Apua uuden auton ostoon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
Dreamer sanoi:
-Mikä on huippunopeus? Esim. Eurooppaan mentäessä (tai vaikka Tampere-Helsinki) 160km/h olisi mukava nopeus. Ei ole laillista, mutta...

-No jos olet käynyt jossain vuorilla, niin miten jyrkät mäet pääsee ylös? Jos ajan vaikka Mt. Blancin huipulle :)

-Onko varaosat kalliita?



Kävin katselemassa Toyotan sivuilta niin 1.3 koneen huippunopeus on 175km/h 0-100km/h 12.1 ja vääntöä myllyssä on 122 newtonia
eli eiköhän sillä Alpeillakin pärjää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dreamer sanoi:
Tuosta vaihtohinnasta minun ei tarvitsekaan paljoa välittää...Jos sitten autoa vaihtaessani saan vanhasta Carinastani edes JOTAIN, niin olen ihan tyytyväinen :)

Nimittäin jos sitä ei huolita ollenkaan, niin joudun maksamaan käytöstä poistamis maksut. Tosin saan sitten jonkinlaista tyydytystä, kun ajan romun jonnekin autojen hautausmaalle ja pistän pesäpallomailalla kaikki säpäleiksi :evil:

Jotkut autoliikkeet antaa vaihdossa 1000 tai 1500e romuistakin jos ne on katsastettu. :thumbs:
 
uga sanoi:
Onkos kellään omakohtaista kokemusta tuosta Fiat Puntosta? Kattelin että kauppakassiluokassa on kyllä hintansa puolesta ylivoimainen voittaja, ilmaistoinnilla varustettuna ihan sopuhintainen vielä. Vain lämmitettävät peilit (vain 80-mallissa :( ) puuttuvat.

Tyttöystävältä löytyy -00 Punto 1.2 litran 16V koneella. Kone yllätti, luulin että tuolla jää vielä jalkoihin, mutta kyllähän se kiihtyy kokoisekseen hyvin. Ajotuntuma ei ole ihan parasta antia omasta mielestäni, vaikka naisen ohjaimissa kevyt ohjaus saattaa tuntua mukavalta. Kaiken kaikkiaan häviää ajotuntumassa selkeästi esim. saman vuoden Ibizalle. Tilat ja kulutus ovat luokassaan hyviä kuitenkin. Tyttöystävän ostama yksilö oli hinta laatusuhteeltaan hyvä ja kaikki on toiminut tähän mennessä. Yleisesti ottaen en sano mielipidettä suuntaan enkä toiseen Punto hinta-laatusuhteesta ...että tämä käytetystä Puntosta (ilmeisesti 60 malli)
 
Varmaan joku Corolla olisi varma valinta. Golfit on aika laiskoja teholtaan, japsit repii samankokoisesta koneesta paljon enempi tehoa ja silti kestävät. Itsellä 2,5 litran V6 Mondeo ja ei vie paljoa maantieajossa 8 litraa sadalla. Kunnolla polkaisemalla saa kulumaan reippaammin.

Vakuutus ei ollut juurikaan kalliimpi kuin 1,8 Vectra, vaikka Mondeo 2 vuotta uudempi. Harvinaisempi auto, joita ei ole paljoa mällätty voi olla yllättävän edullinen, vaikka kone iso.

Kannattaa testata edes isompaa autoa ja konetta, ettei jää harmittamaan. Isolla koneella voi vedättää jo 1500 kierroksella. Komeesti käy V6 500-600 rpm tyhjäkäyntiä, nelisylinterisellä koneella ei noin tasaiseen käyntiin pääse. Pikkuauto vaikka tuntuu pirteältä, niin se on vain lyhyiden vaihteiden tuomaa illuusiota ja ei oikeesti kuitenkaan kulje.

Olen miettinyt kakkosautoksi meidän perheeseen v.-90 bemu 735 i n.7000 €. Raha vain puuttuu. Tossa olisi tyyliä ja työkaveritkin tulisi kateudesta vihreeksi. Jos karautat työpaikalle uudella Yariksella yms. ei ketään kiinnosta, vaikka olisi bemarin hintainen.
 
treenaisko sanoi:
Olen miettinyt kakkosautoksi meidän perheeseen v.-90 bemu 735 i n.7000 €. Raha vain puuttuu. Tossa olisi tyyliä ja työkaveritkin tulisi kateudesta vihreeksi. Jos karautat työpaikalle uudella Yariksella yms. ei ketään kiinnosta, vaikka olisi bemarin hintainen.


:offtopic: Mitäs porukalla tulee mieleen näitä kalliin näkösiä oikeesti halpoja autoja?

Kattelin just duunissa sellasta ehkä kasikytä luvun lopulta olevaa bemarin 500-sarjan autoa jota oli kevyesti tuunattu ja maalattu uudelleen metallinhohtoiseksi. Se näytti kalliille ja oli helvetin hieno... Auto oli kuitenkin vain muutaman tuhannen euron arvoinen.
 
treenaisko sanoi:
Olen miettinyt kakkosautoksi meidän perheeseen v.-90 bemu 735 i n.7000 €. Raha vain puuttuu. Tossa olisi tyyliä ja työkaveritkin tulisi kateudesta vihreeksi. Jos karautat työpaikalle uudella Yariksella yms. ei ketään kiinnosta, vaikka olisi bemarin hintainen.

säälittävää
 
Dreamer sanoi:
Sitä ei tiedä, että koska se minun vanha romuni hajoaa lopullisesti (Toyota Carina II DX 1.6 -88), joten pitäisi alkaa katsella uutta autoa.


Että kehtaatki mokoma elukka!

Tuliko mieleen ,että täällä palstalla voi olla joku joka ajelee Toyota Carina II 2,0 D -87 mallisella henkilöautolla?

Vanha romu...pöh,se Carina ei ansaitse kaltaistasi kuljettajaa. ;)
 
Olen käynyt tässä viikon sisällä koeajamassa kymmenkunta autoa ja joukosta löytyy myös muutama pikkuauto; Toyota Yaris 1.3, Fiat Punto 1.6 ja Honda Civic VTEC 1.6 ja tänään Renault Megane mikä nyt ei ihan pikkuauto ole. Noista Punto oli ihan perseestä. Koneessa ei mitään eloa ja ajotuntuma hutera. Megane oli myös yksi paskimpia autoja mitä olen ajanut, ei minkäänlaista tuntumaa vaan koko hiton auto oli muovinen ajotuntumaa myöten. Yaris oli ihan mukava pikkupirssi ja 1.3 litraisellakin koneella liikkui riittävän rivakasti. Ajotuntuma ei nyt tietysti mikään huiman jämäkkä ole, mutta ihan ok. Honda Civic oli sitten selvästi paras noista. Ajotuntuma oli pehmeän tarkka, eli sellainen mukava ajettava ja melko jämäkkäkin. VTECin kone on kyllä hyvä! Kierroskoneella on ilo ajella, auto kiihtyy rivakasti ja kulkeekin tarpeeksi.

Sen verran pitää noista muista ajoista sanoa, että uuden korimallin Opel Vectra on todella hyvä auto ajaa! 2.2-litraisella koneella auto kulki aika mukavasti ja tuntuma oli tarkka. Esimerkiksi uusi BMW 316 hävisi melkein kaikessa Opelille. Kone oli uskomattoman laiska paska ja se pilasi muutakin tunnelmaa, mutta oli se alusta liian löysä. Audi A3 oli taattua Audi laatua. Todella korkea laatutaso, mutta siinäkin koeajoauton kone oli pienin mahdollinen ja ihan liian laiska. Kyllä Audi on meikäläisen suosikki merkki. Tällä viikolla vielä testiin Saab 9-5, Alfa Romeo 156 JTS, Peogeot 206, Golf ja Seat Leon. Ainiin ja torstaina pääsee ajamaan BMW 530iA:ta, BMW Z4 2.5:sta ja BMW X3 3.0 dA:ta. :)
 
Pertti 123 sanoi:
säälittävää
Tätä juuri tarkoitin kateudella bemareihin, toimii :D . Siisti edustusautohan tuo 700 sarjan bemu on.

Mitenkä Force pääsee ajelemaan noin siistejä autoja? Oletko autokaupassa töissä? Yleensä nuorille miehille ei anneta uusia tykkejä autoja, sudittelevat vain renkaat pilalle. Joskus sain nuorena poikana siistin Audi A6 turbo koeajoon, kun väitin että olen isälle autoa etsimässä. Olihan isällä vanha Audi 80.
 
treenaisko sanoi:
Tätä juuri tarkoitin kateudella bemareihin, toimii :D . Siisti edustusautohan tuo 700 sarjan bemu on.

Mitenkä Force pääsee ajelemaan noin siistejä autoja? Oletko autokaupassa töissä? Yleensä nuorille miehille ei anneta uusia tykkejä autoja, sudittelevat vain renkaat pilalle. Joskus sain nuorena poikana siistin Audi A6 turbo koeajoon, kun väitin että olen isälle autoa etsimässä. Olihan isällä vanha Audi 80.


Itse olen päässyt uusia ja vielä kalleimmastakin päästä olevia autoja ajelemaan, kun ollaan siirretty autoja autolaivasta vapaavarastoon.
 
mattibodari sanoi:
Kyllä bemua kehiin vaan:
Namupala, jonka ostaisin heti nyt...=580384&portal=at&.pkg=46700904&.pkg=46700886

Turhan rauhallisen oloinen automaattiloota kyllä pilaa tuon auton idean. Nopea sportticoupe pappalaatikolla :down: Tuo 2.5l kutoskone vetää siihen malliin, että automaattilaatikko on muutenkin aika turha, ei siinä kättä saa väsymään vaihtamalla.
 
Jeme sanoi:
Minkä auton toisit?

Tällä hetkellä tarvetta olisi kakkosautolle jolla olisi edullinen ajaa ja muutenkin pitäisi irrota alle viiden tonnin. Kun katselin noita tullin taulukoita niin tuo 3 ovinen 1.6 FX Corolla voisi olla hyvä vaihtoehto. -95 mallisen veroprosentti näyttäisi olevan 17. 100 tkm ajetut vastaavat näyttäisivät meillä maksavan sellasta 8 tuhatta euroa (siis ihan karvalakit). Saksasta näyttäisi irtoavan sellaisella 4000 eellä.

Eli hintaa tuontiautolle tulisi:

8000 * 0,17 *1,22 + 4000 = 5700

Jobbarit tuovat kärryjä sellaseen 500 euroon.
 
Ajatukset kakkosautosta saa kyllä meikäläinen unohtaa pysäköintitilanpuutteen takia. Harrasteauto kesäkäyttöön olisi haaveena, mutta yksi luotettava kärry saa tällä hetkellä riittää. Syksymmällä saatan vaihtaa 3-ovisen Golffini pois. Ajattelin vaihtaa sen ehkä hiukan varusteltuun viitos-Golffiin, Nelos-Golf Varianttiin, Boraan tai Seat Leoniin tai Toledoon. Eli VAG-konsernin tuotteet mielyttävät kybällä! :thumbs:

En ole hirveän kalliita autoja ajanut, mutta paras ajamani auto on nykyisen mallin Audi A4. On mielestäni kivempi ajaa kuin A6:n nykyinen versio. A6:han uudistuu piakkoin.

Mitäs porukalla tulee mieleen näitä kalliin näkösiä oikeesti halpoja autoja?

Onhan ne siistin näköisiä. Varsinkin sellaisen silmiin, joka ei autoja tunne. Entisestä Audi 80:stäkin eräs luuli sen olleen sadantuhannen markan arvoinen, vaikka tosiasiassa se maksoi 36000 markkaa!

Halpa ja kallis ovat niin suhteellisia käsitteitä, mutta samanhintainen pikkuauto saattaa olla luotettavampi ja vähemmän ajettu. Laatu on saattanut olla uutena isossa autossa parempi, mutta pikkuauto on uudempi ja kymmenessä vuodessa pikkuautojen laadulle on tapahtunut ihmeitä. Pikkuauto on taloudellisempi ja usein edullisempi huoltaa ja korjata. Kolariturvallisuus on parantunut vuosien saatossa huomattavasti. Itse valitsisin pikkuauton 9 kertaa kymmenestä, jos sijoittaa olisi alle kymppitonni. Heikolla hetkellä tai kakkos/harrasteautoksi voisin ostaa vanhan isomman auton, jos laittaa olisi esim. 20000 tai yli.

Itse pidän siitä luotettavuuden tunteesta, jonka saa uudesta autosta, pienestäkin! Täysin uudesta autosta voi olla varma, että sitä ei ole kukaan räplännyt, mällännyt tai revitellyt. Pidätpä uutena ostettua autoa miten kauan tahansa, niin tiedät tasan tarkkaan miten sitä on pidetty ja mitä vikoja siinä on ollut.
 
treenaisko sanoi:
Olen miettinyt kakkosautoksi meidän perheeseen v.-90 bemu 735 i n.7000 €. Raha vain puuttuu. Tossa olisi tyyliä ja työkaveritkin tulisi kateudesta vihreeksi. Jos karautat työpaikalle uudella Yariksella yms. ei ketään kiinnosta, vaikka olisi bemarin hintainen.

En minä minkään työkaverien kateuden vuoksi autoa ole ostamassa :rolleyes:

Vaan siksi, että pääsen paikasta toiseen. Myöskään naisten takia en autoa hanki. Ei ole tarvetta :kuvia:

Voishan sitä ostaa jonkun vuoden -74 ruostuneen mersunrähjän ja sitten sanoa kaikille, että "ostinpa tuossa mersun männäviikolla..."
Tai sitten vois käydä vuokraamassa jonkun TODELLA kalliin auton päiväksi ja sitten ajaa sillä johonkin firman tilaisuuteen, jossa kaikki varmasti näkevät. Auton torvea vois töötätä, jotta kaikki kääntyis katsomaan ja sitten joku lambourginin ovi aukeaa ja minä astuisin ulos mustat aurinkolasit päässä. Seuraavina päivinä vois tulla bussilla salaa töihin ja kun kaikki kysyy missä auto on, niin "mun uus kuljettaja toi mut tänne"
 
treenaisko sanoi:
Mitenkä Force pääsee ajelemaan noin siistejä autoja? Oletko autokaupassa töissä? Yleensä nuorille miehille ei anneta uusia tykkejä autoja, sudittelevat vain renkaat pilalle. Joskus sain nuorena poikana siistin Audi A6 turbo koeajoon, kun väitin että olen isälle autoa etsimässä. Olihan isällä vanha Audi 80.

Nuo BMW:t aion ajaa koeajopäivänä. Viime koeajopäivänä antoivat ajaa X5:n, joten eiköhän nuokin edellämainitut mallit onnistu. Nuo muut taas ovat ihan perusautoja, ja olen mennyt vaan rohkeasti kysymään koeajomahdollisuutta. Vaikkei oikeasti olekkaan varaa autoon, mutta mistäs kauppias tietää mikä miljonääri meitsi on. Ihan jokaisessa liikkeessä eivät ole antaneet autoa. Esim. Mazda RX8:a eivät antaneet. :D Kerran huvikseen kysyin BMW M3:sta, mutta ei kuulemma kannata näin pienessä tuppukylässä (LPR) pitää moisia autoja.
 
Dreamer sanoi:
-Mikä on huippunopeus? Esim. Eurooppaan mentäessä (tai vaikka Tampere-Helsinki) 160km/h olisi mukava nopeus. Ei ole laillista, mutta...

-No jos olet käynyt jossain vuorilla, niin miten jyrkät mäet pääsee ylös? Jos ajan vaikka Mt. Blancin huipulle :)

-Onko varaosat kalliita?

Jos nyt ihan oikein muistan niin toi meidän yarre kulkee mittarin mukaan jotain 180 ja vähän päälle! Ja se toyotalla ilmoitettu oli jotain 175!

Joo en ole käynyt vuorilla mutta uskoisin kyllä että kiipee jos tarpeeks antais kenkää! :evil:

Varaosa hintoja en tiiä kun ei ole tarvinnu ostaa!
Niin jos ei lasketa öljynsuodatinta ja öljyä!
 
Osta multa Calibra. 2.0 l -91 n. 200 tkm ajettu. 210 km/h on ollut mittarissa parhaimmillaan (nastat alla). Itse olen ajanut yli 100 tkm, suurin osa matka-ajoa.

Hinta 7000 € loppu rahoilla voit laittaa vaikka turbon koneen kylkeen?
 
Asymm sanoi:
Osta multa Calibra. 2.0 l -91 n. 200 tkm ajettu. 210 km/h on ollut mittarissa parhaimmillaan (nastat alla). Itse olen ajanut yli 100 tkm, suurin osa matka-ajoa.

Hinta 7000 € loppu rahoilla voit laittaa vaikka turbon koneen kylkeen?

Ei se nopeus niin tärkeää ole, kunhan 160km/h kulkee. Tärkeämpää on se, että uusi auto ei pukkaa vikaa tai ruostetta vähän väliä! Saisi kerrankin mennä katsastusasemallekin muulla asenteella kuin: "hohhoijaa...käydään nyt tsekkaamassa, että tuleeko korjattavaa 500 vai 1000 euron edestä tällä kertaa..."

Hyvin palautuu mieleen eri tilanteet:
-jarrutesti: "taitaa olla epätasapainoa etujarruissa...ja käsijarrun tehot on vaan 18% auton painosta..." > $
-pakokaasumittaus: "juu...vähän on epäpuhtautta..." > $$
-auto ylös tarkastettavaksi (tämä on pahin): "(KOPS) (KOPS) (PEHMEÄ MÖSÄHDYS)...täällä on kuulkaa toi vasen takaosa ihan ruosteensyömä! (KOPS) (KOPS) (PEHMEÄ MÖSÄHDYS)...ja tää oikea puoli vasta pahassa kunnossa onkin!" > $$$
-renkaiden tarkastus: "nää nastat on kyllä pikkasen liian lyhyet..." > $$$$
-lopputulos: "...ja sitten kuukauden sisään uusintatarkastukseen"

> :itku:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom