Apua uuden auton ostoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu
On menossa Calle ensi viikolla leimalle. Tottahan se on, uusi on aina uusi. Itse havittelen vanhaa Miniä seuraaksi autoksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Force sanoi:
Olen käynyt tässä viikon sisällä koeajamassa kymmenkunta autoa ja joukosta löytyy myös muutama pikkuauto; Toyota Yaris 1.3, Fiat Punto 1.6 ja Honda Civic VTEC 1.6 ja tänään Renault Megane mikä nyt ei ihan pikkuauto ole. Noista Punto oli ihan perseestä. Koneessa ei mitään eloa ja ajotuntuma hutera.
Ei tainnut Punto kuitenkaan olla 1.6...

Sam79 sanoi:
Ei tainnut Punto kuitenkaan olla 1.6...

Ei niin, 1.2 se oli. Taisi olla tuo tehokkaampi 16v versio, mutta uskomattoman loto kone se oli. Taino, kyllähän sen ennaltakin jo arvaa että noin pieni kone on heikko.

Force sanoi:
Ei niin, 1.2 se oli. Taisi olla tuo tehokkaampi 16v versio, mutta uskomattoman loto kone se oli.

Yks piste kakkosessa on yks piste kakkosen vääntö, eikä siinä paljon 16 venttiiliä auta. Pitäisi kai itse käydä toteamassa tuo sama, vaikka kyllä uskonkin tuon.

uga sanoi:
Yks piste kakkosessa on yks piste kakkosen vääntö, eikä siinä paljon 16 venttiiliä auta. Pitäisi kai itse käydä toteamassa tuo sama, vaikka kyllä uskonkin tuon.

Heppoisin auto jolla olen ajanut oli Suzuki Alto. Siinä on kone vielä pienennetty noihin fiateihin verrattuna 3 sylinterinen 800 kuutioinen. 115-120 km/h otti kun aikansa hehkutti, mutta oli siinä pitelemistä tossa vauhdissa, tuntui että lähtee lentoon koko kottero. Autolla oli ajettua alle 8000 tkm. Tämä tapahtui -90 luvulla.

Heh heh on pakko laittaa seuraava kuva.
Tredin aloittajalle, jos haluat panostaa hieman enemmän autoosi niin soita Saksaan ja tilaa kuvassa oleva koppero... :D

Liitteet

• Mercedes-18_1024.jpg
    Mercedes-18_1024.jpg
    57,3 KB · Katsottu: 312
Älä osta ainakaan halpis-saksalaista eli Opelia, Volkkaria tai Fordia. Noissa on ihan tutkitusti enemmän vikoja kuin saman hintaluokan japseissa. Eli osta Honda civic. Pirteä, taloudellinen ja tekniikka taatusti kestää.
Niin ja mitä tahansa ostatkin niin älä ainakaan ranskista.
Mä en tiedä paljoa mutta autoista mä ymmärrän jotakin. :D

GynoTissi sanoi:
Niin ja mitä tahansa ostatkin niin älä ainakaan ranskista.
Mä en tiedä paljoa mutta autoista mä ymmärrän jotakin.

Perusteluita?

Nim. Perheessä ollut ranskiksia 25 vuotta, ilman mitään ongelmaa.

Kävin tuossa läheisessä liikkeessä hiukan hintoja kyselemässä...Tämmöisen läväyttivät eteen kun luettelin haluamani systeemit:

Toyota Yaris 1.3 Terra 3D (uusi)
Hinta 14950
toimituskulut 600

Lisävarusteet:
murtohälytin Defa 595
BS Noranza 175/65R14 nasta 593
sisäpistokesarja 127
ilmastointilaite 1000
moottorinlämmitin 1.3 278

lisävarusteet yhteensä 2593
kokonaishinta yhteensä 18143

vaihtoautosta alennusta -643

TOTAL MAKSETTAVA: 17500€

Kun kotona katselin tuota listaa, niin varashälyttimen ainakin aion tiputtaa tuosta. Autossahan on ihan vakiovarusteena ajonestolaite. Eikä kukaan nykyään välitä jos jossain varashälytin piippaa...

Talvirenkaat on suolaisen hintaiset, mutta tuohon varmaan sisältyy vanteetkin?

Eniten ihmetyttää tuo ilmastointilaite (hinta 1000€!!!) Siis eikö muka kaikissa autoissa ole ihan vakiona joku vipstaaki, josta saa puhallettua kylmää ja lämmintä?

No täytyy kysellä noista tänään töiden jälkeen ja sitten takuista yms. Kuulemma joku 10 vuoden ruostumattomuustakuu ainakin tulee.

Dreamer sanoi:
Eniten ihmetyttää tuo ilmastointilaite (hinta 1000€!!!) Siis eikö muka kaikissa autoissa ole ihan vakiona joku vipstaaki, josta saa puhallettua kylmää ja lämmintä?

On, mutta se ei ole ilmastointilaite. :D
Ilmastointilaitte on kuin jääkaappi, saa lämpimälläkin ilmalla auton kylmäksi.

D.Yates sanoi:
On, mutta se ei ole ilmastointilaite. :D
Ilmastointilaitte on kuin jääkaappi, saa lämpimälläkin ilmalla auton kylmäksi.

Jaaha, no se tippuu listasta sitten kanssa. Jee, sain tiputettua hinnan

17500>15905

Nyt sitten pitää vielä tingata loppuhinta 15500 euroon, niin se on siinä!

Uusi on aina uusi, mutta onko siinä mitään järkeä ostaa aivan uutta autoa? Ei tarvi ku ajaa se auto kotiin, niin arvo putos heti reilusti. Tietysti jos on liikaa rahaa, niin eihän se haittaa. Keltainen pörssi tms. käteen vaan ja tekemään löytöjä. Kaikki varmaan tietää kuinka vaikeeta on saada auto myytyä sopivaan hintaan. Aina löytyy aivan loistavia tarjouksia joiltakin epätoivoisilta.

jarze sanoi:
Uusi on aina uusi, mutta onko siinä mitään järkeä ostaa aivan uutta autoa? Ei tarvi ku ajaa se auto kotiin, niin arvo putos heti reilusti. Tietysti jos on liikaa rahaa, niin eihän se haittaa. Keltainen pörssi tms. käteen vaan ja tekemään löytöjä. Kaikki varmaan tietää kuinka vaikeeta on saada auto myytyä sopivaan hintaan. Aina löytyy aivan loistavia tarjouksia joiltakin epätoivoisilta.

Jos joku yrittää epätoivoisesti myydä autoaan, niin siinä on jotain vikaa?

Juuri tuon Yaris 1.3 Terra 3D:n kävin ajamassa kahteenkin kertaan ja se tuntuu tuohon hintaan aika mukavalta pikkupirssiltä.

Variksella alpeille! :hyper: Anteeksi, olen väsynyt... Saunaillassa kuultuja asiakkaan kommentteja tojota -kauppias kaveriltani: "En ole koirankoppiin mennyt tähän ikään mennessä, enkä mene nytkään!"

Tämä ei nyt tämän threadin hintaluokkaan liity, mutta pääsin tänään ajamaan sitä BMW Z4 2.5i:tä. Ja kyllä, paras auto mitä olen tähän mennessä ajanut. Hemmetin tarkka ohjattavuus ja 192 hevosta liikutti autoa yllätävän rivakasti! Specsien mukaan 0-100km/h 7,0s.

Unelmakin miltei toteutui ja antoivat näyttelyn jälkeen ajaa tuliterällä M3 Coupella pihan ympäri. :hyper:
Ei siinä kiihdyttämään päässyt, eikä muutenkaan saanut tuntumaa, paitsi että tiesi että nyt on hemmetin kova auto alla.

Joistain liikkeestä saa takuun käytettyynkin autoon. Taisi olla Herzillä 2 v tai 30000 tkm. Toi voisi olla yksi vaihtoehto, jollei halua ihan uutta ostaa ja käytetyn osto arveluttaa. Isä on usein ostanut vanhoja leasing autoja ja hyviä ovat olleet. Huollot tehty ajallaan ja kilometrit pitää paikkansa.

Noista takuuasioista sen verran, että se isoin luku on puhkiruostumattomuus takuu, eli jos auto ruostuisi sisältä päin puhki niin takuu korvaisi korjauksen. Äärimmäisen epätodennäköistä.

Normaalia taas on että ruostuminen alkaa esim. kiven iskusta maalipintaan ja sitähän takuu ei tietenkään korvaa.

Autojen kanssa on kyllä tullut pelattua aika paljon. Käteisellä kun ostaa niin aina tulee vastaan löytöjä, uudenveroisia autoja erittäin edullisesti uuteen verrattuna!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom