No totta kyllä, itsekin olen suunnitella että nostan kaloreiden määrää.
Hyvä! Ei tuollaisessa kitumisessa ole järkeä. Ei tuota välttämättä toivottuja tuloksia, ja repsahduksetkin todennäköisempiä. Ja tämä on melko sister sciencea, mutta imo tuossa omaa kulutusta laskiessa kannattaa huomioida kolme eri kulutusta. Eli ensinnäkin ns. koomakulutus, eli kalorimäärä jonka kroppa tarvitsee normaalien elintoimintojen ylläpitämiseen. Jos nukut 8h ja loput päivästä makaat sohvalla, se on se. Peruskulutus sitten taas nukkuminen, töissäolo, normaali aktiivisuus. Missä tuo 1900 hyvin mahdollisesti paikkansapitävä. Ja kolmantena urheilulla lisätty kulutus/ kalorivaje.
Mulla oma koomakulutus on n. 1400, ja +/- pari sataa se useimmilla naisilla lienee. Ja ymmärtääkseni tärkeää olisi, ettei kalorivajetta koskaan päästä sen alle. Enemmän painoa = isompi koomakulutus, joten siltä pohjalta sulla on vähintään se 1400, todennäköisesti enemmän. Proteiinin määrä sulla ihan hyvä, mutta nosta rasvan määrää ainakin siihen tavoitepainoon. Ja jos kun jaksat kaloreita ja makroja laskeskella, se on ihan mainio härveli juuri siihen, että saa aika tasaisesti nakutettua per päivä sen esim. -500 vajeen. Ei -700 kaiketi liikaa ole sekään, mutta tuota -500 suositellaan maksimimiinusteluksi silloin, kun on tarkoitus säilyttää lihasmassaa.
Varaudu myös siihen, että jatkossa ei paino putoa noinkaan nopeasti. Tuosta saattaa olla puolet ihan vain nestettä. Ja eikä terveellinen laihtumistahti olekaan, kuin 0,5-1 kg/ viikko. Ja just noin kuin sanoit, hommaan kannattaa suhtautua pysyvänä elämänmuutoksena, koska sitä se on, etteivät kilot myöhemmin taas tule takaisin.
Mä sinuna jakaisin myös projektin osiin, eli vaikka viiden kilon etappeihin. Ensimmäisessä etapissa olet jo pitkällä, ja vaikka ymmärrän, että tekisi mieli kiirehtiä, niin kuten sanoit, nyt jo kevyempi olo, ja kun pääset siihen ekaan viiden kilon pudotukseen, peilistä katsoo jo ihan uusi mimmi! Ja siitä sitten jatkat seuraavat viisi, jne.