Apuva ketodietin jatkoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fatso
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeaikaiset kalorimäärät...tyyliin 1800-2300kcal/päivä(arvio, ottaen huomioon, että "syomiset miten sattuu" koko kuluneen viikon.) Sitä ennen 1200kcal/päivä(kesto n. 1,5kk), ja paino laski väh. sen puoli kg/viikko.

Tuntuu hurjan alhaisilta noi dieetti kalorit. Oiskohan käyny niin että on vedetty liian tiukkaan.

Työmäärä on aika suuri viikossa. Varsinkin, jos aerobinen on intensiivistä. Joten kyllä kulutus on varmaan aika suurta.

Tällaista vois koittaa.

1650Kcal&/165p/30-50h/loput rasvaa
2050Kcal/165p/335h/mahd vähän rasvaa

Aerobisen tempo mahdollisimman korkeella.

Tätä kun jaksais yllä pitää 6 viikkoa, otta ylös aamupainot niin oltais paljon viisaampia, kai...

Noi mainitsemasi määrät tuntuu kyllä vieläkin aika suurilta! Mulla kun on muuten tämä kulutus istumatyön tasolla, että ei siinä hirveesti pysty mitään kuluttamaan, muuta kuin sit treenillä...
Todellakin luulen kuleutukseni olevan ehkä säkällä n. 1700kcal/päivä ilman minkäänlaista liikuntaa...Vai olisikohan edes tuon vertaa...:rolleyes:

Todellakin luulen kuleutukseni olevan ehkä säkällä n. 1700kcal/päivä ilman minkäänlaista liikuntaa...Vai olisikohan edes tuon vertaa...

Vko keskiarvo per päivä n.1750 kcal
Kulutuksesi varmastikin ylittää liikunnan kanssa tuon. Tärkeintä olisi varmaan, että jaksaa yllä pitää diettiä ensin vaikka kuusi viikkoa jolloin pystyy todelliseen arviointiin.

Originally posted by Kalimero
Vko keskiarvo per päivä n.1750 kcal
Kulutuksesi varmastikin ylittää liikunnan kanssa tuon. Tärkeintä olisi varmaan, että jaksaa yllä pitää diettiä ensin vaikka kuusi viikkoa jolloin pystyy todelliseen arviointiin.

Ettäkö mun pitäisi kuusi viikkoa vielä syödä niin paljon, että painon kannalta mitään ei tapahtuisi, ainakaan alaspäin!?? :eek:

Tavoite olis, että paino putoo ja näkee miten kroppa lähtee toimimaan. Kyllä tottakai muutoksia voi ja tuleekin tehdä nopeammin, jos niihin on tarvetta. Mutta joskus vika on siinä, että muutoksia juuri kaloreissa tehdään liian äkkiä ja liian alas.

Originally posted by MissFlightattendant
Ettäkö mun pitäisi kuusi viikkoa vielä syödä niin paljon, että painon kannalta mitään ei tapahtuisi, ainakaan alaspäin!?? :eek:

Niinkuin Don Vito kirjoitti, luota itseesi, laita sellaiset kalorit jolla arvelet että rasva tippuu, olipa se 1000 tai 1400kcal kohdallasi.

Jos nyt haluat kokeilla ketodiettiä niin tutustu aiheeseen, dietti ei ole ensikertalaiselle varmaankaan mitään herkkua kun ei tiedä mitä tuntemuksia yms. siltä pitäisi odottaa. Useimmille vähähiilihydraattisuus tekee alussa päänsärkyä ja muutenkin olmia oloa. Treenit voivat kärsiä myös kun ei olekaan enää tavanomaista hiilarivarastoa lihaksissa tukena. Ensimmäisen viikon painon pudotus on suureksi osaksi nestettä mutta siitä ei kannata huolestua, niin nesteet kun hiilaritkin palaavat lihaksiin parissa päivässä kun/jos näin halutaan dietin loputtua.

Jos homma ei tunnu etenevän niin sitten vaan pohtimaan mitä pitäisi muuttaa, näin minäkin tein :) Olen nyt nostanut sekä proteiinin, rasvan ja kaloreiden määrää ja katson 2 viikkoa miten keho reagoi "ylläpito" kalorimäärään 30g hiilareilla.

Ostin juuri itselleni henkiseksi avuksi Mauro Di. Pasqualen "The Anabolic Solution" joka on syklinen ketodietti opus punttien kanssa puuhaaville ihmisille. (Hieman muokattu versio Metabolic Diet menetelmästä) Mitään uutta kirja ei varmaankaan sisällä mutta pitääpähän mielen virkeänä :)

Rupeen lukeen myös nuo aiemmat threadit aiheesta...
Jos nyt ajatellan, et pudottaisin hiilarit tuonne 40-50g/päivä, niin ei siinä kohdallani niin hirveetä muutosta loppujen lopuksi tulekkaan, koska olen jo muutenkin aikaisemmin ollut ns. vähähiilarisella ruokavaliolla, jossa hiilareita korkeintaa n. 90g...

Täytyy nyt funtsia tuota kalorimäärää sitten vielä... Laihdutus ruokavalion kaloreiksi 1650kcal tuntuu vain aikaa suurelta määrältä...:rolleyes:

Originally posted by kekexx
Tässä on yksi linkki, jossa on "tavallaan" pohdittu hh-tankkauksen frekvenssiä.

"Ckd vs Tkd"

http://www.wannabebig.com/article.php?articleid=88

Onko kenelläkään täällä kokemusta tuosta tkd-menetelmästä? ckd:tä käyttää moni, mutta ainakin minulla se aiheuttaa liian pitkän tauon ketoosiin. Onko malto sopiva treenin jälkeen (tai jotain herkuttelua hiilarit huomioiden), treeniä ennen en ottaisi hiilareita.

Ja voihan kökkö, 2 viikkoa meni 2500-3000 kalorilla ketoillessa kun etsin sitä kadonnutta rasvan palamista. Piano pysyi aika lailla alhaalla ja rasvamitat ei kasvaneet. Nyt on viikko takana taas 1000kcal linjaa (ks, eka viestini) ja yhtään mitään ei tapahtunut, paino vajui 95 kohdalle mutta rasvat edelleen samat.

Saldo on nyt 5 viikkoa paikallaan pysymistä, näistä kaksi 2500-3000kcal ja loput 1000kcal CKD:tä (tai Anabolic diet/metabolic diet, kuka mitenkin haluaa tuota kutsua)

Nyt alkaa mieli olemaan hiukan maassa. :( Vanha kikka on tietty hypätä hiilari pitoisen ruokavalion kimppuun (tai min. "zone" prosentit) tai sitten kokeilla huvikseen keto 4000 kalorilla ja ihmetellä se kokemuksena. Muukausi noissa molemmissa varmaan menisi ennenkuin uskaltaisi yrittää uudelleen alempia kaloreita... en tiedä enää, perseestä koko diettaus, mutta nyt en jätä hommaa kesken kuten on tälläisten takia aina ennen käynyt!

Olisko aika kokeilla 2/1 systeemiä? Elikkäs kaks päivää mahdollisimman pienillä hiilareilla ja miinuskaloreilla, sitten yks päivä reilummilla hiilareilla ja ylläpitokaloreilla. Tuota ainakin monet ammattilaiset mainostaa keinona saada ne viimeisetkin rasvat pois.

En ole kokeillut tätä, mutta sen takia ehdotin, että jos toimii niin kerro meille muillekin!

:D

Jaahas nro:2, reilu viikko meni plussakaloreilla hiilareita syödessä ja tuloksena näköjään n. kilo läskiä takaisin. Sitten oli viikko 2500kcal matala hiilarista,.. no, ehkä lähti tuo saatu kilo mutta paino ei taipunut alle 97.4 kilon. Täytyy uskoa, meikäläiseen ei tepsi kuin minimaaliset kalorit, nyt syön kuin tipu arkipäivät ja katson mitä on lauantaiksi tapahtunut.

Oletko jatkanut ketodiettiä Fatso?

Meitsi aloitti juuri maanantaina uudemman kerran entistä fiksumpana. Ketoruokavalio vaatii aikamoista säätöä onnistuakseen.

Nyt kalorit 1500-1700 kcal riippuen onko kuntosalipäivä vai ei. Kuntosalin jälkeen otan palautusjuoman, jossa 30 g protskua, 15-20 maltoa, 5 g kreatiinia ja 5 g glutaa. Sama palautusjuoma ollut käytössä myös ennen ketodiettiä.

Kokonaisprotskut päivässä 130-140 g, hiilarit max. 30, rasvat 90-110 g riippuen treeneistä.

Tällä kertaa ketodietti tuntuu toimivan tosi hyvin. Nälkä ei ole, päänsärkyä oli pari ekaa päivää (ei enää) ja hassuinta tässä on se, että mulla on uskomattoman energinen olo ilman mitään pillereitä! Syksyn unelias jakso loppui heti ekaan ketopäivään. Ei nukuta kuten ennen (9-10 h meni aikaisemmin kevyesti) ja vireystaso on selkeästi kasvanut. Tätä lisää!

BTW: Paino tippunut maanantaista 2,2 kg (pitkälti nestettä).
Grammavaaka tuo lisää varmuutta ketoiluun!

Originally posted by Ironbutt
Oletko jatkanut ketodiettiä Fatso?

Sekalaisten syiden takia on tullut hiukka paussia koko dietti hommassa :( -> viikottain tuntui tulevan joku syy jonka takia dietti sitten oli pienempi murhe.. Nyt yritän kerätä tsemppiä päälle ja jatkaa keto hommeleita. Nyt meni vähän 2 askelta eteen, 1 taakse meningillä.

Tollasesta soutamisesta ja huopaamisesta ei tule mitään. Menee koko homma reisille. Alotat homman alusta korkeemmilla kaloreilla. Ja vedät tarkasti ne tannkauspäivät myös, eli joku raja siinä tankkailussakin ja kunnon ruoalla (eí mitään sokeria)

Ja aerobista ihan simona tunnin aamulenkit ja silleen että hiki lentää ja penikat kramppaa. Sit lisäät iltaan aerobista, jos mitään ei tapahdu. 6 päivää vkossa aerobista.

Kana ja riisi on hyvä, niinkuin Kalimero tuolla jo sanoi.

Omasta kokemuksesta voin kyllä sanoo että joillaki se 1000kcal/päivä on vaa se mitä vaaditaan siihe rasvan palamiseen :)

Itekkin kun dieettailin n. 2kk niin se eläminen oli siinä 900-1200/kcal / päivä, päällehhän se eniten kävi. Ei muutaku nasevaa dieetin jatkoa fatsolle.

Ei liity varsinaisesti ketoiluun, mutta kuitenkin..

En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.. Taidan itkeä :itku: . Oon ollut dieetillä 7 viikkoa + viime viikko plussakaloreilla. Paino käväisi viime torstaina 61.2 kg : ssa, mutta ton syönti - flunssa - totaaliliikkumattomuus - viikon jälkeen vaaka näytti 62.6 kg. Ei mikään huolestuttava nousu, sillä suurin osa on varmasti nestettä. Ja vaikkei olisikaan, niin kyllä ne siitä lähtevät..

No, kuitenkin aloituspaino oli jotain reilu 68 kg, pituus 160 cm. En ole mikään kovin lihaksikas, vaikka on tuo salilla käynti näemmä pikkasen tuonut lihaksia ja sitä kautta suuremman kulutuksen. Kalorit oli aluksi 1800, nyt ne on olleet jo 4 - 5 viikkoa 1600 ( paitsi viime viikolla about 2000 - 2500 kcal per päivä ). Paino on tällä systeemillä pudonnut melkein kilon viikossa.. Ja sitten joku mua 40 kiloa painavampi dieettaa 1000 kcal / päivä, eikä paino laske :confused:

Oukei, yksi syy näin " korkeaan " kalorimäärään on tietenkin se, että teen aika paljon aerobista ihan hyötyliikuntana. Salilla käyn sen 3 x vko, mutta aerobista en tee muuten kuin sen, mitä duunissa liikun ( = ravaan portaita ja kävelen 2 - 3 h ). Todettakoon tähän kuitenkin se, että paino putosi tuolla 1600 kcal myös ennen tämän työn aloittamista, silloin tein 4 - 5 kertaa viikossa puolen tunnin aamulenkin kävellen + 1 - 2 kertaa viikossa n. 1 h aerobista kerrallaan.

Suoraan sanottuna, eihän tuossa 1000 kcal / päivä ole mitään järkeä, oli kyseessä sitten mies tai nainen! Voi olla, että joskus esim. kisadieetin lopussa joutuu menemään alle 1000 kcal muutamaksi päiväksi, mutta onko oikeasti järkeä aloittaa dieetti 1000 kalorista? Ei ole.

Olen myös henk.koht kokeillut vähäenergisiä dieettejä ( 800 - 1200 kcal / päivä, en ketodieettiä ), ja kyllä niillä lähtee paino, mutta samalla lähtee lihaksista valtaosa. Täytyy vielä lisätä henkinen puoli, eli mun pää ei kestä kauaa liian alhaisilla kalorimäärillä ( = ahmimiskohtauksia ynnä muuta kivaa ).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom