Apua uuden auton ostoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dreamer sanoi:
Kävin tuossa läheisessä liikkeessä hiukan hintoja kyselemässä...Tämmöisen läväyttivät eteen kun luettelin haluamani systeemit:

lisävarusteet yhteensä 2593
kokonaishinta yhteensä 18143

vaihtoautosta alennusta -643

TOTAL MAKSETTAVA: 17500€

Korjatkaa joku autokauppoja tehnyt, jos olen väärässä, mutta eikö yleensä autokaupasta saa jonkin käteisalennuksen tms., kun ostaa auton ilman vaihdokin antamista? Jos näin on, niin saattaisi olla järkevämpää myydä carina jollekin vaikka 100 eurolla ja ostaa Yaris suoraan liikkeestä, jolloin maksettava hinta alennuksen takia jäisi pienemmäksi.

Mutta kuten sanoin, saatan olla harhaluulossa...

nimim. yhden auton ostanut

Orid sanoi:
Korjatkaa joku autokauppoja tehnyt, jos olen väärässä, mutta eikö yleensä autokaupasta saa jonkin käteisalennuksen tms., kun ostaa auton ilman vaihdokin antamista? Jos näin on, niin saattaisi olla järkevämpää myydä carina jollekin vaikka 100 eurolla ja ostaa Yaris suoraan liikkeestä, jolloin maksettava hinta alennuksen takia jäisi pienemmäksi.

Mutta kuten sanoin, saatan olla harhaluulossa...

nimim. yhden auton ostanut

Riippuu aika paljon paikasta. Jotkut voivat antaa reilun alennuksen, kun taas jotkut sen verran että saa munkkikahvit.

Soittokierros kauppiaille kannattaa aina.

Olen Oridin kanssa samoilla linjoilla. Eri juttu on sitten jos autoa markkinoidaan tyyliin "tuo katsastettu pommisi meille, saat tonnin alennusta". Tällöinkin kyllä kannattaa selvittää puhelimella useammasta liikkeestä että mikähän se käteishinta olisi.. Yleensä ilmaisia lounaita ei ole.

Mikäs on muuten paras rahoitusmuoto? Autoliikkeen oma? Joku muu, esim. A1? Missä autolainan korot pyörivät juuri tällä hetkelle?

uga sanoi:
Soittokierros kauppiaille kannattaa aina.

Olen Oridin kanssa samoilla linjoilla. Eri juttu on sitten jos autoa markkinoidaan tyyliin "tuo katsastettu pommisi meille, saat tonnin alennusta". Tällöinkin kyllä kannattaa selvittää puhelimella useammasta liikkeestä että mikähän se käteishinta olisi.. Yleensä ilmaisia lounaita ei ole.

Mikäs on muuten paras rahoitusmuoto? Autoliikkeen oma? Joku muu, esim. A1? Missä autolainan korot pyörivät juuri tällä hetkelle?

Pankista saat parhaan lainan jos vaan on takuita, joko pari takaajaa taikka sitten kämppää niinpaljon maksettu että riittää takuuksi. Autolainoissa kokonaiskorko on jossain 6% pinnassa. Itelle ei jäänyt vaihtoehdoksi kun autorahoitus kun ei kehdannut lähtee kahta takaajaa vonkaamaan autolainalle. Ja ainakin noissa autorahoituksen kautta otetuissa lainoissa on kiinteät korot!!

Mortonki!

Onko kellään kokemusta Ford Mondeosta? Himoitsen yhtä uuden korimallin vm2001 1.8i Ambiente Sportbackia. Mittarissa on 100t ja auto ollut yhdellä omistajalla. Päällisin puolin priimakunnossa ja huoltokirja kunnossa. ABS, radio/cd, ilmastointi + muut sähköherkut, airbagit edessä ja sivuilla, sävylasit ja kullitettu metaliväri. Koeajossa auto kulki kuin kiskoilla.

Miliisitkin ainakin ajelee näillä.. :worship:

Jyrkkä ei Mondeolle!

Kyllä Mondeo on maailmanlopun vehje. Kokemuksia lähisukulaisen uusikoppasesta:
- Uusi diesel Mondeo autoliikkeestä ja 45km ajoa. Seuraus :turbo hajalla.
- Noin 2kk välein korjaamolle hinurilla ajonesto ym. hässäkkää koko omistusajan.

Kyseinen henkilö oli reissuhommissa ja sano että auto vaihtoon heti kun maksettu laina pois. Ei todellakaan sopinu henkilölle, jolla sovittuja tapaamisia. Valitettavasti henkilö itse poistui tästä maailmasta ensin.

Timba79 sanoi:
Pankista saat parhaan lainan jos vaan on takuita, joko pari takaajaa taikka sitten kämppää niinpaljon maksettu että riittää takuuksi. Autolainoissa kokonaiskorko on jossain 6% pinnassa. Itelle ei jäänyt vaihtoehdoksi kun autorahoitus kun ei kehdannut lähtee kahta takaajaa vonkaamaan autolainalle. Ja ainakin noissa autorahoituksen kautta otetuissa lainoissa on kiinteät korot!!

Mistä pankeista saa autolainan 6% kokonaiskorolla? Olen itse ollut aina siinä käsityksessä että pankeilla ei ole tarjota kuin kulutusluottoa vaunun ostoon..

Force sanoi:
Katoit väärän kokoista konetta.
2.2 170hv = 7,7s
2.5 192hv = 7,0s
3.0 231hv = 5,9s

Olisit laittanut linkin suoraan oikealle koneelle. Nyt vain klikkasin sitä ja oletin menevän tuohon 2.5 kohtaan.

Timba79 sanoi:

Kannattaa niitä pankkejakin kilpailuttaa. Yksi pankki lupaili, että auto/mp laina, korko 3.9%. Jokin aika sitten kyselin itse autolainaa eri rahoitus mahdollisuuksiin ja olisi luvannut 4.2% ja en edes kilpailuttanut sitä.
Kuten myös autoliikkeiden rahoituksista kannattaa saada alaspäin, vaikka eivät helpolla niin tee.
Äskettäinkin oli yhdessä liikkeessä korko 0%, se oli tosin max 10000euroa.
Muistaakseni rintajoupilla oli viime kesänä jotain 2.9%.

Neuvostoliitto sanoi:
Mortonki!

Onko kellään kokemusta Ford Mondeosta? Himoitsen yhtä uuden korimallin vm2001 1.8i Ambiente Sportbackia. Mittarissa on 100t ja auto ollut yhdellä omistajalla. Päällisin puolin priimakunnossa ja huoltokirja kunnossa. ABS, radio/cd, ilmastointi + muut sähköherkut, airbagit edessä ja sivuilla, sävylasit ja kullitettu metaliväri. Koeajossa auto kulki kuin kiskoilla.

Miliisitkin ainakin ajelee näillä.. :worship:

Kyllä noita pari on tullu ns. maanantaikappaletta vastaan, mutta suurin osa tutuista joilla on mondeo ovat olleet suhteellisen tyytyväisiä. Yleensähän se menee niin, että kun auto on ollut tarpeeksi pitkään(yli 3 v.) valmistuksessa, on siitä pahimmat lastentaudit korjattu. Jos tosiaan sitä halajat, niin suosittelen että käytät katsastusasemalla siinä autotohtori tjsp. testissä sen, se kertoo aika paljon minkälaista remppaa odotettavissa.

Osta pois, eiköhän noissa ole hintalaatusuhde kohdallaan. Olin melkein jo ostamassa vastaavan, mutta kun sattumalta törmäsin 2,5 V6 koneella olevaan. Vertailin autoja ja tuo V6 peli oli sisältä niin paljon siistimpi. Siinä taitaa olla jonkunlainen sporttiverhoilu. Mustasiniset penkit ja jännä hopeanharmaa kojelauta. Vieläkin siistimpi olisi liikkeessä ollut, raha ei riittänyt siihen. Pitkään kuolasin ST220 mallia samassa liikkeessä, mutta liikkeeseen se oli jätettävä.

Uusi Mondeo hinnat alkaen 26keur, kaksilitraisena 30keur. Noissa perusvarustelluissa ei ole edes automaatti-ilmastointia. Automaattilaatikolla ja -ilmastoinnilla (väkisin samalla 2 litrainen) hinta 33,7keur.

On se hieno ulkoa ja sisältä. Hintalapussa vaan lukee "ei köyhille". :(

Raven sanoi:
Kannattaa niitä pankkejakin kilpailuttaa. Yksi pankki lupaili, että auto/mp laina, korko 3.9%. Jokin aika sitten kyselin itse autolainaa eri rahoitus mahdollisuuksiin ja olisi luvannut 4.2% ja en edes kilpailuttanut sitä.
Kuten myös autoliikkeiden rahoituksista kannattaa saada alaspäin, vaikka eivät helpolla niin tee.

10keur nollakorolla on ihan kiva tarjous. Pitääpä kilpailuttaa pankitkin jos ja kun tulee ajankohtaiseksi. Hämää vain näissä lainamainoksissa kaikki käsittely yms. piilokulut, saisivat lyödä suoraan tiskiin todellisen vuosikoron, niin selviäisi rahan hinta heti.

Pelimies tietty hankkii vakiduuninsa rinnalle "opiskelupaikan" ja siirtää velkaa korkotuettuun opintolainaan niin paljon kuin pystyy, lyhentäen vain kovan rahan lainaa kunnes se loppuu.. Vinkvink. :thumbs:

Raven sanoi:

Kirjottelin taas mitä sattuu. Tarkotin että mulla on tossa autoluotossa minkä otin tohon nykyiseen uuteen autooni toi 6% ja pankista ois varmaan saanu halvemmalla, mutta ois pitänyt olla vakuuksia tai takaajia tai molempia.

Onko toi rintajoupin 2,9 % se lopullinen korko kaikkineen kuluineen vai onko se mitä ne mainostaa yleensäkin jossa ei oo vielä kuluja mukana. Mulla toi 6 % on korko kaikkineen. Perkeleesti toi autoilu maksaa, muuta ei voi sanoa.

Kävin viikonloppuna koeajamassa Yariksen. Koeajo päättyi ennen alkamistaan, kun autoon sisään mentyä tyttöystävä sanoi, että: "Täällähän joutuu istuun polvet suussa! Ei me tätä oteta, liian pieni!" (tossun alla olo kommentit saa jättää pois)

No, myyjää ehkä hiukan harmitti, kun oli vääntänyt kaikki paperit valmiiksi ja laskenut hintoja yms...

Olinpa kuitenkin kierrellyt hiukan autokauppoja pari päivää etukäteen ja ihastuin erääseen Toyota Avensis Sedan -01 1.6 VVT-i malliin. Sitä sitten koejamaan seuraavaksi. Lopputulos: sekä minä että parempi puolisko oli sitä mieltä, että tämä se on! Tilaa löytyi, tehoa ja vääntöä enemmän kuin missään entisistä autoistani (81kW/110hv/150Nm). Ulkomuoto oli virheetön, vaikka auto oli käytetty. ABS, airbagit, automaattiset ikkunat ja lukitukset löytyi yms. nykyajan vehkeet.

Tuo sitten ostettiin ja olen erittäin tyytyväinen! Eikun Alpeille lomailemaan :kippis1:

Saksassa pitää sitten testata ilmoitettua huippunopeutta 195km/h, täytyy yrittää saada se tasalukemaan 200. Piiskaan ne 110 heppaa kunnolla vauhtiin :whip:

Lähtikö hiukan käsistä tuo pikkuauton ostaminen! :lol2:

No ei se mitään. Munkin piti aikoinani hommata käytetty pikkuauto Polo/Yaris-luokasta ja lopulta ostin uuden kokoluokkaa isomman Golfin, jonka olin ehtinyt jo tilata 1.4 l koneella, mutta kun auton saapuminen kesti ja liikkeessä oli identtinen auto 1.6 l koneella, niin...

Sulta jäi kyllä yksi kokoluokka välistä kokeilematta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom