Ei liity varsinaisesti ketoiluun, mutta kuitenkin..
En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.. Taidan itkeä :itku: . Oon ollut dieetillä 7 viikkoa + viime viikko plussakaloreilla. Paino käväisi viime torstaina 61.2 kg : ssa, mutta ton syönti - flunssa - totaaliliikkumattomuus - viikon jälkeen vaaka näytti 62.6 kg. Ei mikään huolestuttava nousu, sillä suurin osa on varmasti nestettä. Ja vaikkei olisikaan, niin kyllä ne siitä lähtevät..
No, kuitenkin aloituspaino oli jotain reilu 68 kg, pituus 160 cm. En ole mikään kovin lihaksikas, vaikka on tuo salilla käynti näemmä pikkasen tuonut lihaksia ja sitä kautta suuremman kulutuksen. Kalorit oli aluksi 1800, nyt ne on olleet jo 4 - 5 viikkoa 1600 ( paitsi viime viikolla about 2000 - 2500 kcal per päivä ). Paino on tällä systeemillä pudonnut melkein kilon viikossa.. Ja sitten joku mua 40 kiloa painavampi dieettaa 1000 kcal / päivä, eikä paino laske
Oukei, yksi syy näin " korkeaan " kalorimäärään on tietenkin se, että teen aika paljon aerobista ihan hyötyliikuntana. Salilla käyn sen 3 x vko, mutta aerobista en tee muuten kuin sen, mitä duunissa liikun ( = ravaan portaita ja kävelen 2 - 3 h ). Todettakoon tähän kuitenkin se, että paino putosi tuolla 1600 kcal myös ennen tämän työn aloittamista, silloin tein 4 - 5 kertaa viikossa puolen tunnin aamulenkin kävellen + 1 - 2 kertaa viikossa n. 1 h aerobista kerrallaan.
Suoraan sanottuna, eihän tuossa 1000 kcal / päivä ole mitään järkeä, oli kyseessä sitten mies tai nainen! Voi olla, että joskus esim. kisadieetin lopussa joutuu menemään alle 1000 kcal muutamaksi päiväksi, mutta onko oikeasti järkeä aloittaa dieetti 1000 kalorista? Ei ole.
Olen myös henk.koht kokeillut vähäenergisiä dieettejä ( 800 - 1200 kcal / päivä, en ketodieettiä ), ja kyllä niillä lähtee paino, mutta samalla lähtee lihaksista valtaosa. Täytyy vielä lisätä henkinen puoli, eli mun pää ei kestä kauaa liian alhaisilla kalorimäärillä ( = ahmimiskohtauksia ynnä muuta kivaa ).