Apuja ruokavalioon.-30kg tavoitteena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heklanen
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Kommenttina edellisen sivun ruokavalioesimerkkiin: varsinkin jos vähentää hiilareita niin tilalle enemmän rasvaa. Rasvattomat maidot sun muut ruoakkeet vaihtaisin täysrasvaisiin, pitää nälkääkin paremmin. Syö nälän mukaan niin, että on sopivasti proteiinia (n. 1g/painokilo), laadukkaita hiilareita (hötöt pois) ja tarpeeksi rasvaa. Syö tarpeeksi aktiivisuustasoosi nähde ja oikeaa, laadukasta ruokaa, niin kroppa kyllä löytää tasapainonsa pikkuhiljaa. Ylipaino on merkki siitä, että kropan hormonaalinen toiminta on sekaisin ja kituuttaminen ei tilaa korjaa muuten kuin tilapäisesti. Luota kroppaan ja sen nälkäsignaaleihin, tämä vapauttaa myös siitä, että pitäisi laskea kaloreita lopun elämäänsä ja/tai kärsiä nälkää.

Vatsarannankiiski on puhunut :D.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mulla ehkä pelottaa sitä rasvaa lisätä vaikka yritänki kokoajan iskostaa tajuntaan että se ei oo pahasta.
Oon vaihtanu jauhelihat vähärasvasista normiin ja syön aika paljo avokadoa leivän päällä ku en tykkää levitteistä.

Pitäs tosiaan löysätä ja mennä vaan nälän mukaan ja pääsääsntösesti niin oon yrittäny elääkkin.

Itsellä vaan lähtee tuo syöminen helposti annoskoossa lapasesta.

Ruuan laatu ei oo ongelma ku tykkään kokkailla enkä oo vuosiin syöny esimerkiksi eineksiä oikeastaan ollenkaan.

Tämä on tämmöstä viilaamista ja opiskelua uuteen :)

Tilannekatsaus:

Vaaka näyttää nyt 99,4kg.
Eli jotain tässä on tapahtunu :)

Päätin osallistua 6 viikon Fitfarmin Superdieettiin että saan taas kiinni tahdista ja sillä oon nyt menny kolme ciikkoa.
Tarkotushan ois ruokarytmiä päivitellä kohilleen.

Salilla oon jaksanu käydä 1-3 kertaa viikossa tietty riippuen työmäärästä.
Ja uintihommatki on vielä mukana kuvioissa.Tosin uimassa tulee käytyä kerran tai max kahdesti viikossa.

Tässä mietin nyt että oisko järkeä vielä jatkaa jotain nettivalmennusta vaiko vaan lisätä tuohon superdieetin ruokavaluoon rasvaa ja vähä hiilareita.

Tässä mietin nyt että oisko järkeä vielä jatkaa jotain nettivalmennusta vaiko vaan lisätä tuohon superdieetin ruokavaluoon rasvaa ja vähä hiilareita.
Hyvin sujuu :thumbs:

Kannattaa varmaan pohtia sitä sitä kautta, että pystytkö itse jo oppimasi pohjalta noudattamaan sellaista järkevää ruokatapaa, että laihtuminen jatkuu hiljakseen ja kuitenkin olo, energia, jaksaminen, liikuntainto jne säilyy. Eli oletko jo näillä tiedoilla, tavoilla ja asenteella sellaisella pysyvän elämän tavan tiellä? Tuntuuko, että kaipaat vielä tukea ja tsemppiä valmentajilta tai vertaisilta? Nettivalmennukset on siihen varmasti ihan hyvä ratkaisu.

Aika lyhyt pätkä kyllä tämä kuus viikkoa että periaatteessa vois vielä sen extran katella niin alkais olla suht hallussa.
Tuosta keittiövaa'asta irtaantuminen ois hyvä.
Nyt ehkä silmämääräisesti jo tajuaa vähä paremmin miten hallita annoskokoja :)

Kuulumisia voisin vähä jakaa tänne tämän hetken tilanteesta.

Superdieetin aikana tipahteli noin 5 kg paino ja ku se loppu niin palasin omaan ruokavalioon koska vatsa ei kestäny enää.Ehkä sitä ylentöntä rahkan syömistä tai pelkkiä vihreitä rehuja.

No takasi ahmimiseen/mässäilyyn ei missään nimessä oo valuttu vaan syömiset on pysyny suhteellisen järjellisenä vaikka kesäjätski onki maistunu pari kertaa :)

Salilla oon nyt kulkenu sen viitisen kuukautta 1-3kertaa viikossa.
Harmittaa ku töiden epäsäännöllisyyden takia ei voi oikeen suunnitella etukäteen salipäiviä vaan on käytävä sillon ku aikataulut osuu aukioloaikojen kans kohilleen.

Uutta saliohjelmaa oon alkanu vähä haaveilemaan mutta vielä on niin uutta tuo harrastus että pitäis saada joku tekemään sopiva mulle.

Oon pyrkiny panostamaan jalkoihin ku selkeästi pahimmat läskit löytyy reisistä ja takamuksesta.
Tuohon omaan ohjelmaan oon lisänny joka kerta vielä jonku ylimääräsen alakropan liikkeen.

Alkuun tuntu ettei liikkeet oikeen menny perille mutta nyt alkaa jo tuntua oikeissa paikoissa.
Esimerkiksi takareidet on alkanu selvästi reagoimaan treeniin.
En kyllä ymmärrä miksi aijemmin ei oo tuntunu.Ehkä oon vaan tehny liikkeitä väärin.

Lumet suli joten pyöräily töihin maistuu :)

Kesällä uinnit jää tietty vähemmälle koska halli menee kiinni mutta sitä korvaamaan on tuo uudenkarhea polkupyörä :)

Paino ei mahottomia oo muuttunu.Alle satasessa pysyny kuitenki ja silti jotain muutosta tapahtuu ku vaatteita kiskoo päälle.

Kivaa kesän jatkoa jokaikiselle täällä neuvojaan jakaneelle ja miksipä ei muillekki :)

Kiva kun päivittelet tänne kuulumisia!

Varmasti fiksu idea kääntää saliohjelma jalkapainotteisemmaksi, jos kun siellä meille naisille perinteiseen tapaan ongelmat enemmän ovat. Ja onnittelut 'uusista' takareisistä!

Se miksi treeni tuntuu menevän paremmin perille, johtunee varmaankin siitä, että tekniikkasi on parantunut, ja olet alkanut löytämään hermotuksen, ja mitkä ovat molemmat äärimmäisen hyviä asioita. Oletko laskeskellut nyt kaloreita? Kun kesällä lämpimällä keleillä ruoan tarve ei ole muutenkaan niin suuri, verrattuna esim. talvipakkasiin, niin sitähän voisi hyödyntää.

Mulla itselleni tuntuu kesä ja salaatit kuuluvan jotenkin erottamattomasti yhteen. Ja nyt kun tuoreissa vihanneksissa paljon maistuvammat vaihtoehdot, niin sitähän saa tehtyä vaikka miten superhyviä salaatteja. Satunnaisesta jätskistä en olisi yhtään huolissaan, välillä voi ja saa herkutella, dieetilläkin. Mutta tietty niin, ettei mässäilyksi mene.

Mulla on kans aika salaattipainotteista kesäsin ruokailu.Paljo kasviksia ja kalaa.
En oo nyt laskeskellu kaloreita sen kummemmin mutta pyrkiny syömään useasti ja vähä kerrallaan.Kesällä ei onneksi raskas ruoka maistukkaan.
Töihin oon ottanu evääksi raejuustoa ja salaatteja jne.
Ehkä vois muutamina päivinä taas merkkailla syömiset ylös niin sais vähä hajua paljo mitäki menee.

Alkanu löytyä lihaksia mitä ihmeellisimmistä paikoista joissa ennen en oo lihaskipua tuntenu :D

Jännittävää on myös huomata että muutamassa kuukaudessa sarjapainot on noussu mulle huomattaviinki lukemiin :)

Oon myös tutustunu ihan uusiin tuttavuuksiin salilla ja joskus treenaillukki muutamien salikörmyjen kans vaikka aijemmin en kehannu.Luikin enemmänki seiniä pitkin :D

Painoa sais edelleenki kadota 25-30kg mutta nyt ku jo n. 24kg on takana ja oon huomannu että pystyn ne pudottamaan niin painosta stressaaminen on kadonnu jonnekki taka-alalle ja tilalle on tullu ajatus siitä että jaksaa paremmin ja voi hyvin.

Uskon että ne kilot karisee omalla painollaan siinä sivussa ku yleisesti elämäntavat on vuoden aikana muuttunu aika radikaalisti parempaan suuntaan.

Tosi hienoa ja itteäänki tsemppaavaa lukea sua Heklanen!
Mulla alkoi oma elämäntapamuutos tänä vuonna maaliskuussa (pituus 160, lähtöpaino 88.5).
Ensin söin Cambridge-ohjelmalla vähäkalorisia ateriankorvikkeita mutta hyvän alun jälkeen palkkasin PT:n ja aloitin kuntosalitreenin 3 krt.vko. Ei kenenkään kroppa tai pää kestä tuota komboa joten salin PT teki mulle ruokavalion (ateriarytmitys, 4-7 ateriaa päivässä) ja tämä toimii ku metrinen halko :rock:
Nyt puntari näyttää 82.1 ja esiin on tullut pikkuhiljaa ihana aavistus lihaksista :)
Saliohjelma vaihtuu 6 viikon välein.
Tärkeintä on minusta että oppii rakentamaan säännöllisen ateriarytmin ja syö niitä sallittuja ruoka-aineita. Ja niitä riittää niin että ei ainakaan tylsää ole syödä hyvin, kaunista ja terveellistä ruokaa.
Ja kun meillä Suomessa on tarjolla kesällä mm.omat marjat; mikä rikkaus se onkaan!
Naatitaan punttimimmit ja tsemppiä kesään :haart::haart:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ostin tuossa synttärilahjaksi ittelleni Polar Loopin ja siihen sykevyön.
Kuinkahan tuo kalorikulutus on paikkansapitävä?
Perjantain salille anto kalorikulutukseksi 381kcal ja tämän päiväselle 405kcal.

Ihan mielenkiintonen kapistus ja pukkaa ainaki minua liikahtamaan jos päivän aktiivisuus ei oo täynnä.

Btw paino junnaa 97-98kg mutta senttejä katoaa jonnekki ku vaatteet löystyy :)

Jos olet asettanut sinne omat tiedot (sukupuoli, ikä, pituus, paino, maksimisyke) kohdilleen, niin kyllä se silloin antaa suuntaa ihan hyvin yleensä. Joissain tapauksissa heittoja voi kuitenkin tulla, ja jotkut väittävät että kuntosalin kohdalla mittarit helposti vähän liioittelisivat lukemia. Itse aikanaan kaloreita kirjatessa leikkasin varovasti vähän alaspäin mittarin näyttämää kulutusarviota, ja se tuntui olevan aika kohdillaan.

(Lisäksi on huomioitava että tuossa on joka tapauksessa tapahtuva "koomakulutus" mukana. Esimerkiksi itselläni tuo koomakulutus on noin 50+ kcal/h, eli jos mittari näyttää mulla tunnin mittaisen salihuhkinnan kulutukseksi 250 kcal, niin oikeasti päiväkulutus on kasvanut 200 kcal, ei siis 250).

Jos keho muokkautuu toivomaasi suuntaan, se on tärkein muutos hyvinvoinnin ohella, vaa'asta silloin viis!

Mulla on tämä sykenittari ja Loop ihan vaan antamassa vähä potkua normiarkeen.
Ihmettelin vaan että voiko tunnin salitreeni oikeastikki kuluttaa jopa 400kcal.
Tuntuu aika paljolta.
Pitää testata tässä lähipäivinä vielä vesijuoksu ja uinti tuolla sykevyöllä :)

Ainiin ja hyvää Juhannusviikkoa kaikille.Meilläpä oli aamulla lumet maassa.
Vissiin saa kohta kaivaa sukset takasi varastosta :D

Kyllä mulle antaa reilun tunnin-1,5 tunnin alakroppatreenissä kulutukseksi 600-650 kcal. Yläkropan treeni kuluttaakin sitten kolmanneksen vähemmän samassa ajassa.

Mulla on tämä sykenittari ja Loop ihan vaan antamassa vähä potkua normiarkeen.
Ihmettelin vaan että voiko tunnin salitreeni oikeastikki kuluttaa jopa 400kcal.
Tuntuu aika paljolta.
Pitää testata tässä lähipäivinä vielä vesijuoksu ja uinti tuolla sykevyöllä :)

Ainiin ja hyvää Juhannusviikkoa kaikille.Meilläpä oli aamulla lumet maassa.
Vissiin saa kohta kaivaa sukset takasi varastosta :D

Mitä tykkäät Loopista? Oon ite ootellu iPhone5:lle soveltuvaa pränikkäää, mutta kai se on kohta hommattava tuo Loop jos ei muuta ole markkinoilla. Kerrohan kokemuksia kun niitä lisää tulee.
Hyvää ja vähälumista Juhannusta! :wtf:

Oon kyllä tykänny käyttää.
Tulee aika paljoki vilkuiltua päivän aikaan tuota ja seurattua liikkumista.
Itelle ainaki on tuonu vähä motivaatiota lähteä vielä yhelle pikku lenkille illalla että saa päivän aktiivisuustavotteen täyteen :)
Nyt ku on vielä tuo sykevyö niin tulee ne salitreenit ja pyöräilytki katottua vähä tarkempaan ku muutenhan tuo Loop yksinään ei niitä tarkkaan huomioi.

Tää on vähä ehkä tämmönen nykypäivän lelu mutta jos tästä edes vähä hyötyä irtoaa niin saa minun puolesta tuossa ranteessa mukana roikkua :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom