Apua turvotukseen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mikä avuksi kun kokoajan on hirveen turvonnut olo? Olo alkaa pikku hiljaa tuntumaan ihan mursulta. Tuntuu epämiellyttävältä istua ja seistä. Plyäh..

Dexxa, jos ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa, eikä tietoa asian taustoista, niin välillä on vain kerta kaikkiaan parempi pitää suunsa kiinni. :jahas:

Tampio: Tarkoitatko turvotuksella siis nesteen kertymistä elimistöön, vaiko huonoa vatsan toimintaa/ummetusta? Jos ensimmäistä, niin kokeilepa juoda mukillinen vihreää teetä (tai miksei ihan tavallistakin) pari kertaa päivässä, kyllä meinaan pistää kipittämään wc:n puolella. Kahvikin on diureetti, mutta teen mukana saat lisäksi hyväätekeviä antioksidantteja ja flavonoideja. :)

Jos taas jälkimmäistä, niin kuidut tietenkin auttavat, minkä tietenkin jo tiesitkin... ja vanha, tuttu juttu eli kuivatut luumut ja pellavansiemenet liotettuna. Pistät illalla likoon ruokalusikallisen pellavansiemeniä ja muutaman luumun, ja aamulla ensimmäisenä huitaiset koko höskän (siis nesteineen päivineen) kitaasi. On auttanut ainakin minulla!

Apteekista toki löytyy runsaastikin apuja, mutta itse olisin kuitenkin taipuvainen turvautumaan kotikonsteihin ensin.

Liikaa hiilareita koneessa???

Laitas vähän tarkempi selitys mitä meinaat turvotuksella???

Waltteri sanoi:
Laitas vähän tarkempi selitys mitä meinaat turvotuksella???

Kokoajan maha on hirvittävän turvonnut, on kuin ilmapallo. Tuntuu, että räjähtää minä hetkenä hyvänsä.

Gillyannelle kiitoksia loistavista vinkkeleistä! :thumbs:
Taidan kokeilla ehkä molempia niin ehkä se sitten selviämään...

Kiva, jos pystyn avuksi olemaan :)

Tuli tuosta "maha on kuin ilmapallo" -kuvauksesta mieleen vielä sellainen juttu, että kyse voi olla siitäkin, että suolistossasi on nyt jostain syystä reilusti ilmaa. Eli toisin sanoen, ruokavaliossasi jokin aiheuttaa kaasunmuodostusta. Perinteisiä syyllisiä tähän ovat mm. kaali, sipuli, tuore ruisleipä, pavut/herneet... Mahdollisesti myös laktoosi-intoleranssi ja keliakia voivat aiheuttaa erilaisia vatsaoireita, mutta kokeile nyt ensin noita pehmeämpiä konsteja, josko ongelma sillä häviäisi, ja jos ei häviä, niin sitten kannattaa harkita toki jo tutkimuksiin menemistä.

:offtopic:

Gillyanne sanoi:
Dexxa, jos ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa, eikä tietoa asian taustoista, niin välillä on vain kerta kaikkiaan parempi pitää suunsa kiinni. :jahas:
Olen ehdottomasti samaa mieltä (ja poikkeus vahvistaa säännön kuten tämäkin postaus osoittaa), mutta olisi myös mukava jos kysymyksiin esitettäisiin senverran taustatietoa että vastaaminen ei olísi neulan etsimistä heinäsuovasta. Vähintäänkin turhien kettuiluviestien ärsytystasolle pääsevät "nyt on huono, kertokaa heti miks?" plaatuiset kysymykset..

:offtopic: jatkuu: Olet, dogi, myös ihan oikeassa. Eittämättä on hankala ryhtyä hakemaan syytä "treeni ei kulje, mikä avuksi?" -tyyppiseen kysymykseen, joihin palstalla aina silloin tällöin törmää. Tämä Tampion tapaus oli IMHO sikäli vähän eri, että vatsan alueen turvotukseen on olemassa muutama hyvin yleinen syy, jotka pyrin itse tuomaan posteissani esille, mutta ilman muuta olisi kyllä toivottavaa, että sen kysymyksen lisäksi vaivauduttaisiin kertomaan edes jonkunlaista taustaa a)kysymyksen esittäneestä henkilöstä ja b)itse kysymyksen aiheesta.

:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom