veikkaisin kilon painon nousua. Turvotus ainakin on niin hirveä, että ihan ahdistaa! :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom